Appetijtelijke amuses?
dinsdag 2 september 2008 om 18:59
Sinds ik die kookprogramma's de laatste tijd kijk, krijg ik zin om ook een keer voor visite een amuse te maken.
Ik moet eerlijk zeggen, nog niet eerder gemaakt. De laatste dagen gegoogeled, op MP gekeken voor 2e hands kookboeken, maar nog niet grandioos leuk geslaagd. Ik heb een paar ideetjes die ik morgen of overmorgen wil gaan (uit)proberen.
Ik wil wel graag weten wat ik eventuele gasten in de toekomst voorschotel.
Mag ik vragen wat jullie amuse-toppers zijn? Of dat jullie nog andere lekkere tips hebben.
Ps, op internet kwam ik als ik al amuse-hapjes tegen kwam, die met garnalen, dat lust ik echt niet. Graag zonder garnalen (mag ook met voor de andere forummers die misschien meelezen).
Ik moet eerlijk zeggen, nog niet eerder gemaakt. De laatste dagen gegoogeled, op MP gekeken voor 2e hands kookboeken, maar nog niet grandioos leuk geslaagd. Ik heb een paar ideetjes die ik morgen of overmorgen wil gaan (uit)proberen.
Ik wil wel graag weten wat ik eventuele gasten in de toekomst voorschotel.
Mag ik vragen wat jullie amuse-toppers zijn? Of dat jullie nog andere lekkere tips hebben.
Ps, op internet kwam ik als ik al amuse-hapjes tegen kwam, die met garnalen, dat lust ik echt niet. Graag zonder garnalen (mag ook met voor de andere forummers die misschien meelezen).
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 5 september 2008 om 08:24
vrijdag 5 september 2008 om 08:43
vrijdag 5 september 2008 om 08:47
vrijdag 5 september 2008 om 23:37
quote:Celeone schreef op 05 september 2008 @ 17:14:
Bij de poelier hebben ze ze ook vaak.
Bak de kwarteleitjes in een poffertjespan, dan heb je hele leuke, kleine gebakken eitjes!Ik heb vandaag 15 kaasboeren hier gebeld, ik weet waar ik ze morgen kan halen. Leuk idee ja in die poffertjespan. Ik schijn een doosje te moeten kopen waar er 18 in zitten. Dus ik ben blij met je idee.
Bak de kwarteleitjes in een poffertjespan, dan heb je hele leuke, kleine gebakken eitjes!Ik heb vandaag 15 kaasboeren hier gebeld, ik weet waar ik ze morgen kan halen. Leuk idee ja in die poffertjespan. Ik schijn een doosje te moeten kopen waar er 18 in zitten. Dus ik ben blij met je idee.
vrijdag 5 september 2008 om 23:51
zaterdag 6 september 2008 om 01:34
quote:Pigeon schreef op 05 september 2008 @ 23:51:
De amuse-hapjes die het bij ons erg goed deden:
Ossenhaastartaar op italiaanse wijze (bij een italiaans diner)
Geconfijte eendenborst met sinaasappelmarinade
Knolselderijsoep(je), klinkt niet lekker, maar smaakt erg goed!
Kwarteleitjes met gerookte zalmmousse
Ik heb vandaag 8 kaasboeren gebeld en ik heb er 1 gevonden die ze verkoopt dus morgen even halen (kwartel eitjes had ik het eigenlijk over).
Eendenborst is wel lekker. Zal denk ook wel met sinaasappelmarinade, klink goed tenminste. Die ossenhaastartaar op italiaanse wijze, wat moet ik mij daarbij voorstellen? Klinkt goed hoor en lekker maar ik zou het zeker ook willen proberen te maken.
De amuse-hapjes die het bij ons erg goed deden:
Ossenhaastartaar op italiaanse wijze (bij een italiaans diner)
Geconfijte eendenborst met sinaasappelmarinade
Knolselderijsoep(je), klinkt niet lekker, maar smaakt erg goed!
Kwarteleitjes met gerookte zalmmousse
Ik heb vandaag 8 kaasboeren gebeld en ik heb er 1 gevonden die ze verkoopt dus morgen even halen (kwartel eitjes had ik het eigenlijk over).
Eendenborst is wel lekker. Zal denk ook wel met sinaasappelmarinade, klink goed tenminste. Die ossenhaastartaar op italiaanse wijze, wat moet ik mij daarbij voorstellen? Klinkt goed hoor en lekker maar ik zou het zeker ook willen proberen te maken.
zondag 14 september 2008 om 10:52
Ik heb een paar amuse's al geprobeerd. Zal er van een paar hier een foto zetten. Ik ga volgend weekend weer meer maken.
Amuse met rosbief en blokjes biet met mierikswortel mayo;
Amuse biet, geitenkaas, kwartelei en wasabi mayo;
Amuse met rosbief en blokjes biet met mierikswortel mayo;
Amuse biet, geitenkaas, kwartelei en wasabi mayo;
zondag 14 september 2008 om 11:24
VRAAGJE!!!!
Ik weet niet of ik het hier moet stellen of op een topic waar surinaams of hete gerechten worden gemaakt.
Ik was bij de AH, ik zie schattige gele pepertjes liggen. Dacht die zijn leuk om te vullen. Nu kan ik op google niet vinden hoe heet ze zijn en wat er lekker in smaakt als vulling.
Heeft iemand een idee voor mij?
Zo zien ze eruit (plaatje even van google geleend).
Ik weet niet of ik het hier moet stellen of op een topic waar surinaams of hete gerechten worden gemaakt.
Ik was bij de AH, ik zie schattige gele pepertjes liggen. Dacht die zijn leuk om te vullen. Nu kan ik op google niet vinden hoe heet ze zijn en wat er lekker in smaakt als vulling.
Heeft iemand een idee voor mij?
Zo zien ze eruit (plaatje even van google geleend).
zondag 14 september 2008 om 11:33
Dat zijn madame chenetjes ( zoiets ? )
En die zijn echt mega heet ik zou ze niet vullen en opeten.
Wel lekker een Tonijn salade maken met MC erin, heel scherpe salade krijg je dan , maar heeeeerlijk.
Edit: Madame Jeanettes zijn langwerpig, ik zoek even verder voor je
En die zijn echt mega heet ik zou ze niet vullen en opeten.
Wel lekker een Tonijn salade maken met MC erin, heel scherpe salade krijg je dan , maar heeeeerlijk.
Edit: Madame Jeanettes zijn langwerpig, ik zoek even verder voor je
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
zondag 14 september 2008 om 11:38
zondag 14 september 2008 om 12:17
quote:Celeone schreef op 05 september 2008 @ 17:14:
Bak de kwarteleitjes in een poffertjespan, dan heb je hele leuke, kleine gebakken eitjes!Wat een leuk idee! Nog een suggetie wat ik er verder mee te doen erna? Erop, erbij.
Bak de kwarteleitjes in een poffertjespan, dan heb je hele leuke, kleine gebakken eitjes!Wat een leuk idee! Nog een suggetie wat ik er verder mee te doen erna? Erop, erbij.