Entertainment alle pijlers

Fear The Walking Dead

31-03-2015 17:09 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het Fear The Walking Dead-topi.

Dit topic gaat over de serie Fear The Walking Dead, de companionserie van The Walking Dead. Seizoen 2 gaat op 10 april 2016 in de VS in première. In Nederland begint AMC op 29 februari 2016 met seizoen 1 van de serie en ze gaan meteen door met seizoen 2.

Aflevering bespreken iedere maandag (na de Amerikaanse uitzending) vanaf 20.30. Voor die tijd kun je je berichten over de aflevering in het wit zetten.

Het TWD-topic vind je hier: The Waiting Dead
quote:O.L.L.A schreef op 26 augustus 2015 @ 12:58:

Hier in de Uk begint het maandag, op een zender die alleen maar een bepaalde provider kan krijgen. En bedankt he... 😡http://couchtuner.city/5/ ... 1-e2-so-close-yet-so-far/

Ik stream hier, werkt prima
Net twee afleveringen gekeken (lang leve late diensten) en ik vind het wel leuk. Ga het zeker volgen.

Die drukte viel mij ook op. En dat iedereen zich weer zo nodig moet opsplitsen. En niemand direct zegt wat er aan de hand is. Die Travis tegen zijn ex en stiefzoon niet 'mensen maken elkaar af, we moeten vluchten en wel nu' nee, 'is hij thuis, is hij thuis? Waar is hij' 'ex murmelt over bezoekregeling' 'waar is mijn zoon, waar is hij'

Echt, als ik iets leer van al die series: zeg wat je wilt zeggen, scheelt een hoop doden.
Zo, lekker gekeken en ik kan zeggen: Wauw!

Ik heb naar de tv geroepen en zat op het puntje van mijn stoel. Knap hoor dat ze, ondanks dat de kijker al veel voorkennis heeft, toch zoveel spanning op weten te roepen.

Ik vermoedde al dat Matt dood, walker of stervende was. Dat is uitgekomen. En die meid had mazzel dat Nick net een epileptische aan val kreeg, zodat ze in huis bleef. Dat heeft haar -voorlopig- gered.

Ik vond het een luguber detail dat je op het eind nog Matts huis zag met de auto van zijn ouders ervoor. Koffer al op de stoep en verder niks. Je weet wat zij binnen hebben aangetroffen en wat hun lot was.

Net als het overbuurmeisje dat nog net haar verjaarsfeestje vierde toen de stroom uitviel. Dat soort details doen het voor mij wel.

Oh en die Tobias! De enige die verstandig redeneerde, maar ik vrees dat zijn rol uitgespeeld is.

Ik denk trouwens dat de 6 hoofdrolspelers die we nu kennen voorlopig in leven blijven.

Wat denken jullie trouwens van dat gezin in dat kapperszaakje? Ik heb het idee dat ze een zieke achter hebben liggen.

Ik riep trouwens naar mijn tv 'In z'n hoofd! Steek hem in z'n hoofd!'' toen Artie Tobias en Maddy aanviel. Maar ja, dat weten ze natuurlijk nog allemaal niet. De politie wel, want die schoten die meid bij de demonstratie vrijwel meteen in het hoofd. Ik stel me zo voor dat in TWD Shane die kennis als agent ook had. (maar wel gek dat Daryl hem er alsnog op moest wijzen).

Vanavond na het sporten ga ik kijken,wil niet tot morgen wachten met hier lezen!
Ik heb de aflevering ook gezien! Zitten we er net lekker een beetje in, moeten we 2 weken wachten op de volgende aflevering...

Toch maar even in het wit:

Net zoals Starshine zegt, het zijn de details die veel doen. Je weet gewoon wat er gebeuren gaat en dat maakt het allemaal zo luguber en ook zo triest.

Ook eens met Sidroht, heb ook echt tegen de tv lopen schreeuwen dat hij gewoon moet zeggen wat er aan de hand is! Zelfde met Maddie die niets tegen haar dochter zegt.
2 weken? WTF??!!

Gezien! Ik heb niet zitten roepen, maar me wel ontzettend zitten ergeren waaróm er niet gewoon hop vertelt word wat er is.

De politie weet heel goed dat er stront aan de knikker is want die laadde allemaal water en benzine? in.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ja dat vond ik ook wel ergerniswekkend hoor, die geheimzinnigheid.

'Je mag het huis niet uit!'

'Ja maar, m'n vriendje...'

'Nee blijf hier terwijl ik de hele dag de hort op ga.'

Duh, natuurlijk gaat zo'n kind dan weg. Nou ja, laten we het maar houden op het-kind-beschermen-tegen-enge-dingen.
Inderdaad, als mijn moeder zei:'Nee, dat mag niet.'

Dan dacht ik, hell yeah!

Als ze zou zeggen: 'Mali, niet doen er zijn zombies buiten.' Dan had ik uiteraard gewoon geluisterd
Ik herken jullie frustraties wel, maar de situatie uitleggen zonder het fenomeen zombie te kennen is natuurlijk ook lastig.

Ik had trouwens niet opgemerkt dat de auto met de koffers van de ouders van Matt waren.
Ja dat is ook wel zo. Nick kon het ook niet onder woorden brengen in afl 1.

Want het is ook raar: mijn vriendin had een mes in haar borst en zou dood moeten zijn, maar ze was levend, gromde en at lijken. O-kay......
Je bent natuurlijk ook voorzichtig, omdat iedereen anders waarschijnlijk denkt, hé die is psychotisch
Oe, ben zo benieuwd naar de volgende aflevering en waar ze heen gaan!
Én komen ze weer bij elkaar?
quote:mali30 schreef op 31 augustus 2015 @ 21:18:

Je bent natuurlijk ook voorzichtig, omdat iedereen anders waarschijnlijk denkt, hé die is psychotisch Ja dat ook inderdaad.
Zo dat was wel spannend!
quote:mali30 schreef op 31 augustus 2015 @ 21:28:

Én komen ze weer bij elkaar?

Verwacht ik wel. Misschien niet meteen, maar ik denk (hoop) ook niet dat dat het hele seizoen gaat duren. Ik vraag me af of het verhaaltechnisch handig is om 6 pas geïntroduceerde hoofdpersonen meteen uit elkaar te halen en het verhaal zo te versnipperen. Vind ik meer iets voor als we er echt goed inzitten. Maar hé, ik ben geen schrijver.

Ik hoop Tobias nog terug te zien. Ik vind hem nu al een held die een heel interessant verhaal kan hebben.
Het is wel een bold move als ze niet bij elkaar komen, maar bijvoorbeeld pas in seizoen 2 .

Dat vind ik wel het leuke aan TWD het is nooit voorspelbaar en niemand word bespaard. Misschien trekken ze wat dat betreft FTWD ook door.
Ik dacht dat die auto op het laatst die van de buurman was.. maar dat waren dus de ouders van Matt?

Ik ergerde me er ook een beetje aan dat Madison niets vertelde aan Alicia.. maar ik denk dat zij nog steeds zoiets heeft van: de overheid lost het wel op, en dat ze Alicia wil beschermen ofzo. Travis vertelde het wel aan Eliza.

Ik vond alle details wel tof, zoals die kinderen met die mondkapjes en het contrast van mensen die stonden in te laden en mensen die nog niks door hadden.

Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen. De woestijn lijkt me ook niet heel ideaal wegens gebrek aan water en voedsel.
Ja de woestijn vond ik ook niet heel logisch maar ja als er zoiets gebeurd wil je natuurlijk alleen maar snel weg.

Ik denk dat ze wel weer bij elkaar komen maar of dat meteen snel is vraag ik me af.

Ik heb niet zoveel met die Tobias trouwens.

Heb trouwens vannacht wel weer gedroomd,was ook eten,drinken etc aan het verzamelen
LA is natuurlijk wel heel zuidelijk, dus iets anders dan de woestijn is er ook niet. Het is of de woestijn, of de kust. Hoewel dat laatste wel beter is denk ik.. een bootje kapen en dan naar het noorden, de wildernis in,
Zo,beetje laat maar had zo'n beroerde stream te pakken gister. Heb even gewacht op een betere

Ik ben een beetje gematigd over deze aflevering. Ik heb mij vooral ontzettend geërgerd aan Madison die haar kaken stijf op elkaar hield. Stel dat Nick die aanval niet had gehad, dan was die griet dood leuk naar haar dooie vriendje gegaan. Ook het telefoongesprek tussen vader en ex vond ik tergend irritant.

Ik heb begrepen dat de mensen van de barbershop bij de main cast horen, ik ben wel benieuwd naar hun.

Net als aurelle vond ik details ook tof, de rellen, de uitgebrande auto's ed, dat is zeker sfeer verhoogd

Ik maak uit de preview op dat ze in ieder geval de barbershop verlaten en wellicht op weg zijn naar het andere deel van het gezin. Er zal ongetwijfeld van alles mis gaan onderweg. Ik heb in LA gewoond en zelfs op een doodnormale woensdagmiddag is er al geen doorkomen aan in het verkeer haha. De kustlijn is nagenoeg net zo dicht bevolkt als de stad, in ieder geval wel rond LA county, een woestijn dorpje lijkt mij ook de beste optie.
Of, daar denk ik net aan, de Hollywood Hills in en een villa overmeesteren. De Hills zijn behoorlijk stijl, vraag me af of walkers daar in een later stadium tegen op kunnen walken. :p en om die mansions staan altijd torenhoge hekken om toeristen buiten te houden. Win win
Haha net als in Zombieland het huis van Bill Murray overnemen!

Nee, maar serieus, volgens mij staan daar genoeg villa's met muren omheind?
Ja er moeten daar genoeg ommuurde huizen zijn met flinke voorraadkasten en meerdere auto's (dus fuel!)

Ik vond de sfeer wel heel goed neergezet met de rellen op straat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven