Kraamtijd klaagtopic

10-09-2015 23:03 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, we zijn allemaal dolblij met de geboorte van ons wondertje, ons prinsje, ons engeltje...

Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...

Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!

Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.

Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Ze is een schat hoor en bedoeld het allemaal niet slecht maar hoooow
Ik snap dat heel goed hoor! Is ook stom. Bedenk anders maar zo: de kans dat deze foto in de fotoboeken van al die mensen terecht komt is vrij klein. En al helemaal niet in die van jou.
@titato, ik zou daar ook echt niet blij mee zijn.

Hier vandaag de eerste dag alleen met de kleine gehad. Ze had zo veel last van krampjes en onrust. Echt heel zielig, hierdoor de hele dag maar bij me gedragen. Best lastig zo alleen.

Vanmiddag kwam er kraamvisite, ik had mijn meisje aan vriendin gegeven. Haar partner stonk enorm naar de rook (heel sterk als peuk net uit, terwijl hun kleintje ook in de auto zat.) Ze wilde mijn meisje doorgeven aan hem. Toen ik meldde dat ik dan eerst wil dat hij zijn handen wast, was ik maar een zeikerd en moest ik me niet zo aanstellen. Daar had de kleine volgens hem geen last van.

Ik reageerde hierop door mijn meisje zelf over te pakken en te melden dat het op mijn manier gebeurt of helemaal niet. Gelukkig kwam vriend bijna op dat moment thuis en kreeg ik weer steun.

Volgens hun had ik blijkbaar nog steeds last van mijn hormonen
If you can dream it, you can do it.
Ik heb ze trouwens wel meteen vriendelijk verzocht te vertrekken.

Dat hoef ik toch zeker niet te pikken in mijn eigen huis en met mijn baby.
Mel.nl: Wat goed van je! Mijn dochter is 9 maanden nu maar ik vind het nog weleens lastig zo duidelijk te zijn. Ik heb dan weer niet te maken met rokers in mijn omgeving. Vind ik ook echt een no go! Ik weet nog dat mijn schoonmoeder mn dochter vast had gehad in de kraamweek en toen ik mn dochter terug pakte rook ze helemaal naar parfum. Lekkere baby geur weg... vond ik zo vervelend toen! Daarna is ze in bad geweest
So what als je idd last van je hormonen hebt. Maakt dat wat uit voor de uitkomst? Als jij het niet wilt gebeurt het niet.
Goed gedaan hoor Mel! Mensen moeten sowieso hun hadden wassen. Valt me op hoe weinig mensen dat doen. Bovendien geef ik zoon echt niet aan iedereen om vast te houden
@mel wat goed zeg dat je dat gewoon durft te zeggen, vind dat zelf ook wel moeilijk

Nu moet ik zeggen dat wij na de geboorte een app eruit hebben gegooid dat we het echt rustig aan gaan doen met bezoek (maar 1 bezoek per dag , heel soms 2 en ook weleens een dag gewoon niet )en dat we de eerste week de kleine niet laten vasthouden dan andere dan ons. En dat bevalt me eigelijk wel haha. Kan dat niet voor altijd :p
Go Mel

En een knuffel voor jou mamalin
Deze al gezien? Wij zijn inderdaad niet raar.
quote:pointdexter schreef op 19 september 2015 @ 21:58:

Deze al gezien? Wij zijn inderdaad niet raar. Haha die is echt waar
@titato, daar is dit topic toch voor.

Onevneerd klagen over dingen die er misschien helemaal niet toe doen.. Zonder veroordeling(:

Hier nu ook kraamtijd. Dus kan me hier melden.

Kleintje donderdag geboren..

Wij heel bewust gewacht met iets op facebook plaatsen omdat er wat mensen zijn waarvan ik vond dat die het persoonlijk van ons moesten horen. Maar we die niet dagelijks spreken.

Moeder van mijn stiefzoontje onder andere.

Nee, gooit mijn oma het wel even op facebook...

Grrrrr. Ben nog steeds tot 10 aan het tellen.

(Ja mijn oma zit oo facebook... I know )
Hopelijk heeft je oma maar 5 vrienden op Facebook. En gewoon zeggen dat ze het er a haalt. Mijn moeder had bij de eerste al een mail de deur uit gedaan naar alle tantes toen ik nog niet eens mijn broer en zus had kunnen bellen. Kreeg binnen no time een sms van neef. Ik was ook echt not amused. Mijn zus wist het dus al toen ik haar belde. Kan er nóg kwaad om worden. En dat terwijl het al 1.5 jaar geleden is.
Oma heeft helaas iets meer dan vijf vrienden.

Ze zette het er uiteindelijk gister op. 3 uurtjes voordat partner zijn ex zou zien.

Dus zo een ramp was het niet..

Maar jeetje.. Hoe vaak ik niet al uitgelegd heb dat wat ze op facebook zet. Heeeeel veel mensen kunnen zien. Zr lijkt het gewoon niet te willen snappen.

(Note: oma is 70 jaar. Nieuwe vriend via internet daten. Dus best modern zeg maar)

Ook irritant. Mensen di je al gaan feliciteren via facebook. Zonder dat je er iets oo gezet heb.

Hebben die nou echt geen fatsoen. Om heeeeel even te wachten?

En dat is inderdaad ook wel een verveleden actie.

Je eigen zus hoor je dat gewoon zelf te vertellen!

Wasrom snappen ze dat nou niet aaaaah

Dat is echt mijn kraamtijd frustratie!
@jola, mijn vader is net zo oud als jouw oma

maar bij ons was het onontkoombaar de eerste keer. Ouders en oom en tante hielpen een andere tante verhuizen toen ik ze belde met t nieuws dus was iedereen heel snel gebeld daar hun terwijl ik nog belde met mijn ouders. 2e keer heb ik t van tevoren getackeld dat ik t zelf wilde vertellen en dat ze t mocht rondbazuinen als t op fb stond. Ex van mijn man was trouwens 1 van de eerste die ons feliciteerde haha (best goed contact mee).
Jaa een topic naar mijn hart..

Dochtertje is 11 weken te vroeg geboren, ik bleek erg ziek te zijn. Als ik de artsen moet geloven was ik er 1 dag na mijn plotselinge opname niet meer geweest.

Vlak voor mijn operatie kwamen opeens schoonouders, tantes van mijn vriend en mijn ouders binnen lopen. Ik voelde me al zo op de kijk in mijn operatie pakje..

Bewust nog tegen iedereen gezegd dat er absoluut GEEN foto's of informatie op facebook mag.

Ik lag nog op de uitslaapkamer of een neef van vriend die we overigens nooit spreken heeft het op facebook gezet met foto. Vriendlief heeft dit gelukkig opgelost. Ik was te ver heen met al die medicatie.

Dochtertje lag op de Nicu, we kregen hier een wachtwoord en code voor de webcam. Deze ook aan mijn ouders en schoonouders gegeven zodat zij ook af en toe in konden loggen, dachten we.. schoonfam heeft vervolgens aan de hele familie het wachtwoord gegeven. Als we met ons kindje bezig waren stonden onze telefoons dus rood gloeiend omdat ze met zijn alle "gezellig" meekeken.

Lag ik in mijn kamer werd ik geappt dat ze met haar bezig waren in geur en kleur..

Mensen die je heel veel sterkte wensen.. met wat? Ze is niet dood!?

Goedbedoelde adviezen, doe je wel rustig aan? Ja hoor ik loop op mijn dooie gemakje naar de Nicu en weer terug..

Anders ga je een dagje niet?

Elke dag langs willen komen en alles maar dan ook alles willen filmen. Binnen lopen als ik aan het kolven was en dit vervolgens gaan filmen.. is leuk voor later! Wtf?

Op ons na mocht niemand haar vast houden gedurende het ziekenhuisverblijf, dat we inmiddels 5 weken verder waren en inmiddels in een privé suite lagen waar we wat meer hef in eigen handen kregen, vond een tante van vriend die we ook nooit zien het lef te hebben om haar half uit mijn vriend zijn handen te trekken. Dit toch maar even tegen gehouden.

Of wat vele ook deden, haar ongevraagd zonder hun handen te wassen aan willen raken.

Dat ze mee naar huis mocht stonden wederom ouders+schoonouders thuis ons op te wachten, natuurlijk super lief. Ik heb dochterlief snel uit haar maxi cosi gepakt en haar tussen mijn boezem ingeklemd. Er waren 4 paar handen aan het azen om haar van me over te nemen, we zijn nu uit het ziekenhuis dus nu mochten hun haar ook vasthouden.. nou nee, ze is voor het eerst in haar leven buiten geweest en mee naar huis, mogen wij hier zelf ook even van genieten? Al die prikkels konden zowel zij als ik helemaal niet aan. Ik dacht heerlijk met haar op de bank te kunnen ploffen, na een slapeloze nacht van de zenuwen, kon überhaupt geen enkele prikkel aan vanwege de ziekte. Maar helaas, moest nog een uur netjes zitten en taartje eten. Heb uiteindelijk iedereen de deur maar uit gewerkt.

Tips als, laat lekker huilen joh!

Je kan haar makkelijk snachts Door laten slapen hoor, anders maakt ze te weinig uren, nee kan niet ivm het suikerspiegel en haar ondergewicht.

Waarom blijf je kolven? Geef het toch op! Je bent alleen nog maar aan het kolven en voeden..

Zo was mijn klaagkwartier haha
@kenzin pff wat frustrerend !!

@jola idd dat fb!! Mijn (half) zus had ook "eventjes" voor wij het bekend hadden gemaakt Het al op fb gezet , geen foto maar wel haar hele naam enz. Vond ik echt not done, mAar goed die zelfde zus heeft haar dochter 2 jr terug als eerste vernoemd naar mijn overleden moeder (haar stiefmoeder dus) . Wel gevraagd aan mij maar om eerlijk te zijn vind ik achteraf dat ze dat aan mij (of mijn broer) had moet overlaten . (Ik meer overrompeld gezegd dat het "mocht")

Uiteindelijk heb ik dochtertje ook wel naar mijn moeder vernoemd maar toch

Ik word trouwens ook al rustig gek van de mensen die de kleine hebben gezien maar dus nog niet hebben mogen vasthouden maar wel al zelf zich zelf uitnodigen voor "volgende week vrijdag" want dan mag het en dan zijn ze vrij, of ik dan ook even kan. (en vooral blijven appen met hints )

Mensen die op bezoek zijn en belachelijk hard praten, kleine slaapt er echt wel doorheen maar waarom zo hard ???

De buren die heel lief een kaartje in de bus doen met felicitatie maar wel tot 9 savonds lopen te boren, hameren, janken, schreeuwen. (2 volwassenen)

Het feit dat ik zo emo als wat ben, kan al huilen als ik naar de kleine kijk

En van voor de bevalling, mensen die zich hardop vroegen , hoe ik toch een baby zou moeten uitpersen aangezien ik een korte dame van 1.52 ben. Dat zou nooit passen en ik zou vast een keizersnede moeten, ja daar moest ik maar rekening mee houden ha-ha-ha

Nou het is me gewoon gelukt hoor 😁

Hmm die nacht voedingen brengen toch wat naar boven hier :p
Zo kenzin. Wat een klacht haha!

Maar jeetje ook een heftige tijd.

Dat thuiskomen herken ik wel. Mijn zeangerschap was alles behalve soepel. En ons kindje heeft een medisch mankement.

Wonder boven wonder ging het zo ontzettend goed na de bevalling. Dat ik met extra strenge instructies naar huis mocht. Precies 12 u na de bevalling stapte ik in de auto.

Eenmaal thuis. Schoonouder/ouders op de bank. Helemaal prima. Gaven mij volledig de ruimte.

Maar achteraf wel van mijn vriend horen dat ze hadden geklaagd dat ze der niet vast mochten houden....

Even serieus?? Ze woog 2630 gram.. Derzelf op temperatuur houden was intzettend lastig. En daarbij was de bevalling ook nog heftig...

En dna zeggen. Tja toen "kleinkind-1" geboren werd had ik het binnen 2 uur na de geboorte in mijn armen.

En dan raar kijken als ik lichtelijk geirriteerd opmerk dat hij volledig gezond was, thuis geboren(dus niet over straat) en bijna 2 keer zo zwaar was!
Oh my.. dat vasthouden. Mensen willen ook alles 'hebben'. Vreselijk. Ons beleid 'als kind slaapt heeft jedereen pech' is ook niet altijd voor iedereen een succes. Jammer dan..

Pfff ongekend. Vooral met zon kleintje als je net thuis bent. Sterkte jola, met de vasthoudende familie
@kenzin, met recht dat je even komt klagen! Wat een verschrikking zo'n familie (sorry)

@jola93, lekker dan die schoonouders! Sorry dat ik het zeg, maar er is toch zeker maar 1 iemand die bepaald of jij je kindje afgeeft.

Sowieso, die families die je thuis opwachten. Dat lijkt me dus echt een hel! Snappen mensen serieus niet dar je daar niet op zit te wachten?

Dat is dan toch weer een pluim voor mijn ouders en schoonouders!
quote:Vliegmachien schreef op 20 september 2015 @ 02:59:

Oh my.. dat vasthouden. Mensen willen ook alles 'hebben'. Vreselijk. Ons beleid 'als kind slaapt heeft jedereen pech' is ook niet altijd voor iedereen een succes. Jammer dan..

Pfff ongekend. Vooral met zon kleintje als je net thuis bent. Sterkte jola, met de vasthoudende familie

Top beleid!

Doen wij ook en word inderdaad niet echt gewaardeerd. (Is toch niet leuk als ik net een half uur heb gereden om jullie kleine meid te ziieeeennnn )
@ mel. Dat ze me op zaten te wachten vond ik fijn. Dat was ook wel nodig. Het was zo emotioneel zwaar dat ik ook rcht even opgevangen moest worden.

Mijn schoonouders zijn draken wat betreft 'vasthouden'.

Maar mijn familie... Die zijn het type. "Borstvoeding??? Nou zeg, je gaat toch niet moeilijk doen?"

Maar goed. Mijn moeder respecteert mijn keuze. Ik ben benieuwd hoe het straks met het kraambezoek gaat. Of er mensen zijn due het dan ook nog zo durven zeggen

Mag ik ook even iets positiefs melden?

Dat mijn kleine topper van 2500 gram(donderdag geboren) in staat is om nu al 3 voedingen achter elkaar bij beide borsten de stuwing weg te drinken.

Hoop dat mijn borsten nou weer wat rustiger worden! Ze zijn iig weer lekker zacht!!
@jola fijn dat je moeder wel jouw keuze accepteert, maar lijkt mij idd wel moeilijk voor jou afentoe!

En wat knap van jullie kleine meid

Speciaal he hoe trots je nu kan zijn op zo'n klein mensje

Onze kleine is nu een week oud en op 50 gr na weer op haar geboortegewicht (2600) en man oh man wat ben ik trots haha

P.s zijn we weer alle2 wakker haha
Niet te geloven!

Ik ben nu pas aan het voeden, mini werd pas wakker om 5:15.

Heerlijk

Wij doen ook niet aan baby wakker maken voor bezoek. Per bezoek mag 1 iemand hem vasthouden mits hij wakker is en het bezoek zijn handen gewassen heeft.

Eerste tijd lag hij in de couv en mocht niemand hem vasthouden behalve mijn vriend en ik.

(Handig geregeld van de neonatologie )
Hier vind ik dat ook ideaal van de couv. Max 2 mensen erbij. Wij vinden dat wij dat alleenrecht hebben! Man heeft r in totaal misschien een half uurtje vastgehouden en ik ook niet veel langer. Dus wij eerst in alles!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven