Vraag over blind typen

21-08-2015 08:05 156 berichten
Mijn dochter is bezig met een cursus blind typen. Vroeger heb ik dat nog geleerd op een echte typemachine , ik kan dus zelf ook blind typen. Ontzettend handig.

Gisteren leerde ze de letter 'c'. Tot mijn grote verbazing moet dat met de middelvinger! Dat vind ik echt zo onhandig. Je moet dan helemaal onder je wijsvinger door bewegen. Zelf type ik de letter 'c' met mijn wijsvinger. Die kan er heel makkelijk bij!

Nu ben ik dus benieuwd welke vinger jullie gebruiken...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf blind leren typen met tien vingers. Gewoon een zomervakantie aan besteed: iedere dag een bladzijde uit een boek overtypen. Gaat vanzelf steeds sneller en inmiddels kan ik net zo snel blind typen als menig typ-diploma-bezitter . Maar goed, ik heb dus nooit de officiële 'regeltjes' geleerd, dus ik zal vast een aantal letters typen met de andere vinger dan voorgeschreven. So be it. Ik denk niet dat degene die de tekst leest daar last van heeft

On topic: de c typ ik met mijn wijsvinger, blijkbaar voelt dat voor mij het meest natuurlijk, want zo heb ik het mezelf aangeleerd. Ik heb trouwens wel leren typen op een computer-toetsenbord, dus niet op een ouderwetsche typmachine. Die hadden wij vroeger thuis wel trouwens, geweldig. Met zo'n soort typp-ex velletje, die kon je dat tussen het lint en het papier houden (geloof ik?) en dan kon hij een verkeerd getypte letter weer weghalen. Wat een gedoe was dat... Is zo'n backspace-toets toch een stuk praktischer
Mmmmm memories, staatwerk maken, met doorslag, typlint halen in de winkel rood met zwart.

De lerares die je papier tegen het licht hield, vanwege de fouten..... en inderdaad op muziek tikken.

Typmutsen....
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Typles samen met boekhouden. Begin jaren 80 De lerares had een zeer eentonige toon, dat je er bijna bij in slaap viel.
quote:mafalda schreef op 21 augustus 2015 @ 08:33:

Misschien niet meer de benodigde 160 slagen per minuut maar hoor altijd dat ik heel snel kan typen.

160 aanslagen per minuut was in de tijd van de mechanische typemachines een redelijk goede snelheid. Maar tegenwoordig is dat niks meer hoor. Op een modern toetsenbord haalt een goede typist makkelijk boven de 300.

Dus ik denk dat je koning eenoog in het land der blinden bent. Ikzelf trouwens net zo hoor.
Ik haal nog tussen de 300 en 400 aanslagen, behalve op de i-pad, daar heb ik een pennetje voor nodig omdat mijn nagels te lang zijn.
verba volant, scripta manent.
Ik heb vroeger een typcursus gehad van Pica maar weet niet meer met welke vinger ik de C daar aan moest slaan. Doe het nu met mijn wijsvinger. Het voelt niet praktisch om de C met mijn middelvinger te doen, inderdaad alsof ik een gekke bocht moet maken waarbij mijn nagel in de weg zit.

https://www.ticken.nl/gratis-typetest-blue-2.html

558 aanslagen per minuut!
quote:tinypotato schreef op 21 augustus 2015 @ 09:39:

Kan het zijn dat als je op een oude, zware, typmachine (dus niet elektrisch) hebt geleerd het de wijsvinger was, omdat het te zwaar/onhandig was voor de middelvinger in die houding? Of zou het gewoon willekeur zijn?Ik heb het dus geleerd op een zware typemachine maar toch geleerd met de middelvinger.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Theemok1 schreef op 21 augustus 2015 @ 10:03:

558 aanslagen per minuut!Leuk, een testje! Ik haal 533 aanslagen p/m.

558 aanslagen per minuut!Ik type blind met 8 vingers. Nooit geleerd, geen diploma. 350 aanslagen per minuut op dat testje, ik vind het wel genoeg.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

558 aanslagen per minuut!Hij doettutniet.
verba volant, scripta manent.
Wijsvinger
Ik gebruik mijn wijsvinger.

Met het testje kom ik uit op 482 aanslagen per minuut, en een netheid van 90%.

558 aanslagen per minuut!322 aanslagen per minuut. Moet maar vaker oefenen
Ik heb ook zo'n typdiploma gehaald op zo'n ouderwetse niet-elektrische typmachine. Voel nog de kramp in mijn pink als ik daaraan denk

Ik doe de c met de wijsvinger. Ik kwam op 415 aanslagen per minuut via dat testje.
Middelvinger
Linkermiddelvinger.

*gaat kroketjes halen bij de mosterd*

Ik wéét dat ik snel en foutloos kan typen, maar 700 aanslagen (met het advies om bij bedrijf xxx een cursus te gaan volgen) komt me ongeloofwaardig voor.

Het zal tussen de 400 en 500 liggen, denk ik. Mijn enige talent.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Bromelia schreef op 21 augustus 2015 @ 09:49:

Typles samen met boekhouden. Begin jaren 80 De lerares had een zeer eentonige toon, dat je er bijna bij in slaap viel.

Mijn typjuf vroeg aan een blinde leerling (MEAO Secretarieel) of ze ook blind kon typen..........

"Nou, niet helemaal. Ik spiek wel eens".

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
nee haha middelvinger voelt onnatuurlijk voor mij!
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ik kwam net op iets, hoe slaan jullie de letter Q aan, ik gebruik mijn linker ringvinger daarvoor ipv mijn pink... Meer mensen?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:Snoesje666 schreef op 21 augustus 2015 @ 11:08:

[...]

Mijn typjuf vroeg aan een blinde leerling (MEAO Secretarieel) of ze ook blind kon typen..........

"Nou, niet helemaal. Ik spiek wel eens".

Wat een moeilijk testje, als je een letter fout doet, hoef je niet te verbeteren maar alsnog de goede letter aanslaan volstaat, dus ik loop helemaal vast.
238 aanslagen 95% goed.
quote:ladygaga_xx schreef op 21 augustus 2015 @ 11:12:

Ik kwam net op iets, hoe slaan jullie de letter Q aan, ik gebruik mijn linker ringvinger daarvoor ipv mijn pink... Meer mensen?Doe ik ook met mijn linker ringvinger

quote:JeMappelle schreef op 21 augustus 2015 @ 11:18:

[...]

Doe ik ook met mijn linker ringvingerIk ook. Ik doe echt niets met mijn pinken :(
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven