Marco Borsato....
woensdag 3 september 2008 om 08:20
Oke, een nutteloos topic maar ziekig en je moet je dan toch bezig houden he
Ik luister op dit moment naar 538 en de nieuwe van Marco B. God, wat is dat toch met die man en die liedjes die gewoon ALLEMAAl hetzelfde klinken????? Dit nieuwe lied is een copietje lijkt het van zijn oude nummer Hoe zou het zijn. Lekker makkelijk zeg. Waarom trappen mensen nog in deze crap???? grrrr
Nou ja, onzin dus maar war vinden jullie? (er niks van vinden mag ook hoor )
Ik luister op dit moment naar 538 en de nieuwe van Marco B. God, wat is dat toch met die man en die liedjes die gewoon ALLEMAAl hetzelfde klinken????? Dit nieuwe lied is een copietje lijkt het van zijn oude nummer Hoe zou het zijn. Lekker makkelijk zeg. Waarom trappen mensen nog in deze crap???? grrrr
Nou ja, onzin dus maar war vinden jullie? (er niks van vinden mag ook hoor )
vrijdag 12 september 2008 om 20:35
Jan Smit - Als De Morgen Is Gekomen.
Ik lig gebroken in mijn bed
(Zielig! Een breuk doet zeer!)
Heb net de douche weer uitgezet
(Dat gaat inderdaad niet, met gips)
Ik wilde wel maar het ging niet echt
(Nee dat snap ik)
M'n kater won weer het gevecht, heb weer verloren van de fles
(Arme Jan... Daar heb je praatgroepen als de AA voor!)
en bovendien..
(Nou?)
wil niemand mij zo zien
(Nou zeg, niet zo neerbuigend over jezelf!)
Stond wat te praten in 't cafe
(He, gezellig!)
Een aantal vrienden met me mee
(Natuurlijk, stappen moet je niet alleen doen)
Ik zag je niet maar jij kwam aan
(Als je aankomt zien ze je uiteindelijk wel, dan kunnen ze niet meer om je heen!)
En ging meteen dicht bij me staan
(Zo'n enorm aangekomen lichaam vult vast gelijk de hele ruimte)
Je gooide alle remmen los
(Ojee... Rennen...)
Leuke tijd, maar nu ben ik het kwijt
(Denk nog maar even goed na, misschien weet je het zo weer!)
Ik lig gebroken in mijn bed
(Zielig! Een breuk doet zeer!)
Heb net de douche weer uitgezet
(Dat gaat inderdaad niet, met gips)
Ik wilde wel maar het ging niet echt
(Nee dat snap ik)
M'n kater won weer het gevecht, heb weer verloren van de fles
(Arme Jan... Daar heb je praatgroepen als de AA voor!)
en bovendien..
(Nou?)
wil niemand mij zo zien
(Nou zeg, niet zo neerbuigend over jezelf!)
Stond wat te praten in 't cafe
(He, gezellig!)
Een aantal vrienden met me mee
(Natuurlijk, stappen moet je niet alleen doen)
Ik zag je niet maar jij kwam aan
(Als je aankomt zien ze je uiteindelijk wel, dan kunnen ze niet meer om je heen!)
En ging meteen dicht bij me staan
(Zo'n enorm aangekomen lichaam vult vast gelijk de hele ruimte)
Je gooide alle remmen los
(Ojee... Rennen...)
Leuke tijd, maar nu ben ik het kwijt
(Denk nog maar even goed na, misschien weet je het zo weer!)
zaterdag 13 september 2008 om 10:41
'Tuurlijk...
Jannes - Een beetje meer.
Ik ken jou nu al zo lang
(Ah, een gevalletje jeugdliefde waarschijnlijk)
maar jij weet niet wat ik verlang
(Bier, andere vrouwen, ruige seks?)
ooohohohooohooho dat ga ik jou zeggen
(Ik dacht al: 't is erg vaag zo! Dat moet opheldering krijgen!)
Als ik droom, droom ik van jou
(Dat zullen leuke dromen zijn!)
en zie je naast me als m'n vrouw
(Wil je met mij trouwen ofzo?)
ooohohohooohooho wat moet ik nou
(Mij ten huwelijk vragen of je mond houden)
Refrein:
Ik wil je elke dag een beetje, beetje meer
Mijn hartje gaat voor jou de hele dag tekeer
Je maakt me stapelgek, dat geef ik toe
Maar van dat wachten word ik wel een beetje moe
Ik wil je elke dag een beetje, beetje meer
Want als ik aan jou denk krijg ik de kriebels weer
Ik word er crazy (lekker gek, een Engels woord erin) van, maar ja wat moet ik dan
Ik wil je elke dag een beetje, beetje meer
(Hier heb ik maar één opmerking voor: dit is echt rijmelarij van het niveau lik me vesje!)
'T is mischien een rare vraag
(Rare vragen bestaan niet hoor!)
Maar 't liefste wil ik jou vandaag
(Dat kan niet, ik ben vandaag te druk. Boodschappen doen enzo en nog naar een verjaardag)
ooohohohooohooho ik kan niet meer wachten
(Een beetje geduld hebben kan geen kwaad hoor!)
Enzovoorts...
Jannes - Een beetje meer.
Ik ken jou nu al zo lang
(Ah, een gevalletje jeugdliefde waarschijnlijk)
maar jij weet niet wat ik verlang
(Bier, andere vrouwen, ruige seks?)
ooohohohooohooho dat ga ik jou zeggen
(Ik dacht al: 't is erg vaag zo! Dat moet opheldering krijgen!)
Als ik droom, droom ik van jou
(Dat zullen leuke dromen zijn!)
en zie je naast me als m'n vrouw
(Wil je met mij trouwen ofzo?)
ooohohohooohooho wat moet ik nou
(Mij ten huwelijk vragen of je mond houden)
Refrein:
Ik wil je elke dag een beetje, beetje meer
Mijn hartje gaat voor jou de hele dag tekeer
Je maakt me stapelgek, dat geef ik toe
Maar van dat wachten word ik wel een beetje moe
Ik wil je elke dag een beetje, beetje meer
Want als ik aan jou denk krijg ik de kriebels weer
Ik word er crazy (lekker gek, een Engels woord erin) van, maar ja wat moet ik dan
Ik wil je elke dag een beetje, beetje meer
(Hier heb ik maar één opmerking voor: dit is echt rijmelarij van het niveau lik me vesje!)
'T is mischien een rare vraag
(Rare vragen bestaan niet hoor!)
Maar 't liefste wil ik jou vandaag
(Dat kan niet, ik ben vandaag te druk. Boodschappen doen enzo en nog naar een verjaardag)
ooohohohooohooho ik kan niet meer wachten
(Een beetje geduld hebben kan geen kwaad hoor!)
Enzovoorts...
zaterdag 13 september 2008 om 11:09
zaterdag 13 september 2008 om 11:11
Je analyses zijn geweldig ring. Ik vind vooral Blof ook niks met de teksten. Ze zetten wat woorden achter elkaar gooien er een melodie onder en klaar is het liedje.
Wat is jou uitleg trouwens over "harder dan ik hebben kan"?
Dat is mij namelijk nog nooit gebeurd. (tenzij ik niet goed begrepen heb waar het over gaat natuurlijk)
Wat is jou uitleg trouwens over "harder dan ik hebben kan"?
Dat is mij namelijk nog nooit gebeurd. (tenzij ik niet goed begrepen heb waar het over gaat natuurlijk)
zaterdag 13 september 2008 om 15:42
Je buien maken vlekken
(wat voor buien, PMS ofzo?)
Op mijn hagelwit humeur
Oke, mooi gezegd
Ik heb m'n handen op je heupen
Maar m'n hoofd is bij de deur
Wat hij wil zeggen is dat hij die man is met die lange nek van de Efteling, anders kan dat nooit natuurlijk
Ze zeggen dat het went
wat went??
Ik heb het geprobeerd
Maar hoe ik het ook wend of keer
mijn huis beschermt niet meer
tegen wat??? tegen haar PMS? Maar hij zit toch binnen in een huis? Vaag vaag.
Het regent harder dan ik hebben kan
Harder dan ik drinken kan
Het regent harder dan de grond aankan
Harder dan ik hebben kan
Nou ja, dat is een flinke plensbui dat kan niet anders
Je buien zijn de wolken
Aan mijn hemelsblauw humeur
hmmm dus toch PMS
Ik heb m'n handen op je heupen
Maar m'n hoofd is bij de deur
oke herhaling
Je ogen blijven grijs
ja, logisch toch want ogen kunnen niet verkleuren
Ontkennen elke kleur
Ogen die een kleur ontkennen... ja leuk gevonden maar het slaat nergens op natuurlijk
Het is alsof hier niemand woont
Alsof er niets gebeurt
?????? maar er zijn toch buien en dan gebeurt er toch wel iets? wat wil je hier nou mee zeggen
Kortom, weer een onbegrijpelijke tekst van Blof.
(wat voor buien, PMS ofzo?)
Op mijn hagelwit humeur
Oke, mooi gezegd
Ik heb m'n handen op je heupen
Maar m'n hoofd is bij de deur
Wat hij wil zeggen is dat hij die man is met die lange nek van de Efteling, anders kan dat nooit natuurlijk
Ze zeggen dat het went
wat went??
Ik heb het geprobeerd
Maar hoe ik het ook wend of keer
mijn huis beschermt niet meer
tegen wat??? tegen haar PMS? Maar hij zit toch binnen in een huis? Vaag vaag.
Het regent harder dan ik hebben kan
Harder dan ik drinken kan
Het regent harder dan de grond aankan
Harder dan ik hebben kan
Nou ja, dat is een flinke plensbui dat kan niet anders
Je buien zijn de wolken
Aan mijn hemelsblauw humeur
hmmm dus toch PMS
Ik heb m'n handen op je heupen
Maar m'n hoofd is bij de deur
oke herhaling
Je ogen blijven grijs
ja, logisch toch want ogen kunnen niet verkleuren
Ontkennen elke kleur
Ogen die een kleur ontkennen... ja leuk gevonden maar het slaat nergens op natuurlijk
Het is alsof hier niemand woont
Alsof er niets gebeurt
?????? maar er zijn toch buien en dan gebeurt er toch wel iets? wat wil je hier nou mee zeggen
Kortom, weer een onbegrijpelijke tekst van Blof.
Stressed is just desserts spelled backwards
zaterdag 13 september 2008 om 23:38
Ik lach me gek hier, met die songteksten. Ik las ergens dat iemand de dijk een van de weinige hollandse band vond met goeie teksten en daar ben ik het wel mee eens, maar heb hier toch ook wel een scherpe gevonden van henny vrienten, geen ballade. Ik vind 'm mooi!
Kijk me verdomme niet zo woedend aan
Hou me niet tegen als ik weg wil gaan
Een tijger is geen tijger als 'ie tam is, tam is
Wil je me liever op m'n knieen zien
Moet ik je vragen of ik mag misschien
Een man is toch geen man meer als 'ie bang is, bang is
Nee nou niet schelden, noem me geen sexist
Als het om woorden gaat win jij beslist
't Gaat me niet om 't weten maar om 't voelen
refrain:
En dat ik geen ballade zing
Me niet in honderdduizend bochten wring
Niet als een hondje in je armen spring
Wil niet zeggen dat
Wil nog niet zeggen dat ik niet van je hou
'k Ben niet je witte ridder op z'n paard
Of iemand die jou over drempels draagt
Zoek valse romantiek maar ergens anders, anders
Moet je maar zorgen dat je iemand vindt
Die voor jouw katers in de bomen klimt
In aktie komt bij al jouw waterlanders, aah
Iemand die streelt en kust op jouw bevel
Als je blijft zoeken schat dan vind je 'm wel
Maar maak van mij geen Rudolf Valentino
Kijk me verdomme niet zo woedend aan
Hou me niet tegen als ik weg wil gaan
Een tijger is geen tijger als 'ie tam is, tam is
Wil je me liever op m'n knieen zien
Moet ik je vragen of ik mag misschien
Een man is toch geen man meer als 'ie bang is, bang is
Nee nou niet schelden, noem me geen sexist
Als het om woorden gaat win jij beslist
't Gaat me niet om 't weten maar om 't voelen
refrain:
En dat ik geen ballade zing
Me niet in honderdduizend bochten wring
Niet als een hondje in je armen spring
Wil niet zeggen dat
Wil nog niet zeggen dat ik niet van je hou
'k Ben niet je witte ridder op z'n paard
Of iemand die jou over drempels draagt
Zoek valse romantiek maar ergens anders, anders
Moet je maar zorgen dat je iemand vindt
Die voor jouw katers in de bomen klimt
In aktie komt bij al jouw waterlanders, aah
Iemand die streelt en kust op jouw bevel
Als je blijft zoeken schat dan vind je 'm wel
Maar maak van mij geen Rudolf Valentino
zondag 14 september 2008 om 19:45
In het midden van de kring
waar ze je helemaal omringen
Ja goh dat is het principe van een kring, maar wie zijn ze??
en op de toppen van je kunnen
staat ze op haar tenen in die kring of zo?
denk je soms opeens:
je doet het niet voor hun
wat niet?? in het midden van die kring staan buikdansen?? salsadansen? streetdancen?
je doet het niet voor mij
en zelfs niet voor jezelf
je bent de zin voorbij
ja ik ben de zin van dit nummer inderdaad al na 1 couplet voorbij......
Want,jij hebt een donker hart
voelt je vaak verward
vandaar dat ze misschien in die kring staat?? waarover? wat is er aan de hand met deze persoon??
maar dat wil niet zeggen
dat alles dan
alles dan
alles dan ook meteen zinloos is
jij loopt nog niet zo hard
maar een slechte start
wil niet altijd zeggen
dat alles dan
alles dan
alles dan ook meteen over is
nou het refrein kan er nog mee door, als we nou tenminste maar eens wisten wat ze nou precies in die f**king kring doet....
ze vroegen je ten dans
ze? wie zijn ze??
en het bood je alle kansen
en nu weer "het"? We hadden het toch over mensen? Wat is "het"?
om het beste dat je in je had
aan iedereen te laten zien
nou inderdaad, blijkbaar moet ze dan toch buikdansen in die kring
maar je doet het niet voor hun
nee
je doet het niet voor mij
nee
en zelfs niet voor jezelf
ook niet voor jezelf....dus eigenlijk staat dat arme kind daar in die kring te buikdansen voor niemand??
je bent de zin voorbij
ja dat kan je wel zeggen als je iets doet wat voor niemand zinvol is.... misschien heeft ze wel gewoon te veel Breezers op......
Want, jij hebt een donker hart
voelt je vaak verward
maar dat wil niet zeggen
dat alles dan
alles dan
alles dan ook meteen zinloos is
jij loopt nog niet zo hard
maar een slechte start
wil niet altijd zeggen
dat alles dan
alles dan
alles dan ook meteen over is
waar ze je helemaal omringen
Ja goh dat is het principe van een kring, maar wie zijn ze??
en op de toppen van je kunnen
staat ze op haar tenen in die kring of zo?
denk je soms opeens:
je doet het niet voor hun
wat niet?? in het midden van die kring staan buikdansen?? salsadansen? streetdancen?
je doet het niet voor mij
en zelfs niet voor jezelf
je bent de zin voorbij
ja ik ben de zin van dit nummer inderdaad al na 1 couplet voorbij......
Want,jij hebt een donker hart
voelt je vaak verward
vandaar dat ze misschien in die kring staat?? waarover? wat is er aan de hand met deze persoon??
maar dat wil niet zeggen
dat alles dan
alles dan
alles dan ook meteen zinloos is
jij loopt nog niet zo hard
maar een slechte start
wil niet altijd zeggen
dat alles dan
alles dan
alles dan ook meteen over is
nou het refrein kan er nog mee door, als we nou tenminste maar eens wisten wat ze nou precies in die f**king kring doet....
ze vroegen je ten dans
ze? wie zijn ze??
en het bood je alle kansen
en nu weer "het"? We hadden het toch over mensen? Wat is "het"?
om het beste dat je in je had
aan iedereen te laten zien
nou inderdaad, blijkbaar moet ze dan toch buikdansen in die kring
maar je doet het niet voor hun
nee
je doet het niet voor mij
nee
en zelfs niet voor jezelf
ook niet voor jezelf....dus eigenlijk staat dat arme kind daar in die kring te buikdansen voor niemand??
je bent de zin voorbij
ja dat kan je wel zeggen als je iets doet wat voor niemand zinvol is.... misschien heeft ze wel gewoon te veel Breezers op......
Want, jij hebt een donker hart
voelt je vaak verward
maar dat wil niet zeggen
dat alles dan
alles dan
alles dan ook meteen zinloos is
jij loopt nog niet zo hard
maar een slechte start
wil niet altijd zeggen
dat alles dan
alles dan
alles dan ook meteen over is
maandag 15 september 2008 om 16:45
Het is nu Marco Borsato week bij 538. Je kan een verblijf in een caravan voor de Arena winnen zodat je alle 8 de concerten kan bijwonen ........ Mijn ergste nachtmerrie
Ze draaien nu Binnen, dat vond ik vroeger een leuk nummer maar nu stoort het me opeens hoe lang hij in dat woord blijft hangen
"Binnuhhhhhhh huhhhhhhhhh" ".... van Binnuhhhhhh huhhhhh"
Ze draaien nu Binnen, dat vond ik vroeger een leuk nummer maar nu stoort het me opeens hoe lang hij in dat woord blijft hangen
"Binnuhhhhhhh huhhhhhhhhh" ".... van Binnuhhhhhh huhhhhh"
dinsdag 16 september 2008 om 12:10
Ring, misschien wil jij 'Heb me lief' van Frank Boeien voor mij vertalen in het nederlands?
============================================
Het was een onbekende weg
Die ik heb afgelegd
Na het licht
Op zoek naar het donker
Verlangen naar verlangen
Uit dat harnas van spijt
Jaloezie
En belangen
Onderweg spuwden stuurlui
Aan wal hun gal
Zij hebben nooit iets bereikt
Ik bleef eigenwijs
En toen zag ik jou
Je bent zoveel voor me geweest
Een moeder een dochter
De mooiste vrouw
Maar als altijd met iemand
Die nooit iets zeker weet
Won mijn twijfel van ons geluk
Maar vanavond ben ik hier terug
En ik vraag je
Heb me lief heb me lief
Heb dit lichaam lief
Bemin mij bevrijd mij
Van het duister in mijn hoofd
Mijn straat loopt hier dood
Wat achtervolgde mij hier naar toe
Was het de prijs van de roem
Of het verlangen voor één nacht
Iemand te vertrouwen
Of was het die hyena die jakhals
Die wacht tot ik neerval
En waarvan ik dacht
Dat het een vriend was
Maar zijn wij samen niet sterker
Dan alles wat mij bedreigt
Ik sta klaar voor de strijd
Met als wapen de waarheid
============================================
Het was een onbekende weg
Die ik heb afgelegd
Na het licht
Op zoek naar het donker
Verlangen naar verlangen
Uit dat harnas van spijt
Jaloezie
En belangen
Onderweg spuwden stuurlui
Aan wal hun gal
Zij hebben nooit iets bereikt
Ik bleef eigenwijs
En toen zag ik jou
Je bent zoveel voor me geweest
Een moeder een dochter
De mooiste vrouw
Maar als altijd met iemand
Die nooit iets zeker weet
Won mijn twijfel van ons geluk
Maar vanavond ben ik hier terug
En ik vraag je
Heb me lief heb me lief
Heb dit lichaam lief
Bemin mij bevrijd mij
Van het duister in mijn hoofd
Mijn straat loopt hier dood
Wat achtervolgde mij hier naar toe
Was het de prijs van de roem
Of het verlangen voor één nacht
Iemand te vertrouwen
Of was het die hyena die jakhals
Die wacht tot ik neerval
En waarvan ik dacht
Dat het een vriend was
Maar zijn wij samen niet sterker
Dan alles wat mij bedreigt
Ik sta klaar voor de strijd
Met als wapen de waarheid
dinsdag 16 september 2008 om 13:35
woensdag 17 september 2008 om 14:20
O prachtig Moravia! Ik ga meteen bieden!
hoewel, het is best leuk om als dartbord te gebruiken
O, gisteren de nieuwe clip gezien, jemig wat kijkt ie weer alsof hij nodig moet poepen zeg! Vreselijk. En wat is dat voor raar schreeuwtje/snikje aan het einde, moest ie zeker doen van Ewbank om het extra gevoelig te laten lijken. Wat een zeiknummer.
hoewel, het is best leuk om als dartbord te gebruiken
O, gisteren de nieuwe clip gezien, jemig wat kijkt ie weer alsof hij nodig moet poepen zeg! Vreselijk. En wat is dat voor raar schreeuwtje/snikje aan het einde, moest ie zeker doen van Ewbank om het extra gevoelig te laten lijken. Wat een zeiknummer.
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 17 september 2008 om 21:34
Aangeboden voor de échte fans:
Canvas doek van Marco Borsato 50 x 50 cm, zwart-wit uitgevoerd.
Hij is nog keurig in folie verpakt, in de originele doos (met Marco er op). Hoe moet ik me dit laatste voorstellen, zit Marco Borsato OP de doos?
Buiten de cancas zit er ook een poster bij met een dankwoord van Marco.
De prachtige doos en de poster krijg je er gratis bij.
Doe een mooi bod en binnenkort hangt het doek in jouw kamer. pfff alsjeblieft niet zeg, ik doe geen oog meer dicht
Nou er is al 1 bod! Zet hem op kaatje!
Canvas doek van Marco Borsato 50 x 50 cm, zwart-wit uitgevoerd.
Hij is nog keurig in folie verpakt, in de originele doos (met Marco er op). Hoe moet ik me dit laatste voorstellen, zit Marco Borsato OP de doos?
Buiten de cancas zit er ook een poster bij met een dankwoord van Marco.
De prachtige doos en de poster krijg je er gratis bij.
Doe een mooi bod en binnenkort hangt het doek in jouw kamer. pfff alsjeblieft niet zeg, ik doe geen oog meer dicht
Nou er is al 1 bod! Zet hem op kaatje!
Stressed is just desserts spelled backwards