3 maanden moeder, wie kletst er mee?

18-09-2008 14:56 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is het gezellig! Allemaal 3 maanden mama's om mee te kletsen.

Hier is het nieuwe schema, Wolkewietje bedankt!

Ik klets wel mee, heb ook een baby van 3 maanden ( en 1 week)!

Vertel eens wat meer over jezelf (jongetje/meisje, je eigen leeftijd, andere kindjes, werk etc.).
Leuk topic! Mijn zoontje wordt maandag 15 weken. Hij doet het super, maar af en toe zijn tips heel fijn. Ik ben trouwens 27 en nog met verlof.
Hoi! hier ook een verse moeder van een dochter van 13 weken. Lijkt me leuk om mee te kletsen. Ik zelf ben 28 en deze week weer voor het eerst aan het werk wat wel even wennen is.

De kleine gaat als een speer, ze is nu ruim 6 kilo en volop in beweging, wat gaat die ontwikkeling snel he?
Hier nog een verse mama. Ons zoontje is nu 4 maanden, is ons eerste kindje. Het is een erg zoete baby...wij mogen niet klagen. Slaapt gelukkig al bijna vanaf het begin af aan door. Hebben jullie lange nachten?

Ik ben sinds een aantal weken weer aan ´t werk en moet zeggen dat het weer erg goed bevalt. Hoe lief en leuk ons ventje ook is, mn wereldje was toch wel erg klein geworden na al die maanden thuis te hebben gezeten. Werk maar 3 dagen nu, dus mooie verdeling. Ons ventje gaat daarvan 2 dagen naar het KDV en 1 dag naar oma.
Onze zoon is ook de eerste. Als ik weer 4 dagen ga werken gaat hij 3 dagen naar het kdv. Papa is ook 1 dagje thuis. Lijkt mij ook wel weer lekker om 3 nov weer te beginnen, zelfde reden als draaimolen, wereldje wordt erg klein.

Hebben jullie al ervaring met zwemluiers? Vandaag kwam de plaatsingsbrief voor babyzwemmen, maar wat zijn fijne zwemluiers?
De zwemluiers van Huggies vind ik goed. Heb ook geen andere geprobeerd nog, maar deze zijn gewoon wel prettig.

Babyzwemmen is leuk! en ze vinden het heerlijk. Voor de rest van de dag heb je er ook geen kind aan want dan zijn ze knock out;)

Simbat: Jij bent al lekker een heel poosje thuis..had je nog zoveel vakantiedagen ofzo?

Draaimolen: heerlijk he? zo'n beeb die lekker doorslaapt. Hebben wij ook! zij sliep bij 7 weken 's nachts door... en ik besef dat dat echt wel luxe is!

Valt me op dat er veel jongens zijn.. Ico en wolkewietje wat hebben jullie?

Fijne dag allemaal
ik klets ook wel mee

wij hebben een meisje van 4,5 maand en een dochtertje van 3,5 jaar.

yep t is heeeeeeeeeerlijk moeder te zijn. al gaat t verzorgen opvoeden van de 2 veel relaxter en al veel makkelijker als de 1 e.

groetjes ana

ps wij zijn net op vakantie geweest en had ook zwemluiers van huggies mee de kleinste maat was nog veeeeeeel te groot. dus heb ik opgelost met een zwembroekje dr overheen dat bleef goed zitten. want ook 1 x peopte ze en t was geen enkel probleem bleef gelukkig op zn plaats.
Ik heb een meisje van 2,5 jaar en een zoontje van 3 maanden. Ook ben ik mama van twee engeltjes (meisje en jongetje), ze zijn te vroeg geboren, ze zouden volgende week 5 geworden zijn.

Ik werk 3 dagen in de week al secretaresse op P&O bij een IT bedrijf. Ik mag over 2 weken met frisse tegenzin weer aan de slag na verlof en vakantie.

Voor mijn dochtertje heb ik wel eens zwemluiers van Kruidvat gekocht, maar die vond ik niet echt fijn. Nou hou ik helemaal niet van zwemmen, dus er ligt hier al bijna 2 jaar datzelfde pak zwemluiers in de kast.
@Eve80

Ik ben docent in het vo en onze cao is heel gunstig, vakanties tellen niet mee met zwangerschapsverlof. Voor mij betekent dat 16 + 10 weken (mei-, zomer- en herfstvakantie) = 26 weken vrij. Heel luxe dus. Zoon slaapt ook al vanaf dat hij 5,5 week oud was door 's nachts, dus ik ben heerlijk uitgerust.

Zometeen maar een kijken voor Huggies dus. En van te voren even passen om te kijken of hij blijft hangen. Nou is mijn zoon best flink volgens anderen (weegt al ruim 7 kg), dus waarschijnlijk zullen de zwemluiers hem wel passen.
@ wolkewietje

Weet niet zo goed wat ik kan zeggen, alleen maar dat het me heel moeilijk lijkt om (een) kindje(s) te verliezen en daarna toch intens gelukkig te zijn met evt. volgende baby's. Zo'n dubbel gevoel.
quote:simbatje schreef op 19 september 2008 @ 10:46:

Ik ben docent in het vo en onze cao is heel gunstig, vakanties tellen niet mee met zwangerschapsverlof. Voor mij betekent dat 16 + 10 weken (mei-, zomer- en herfstvakantie) = 26 weken vrij.

Ik ga ook in het onderwijs!

Tja Simbatje, het is een "last" die je voor altijd met je meedraagt. Het is nu bijna vijf jaar geleden en ik denk dat ik wel kan zeggen dat het verlies van onze tweeling een plekje in ons leven heeft gekregen. Dat we daarna nog een dochter en een zoon hebben mogen krijgen, heeft zeker zijn invloed (gehad) op de verwerking. Maar pijnlijke momenten blijven er altijd. De put waarin je valt blijft even diep, alleen lukt het nu wat makkelijker om er weer uit te klimmen.
Wat leuk dat jullie meeschrijven!

Ik heb een zoontje van 15 weken oud. 'T is een superlief en vrolijk ventje. Hij gaat twee daagjes naar de creche en 1 dagje naar m'n schoonouders. Dat gaat tot nu toe erg goed. Ik ben inmiddels alweer vier weken aan het werk, ik werk als activiteitenbegeleidster met verstandelijk gehandicapten. In het begin moest ik erg wennen om weer aan het werk te zijn, maar nu heb ik er wel weer zin in. Ik zit nu alleen ziek thuis met een keelontsteking.

M'n zoontje slaapt helaas nog niet door, maar wel af en toe tot 05.00/05.30. Vandaar dat ik denk ik ook ziek ben geworden. Al die gekke nachten en iedere ochtend vroeg opstaan (06.00, want m'n vriend brengt hem naar de creche).

Heeft iemand nog tips voor het doorslapen? Ik zie dat er al heel wat kindjes van jullie doorslapen.
o ja, ik ben 29
Hallo dames,

Ik ben moeder van een dochter van 9 weken. (hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik ook meeklets ondanks het feit dat ze nog geen 3 maanden is). Tevens ben ik ook moeder van 3 engeltjes*

Ik voel me af en toe ook erg onzeker over hoe of wat met betrekking tot de opvoeding en kan zeker wat steun gebruiken. Dochterlief slaapt nog niet door dus tips zijn hier ook welkom!

Groetjes

Tricelien

ps Ik ben 29 en op dit moment nog met verlof :-)
Hoi Tricelien,

Leuk dat je meeschrijft! Wat heerlijk dat je nog met verlof bent, wanneer moet je weer werken?
Hoi Ico,

Ik moet 1 oktober weer aan de slag. Heb er wel weer erg veel zin in maar vind het wel moeilijk dat ik haar achter moet laten. Het liefst zou ik haar meenemen naar kantoor

We hebben alleen nog geen opvang. KDV's zitten hier vol en een gastouder hebben we nog niet gevonden... Dus veel (zorg)verlof opnemen...

Hoe doen jullie dat met jullie kids?

Groetjes
Hallo!

Ik wil ook graag meeschrijven (als jullie nog niet vol zitten )

Ben moeder van een zoon van 19 maanden en een dochter van nu 3 maanden (12 weken en 5 dagen om precies te zijn)

Mmmm helaas is in het onderwijs werken geen garantie voor lang verlof. Ik werk in het HBO, en daar mag je 'slechts' 3 weken van de 5-weken-durende zomervakantie 'opnemen'. Herfst-, voorjaars-, mei- en kerstvakantie vervallen gewoon. Ik ben er destijds met de geboorte van mijn zoon achteraan gegaan, omdat in de cao staat dat deze vakanties wel later opgenomen kunnen worden. Maar dat bleek dus niet zo te zijn. Nouja, vakantie genoeg, ik heb niets te klagen hoor

Tips over doorslapen. Mijn zoon sliep 'pas' door met 13 weken destijds, mijn dochter al heel snel (5 of 6 weken). Het verschil was, dat we mijn dochter meteen vanaf de geboorte een slaapzakje hebben gegeven. Onze zoon kreeg een slaapzakje met 13 weken en sliep toen echt meteen van de ene op de andere dag door... bleek dat hij het gewoon koud had gehad en niet -zoals ik dacht- honger had.

Zijn jullie nieuw op het viva-forum of schrijf/kijk je al een tijd mee? Ik schrijf nu ongeveer 2 jaar op zo'n we-gaan-er-voor-topic. In het begin is het erg wennen en zit je bij wijze van spreken met een kladblok achter je pc om aantekeningen te maken: die heeft een zoon, die een dochter, die doet dit werk, die dat, etc. Maar na een tijdje weet je wie wie is, gelukkig :-)

Vandaag heeft Dochter haar prikjes gehad op het cb. Ik heb er nooit zoveel van en mijn kinderen gelukkig ook niet. Toch is het altijd wel even sneu, als ze zo gaan bleren.

Hier verlof tot november. Heb eerlijk gezegd wel weer zin om te gaan werken, en heb alleen gekozen voor zo lang mogelijk verlof voor de borstvoeding. Mijn zoon heb ik destijds 6 maanden bv gegeven en op een gegeven moment had ik het zo gehad met het kolven op het werk, dat ik ben gestopt. Nu is dochterlief al 4,5 maand als ik ga werken, dus om dan ook de 6 maanden te halen (dat is toch wel mijn streven) hoef ik nog maar een paar weken te kolven op het werk...

Tricelien, wij hebben geen kinderopvang. Manlief en ik werken allebei 50% en we zorgen allebei 50%. Financieel geen vetpot, maar we zijn er allebei enorm gelukkig mee. En ik vind het ook wel een enorme uitdaging om het op (bij elkaar) een salaris te doen. Speelgoed haal ik vaak op de rommelmarkt, kleertjes in de uitverkoop, luiers in de aanbieding... gaat best zo.

Mmmm heel verhaal...

grtz, E.
Hallo,

Het lijkt mij leuk om ook mee te schrijven. Ik ben moeder van een schatje van 3,5 maand oud (bijna 15 weken geloof ik, ben alweer de tel kwijt). Een meisje. Ze doet het heerlijk, haar grootste hobby is lachen naar papa en mama.

Ze eet als een bootwerker en slaapt goed door (als ze is ingebakerd), wil al heel lang geen voeding meer 's nachts, maar is een onrustig kindje dat, wanneer ze niet is ingebakerd of zich heeft los gewerkt, wel wakker wordt voor een speentje. Ze slaapt overdag overigens slecht (maar maakt 's nachts al 12 uur achter elkaar, dus zal niet klagen).

ik ben zelf 27 en al weer drie weekjes aan het werk. Mijn meisje gaat dan naar een gastouder.
Hoi Zeef77 en Lievie1000!

Nou, voor mij is schrijven op een Forum helemaal nieuw. Ik lees her en der altijd wel andere Forums als ik info zoek, maar dit leek me wel zo leuk. Ik heb alleen nog niet zo door hoe sommige dingen werken. Kun je ook een email krijgen als er een nieuw bericht is geplaatst? Zo ja, waar kan ik dat instellen?

Maandag moet ik weer naar het CB voor prikjes en artsbezoek. 'T is even geleden (12 aug laatste keer), dus ik ben benieuwd. M'n zoontje is erg hard gegroeid, hij weegt bijna 7 kilo (als ik hem zelf weeg op onze weegschaal, hij is 15 weken oud), en heeft lekkere spekarmpjes en beentjes! Ik ben benieuwd of ze er iets over zeggen. Ik ben eerlijk gezegd nog nooit echt goed geholpen op het CB met de vragen die ik heb.

Zelf geef ik borstvoeding en probeer het een half jaar vol te houden. Af en toe twijfel ik wel eens of ik niet beter kan gaan combineren met de fles, vooral op momenten dat ik moe ben. Maar mijn zoontje heeft last van eczeem en ze zeggen dat het dan toch beter is. Hoe doen jullie dat?
Hoi dames,

Wolkenbaby begint eindelijk een beetje door te slapen. Na de laatste voeding (rond 23:30 uur) slaapt hij iig tot een uur of half 6 en als ik hem dan zijn speentje geef lukt het ook wel om nog even in slaap te vallen tot een uur of 7. Hij slaapt 's nachts niet ingebakerd, overdag wel alle slaapjes. Moet binnenkort eigenlijk al beginnen met afbouwen van het inbakeren, maar zal toch eerst eens proberen of hij 's nachts langer slaapt als hij wel ingebakerd is. En anders is het een kwestie van geduld hebben, denk ik.
Hey meiden, wat gezellig hier!

Wolkewietje en Tricelien, wat erg dat jullie dat hebben moeten meemaken. Een kindje verliezen lijkt me echt het ergste wat je kunt meemaken. Sterkte ermee!

Simbatje, dat is wel lekker zeg dat je je verlof buiten de vakanties om krijgt!

Handige tip trouwens van de zwemluiers, gaan over een paar maanden voor de eerste keer met zn 3-tjes op vakantie en dan heb ik ze ook nodig.

Ico, wat lastig dat je zo weinig slaap krijgt. Dan word je idd veel bevattelijker voor griep e.d. Veel beterschap!

Wat betreft het doorslapen, ik vraag me af of er tips voor zijn. Bij ons is het eigenlijk gewoon vanzelf gegaan. De eerste 2 weken werd onze zoon rond 6 uur wakker (ging ook pas rond 23.30-0.00u naar bed) en vanaf een week of 3 sliep ie heel de nacht door tot een uurtje of 7. Nu gaat ie rond half 11 naar bed na zn laatste voeding en als ik niet hoef te werken, wordt ie uit zichzelf pas rond half 8 wakker. Echt heerlijk. Als ik wel moet werken, moet ik ´m echt wakker maken ´s ochtends. Grappig dat dat zo verschilt. En omdat je ´s nachts zelf zo goed slaapt, kun je overdag ook veel meer hebben.

Allemaal fijn weekend!
Sorry, heb niet op iedereen gereageerd zie ik. Zie nu pas de 2e pagina...haha. Hebben jullie trouwens ook nog steeds af en toe last van zwangerschapsdementie? Ik merk dat ik af en toe nog erg verstrooid ben. Maar komt vast allemaal goed :-)
Nou, ik sluit me ook graag aan. Mijn meisje is nu ruim 11 weken. Ik ben trouwens sinds gisteren 28. Mijn liefie slaapt al een tijdje door, maar overdag pakt ze niet al te veel uurtjes, zeker niet in haar bedje. 's Nachts gebruiken we een bakerzak, vandaar dat het dan wel goed gaat.

Heb nog tot eind oktober verlof en ik zie er enorm tegenop om weer aan de slag te gaan. Ik blijf 4 dagen werken en dat vind ik eigenlijk toch te veel, misschien woden het er straks toch 3.

Zeef, ik lees dat jouw kinderen niet al te veel schelen. Hoe bevalt dat? Wij denken er ook over om snel weer te beginnen, vandaar.
Draaimolen, zwangerschapsdementie... mmm, toen ik nog zwanger was had ik er geen last van (of ben ik dat nu al weer vergeten), maar merk sinds ik weer werk dat ik erg veel namen vergeten ben (niet van collega's maar van voormalige clienten dus niet zo erg).

Ik weet ook niet of doorslapen geoefent kan worden. Ligt denk ik ook aan wat je kindje overdag eet. Mijn meisje eet vanaf het begin overdag erg veel en heeft dan 's nachts niets meer nodig. Bovendien slaapt ze overdag weinig, dus haalt ze dat 's nachts in. Maar goed ik kan haar dus om 19.30 uur in bed leggen en moet haar dan soms de volgende ochtend om 730 uur wakker maken. Wel hebben we er wat tijd in gestoken toen ze nog wel wakker werd, maar wel genoeg gegeten had, kreeg ze van ons 's nachts geen voeding, maar haar speentje (moesten we soms wel vaker terug lopen maar was het wel waard).

Ik heb trouwens veel respect voor ouders die laqng s nacht moeten op staan, lijkt me moeilijk om dan overdag goed te functioneren (eerste weken heb ik me echt een beetje een sombie gevoeld).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven