Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
quote:NYC schreef op 27 augustus 2015 @ 08:16:

Chiel - Iben - Kaya - Cédric

Deze vier verlaten vandaag de lijst...Jouw postings werken verslavend. Ik moet elke dag even kijken welke namen afvallen :-)
quote:tvandattum schreef op 27 augustus 2015 @ 20:51:

[...]

Jouw postings werken verslavend. Ik moet elke dag even kijken welke namen afvallen :-)Dat vind ik leuk tvandattum. En wie weet inspireer ik anderen juist door een naam te noemen waarvan ik zelf in elk geval al weet dat het hem niet wordt. Aangezien ik mijn vrouw niet warm weet te krijgen voor welk namenspelletje dan ook, gebruik ik het forum hier maar voor.
quote:tvandattum schreef op 27 augustus 2015 @ 20:51:

[...]

Jouw postings werken verslavend. Ik moet elke dag even kijken welke namen afvallen :-)Ja ik moet ook altijd ff kijken! Mijn dochter haar naam is onlangs afgevallen, naam zoon (ben er vrij zeker van dat NYC deze ook in haar lijst heeft opgenomen) nog niet. NYC heeft doorgaans een erg leuke smaak qua namen!
Dank je wel, zomersterre! Ik vind het om die reden dus ook leuk om juist niet te verklappen wat er dan nog wel allemaal in "de lijst" zit!
quote:NYC schreef op 27 augustus 2015 @ 08:16:

Chiel - Iben - Kaya - Cédric

Deze vier verlaten vandaag de lijst...Nee! Iben zet ik juist op mijn lijst! (voor een tweede die er niet gaat komen, maar toch )
Vandaag een exit voor Joost - Jorn - Fedde - Jelle
Daar ken ik meerdere van....

Grappig dat je altijd namen wegdoet die het best goed doen/deden.
Ik ken zelf niemand die Jorn heet. Joost en Jelle wel, maar altijd 25+. Ik ken wel een aantal jonge Fedde's maar vind het niet echt een leuke naam. Er zitten overigens nog genoeg namen in de lijst die het nog steeds wel goed doen.
quote:zomersterre80 schreef op 27 augustus 2015 @ 20:56:

[...]

Ja ik moet ook altijd ff kijken! Mijn dochter haar naam is onlangs afgevallen, naam zoon (ben er vrij zeker van dat NYC deze ook in haar lijst heeft opgenomen) nog niet. NYC heeft doorgaans een erg leuke smaak qua namen!Naam zoon ook nog niet gevallen. Ben benieuwd of ie nog komt. Maar dat maakt t extra leuk om bij te houden :-)
quote:NYC schreef op 28 augustus 2015 @ 08:46:

Ik ken zelf niemand die Jorn heet. Joost en Jelle wel, maar altijd 25+. Ik ken wel een aantal jonge Fedde's maar vind het niet echt een leuke naam. Er zitten overigens nog genoeg namen in de lijst die het nog steeds wel goed doen. Jørn en Jelle's hoor ik wel voorbij komen onder de peuter- en kleuterleeftijd. Jelle is momenteel weer helemaal hip!
quote:liekkiek schreef op 27 augustus 2015 @ 12:47:

Dank allemaal! Just stond ook op ons lijstje maar ik vind het minder dat het een Engels woord is (just do it, just in time) en dat het een afgeleide is van Justin. Maar het blijft een mooie naam als je het gewoon in Nederlands uit spreekt... We hebben al veel kindjes in onze omgeving dus veel namen die jullie opperen zijn al in 'gebruik'. Namen die worden toegevoegd:

Moos (keurt vriend af omdat hij dit een kattennaam vindt...)

Ferre (vind ik mooier dan Fedde)

Rein/Rijk

Rein vind ik erg leuk! Moos doet me denken aan Sam & Moos. Ferre aan een hele Amsterdamse uitspraak van verre (En duh Nedurlanndsuh sterre schèinuh van heul ferruh).

Alternatief voor Just is misschien Justus? Past niet helemaal in het rijtje korte, krachtige namen, maar vind ik erg leuk en je zou als roepnaam dan Just kunnen gebruiken?
Ferre is toch ijzer in de scheikunde?
Reinier - Jurriaan - Tygo - Nanne

De afvallers van vandaag.
quote:NYC schreef op 29 augustus 2015 @ 09:02:

Reinier - Jurriaan - Tygo - Nanne

De afvallers van vandaag.Komen ook niet op mijn lijstje
Grappig, ik vind Nanne ook echt een meisjesnaam!
Nyc ik heb je een pb gestuurd
quote:emma77emma schreef op 25 augustus 2015 @ 14:38:

Ik zal mijn favo rijtje nog eens opnoemen;

Marijn

Lucas

Floris

Tom

Thijmen

Steyn

JuliusDat is zo ongeveer het lijstje dat de vader van mijn kind had :-). Alleen Marijn was Merijn en Steyn, Stijn.
quote:korfje13 schreef op 29 augustus 2015 @ 11:06:

Grappig, ik vind Nanne ook echt een meisjesnaam!Bij de meisjes zit ie nog wel in de lijst. Niet lang meer denk ik.
quote:emma77emma schreef op 25 augustus 2015 @ 14:38:

Ik zal mijn favo rijtje nog eens opnoemen;

Marijn

Lucas

Floris

Tom

Thijmen

Steyn

Julius

Oh grappig dit was op Marijn en Thijmen na ook ons rijtje! Steyn hadden we dan als Stijn en Tom als Thom.

Het is uiteindelijk wel een naam geworden die niet in dit rijtje staat!
Dan ben ik wel heel benieuwd welke naam het geworden is...

Wat ik ook leuk vind; Hidde. Alleen past dat niet bij de naam van dochter.
Ik heb de naam Tom altijd leuk gevonden. Met mijn ex had ik destijds de namen Tom & Kate.
quote:emma77emma schreef op 29 augustus 2015 @ 21:38:

Dan ben ik wel heel benieuwd welke naam het geworden is...

Wat ik ook leuk vind; Hidde. Alleen past dat niet bij de naam van dochter.Die staat genomineerd om er morgen uit te gaan.
quote:NYC schreef op 29 augustus 2015 @ 21:46:

[...]

Die staat genomineerd om er morgen uit te gaan.

Ik blijf bij de perfecte naam voor jullie, beginnend met een J.

Toen je die naam een tijd geleden schreef dacht ik dat jullie tweede al geboren was.

Willen jullie weten of het een jongen of meisje is en zo ja, ga je dat dan laten weten?

In het draagdoektopic heb ik een suggestie gedaan voor een draagdoek voor jullie.
Oh leuk, Gavia, ik zal zo eens kijken! Nee nee, tweede is nog niet geboren, we zijn bijna op de helft en willen ook van te voren weten wat het is bij de twintig weken echo en of we dat bekend maken op het forum hangt af van hoe mijn vrouw daarin staat. In elk geval na ons mini gender reveal feestje.

Mels - Jilles - Hidde - Arne

Deze vier gaan eruit.

De naam met de J die jij bedoelt zal er nog wel even in blijven zitten, maar heb er ook wel een paar bezwaren tegen maar het is, samen met nog een paar andere namen, wel een van de gedeelde favorieten. Bij de jongens ligt onze namensmaak dichter bijeen dan bij de meisjes.
Na jaren van meelezen heb ik ook een account aangemaakt, want ik heb nu echt hulp nodig. We krijgen een jongetje en we komen niet uit de naam! Namen die het (net) niet zijn:

- Pepijn - mijn favoriet, vindt man niets

- Olivier - mijn nummer twee, man vindt het niks

- Victor - op papier de perfecte naam, maar ik vind de klank niet zo

- Floris - vindt man mooi, ik niet

- Maurits - mooi, maar net iets te hockey

- Alexander - al in omgeving

- Philippe - al in omgeving

- boudewijn - net iets te hockey

Help!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven