Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Kom ik aan:

33jr.

HBO

Personal Assistent

35 uur p/w a 3300 bruto

30 vakantiedagen

En een hele mik aan andere goede secundaire voorwaarden.
quote:layss schreef op 18 augustus 2008 @ 10:20:

[...]

Hoi!

Bedankt voor je reactie! SPH is inderdaad HBO en ik woon heel dichtbij Amsterdam, dus ik ga gelijk even kijken op de site! Thanks!

Succes!

Maak een goede motivatie in je brief en hou ons op de hoogte.
Zie QR
Ik volg universitaire opleiding LO en vraag me af hoeveel het startsalaris is van een leraar LO in het hoger secundair onderwijs..

Kan iemand me helpen?

grtz
Leeftijd: 34

Opleiding: WO Nederlands Recht

Werkzaam bij: gemeente als juridisch medewerker RO (= HBO functie)

Aantal uren: 32

Salaris: bruto 3300,--, netto +/- 1925,--

Van mijn salaris wordt naast pensioen etc, mijn IZA zorgverzekering al door mijn werkgever ingehouden (bedrag van 139,--), en het maximale maandelijkse bedrag voor mijn spaarloonregeling

Heb verder 21 vakantiedagen en geen atv en geen reisonkostenvergoeding woon-werkverkeer.

En doorgroeien kan ik niet meer qua salaris, zit in mijn max van mijn schaal.

Doorgroeien in functie is natuurlijk wel mogelijk En dan kan ik weer een schaal hoger komen. Persoonlijk vind ik dat de overheid (rijk betaald beter dan de gemeente) slecht betaald als ik mijn salaris vergelijk met vriendinnen met dezelfde opleiding en die werkzaam zijn bij een detacheringsbureau of als advocaat. Maar goed, zij draaien belachelijk veel uren en ik heb betere secundaire arbeidsomstandigheden.
Nieuwe baan als HR-adviseur, fulltime:

Bijna 3 jaar relevante werkervaring, 28 jaar.

3028,00 bruto per maand + 130,00 netto reiskosten (+/- 20 km. enkele reis) + 70,00 netto representatiekosten.

Mobieltje van de zaak + vaste tantieme (1 maandsalaris) + bonus tot max. 1 maandsalaris.
Zijn er misschien ook intercedentes en vestigingsmanagers van uitzendbureaus ( of W&S) die eens wat kunnen aangeven?

Zie mijn toppic over keuze tussen 2 banen!!

de 1 biedt voor consulent ¤ 2000 bruto 38 uur

de anders vestigingsmanager ¤ 2750,- 38 uur

beiden bieden

13de maand

bonussen

opleidingen

8% vakantiegeld

Anyone?
Ben benieuwd wat jullie van mijn inkomen vinden..:

(Psych.)Verpleegkundige, 2,5 jaar afgestudeerd en momenteel 2200 bruto op basis van een 32-urig contract. Betekent dat ik netto incl. onregelmatigheidstoeslag zo'n 1700 euro overhoud.
Hoi,

Hieronder mijn gegevens:

Ik ben 24 jaar, eerste baan bij een grote bank.

Ik ben meteen na mijn havo diploma begonnen als kassier en opgeklommen tot plaatsvervangend vestigingsmanager. Heb vorige jaar de opleiding HBO sales en accountmanagement afgerond, betaald door de baas. Ik verdien per jaar ongeveer ¤40.000 bruto voor 36 uur. Dit zijn ook realistische uren al is er wel regelmatig overwerk maar dat wordt gecompenseerd in uren.

Per maand is dit iets van ¤2850 en ik krijg eenmaal per jaar prestatiebonus, kan oplopen tot 20% van je jaarsalaris. Ik hoef geen pensioen te betalen en krijg korting op hypotheek en verzekeringen e.d.

Ik mag dus helemaal niet klagen en heb ook nog een baan die ik heel leuk vind.
quote:Herrygers schreef op 20 augustus 2008 @ 11:20:

Ik volg universitaire opleiding LO en vraag me af hoeveel het startsalaris is van een leraar LO in het hoger secundair onderwijs..

Kan iemand me helpen?

grtz

Ligt een beetje aan je leeftijd, maar vooral aan hoeveel jaar je werkt. Je gaat ek jaar een 'preiodiek' omhoog. Gaat niet echt hard, maar het is iets.

Leeftijd: 29

Vrouw

HBO Docent Engels / Bachelor of Education

Docent Engels aan middelbare school

8,5 jaar werk ervaring.

1887 euro netto per maand, dat is inclusief wekelijkse vergaderingen, ouderavonden, open dagen, excusries, kampen, feesten.

Wel 13e maand en vakantiegeld.

En 12 weken vakantie per jaar, maar werk wel ruim meer dan 40 uur per week bij volledige baan.
quote:MissLein schreef op 04 september 2008 @ 20:53:

Leeftijd: 29

Vrouw

HBO Docent Engels / Bachelor of Education

Docent Engels aan middelbare school

8,5 jaar werk ervaring.

1887 euro netto per maand, dat is inclusief wekelijkse vergaderingen, ouderavonden, open dagen, excusries, kampen, feesten.

Wel 13e maand en vakantiegeld.

En 12 weken vakantie per jaar, maar werk wel ruim meer dan 40 uur per week bij volledige baan.Hmm.... Hier hetzelfde verhaal. Vrouw, 28 jaar, lerares basisonderwijs, werkt full-time, 7,5 jr werkervaring. Ongeveer 1600 euro netto per maand. Dat scheelt toch best wel!
27 jaar HBO +WO studie

consultant non profit

36 urige werkweek

bruto 3530, netto 2180 + 50 aan spaarloon

eindejaarsuitkering (rond het maandloon)

Laptop en telefoon van de zaak, goede km vergoeding

per jaar 100 euro erbij (stijging in de ladder)
Sinds kort zzp er, 40 jaar, HBO opgeleid (Personeelsmanagement) +/- ¤ 10.000,- bruto p/m

Ik werk tussen de 32 en 45 uur per week waarvoor ik ¤ 65,- per uur reken (excl. btw). Een mooi inkomen, maar je moet wel veel zelf regelen (opdrachten, verzekeringen etc)
vrouw, 32 jaar, opleiding HBO

werkzaam bij een gemeente als bedrijfskundige

bruto ¤ 4007, netto ¤ 2300 (36 uur)

vanaf 1 november ga ik 28 uur werken en verdien dan ongeveer ¤ 3100. Ben benieuwd wat ik daar netto aan over houd.
quote:blogbabe schreef op 04 september 2008 @ 21:00:

[...]

Hmm.... Hier hetzelfde verhaal. Vrouw, 28 jaar, lerares basisonderwijs, werkt full-time, 7,5 jr werkervaring. Ongeveer 1600 euro netto per maand. Dat scheelt toch best wel!

Ja inderdaad!

Niet dat je met mijn salaris en een eigen huis veel over houd hoor!

Ik weet ook wel dat mensen zullen zeggen dat ik niet mag klagen, maar......er mag bes tiets bij voor de uren die ik draai, de verantwoordelijkheid die ik draag voor andermans kinderen, en alle andere taken die ik naast het gewone pakket heb en die idereen maar verwacht dat je doet.

Ooooh lekker klagen he? Maar ik doe het graag hoor!
quote:MissLein schreef op 07 september 2008 @ 20:51:

[...]

Ja inderdaad!

Niet dat je met mijn salaris en een eigen huis veel over houd hoor!

Ik weet ook wel dat mensen zullen zeggen dat ik niet mag klagen, maar......er mag bes tiets bij voor de uren die ik draai, de verantwoordelijkheid die ik draag voor andermans kinderen, en alle andere taken die ik naast het gewone pakket heb en die idereen maar verwacht dat je doet.

Ooooh lekker klagen he? Maar ik doe het graag hoor!

Je vind dat jij veel verantwoordelijkheid hebt en daarvoor te weinig geld???

Toen ik als arts op de SEH begon (hoezo verantwoordelijkheid?) had ik ook ongeveer zo'n salaris! (incl. 's avonds en 's nachts werken). Dus hou aub even op met zeuren met je 12 weken vakantie per jaar!
quote:germanwings schreef op 08 september 2008 @ 10:17:

[...]

Toen ik als arts op de SEH begon (hoezo verantwoordelijkheid?) had ik ook ongeveer zo'n salaris! (incl. 's avonds en 's nachts werken). Dus hou aub even op met zeuren met je 12 weken vakantie per jaar!

Nou zeg, jij had wel wat betere vooruitzichten dunkt me...

Geen appels met peren vergelijken, dokter!
quote:germanwings schreef op 08 september 2008 @ 10:17:

[...]

Heel fijn. Dank je wel voor deze opbeurende en positieve reactie.

Sorry mensen, normaal reageer ik niet, maar dit vind ik echt te ver gaan. Dat je op deze manier op andere mensen reageert, vind ik niet kunnen.

Ieder mens is anders, ieder beroep is anders. Ik heb respect voor iedereen en wat je doet. Ieder beroep heeft zo zijn moeilijke en makkelijke kanten.

Ja ik heb veel verantwoordleijkhied, en jij ook. Maar op een andere manier. Ik ben niet beter dan jij bent. en omgekeerd. Jij werkt vast veel meer dan mij, en daar wordt je ook voor betaald.

Maar als ik mijn salaris, mijn uren en mijn verantwoordeljkheid vergelijk met het bedrijfsleven dan krab ik me even achter mijn oor.

Zo, rant over. Kunnen we nu weer vrolijk verder.
Marketingafdeling van groot bedrijf

38 uur

2800 bruto

1850 netto (hier is de spaarloon al vanaf)

Exclusief vakantiegeld

Werkervaring 5 jaar
Ik ben stewardess/purser 25 jaar werk parttime en verdien netto iets van 1500 daarbij komen nog daggelden voor eten en vertier op de nachtstops afhankelijk van de bestemming.

Heb een mbo opleiding en spreek 5 talen vloeiend.

Vraag me af hoeveel leeftijdsgenoten verdienen met een parttime baan.
@MMrules4ever:

Bij welke maatschappij werk jij? En hoeveel part-time werk jij?
Ik gooi het ook maar ff neer :P

Ben 24, werk als apothekersassitente (heb nu 1 jaar mijn diploma) en verdien ongeveer 1400 euro netto per maand voor 32 uur werken. Wel inclusief avonddiensten (tot 8 uur) en soms zaterdag. Zonder vakantiegeld overigens. Er zit wel 95 euro reiskostenvergoeding bij, maar die ben ik niet kwijt per maand (rij scooter haha).
quote:MissLein schreef op 09 september 2008 @ 19:37:

[...]

Heel fijn. Dank je wel voor deze opbeurende en positieve reactie.

Sorry mensen, normaal reageer ik niet, maar dit vind ik echt te ver gaan. Dat je op deze manier op andere mensen reageert, vind ik niet kunnen.

Ieder mens is anders, ieder beroep is anders. Ik heb respect voor iedereen en wat je doet. Ieder beroep heeft zo zijn moeilijke en makkelijke kanten.

Ja ik heb veel verantwoordleijkhied, en jij ook. Maar op een andere manier. Ik ben niet beter dan jij bent. en omgekeerd. Jij werkt vast veel meer dan mij, en daar wordt je ook voor betaald.

Maar als ik mijn salaris, mijn uren en mijn verantwoordeljkheid vergelijk met het bedrijfsleven dan krab ik me even achter mijn oor.

Zo, rant over. Kunnen we nu weer vrolijk verder.

(ja sorry mensen normaal reageer ik ook niet, maar waarom ga je dan niet in Het Bedrijfsleven werken? ik neem aan dat je geregeld banen aangeboden krijgt maar ze afslaat omdat..ja waarom eigenlijk? vanwege die 12 wkn vakantie per jaar? vanwege de relaxte 40 uren werken? of omdat je -als je eenmaal in Het Bedrijfsleven werkt- niet meer mag klagen en dat doe je zo graag als docent?)

(over appels en peren gesproken )
quote:esther766 schreef op 17 september 2008 @ 09:09:

[...]

(ja sorry mensen normaal reageer ik ook niet, maar waarom ga je dan niet in Het Bedrijfsleven werken? ik neem aan dat je geregeld banen aangeboden krijgt maar ze afslaat omdat..ja waarom eigenlijk? vanwege die 12 wkn vakantie per jaar? vanwege de relaxte 40 uren werken? of omdat je -als je eenmaal in Het Bedrijfsleven werkt- niet meer mag klagen en dat doe je zo graag als docent?)

(over appels en peren gesproken )Loop maar een weekje mee in het onderwijs, dan piep je wel anders!
...
Ach, altijd dat geklaag.

Waarom ben je niet tevreden met je keuze? Je hebt destijds gekozen voor een opleiding, hebt waarschijnlijk stages gelopen en nergens een andere keuze gemaakt. Je hebt gesolliciteerd, bent aangenomen, de proeftijd doorgewerkt en een contract ondertekend. Waarom toch die slachtofferrol? Wat is dat met leraren?

Jullie zijn toch niet gedwóngen om deze rol te beoefenen?

Als het je niet bevalt, doe dan als zovelen: zoek iets waar je wél gelukkig van wordt.

Mijn reaktie was niet sympathiek, ik reageer uit ergernis over het steeds terugkomende gezeur over de zwaarte en de slechte betaling in het onderwijs. Zoek een andere baan.

Niet iedereen verdient een ton per jaar, mensen. Jullie zijn niet de enigen in de middenklasse. (maar wel de enigen die ik altíjd hoor klagen)
(en weet je wat ik dan denk, Queenie, als de zeurders een weekje ruilen met diegenen die wél >ton per jaar verdienen, hoe zouden ze dan piepen?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven