Tot welke maat pas je in attracties?

30-08-2008 15:50 910 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 52 en pas in bijna alle attracties. Denk aan attractieparken als Hellendoorn, Efteling, Movieworld.

Ik vraag mij af vanaf welke maat het niet meer past. Weet iemand dat toevallig?
quote:Livre schreef op 17 september 2008 @ 18:04:

Mijn huisarts heeft iets nieuws bedacht: ik ben dus erg dik, en ze vermoedt nu dat ik anorexia heb. Ik zeg altijd dat ik heel veel vocht vasthou
Zware dikke botten, die hoor ik ook weleens
Geen bijzonderheden
quote:mirlo schreef op 16 september 2008 @ 19:01:

Oh, Yasmijn, dan kan de helft van de forse dames hier wel aan gaan geven bij de engelen. Kijk maar bij mijn vorige post: ik heb het even netjes opgesomd.

Maar we kunnen het Juffrouw Kip, Pluizige Chuzzle en hun forse vriendinnetjes eigenlijk niet kwalijk nemen.

Ze zijn gewoon niet zo intelligent. Daarom snappen ze ook niet dat het probleem van overgewicht in vier woordjes valt samen te vatten: Energie-inname hoger dan verbruik.

Ik ben tot hier met lezen.

Tot zo ver mijn reactie op jou Mirlo:

- Fors vriendinnetje? Ik neem aan dat je mij een vriendinnetje van de in jouw woorden forse ladies vindt omdat ik hun mening deel? Voor jouw informatie: ik heb al mijn hele leven maat 36. Ik heb een pleurishekel aan sporten en ik ben gek op lekker eten maar door discipline met dat laatste zit ik letterlijk lekker in mijn vel. Ik heb zo'n gevoel (correct me if I'm wrong) dat jij dan wel letterlijk lekker in je vel zit maar dat je wat frustratie-issues hebt en dus figuurlijk nog wel eens mag gaan 'fitten' in dat velletje van je.

NB: Mijn mening heeft niks met mijn omvang/gewicht te maken maar met wat ik wel en niet redelijk vindt. Mensen moedwillig kwetsen en aannames doen zoals jij doet, op basis van je zelfbenoemde professie is naar mening alles behalve redelijk.

- Niet zo intelligent? Van je moeder begreep ik uit een andere post dat jij hulpje bent van een prof? Laten we het dan zo stellen, zonder al te herkenbare feiten neer te schrijven: aan intellect doe ik niets maar dan ook niets aan jou onder, als we het op basis van opleidingsniveau bekijken, eerder het tegenovergestelde. Voel ik me door mijn IQ en wetenschappelijke achtergrond een beter mens? Nee, helemaal niet. Het gaat erom wat je met je persoonlijke potentie doet en hoe je je persoonlijkheid draai geeft. En Mirlo, dat gaat m.i. zóóó veel verder dan een beetje interessant doen met intellecteel gebraak.

- Wat jij opsomt wat mensen over jou gezegd hebben? in plaats van als een verongelijkt kind te gaan drammen en gered te worden door je mams (die ik verder als forummer erg waardeer) kun je je ook afvragen waarom jij zulke heftige reacties bij anderen oproept. Zelfreflectie enzo.....

[ Ik heb nog 5 min. tijd om verder te lezen dus evt. reacties lees ik morgen pas. ]
Spinster, we waren allang verder
Geen bijzonderheden
Zeg Mirlo, ondanks dat je gedachtegang 'wetenschappelijk' onderbouwd is, vind ik je taalgebruik nogal pretentieus overkomen. Het lijkt wel alsof je daarmee bewust al je mening en jezelf verheft boven de anderen en hoopt dat ze je daarom niet zullen tegenspreken. Daarnaast lijkt het me volledig onnodig om in deze discussie steeds iedereen die niet jouw mening deelt 'dom' te noemen.

Het is inderdaad waar dat als je teveel energie tot je neemt in verhouding tot je verbruik dat je dan aankomt. Helaas zitten er achter overgewicht ook vaak psychische oorzaken die veel moeilijker te achterhalen zijn en dus ook moeilijker te veranderen. Het hele verhaal is niet zo zwart-wit als jij het stelt, maar wellicht dat dat moeilijker te begrijpen is als je zelf geen ervaring met dit probleem hebt gehad.

Verder: Spinster, ik ben het volledig met je eens..
Ik zat even te gniffelen. Op Actueel is er een topic over niqaabs en burqa's, en toen zag ik dit topic, en bedacht me: zouden ze die dingen ook in maat 60 hebben? Maar ja, dan gaan ze gewoon naar de tentafdeling van Perry Sport natuurlijk
De psychische oorzaken nemen niet weg dat er teveel inname is en te weinig verbruik.
Geen bijzonderheden
quote:Digitalis schreef op 17 september 2008 @ 18:23:

Ik zat even te gniffelen. Op Actueel is er een topic over niqaabs en burqa's, en toen zag ik dit topic, en bedacht me: zouden ze die dingen ook in maat 60 hebben? Maar ja, dan gaan ze gewoon naar de tentafdeling van Perry Sport natuurlijk

Heb je gelijk een partytent, voor over de klapstoeltjes.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 17 september 2008 @ 18:24:

De psychische oorzaken nemen niet weg dat er teveel inname is en te weinig verbruik.Volgens mij lees je niet goed, ik zeg juist dat dat inderdaad zo is, teveel calorieën en te weinig verbruik maakt dik, toch kunnen psychische oorzaken mensen beperken in het meer bewegen of minder calorieën nemen.
Dat kan.
Geen bijzonderheden
Maar eigenlijk vind ik dat een kutsmoes.

Ik heb ook een tijd niet goed in het vel gezeten, en dat at ik weg, en ik werd dikker.

Nu zit ik weer prima in het vel en de kilo's zijn nagenoeg verdwenen.

Maar dat was mijn eigen schuld, dat ik aankwam. Ik had het ook weg kunnen sporten ofzo, die frustraties, maar ik verkoos te schransen.

Dus: eigen schuld, dikke bult.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 17 september 2008 @ 18:33:

Ik heb ook een tijd niet goed in het vel gezeten, en dat at ik weg, en ik werd dikker.

Maar dat was mijn eigen schuld, dat ik aankwam. Ik had het ook weg kunnen sporten ofzo, die frustraties, maar ik verkoos te schransen.

Dus: eigen schuld, dikke bult.Eens.

(

Wat een heerlijke humor heb je ook! Heb de laatste dagen weer hartelijk om je moeten lachen!)
Dan zijn we het toch eens?

Inname > verbruik --> overgewicht.

En, sorry, als ik gepikeerd reageerden op de mensen die me trut noemden en enge ziektes toewensen. Ik heb geen zin om dat soort mensen serieus te nemen. Mag ik?

En, zoals ik al zei, w.b.t dit onderwerp verspreid ik alleen feiten. Er is nog niemand die me heeft kunnen betrappen op een mening.

Dus: eigen schuld, dikke bult.

Misschien zijn het feiten, maar de reden omdat ik het kan snap ik niet dat andere mensen het niet kunnen vind ik ook behoorlijk kortzichtig...

En overigens is veel bewegen niet altijd de oplossing. Ik fiets al jaren, 9 jaar, een half uur per dag naar mijn werk en een half uur per dag terug. Volgens de 'norm' van de gezondheid zou je een half uur per dag stevig moeten bewegen. Dat doe ik dus dubbel. Ik ben ook altijd wel slank geweest. Sinds 2 jaar word ik toch dikker, terwijl ik nauwelijks snoep.
Ach Mirlo, je mag wel met "feiten" rondstrooien, enige mensenkennis of levenservaring heb je blijkbaar niet.
quote:feder schreef op 18 september 2008 @ 07:47:

[...]

Misschien zijn het feiten, maar de reden omdat ik het kan snap ik niet dat andere mensen het niet kunnen vind ik ook behoorlijk kortzichtig...

En overigens is veel bewegen niet altijd de oplossing. Ik fiets al jaren, 9 jaar, een half uur per dag naar mijn werk en een half uur per dag terug. Volgens de 'norm' van de gezondheid zou je een half uur per dag stevig moeten bewegen. Dat doe ik dus dubbel. Ik ben ook altijd wel slank geweest. Sinds 2 jaar word ik toch dikker, terwijl ik nauwelijks snoep.Met het ouder worden daalt je basic metabolic rate. Je hebt dus minder energie nodig. Kleinere proties eten en je zal niet meer aankomen.

Dus: eigen schuld, dikke bult.Bijna Yas, bijna. Eigen schuld, dikke buik. Of kont, of dijen, take your pick.
vandaag ga ik van alles kunnen
Zo is het, Roos!

En daar doet iemand weer een aanname die nergens op slaat, ene Sept.

Mirlo en geen levenservaring, haha. Wat zij al aan levenservaring heeft, ik mag hopen dat jij dat nooit mee hoeft te maken, zonder in details te treden, maar geloof me maar.
Geen bijzonderheden
quote:Digitalis schreef op 15 september 2008 @ 16:38:

Fluffy, ik kan me herinneren dat Zoyla hier op Viva ook iets aan haar schildklier heeft maar toch heel erg is afgevallen tot maat 34. Dan vraag ik me gewoon af waarom dat dan wel kan. Ik slik medicijnen waardoor ik veel meer eetlust krijg, en kwam daar ook door aan. Da's niet hetzelfde, maar bij dat medicijn komen mensen ook meer dan 25 kilo aan terwijl je dat zelf in de hand hebt door gewoon niet toe te geven aan dat hongergevoel. Over slanke mensen bestaan trouwens ook genoeg vooroordelen, lees er een gemiddeld vrouwentijdschrift maar op na. Mannen zouden dat slanke niet mooi vinden en liever een volle vrouw willen, ze zouden niet gezellig zijn want geen bourgondier, enzovoorts. Het kan mij eerlijk gezegd allemaal niet schelen.

Zoyla is afgevallen door een zeer onverantwoord dieet, die ze zelf nooit iemand aan zou raden. Ze at gewoon structureel te weinig. Daarmee viel ze trouwens af tot ongeveer maat 38. De ziekte van haar dochter heeft haar nog zo'n 2 maten doen slinken.

Het kán dus wel, maar ik denk dat overgewicht gezonder is dan op een onverantwoorde manier afvallen..

(zo en nu ga ik even weer verder lezen)
Later is nu
quote:mirlo schreef op 16 september 2008 @ 10:25:

Fluffy, jij moet ook 's leren luisteren.

Te dik zijn is ONGEZOND (je gaat er uiteindelijk dood aan)

Te dik zijn is een LAST VOOR DE MAATSCHAPPIJ (kost pokkeveel geld).

Te dik zijn is heel simpel: JE NEEMT TE VEEL ENERGIE IN.

Zijn geen vooroordelen, zijn feiten.

Lieg ik als ik dit zeg? Simpele vraag.

Laatst nog gelezen dat is aangetoond dat het niet zo simpel werkt, qua energie-inname en afvallen. Een mens is geen machine waarvan je kunt zeggen "wat er ingaat (energie) gaat er weer uit en anders houd je energie vast" Er zijn nog meer factoren, waar ze nog naar op zoek zijn. Het schijnt zelfs dat in concentratiekampen mensen met overgewicht stierven aan ondervoeding. Het lichaam weigerde de opgeslagen vetten aan te spreken.

Daarnaast is natuurlijk al bekend dat niet iedereen eenzelfde stofwisseling heeft en voor iemand met een normaal gewicht en minder problemen met overgewicht is het altijd zo makkelijk gezegd "dan eet je toch wat minder, beweeg je wat meer en het is klaar" maar als dat betekent dat je dus altijd met een hongergevoel loopt, zou het wel eens wat minder makkelijk kunnen zijn.. denk ik zo.

En dat is denk ik het probleem van inleving. Mensen die van nature slank zijn en met een weekje opletten overtollig gewicht weer kwijt zijn, kunnen zich wat moeilijker voorstellen hoe het is om een half jaar lang op je eten te moeten letten, teneinde 4 kg te verliezen en dan nog 20 kg te gaan hebben.. dat is wel andere koek.

Zo houd ik het heel vaak keurig 4 weken vol, dan komt er toch al snel de klad in. Ik eet wel altijd gezond, maar de combinatie nooit snoepen en veel bewegen (buiten dat uur fietsen per dag dat ik doe wegens werk) is gewoon niet meer structureel vol te houden.

Bovendien heb ik nog iets als hormonen in het lichaam, die er de ene dag voor zorgen dat ik helemaal geen trek heb, en ik me dus keurig aan mijn eigen voorgeschreven eetritme kan houden, terwijl ik in een andere week dus wél continue trek heb. Heel raar en naar.
Later is nu
Dreamer, ik heb ook altijd honger. Komt door medicatie. Als je structureel minder eet dan dat je maag zou willen, verandert dat vanzelf. En sja, die 24 kilo die je af wil vallen zijn er ook allemaal aangekomen. Ik denk dat heel veel mensen niet doorhebben hoeveel of hoe vet ze eigenlijk eten. In 99,9% van de gevallen is het gewoonweg wel zo simpel als meer inname dan verbruik. En dat is toch ook mooi? Dan weet je wat je moet doen.

Zijn die Niqaab's en Burqa's niet One Size Fits All?
Peas on earth!
Yasmijn, volgens mij kan Mirlo heel goed zelf antwoorden hoor en hoe jij niet voor haar te antwoorden of al haar antwoorden te onderstrepen.
Dat maak ik zelf wel uit.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven