Geld & Recht alle pijlers

Ik ben verdachte

22-09-2015 18:53 173 berichten
Ga het kort en bondig houden:

situatie is als volgt; een paar weken geleden ben ik door een redelijk gestoorde en asociale buurvrouw in mijn buik geschopt nadat zij mij over een akkefietje in de wijk helemaal de huid had volgescholden en bedreigd ik heb op dat moment willen bemiddelen. Ik ben op dat moment 6 maanden, nu 7 maanden zwanger.

Om mijzelf te beschermen heb ik haar van mij weggeduwd.

Later op die avond heeft zij met haar vader -die volgens de agent in kwestie bezopen was- de wijkagent aangesproken en aangegeven aangifte te willen doen van mishandeling (door mij).

Op advies van de wijkagent heb ik ook ik (tegen mijn zin, want ik heb helemaal geen zin in gedoe en wilde het voorval zsm vergeten) aangifte vanwege de trap gedaan. Dat is opgenomen als poging tot doodslag (in dit geval op mijn ongeboren kind). Volgens de wijkagent en de agent die de aangifte opnam zou een officier van justitie/rechter het er op gooien dat we het met bemiddeling moeten oplossen. Ik vertrouwde daarop.

Tot mijn verbazing valt er vandaag een brief in de bus waarin ik opgeroepen word voor een verhoor als verdachte.

Onnodig om te vertellen dat ik in mijn toestand -in de ziektewet vanwege zwangerschapsklachten, zware bekkeninstabiliteit en vruchtwaterverlies- helemaal geen zin in spanningen heb. Ik heb gelezen dat men personen aanmerkt als verdachte om ze te kunnen aanhouden en evt in te sluiten.

Juridisch advies heb ik ingewonnen, maar bij het verhoor (want je gaat vrijwillig op uitnodiging) mag geen advocaat aanwezig zijn.

Ik zit in de piepzak. Wordt ik straks echt opgesloten en max. 15u vastgehouden terwijl ik zwanger ben? Ik schijt écht peultjes. Of mijn kinderen komen straks in de Jeugdzorg mallemolen omdat ik na een kutactie van een buurvrouw straks als dader wordt behandeld.

Iemand meer advies?
Alle reacties Link kopieren
Gaan we weer.

Het enige advies is wederom bekijk op YouTube : why not to talk to the police.

De uitnodiging voor dit feestje , laat je dan ook aan je voorbij gaan.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Volgens mij zie je het veel ernstiger in door je hormonen.

Ik kan me echt niet voorstellen dat de politie je gaat vasthouden, of dat je uberhaupt slecht uit die verhoring gaat komen. Een duw, denk je echt dat de politie ruimte heeft voor iemand gevangen te houden voor een duw?
quote:nina1966 schreef op 22 september 2015 @ 19:05:

Kans is dat zij een tegenaangifte heeft gedaan, of dat zij als eerste aangifte heeft gedaan en waarom de agent vond dat jij een tegen aangifte moest gaan doen.

Iig NIET gaan. Gooi het maar op je gezondheid. Bij een vrijwillige verschijning heb je namelijk geen recht op een advocaat.

Je hoeft je geen zorgen te maken over kinderen ofzo hoor, zo'n vaart zal het niet lopen als het zo gegaan is als jij nu hier neerschrijft (want dat moeten we natuurlijk maar gewoon aannemen, we waren er niet bij)

Als het echt zo gegaan is zal de aangifte van haar waarschijnlijk nietig verklaard worden. Omdat jullie alletwee "agressief" zijn geweest.

Dit is precies wat er gebeurd is. Mijn wijkagent is op een avond naar mij toegekomen en heeft mij verteld dat ze aangifte had gedaan en dat ik dat ook zo snel mogelijk moest doen.

Mijn advocate heeft ook geadviseerd niet op de uitnodiging in te gaan, mijn verlosmevrouw is bereid een verklaring omtrent mijn gezondheid af te leggen.
quote:khemam schreef op 22 september 2015 @ 19:08:

Je maakt het erger dan het is. Je gaat je verhaal daar doen en klaar.

Omdat er een aangifte gedaan is door beide partijen moeten ze aan hoor en wederhoor doen. Verder niks, je staat waarschijnlijk met een halfuurtje al weer buiten. Je hebt niemand vermoord dus in verzekering word je echt niet gesteld.Maar ik heb dus echt geen behoefte aan mugshots en vingerafdrukken afstaan. Dat staat er dus wel in, in die uitnodiging.
Maar je hebt dus al een advocate? Dan is die toch de aangewezen persoon je volledig te adviseren hierbij?
Er is aangifte gedaan, dus dan ben je verdachte, totdat er een besluit word genomen over de zaak. Om dat goed te kunnen doen heeft de officier verklaringen nodig van alle betrokkenen (Slachtoffer/Dader/evt. getuigen), om een oordeel te kunnen vellen. Dus maak je geen zorgen. En vingerafdrukken en mugshot?? Dit is Amerika niet.

Geef aan dat je niet komt verklaren vanwege gezondheidsredenen, en wacht af wat er verder gebeurd. Wellicht is het ook mogelijk een schriftelijke verklaring in te leveren, maar bespreek dat even met iemand met een juridisch achtergrond. Die kan je wellicht ook helpen met die verklaring.
Maar mijn rechtvaardigheidsgevoel zegt dus; gewoon gaan en het verhaal vertellen zoals het is.

Maar ik ben daar wel vaker mee het schip ingegaan, eerlijk zijn.
To dat ziet er dan slecht voor je uit. Het is haar woord tegen de jouwe en zij is diegene met zichtbare verwondingen.
http://rechtenforum.nl/fo ... 0/postorder/asc/?start=15

Quote:

k heb waarschijnlijk in hetzelfde schuitje gezeten.

Als de politie niet duidelijk maakt wat er aan de hand is en ze maken je niet duidelijk of je getuige of slachtoffer bent dan gaat het waarschijnlijk om machtsvertoon en zou je kunnen doen wat ik deed:

Op de avond voor de dag waarop je bent uitgenodigd een brief in de brievenbus van het betreffende politiebureau doen waarin je aangeeft dat je helaas verhinderd bent en je vergezelt dat met de vraag waar het nou eigenlijk om gaat. Verder niets. Nouja, een vriendelijke groet maakt het af.

Dit herhaal je (ik heb dat twee keer moeten herhalen) totdat je niks meer hoort.

Als ze wat 'hebben' dan zullen ze dat wel zeggen.

Blijven de volgende uitnodigingen voor een gesprek aan de vage kant dan hebben ze 'niets'.

En dan komt er dus geen gesprek.

Dat scheelt je een hoop onzekerheid en gedoe.

En het is een 'lievere' methode dan te gaan roepen dat je niks wilt verklaren ofzo, je hoeft op deze manier geen stelling te nemen immers?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Stokstaartjenl schreef op 22 september 2015 @ 19:12:

Er is aangifte gedaan, dus dan ben je verdachte, totdat er een besluit word genomen over de zaak. Om dat goed te kunnen doen heeft de officier verklaringen nodig van alle betrokkenen (Slachtoffer/Dader/evt. getuigen), om een oordeel te kunnen vellen. Dus maak je geen zorgen. En vingerafdrukken en mugshot?? Dit is Amerika niet.

Geef aan dat je niet komt verklaren vanwege gezondheidsredenen, en wacht af wat er verder gebeurd. Wellicht is het ook mogelijk een schriftelijke verklaring in te leveren, maar bespreek dat even met iemand met een juridisch achtergrond. Die kan je wellicht ook helpen met die verklaring.Serieus, in die brief staat dat ik verplicht ben mee te werken aan het afgeven van vingerafdrukken en het maken van gezichtsfoto's. Niet meewerken kan aanhouding betekenen en dus ook dat ik vastgehouden kan worden.
sterkte
Jeetje wat een nachtmerrie. En wat een gestoorde buurvrouw zeg.

Zij trapt in jouw buik en nu ben jij het haasje. Lekker dan.

Geen advies wel een
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:sugarmiss schreef op 22 september 2015 @ 19:13:

To dat ziet er dan slecht voor je uit. Het is haar woord tegen de jouwe en zij is diegene met zichtbare verwondingen.Ja, en 2 mensen die verklaard hebben dat zij dat zelf heeft gedaan. Gelukkig.
Die maken ze pas als je daarwerkelijk in verzekering gesteld wordt. En mugshots doen ze pas na 3 dagen als je naar een huis van bewaring wordt overgebracht. Volgens mij kijk je teveel tv, niet verstandig als je hormonaal bent.

Hier gaat de politie weinig mee doen. Bemiddeling oid maar er zal waarschijnlijk niemand opgesloten worden. De enigste die zich ernstige zorgen moet maken is die buurvrouw. Poging tot doodslag op een ongeboren kind is wel een feit wat ze serieus kunnen nemen. En terecht! Dat een zwangere vrouw iemand van zich afduwt, komop hoor.
Om even een beeld te schetsen, Sugar; we hebben het hier over een Tokkie van ongeveer 170 kilo die zwaar aan de medicatie zit. Ik ben een vrouw met zware bekkeninstabiliteit, zwanger en 1.56 met een gewicht van 60 kilo.
quote:khemam schreef op 22 september 2015 @ 19:16:

Die maken ze pas als je daarwerkelijk in verzekering gesteld wordt. En mugshots doen ze pas na 3 dagen als je naar een huis van bewaring wordt overgebracht. Volgens mij kijk je teveel tv, niet verstandig als je hormonaal bent.

Hier gaat de politie weinig mee doen. Bemiddeling oid maar er zal waarschijnlijk niemand opgesloten worden. De enigste die zich ernstige zorgen moet maken is die buurvrouw. Poging tot doodslag op een ongeboren kind is wel een feit wat ze serieus kunnen nemen. En terecht! Dat een zwangere vrouw iemand van zich afduwt, komop hoor.Staat letterlijk in de uitnodiging; ik MOET vingerafdrukken en foto's laten maken door de verhoorder.
quote:TheJoker schreef op 22 september 2015 @ 19:15:

[...]

Ja, en 2 mensen die verklaard hebben dat zij dat zelf heeft gedaan. Gelukkig.Daar heb je idd geluk mee.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:sugarmiss schreef op 22 september 2015 @ 19:13:

To dat ziet er dan slecht voor je uit. Het is haar woord tegen de jouwe en zij is diegene met zichtbare verwondingen.

Onzin.

1 getuige is geen getuige.

En woord tegen woord is iets dat je in de rechtszaal gaat doen.

GEEN INHOUDELIJK WOORD TEGEN EEN AGENT ZEGGEN.

Er is maar 1 zin die je tegen een agent zegt : ik beroep me op mijn zwijgrecht. Daar laat je het bij.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:minnimouse schreef op 22 september 2015 @ 19:05:

Waarschijnlijk worden jullie (jij en buurvrouw) allebei gehoord als 'verdachte'. Jullie hebben beiden immers aangifte tegen elkaar gedaan.

Het zal wel met een sisser aflopen.Dat ze allebei verdacht zijn is alleen als ze beide aangifte hebben gedaan. In dat geval kunnen ze er niets mee en is het het woord van de een tegen het woord van de ander.
Neem contact op met een (strafrecht)advocaat. Zij kunnen je goed advies geven wat je kan verwachten.

Wanneer je verhoord wordt als verdachte, heb je zwijgrecht! Maak hier ook gebruik van. zeg dat je niet wil praten voordat je een advocaat gesproken hebt. Je bent niet verplicht om antwoord te geven.

Wanneer je echt onschuldig bent blijf bij je verhaal wat je hier geschreven hebt en wijk daar niet vanaf. En hou dit vooral zakelijk. Want alles wat je zegt kan ook tegen je gebruikt worden. Als het goed is moeten de personen die je ondervragen je hier ook op wijzen. Wees voorzichtig en zeg ook niets tegen de persoon aan de balie of die je koffie brengen. Want ook dit wordt genoteerd en kan tegen je gebruikt worden. Dus niet iets van "ik heb haar altijd een raar wijf gevonden, en dit is haar verdiende recht" of zo iets.

Je kan eventueel van te voren al je verklaring op papier kunnen zetten en dit laten lezen door anderen en gebruiken als leidraad.

Succes
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Die brieven staan altijd vol met stoere taal. Eindstand heb je een gesprekje op het bureau, nemen ze je verklaring met je door en klaar.

Ben weleens voor ergere dingen op het matje geroepen. Nog nooit een vingerafdruk afgenomen.
Wil je daar nog wel blijven wonen?
Ik ken ook iemand die zoiets is overkomen. Gesprekje gehad en de zaak is geseponeerd.
quote:TheJoker schreef op 22 september 2015 @ 19:01:

[...]

Ik heb op mijn wijjkagent vertrouwd, en nu gebeurd dit.

:(De wijkagent is hier niet schuldig in, dat is jouw buurvrouw. De wijkagent heeft jou juist geholpen en je een tegenaangifte geadviseerd. Ook heeft hij jou geïnformeerd over de aangifte van de buurvrouw. De wijkagent kan er echt niets aan doen dat jij door de aangifte van de buurvrouw nu als verdachte in deze kwestie opgeroepen wordt.
Jeetje, deze stress kan je helemaal niet gebruiken ivm zwangerschap.

Sterkte hoor!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven