Mode & Beauty alle pijlers

Pixie cut of niet?

02-09-2015 18:34 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai,

ik heb even een ander account aangemaakt, i.v.m herkenning!

Ik zit er al heel erg lang aan te denken om een pixie cut te laten knippen. Heb nu bijna half lang haar.

M'n haar is heel slap en steil, had bij de foto's net m'n staartje er uit gehaald, dus vandaar de slag .

Wat vinden jullie?

O, hoe voeg ik een foto toe? Sorry :p.
Leuk! Ik heb het 2 weken geleden laten knippen. Geen spijt van gehad, wel even wennen! Wat ik wel merk is dat sommige kleding mij nu erg mannelijk maakt, omdat mijn kapsel al redelijk mannelijk is. Ik droeg voorheen baggy (mannen) broeken. Omdat ik weinig borst heb, en een kort kapsel, moet ik dat nu niet meer doen.
I've got nothing to do today but smile.
Ik weet het, het maakt me niet uit als ik en mijn gezicht aan dit account gelinkt wordt, alleen heb ik met een ander account wel eens delicatere onderwerpen behandeld haha.
Huisvrouw met kort pittig kapsel.....
tweede nick na 15 jaar.
Ja, een beetje mascara alleen eigenlijk. Ik moet zeggen, deze foto is in een beetje slecht licht genomen hoor. Zie er nogal flets uit he.
Citeren/wijzigen blijft drama bij mij
quote:parquette schreef op 02 september 2015 @ 19:59:

Ik zou het niet doen als ik jou was. Wat wel leuk bij jou staat denk ik, is een lok en je haar in flinke lagen. Daardoor wordt het minder slap/hangerig.
quote:parquette schreef op 02 september 2015 @ 20:00:

[...]

Bedankt voor de tip! Ga hier ook even over denken, opties, opties, opties :p
Ik heb een hele tijd een pixie cut gehad en ben nu bezig met het uitgroeien er van. Stond me prachtig, maar nu is het tijd voor iets anders.

Denk er wel aan dat een pixie cut elke dag gestyled moet worden. Simpele wax van de supermarkt was voor mij een no go, je hebt echt goede klei nodig van de kapper om het mooi in model te brengen. Heel veel werk was het niet hoor, maar nu ik langer haar heb vind ik het eigenlijk wel prettig dat ik er nauwelijks iets aan hoef te doen

Een goed geknipte pixie cut (met juiste make up en kleding) is echt iets anders dan een huisvrouwen kort en pittig kapsel.

Een lok en laagjes is wel echt saai vind ik, het enige voordeel is dat de make up dan ook niet hoeft. Saai haar en flets zonder make up gaan prima samen.

Je bent jong en hebt een mooie kop die je kan laten spreken door haar, make up en kleding en dat hoeft echt niet gelijk volgeplamuurd en uberhip te worden.
Keep on, keep keepin' on....
quote:Tea_bee schreef op 02 september 2015 @ 20:19:

Een goed geknipte pixie cut (met juiste make up en kleding) is echt iets anders dan een huisvrouwen kort en pittig kapsel.

Een lok en laagjes is wel echt saai vind ik, het enige voordeel is dat de make up dan ook niet hoeft. Saai haar en flets zonder make up gaan prima samen.

Je bent jong en hebt een mooie kop die je kan laten spreken door haar, make up en kleding en dat hoeft echt niet gelijk volgeplamuurd en uberhip te worden.bedankt voor het compliment! Lief!
M'n vriend zegt net dat hij denkt dat lang mooier is..
quote:simply123 schreef op 02 september 2015 @ 20:25:

M'n vriend zegt net dat hij denkt dat lang mooier is..

Dan moet je tegen hem zeggen dat het haar is en vanzelf weer groeit. Jouw hoofd, jouw haar.

Als je het wil moet je het gewoon doen!
Keep on, keep keepin' on....
Haar daar heeft mijn vriend dus de Duitse specht vandaan.

Moet hem echt dringend even vragen if hij op fokt zit.
quote:WDB schreef op 02 september 2015 @ 20:32:

Haar daar heeft mijn vriend dus de Duitse specht vandaan.

Moet hem echt dringend even vragen if hij op fokt zit. Huh? Kun je dat even in het Nederlands vertalen?
niet knippen, laat het langer groeien.
quote:Roland303 schreef op 02 september 2015 @ 20:37:

[...]

Huh? Kun je dat even in het Nederlands vertalen?

Sorry zat op de telefoon. Dat typt niet optimaal.

In die link van fokt komt ook een plaatje voorbij van een kapsel wat ze de Duitse specht noemen.

De buurvrouw heeft zo'n kapsel. En mijn vriend had het dus ook de benaming de Duitse specht gegeven.

Weet nu dus waar hij dat vandaan heeft.
Dank je voor de uitleg WDB! Ik begreep er niets van.

Heb even plaatjes gegoogled. Ik geloof dat ik de pixie cut toch net iets leuker vind.
Alleen een likje mascara is niet genoeg hierbij.

En hou jij er echt rekening mee wat je vriend mooier vindt?
ik ken die actrice met dat korte donkere haar, en het staat haar idd best wel leuk maar ze is 100 keer mooier en aantrekkelijker met lang haar.
Pixie is cool!!! Gewoon doen!
Nee! Niet doen, veel te androgyn
Ab imo pectore
Je zou het gewoon eens moeten proberen. Ga naar een goede kapper en laat je adviseren. Bevalt het niet dan komen de schuifspeldjes goed van pas .

Zelf heb ik ook altijd graag gevarieerd met mijn haar. Het is zo heerlijk, een nieuw kapsel!
Ik heb mijn haar een paar maanden geleden kort laten knippen en toevallig ook in t model wat jij mooi vindt (van Ginnifer Goodwin)

Had geen betere keuze kunnen maken. Ik heb echt een hoofd voor kort haar en het staat mij stukken vrouwelijker dan lang haar.

Make up droeg ik eerst zeer zelden. Nu wel elke dag sowieso mascara en lippenstift.

Zoals gezegd, je moet er het gezicht voor hebben. Een goede kapper kan je daarin adviseren.

Succes!
Ik ben een jaar geleden van lang naar een pixie cut gegaan, het beste wat ik volgens mijn omgeving heb gedaan. Ik heb hem nu iets langer om dan over een tijdje weer de korte versie te dragen. Ik ben heel tenger gebouwd met een klein hoofd en fijn gezicht en grote ogen. Succes met je besluit.
Ik vind een pixie nog steeds wel erg leuk, maar ga toch voor veiliger kiezen! Een halflang kapsel met wat laagjes(dat ik nog een staartje in kan) en een schuine lok.

Moet het alleen nog een beetje laten groeien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven