Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:Bambi schreef op 13 juli 2015 @ 16:20:

De docu over Sergio Herman en zijn restaurant Oud Sluis vond ik ook wel indrukwekkend.

Wat een passie. Mooi. Hij komt wel onsympathiek over.

Hoe heette de docu of welk net?

Net het eerste deel gezien van De nieuwe wildernis, http://www.npo.nl/de-nieu ... 01-08-2015/VARA_101374911 Was erg mooi.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Fucking perfect
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:jippie55 schreef op 02 augustus 2015 @ 21:22:

[...]

Ik had precies hetzelfde toen ik die docu zag. Het lijkt me ook wel echt bijna onoverkomelijk maar was er wel wat van in de war

Gelukkig, ben niet de enige

Ik voelde me er gewoon 'slecht' onder dat ik dat dacht.

Daarom dus nog een keer gekeken, maar mijn gevoel over die twee zussen blijft hetzelfde.

Vond het zo bizar
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 02 augustus 2015 @ 22:31:

[...]

Gelukkig, ben niet de enige

Ik voelde me er gewoon 'slecht' onder dat ik dat dacht.

Daarom dus nog een keer gekeken, maar mijn gevoel over die twee zussen blijft hetzelfde.

Vond het zo bizar

Ik had ook een "apart" gevoel bij het kijken, denk alleen dat dit hun manier is om er mee om te gaan,

Denk dat de "klap" nog wel gaat komen

Maar het kwam wel een beetje ongevoelig over inderdaad
Iemand nog een mooie docu gezien de laatste tijd?
Met manlief naar de bioscoop geweest en "Amy" gezien.

De hele zaal was doodstil, nog geen kuchje gehoord, was echt heel aangrijpend.
Ik ben niet zo'n fan van Amy Winehouse, dus zal deze niet zo snel gaan bekijken.

Maar zo te lezen, was iedereen onder de indruk dus zal het een goede docu geweest zijn.
quote:titato schreef op 02 augustus 2015 @ 22:37:

[...]

Ik had ook een "apart" gevoel bij het kijken, denk alleen dat dit hun manier is om er mee om te gaan,

Denk dat de "klap" nog wel gaat komen

Maar het kwam wel een beetje ongevoelig over inderdaad

Denk dat je gelijk hebt en dat ze deze houding hebben om zichzelf nog overeind te kunnen houden. Het zal een copingsmechanisme zijn. Lijkt mij ook niet makkelijk om je ware verdriet op nationale televisie te tonen.

Heb laatst de docu 'Alleen Agnetha' gezien, over Agnetha van Abba. Wat een turbulent leven heeft zij gehad! Het lijkt mij een hele lieve vrouw.
Ik heb laatst gekeken naar " Encounters at the end of the world " , van Werner Herzog.

Erg interessant, hij doet zelf de voice over, heel erg meditatief.

Gaat over de mensen die lang op Antarctica verblijven.

Ook Grizzly Man heeft hij gemaakt, ook mooi.

Hij heeft veel gemaakt maar ik heb alles gezien
tis goed bedoeld
Gisteren Blackfish gekeken. Wat een schrijnend verhaal.
Black fish is een film en geen documentaire. Maar wel een goede film...
Net That sugar Film gekeken, over het effect van suiker op de gezondheid en de rol van suiker in de obesitas epidemie.

Confronterend.

http://cinema.solarmovie.is/link/play/5079142/
Blackfish is een Amerikaans documentaire uit 2013, geregisseerd door Gabriela Cowperthwaite. De film ging in wereldpremière op 19 januari op het Sundance Film Festival.

Dit is wat Wikipedia en andere sites er van zegt
quote:Matisse schreef op 17 augustus 2015 @ 18:07:

[...]

Denk dat je gelijk hebt en dat ze deze houding hebben om zichzelf nog overeind te kunnen houden. Het zal een copingsmechanisme zijn. Lijkt mij ook niet makkelijk om je ware verdriet op nationale televisie te tonen.

Heb laatst de docu 'Alleen Agnetha' gezien, over Agnetha van Abba. Wat een turbulent leven heeft zij gehad! Het lijkt mij een hele lieve vrouw.

Die van Agnetha heb ik ook gezien, was erg interessant.

Op youtube staat ook een interessante documentaire over en met de Beatles. Het is geen oppervlakkige documentaire en Paul en Ringo zijn erg openhartig. Het geeft ook een inkijkje in de muziekindustrie.

Bijvoorbeeld dat Ringo tijdens de Nederlandse tournee zogenaamd ziek was, maar de platenmaatschappij wilde hem eigenlijk vervangen en testten zo hoe zijn invaller bij het publiek viel.

Helaas kan ik hem niet meer vinden, toch maar weer eens een keer zoeken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik heb vandaag That Sugar Film gezien en die was zeer indrukwekkend en zorgwekkend tegelijk.

Echte aanrader voor iedereen die wil weten wat er allemaal in hun gezonde eten word gestopt.
quote:Roland303 schreef op 30 augustus 2015 @ 15:53:

Net That sugar Film gekeken, over het effect van suiker op de gezondheid en de rol van suiker in de obesitas epidemie.

Confronterend.

http://cinema.solarmovie.is/link/play/5079142/Ha
quote:Zinook schreef op 17 augustus 2015 @ 17:24:

Iemand nog een mooie docu gezien de laatste tijd?

Het was meer een reportage denk ik, maar ik vond 'm wel boeiend - op NPO.

Over Holleeder en hoe hij knuffelcrimineel werd in NL. 'Holleeder - de val van een knuffelcrimineel'.
quote:calvijn1 schreef op 30 augustus 2015 @ 16:06:

Blackfish is een Amerikaans documentaire uit 2013, geregisseerd door Gabriela Cowperthwaite. De film ging in wereldpremière op 19 januari op het Sundance Film Festival.

Dit is wat Wikipedia en andere sites er van zegtDan is het een docu en een film. De film is trouwens Engels.
quote:dubbeltje4 schreef op 17 augustus 2015 @ 17:34:

Met manlief naar de bioscoop geweest en "Amy" gezien.

De hele zaal was doodstil, nog geen kuchje gehoord, was echt heel aangrijpend.Deze wil ik ook zien.
Vandaag om 21.15 uur op Canvas. .life and death row.

Het proces v een man op de moord op zijn vader en 7 andere familieleden.
Bedankt voor de tipl
Zit nu te kijken
Ook gekeken, vond hem wat te Amerikaans..kon niet echt m'n vinger erop leggen, wat dat dan maakte dat ik het zo voelde..
Nou ja.. dat dus..
Ik weet het niet, had erg medelijden met zijn jongere broertje

Ik denk eerlijk dat hij het niet heeft gedaan
Hoe kun je nou in je eentje 7 mensen vermoorden, in zo'n kleine ruimte?

Ik denk dat er een slaapmiddel is toegediend maar er is nooit een bloedtest gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven