Kraamtijd klaagtopic

10-09-2015 23:03 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, we zijn allemaal dolblij met de geboorte van ons wondertje, ons prinsje, ons engeltje...

Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...

Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!

Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.

Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Helaas mag ze maar heel kort uit de couveuse. Eerste dagen mocht t compleet niet en nu om t flesje te drinken (aanleggen duurt te lang dus is ze te lang onder de lampen weg, dus kolf ik. T is dus letterlijk dit: pamper verschonen in de couv, temp opnemen, klep open en popke eruit flesje erin, boeren, kusje en weer terug) en te boeren. Dus net wat weinig tijd om er echt van te genieten en er lopen ook continu mensen langs je heen. Dus echt ervan genieten...
Heftig zo Mamalin! Kan me voorstellen dat echt genieten nog niet lukt. Wat zal je blij zijn als ze eindelijk lekker lang in je armen kan liggen.. Ik duim met je mee dat dat moment heel snel komt!

Hebben jullie trouwens ook dat héél veel mensen vragen of je borstvoeding geeft? Ik vind dat zoiets stoms! Bij mij lukte bv niet ivm pijn, heb het helaas niet lang vol kunnen houden. Heb daar zelf al genoeg moeite mee gehad, en iedere keer als mensen dat vragen, voelt het echt alsof ik verantwoording af moet leggen. Bah.
Heftig hoor mama_lin!

Ik hoop dat het heel snel beter met haar gaat zodat je haar langer vast kunt houden!

Ri88 ikzelf geef bv maar wel met moeite, ik zou het heel erg vinden als ik moet stoppen maar als het niet gaat, dan gaat het niet. Heel vervelend en pijnlijk als je dan vragen krijgt of je bv geeft of fv...

Overal lees je dat bv makkelijk en geweldig is maar nergens lees je dat het toch echt niet altijd zo simpel is!
@ri88, die vraag plopt elke keet weer op ja. Ook bij de vorige kreeg ik die vraag en toen gaf ik niet. Moest me ook altijd verklaren en verdedigen waarom. Bij was dat omdat ik een inwendige bloeding had bij de bevalling en een bloedtransfusie kreeg. Ik had de energie niet om bv te produceren. T was me in t ziekenhuis ook afgeraden. Maar zelfs nú krijg ik de vraag of ik bij de eerste ook bv gaf (geef t nu wel, maar dan gekolfd).

@hier, k weet niet hoe t loopt, maar we hadden stapjes vooruit en doen nu weer mega stappen achteruit heb ik t idee. Ze praten nu ineens over een sonde.
quote:Noopes schreef op 21 september 2015 @ 18:35:....

Overal lees je dat bv makkelijk en geweldig is maar nergens lees je dat het toch echt niet altijd zo simpel is!Onzin.. je leest op veel plekken dat bv geweldig is. En op veel plekken dat fv geweldig is. Dat bv makkelijk is heb ik nergens gelezen. Ook niet op de pro bv websites. Het is misschien wat je wilt lezen of wat je ervan onthoud. Want makkelijk is het zeker niet. En dat staat ook op veel plekken beschreven. Geweldig wel.. maar dat zou met fv ook het geval kunnen zijn alleen heb ik persoonlijk die ervaring niet.
Oh mama Lin, wat heftig zeg!!! Hoop dat het snel goed komt!!!

Hier gingen we met 1,5 week naar buiten, naar de ah!

Vandaag bijna 2,5 week en heb ik een heerlijk rondje dorp gedaan... Ah, Hema, kruidvat, ter stal... Hup, in de kinderwagen en mee! Ze heeft van drempel tot drempel geslapen...
Vandaag is de mooiste dag.
Ik ben met 1,5 week heerlijk het centrum ingegaan. Hebben we lekker een terrasje gepakt. Dat was echt genieten met z'n 3en.

Wat betreft voeding doe je het bijna nooit goed. Ik geef met veel plezier bv en de start ging hier super (had alleen zeer gevoelige tepels). Toen ik zaterdag in mijn eigen huis bv gaf kreeg ik commentaar van de visite. Waar ik het lef vandaan haalde omdat in hun bijzijn te doen. Uhm als je er niet tegen kan dan kijk je maar weg. Dit is MIJN huis!
quote:mmaas schreef op 21 september 2015 @ 19:29:

Ik ben met 1,5 week heerlijk het centrum ingegaan. Hebben we lekker een terrasje gepakt. Dat was echt genieten met z'n 3en.

Wat betreft voeding doe je het bijna nooit goed. Ik geef met veel plezier bv en de start ging hier super (had alleen zeer gevoelige tepels). Toen ik zaterdag in mijn eigen huis bv gaf kreeg ik commentaar van de visite. Waar ik het lef vandaan haalde omdat in hun bijzijn te doen. Uhm als je er niet tegen kan dan kijk je maar weg. Dit is MIJN huis!Nou ja zeg hoe BESTAAT het?? welke idioot haalde het in zijn/haar hoofd om dat te zeggen? Kan daar echt boos om worden. Grrrrrrr.....
quote:mmaas schreef op 21 september 2015 @ 19:29:

Wat betreft voeding doe je het bijna nooit goed. Ik geef met veel plezier bv en de start ging hier super (had alleen zeer gevoelige tepels). Toen ik zaterdag in mijn eigen huis bv gaf kreeg ik commentaar van de visite. Waar ik het lef vandaan haalde omdat in hun bijzijn te doen. Uhm als je er niet tegen kan dan kijk je maar weg. Dit is MIJN huis!Okeeee heel bijzonder. Hoe reageerde je? Kon je uberhaupt wel reageren op zoiets achterlijks?
Over dat wel of juist niet naar buiten met een pasgeborene. Volgens mij bedoelde clemance (?) dat als je een kindje hebt dat zo weinig weegt bij de geboorte, je waarschijnlijk de hele dag alleen maar bezig bent met ervoor zorgen dat het kind alle energie kan besteden aan op gewicht komen. Je huis als grote couveuse zeg maar. En dat je dan niet echt bezig bent met het kind mee naar buiten nemen voor een wandeling naar de winkels. En dan is het fijn als je ah kan laten bezorgen.
mama_lin wat heftig dat je haar zo weinig vast kan houden. Ik hoop dat het snel beter gaat met je dochtertje

Vandaag 5,5 week na de bevalling de nacontrole in het ziekenhuis gehad. Wat begon als een nagesprek met een controle eindigde in een curettage, omdat er nog placentaresten achtergebleven bleken en de gynaecoloog mijn klachten plus al een week regelmatig koorts wel serieus nam. Ik ben er zo klaar mee, dit hele lichamelijke geklooi. Ik wil van de pijn en de lichamelijke ongemakken af. Nu extra buikpijn van de ingreep, veel bloedverlies en een antibioticakuur voor (opnieuw?) een blaasontsteking en ik voel me ineens ook weer vreselijk hormonaal

Wat borst- of flesvoeding betreft, jullie doen het goed wat je ook doet
Oh sunemom, nee... Wat een klotezooi zeg!! Verder weet ik niks te zeggen dus krijg je een virtuele knuffel van me!!!
Vandaag is de mooiste dag.
quote:mama_lin schreef op 21 september 2015 @ 18:46:

@ri88, die vraag plopt elke keet weer op ja. Ook bij de vorige kreeg ik die vraag en toen gaf ik niet. Moest me ook altijd verklaren en verdedigen waarom. Bij was dat omdat ik een inwendige bloeding had bij de bevalling en een bloedtransfusie kreeg. Ik had de energie niet om bv te produceren. T was me in t ziekenhuis ook afgeraden. Maar zelfs nú krijg ik de vraag of ik bij de eerste ook bv gaf (geef t nu wel, maar dan gekolfd).

@hier, k weet niet hoe t loopt, maar we hadden stapjes vooruit en doen nu weer mega stappen achteruit heb ik t idee. Ze praten nu ineens over een sonde.

Wat heftig allemaal!

Probeer de sonde niet als een stap achteruit te zien. Het kan ook zorgen voor een stap vooruit. Doordat het moeten van het drinken wegvalt, komt er energie en knuffeltijd vrij. En dat is ook belangrijk!
@mama_lin, wat ontzettend heftig

@borstvoeding, ik heb 2,5 week borstvoeding gegeven. Afgekolft, omdat ik te weinig productie had.

De eerste 3 dagen in het ziekenhuis had ik een krijsende baby, achteraf omdat ze er niets uit kreeg en dus gewoon honger had.

Uiteindelijk gestopt omdar mijn productie echt niet omhoog wilde gaan. Ben ook in 1 klap gestopt met kolven en heb daar geen last van gehad (totaal geen stuwing of iets)

Als mensen nu vragen of ik het geef, zeg ik gewoon dat er niet genoeg was.

@mmaas, wat een rot opmerking.

Moet je wachten tot ze weg zijn dan? Als je weg loopt met je baby is het ook niet goed.

@sunemom, het is zo oneerlijk, na alle ellende nog meer lichamelijke ongemakken erbij.
If you can dream it, you can do it.
quote:pointdexter schreef op 21 september 2015 @ 20:56:

Over dat wel of juist niet naar buiten met een pasgeborene. Volgens mij bedoelde clemance (?) dat als je een kindje hebt dat zo weinig weegt bij de geboorte, je waarschijnlijk de hele dag alleen maar bezig bent met ervoor zorgen dat het kind alle energie kan besteden aan op gewicht komen. Je huis als grote couveuse zeg maar. En dat je dan niet echt bezig bent met het kind mee naar buiten nemen voor een wandeling naar de winkels. En dan is het fijn als je ah kan laten bezorgen.Juist-em. Dank voor je post.
Mamalin, ik wilde het niet vragen, maar dacht het wel: waarom heeft je kindje geen sonde?

Het ziet er naar uit, maar Azuri verwoord het goed: ''Probeer de sonde niet als een stap achteruit te zien. Het kan ook zorgen voor een stap vooruit. Doordat het moeten van het drinken wegvalt, komt er energie en knuffeltijd vrij.''
quote:heavenhill schreef op 13 september 2015 @ 07:20:

Even klagen..Mijn kraamhulp had een koortslip...De mijne ook 😱 Ik wist wel dat het niet handig was maar toen ik laatst hoorde hoe gevaarlijk het was ben ik me doodgeschrokken!
@mystic24: mijn zoontje heeft ook 10 dagen in de couveuse gelegen.

Eerste uitstapje was een mini rondje door het parkje voor de deur. Tweede uitje was grote broer van school halen paar honderd meter verderop, derde uitstapje was grote broer ophalen bij een vriendje en het vierde uitje was gister een flink stukje wandelen en naar een paar winkels.

(Los van de bezoeken naar het ziekenhuis dan)

Ik ben juist zo blij dat ik nu langzaamaan een beetje gewone dingen met hem kan doen, eerste week thuis zijn we binnen gebleven, einde van de tweede week naar buiten, en nu de derde week kan er al wat meer.

@sunemom:

@mama_lin: ik hopp dat jullie meisje snel mee mag!

Mmaas: bizar! Die mochten van mij dus ook lekker vertrekken zeg, waar halen ze het vandaan?
Hey dames, ik trek me even terug. Het is iets te confronterend, al dat babypraat. Sorry
Sterkte mama_lin!
Mamalin

Begrijpelijk dat het te confronterend kan zijn. Ik hoop dat je snel mee kunt doen met alle babypraat en uiteraard ben je meer dan welkom om weer mee te schrijven wanneer je daar behoefte aan hebt.
quote:mama_lin schreef op 22 september 2015 @ 06:21:

Hey dames, ik trek me even terug. Het is iets te confronterend, al dat babypraat. Sorry

Sterkte mama_lin!

Mijn zoontje heeft de eerste elf dagen van zijn leven in het ziekenhuis gelegen, aan allerlei snoertjes en monitoren en ook met een sonde. Ook al wist ik dat het voor hem op dat moment beter was, ik haatte dat ding. Het maakte hem zo zichtbaar een patiënt, terwijl ik hem gewoon bij ons thuis had willen hebben en een normale kraamtijd had gewenst.

Kortom; ik begrijp heel goed waar je nu doorheen gaat en dat je even niet op 'babypraat' zit te wachten. Hou je haaks! Misschien helpt het ook bij jou: wij leefden per moment en probeerden niet te ver vooruit te kijken. Verder liet (laat) ik mijn gevoel niet toe: eerst handelen, verwerken komt later wel. En jouw kindje voelt echt dat jij er bent, ook al ligt het niet steeds in je armen. Probeer, hoe lastig ook, toch steeds te genieten... Sterkte!!!
Sterkte in deze moeilijke tijd mama_lin. Probeer ondanks dat het zwaar is toch te genieten van de knuffelmomentjes die er zijn, want hoe moeilijk ook je kunt haar wel af en toe knuffelen, ze is er gelukkig wel. Ik hoop heel erg dat het snel beter gaat met je kleine meisje en dat jou babypraattijd snel mag komen.

Ik geef jullie ook allemaal een hele dikke en wens jullie ontzettend veel geluk met jullie lieve kindjes. Ik ben blij dat ik hier af en toe even van me af heb mogen schrijven, maar merkte vanmorgen toen ik het berichtje van mama_lin las dat dat me raakte, dat het moment van babypraattijd hier nooit meer gaat komen. Ik was er gisteren al voor gewaarschuwd door de gynaecoloog dat de hormonen nu de vrije loop zouden krijgen omdat ik mijn lijf nu eindelijk het seintje ging krijgen dat de zwangerschap voorbij is en er geen baby meer is en ik voel me nu ook heel hormonaal en verdrietig. Geen zwangerschap met, geen baby, geen echte kraamtijd. Definitief afscheid van alles wat ermee te maken heeft.

Dank jullie voor het lezen en meeleven en geniet van jullie prachtige kindjes
Sunemom, heel veel sterkte. Ik vind het zo triest voor je.
Sterkte sunemom, wat verdrietig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven