Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
De engel die zich om privacyredenen niet bekend wilmaken is denk ik FashionVictim. Ik weet niet waarom ik dat denk eigenlijk. Ze heeft toen met het blog behoorlijk wat ellende over zich heengehad. En tegenwoordig zie je haar niet zo heel veel meer op het forum, dus denk ik dat ze engeltje is. En dat gezien haar ervaringen met het blog indertijd liever geheim houd.
Hihi, ikben aan het clusterreageren geloof ik. Pepiet, ik kom mijn hyve niet op, dus kun je mij even mailen. fluffychuzzle@hotmail.com
hmmmm rode vlekjes hier ook! Mayte heeft ze aan de binnenkant van d'r hand (ook vochtblaasjes) en heeft op het randje langs d'r billen (waar de luierrand zit) ook allemaal rode vlekjes. Dacht dat het daarvandaan op d'r hand terecht was gekomen maar bij d'r been zitten geenvochtblaasjes. Wel koorts van de week......

ze ligt al en poosje lekker te slapen, heb zelf net uitgebreid op de bank wat tijdschriftjes liggen lezen en baby voel n bewegen in buik. Even rust in m'n donder.

zo mar ff piepers jassen, we eten vanavond roergebakken rode spitskool met sinaasappel en tijm. (receptje ff uitproberen wat me wel lekker leek)

en straks nog een cake bakken met meisje. heb ik altijd aan het begin van de herfst, dat m'n huis naar kaneel en lekkere bakluchtjes moet ruiken......(hmmm misschien ook wat kruidnagels in sinaasappels steken, ruikt ook zo lekker)
Ringel, ookal de herfstkriebels dus. Ik sla bij dit weer ook meteen aan het koken en bakken. Het ruikt lekker en is lekker warm met de oven aan. Zalig. Zet je het recept voor de spitskool hier neer? Het klinkt lekker namelijk.

Mijn moeder is momenteel, echt op dit moment dus, op weg naar ARUBA... En ik mocht niet eens mee. Pruil. Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Ze blijft tot 3 oktober weg.
Kind met uitslag; check. Hanna heeft de waterpokken. Ze is er gelukkig (nog?) niet ziek van. Maar ze zitten overal (ja, daar dus ook). Ringelding, heeft Mayte die al gehad?

Annie, je hoeft je toch niet in bochten te wringen met dat vooruit kolven? Sowieso mag je 25% van je werktijd daaraan besteden (of je gaat Sverre even live voeden op het kdv; ik weet niet of dat te doen is qua afstand?) Wil je je functie wel kwijt op Hyves (de groep) trouwens? Ben heel benieuwd!

Fluffy, vervelend van Tessa..geen tips maar het zal wel een fase zijn, toch?

Krokus, wat naar zo'n bultje in je pols!
1 rode spitskool (500gr) 2 sinaasappels, 2 bosuitjes, 2 eetlepels olie, 1 theelpl tijm, 1 eetlepel sinaasappelmarmelade,zout. versgemalen zwarte peper.

1. snijd de rode spitskool in dunnen reepjes. Schil de sinaasaplles dik tot op het vruchtvlees, vang het sap op en snijd met een scherp mesje de partjes sinaassappel tussen de witte vliezen uit. Snijd debosuitjes in dunne ringen.

2. verhit de olie in een wok en roerbak hierin de reepjes spitskool met tijm 3 minuten.Roerbak de bosui ca. 1 minuut mee

3. voeg de de marmelade, 2 eetlepels sap en partjes sinaasappel toe en verwarm deze kort mee. Breng het gerecht op smaak met zout en peper/

Lekker met aardappelkroketjes en karbonade. (o ja het is eigenlijk een bij gerecht voor 4 personen en bereidingstijd is ca 15 minuten)

en volgens mij kun je op www.thegreenery.com ook lezen of je bruine bonen in kan vriezen.

tesje en eten, ook gewoon blijvne aanbieden....zou het ook 123 niet weten want nog niet bij het hadnje gehad. Ik neem aan dat ze niks te kort komt en het wel lekker makkelijk vindt dat alles via de fles komt. misshcien eerst nieuw smaakjes via de fles aanbieden?

o en weer mega sorry voor alle fauten, wordt er zelf moe van en heb ook geen zin om ze allemaal te gaan verbeteren. als je niet snapt wat ik bedoel dan hoor ik het wel (dan wordt het echt erg als het zo ver komt, stomme typlexie)
ben zelf niet van de rode kool, maar het recept klinkt bijna lekker. Hahaha. Ik ben hier meestal degene die kookt, en er komt dus bijna nooit op tafel wat ik niet lekker vindt. Rode kool zal zoon dus ook niet snel eten. Misschien even met oma kletsen, dat hij het daar eet.

en invriezen van bruine bonen, heb het al gedaan, ga dus maar niet lezen. Merk vanzelf of het wel of niet smaakt.hahaha.

@ringel, ben weinig online geweest en hier en daar wat gemist, maar weet je al wat je krijgt? je had de echo toch al gehad? Of loop ik heul erg achter.

@wat betreft de angels, het is toch wel een clubje hoor, als ik de namen zo lees. Wel bevriend met de grote forumnamen zeg maar. Ach, kan me er niet zo mee bezig houden, ik ben niet zo'n nadrukkelijke forummer dat er veel over mij gemodereert zal worden.
Nee hoor Krook, je hebt er niet over heen gelezen, maar heb idd de 20 weken echo gehad en we weten niet wat het is. Verder is alles met baby alles helemaal okidoki, voor zover te zien in.

Enneuh...het is rode SPITS kool is heeeeeel wat anders.

@Mirjam, ik weet niet of Mayte de waterpokken al of niet heeft gehad. beetje lastig omdat ze ook redelijk veel muggenbultjes had in de periode dat hier veel waterpokken in de buurt waren. Maar het zijn naar mijn idee geen pokken.

O ja heb nieuwe foto's op de groep (msn) gezet) en op Annie's request ook wat interieur foto's van Huize ringel. (niet op de rommel letten!)
Als het wel pokken zijn; begint dat boven op de rug (in de buurt van de nek). Heeft ze ze daar?
Ris enorm gefeliciteerd. Ben een aantal dagen zonder internet geweest dus vandaar mijn late felicitatie. Ga zo even op je hyve kijken.

Rest hooiiii maar ben weer weg moet nl naar fotocursus.
@mirjam, nee juist niet, het zit met name aan de binnenkant van haar handjes, op de knokkels van d'r handjes. Op het randje langs d'r billen waar de luier zit, maar nu ook al op d'r voetjes, aan de binnenkant van haar knieen, in d'r oksels. geen idee wat dit kan zijn. Zou te maken kunnen hebben met een allergische reactie op de nieuwe pyama's en rompers die ze heeft gehad (nog niet uitgewassen, as we speak dus wel) of dat ze afgelopen zondag in het bos ergens tegen aan gelopen is en daar nu deze reactie op geeft. Morgen maar even naar de huisarts. (en al die weer met pokken komt dan kijk ik ff heel boos)
@Ringel: Schiet me ineens te binnen, maar zijn die vochtblaasjes geen waterwratjes? Die zitten nl. altijd op de plekken die jij noemt. Enneh, waar haal je rode SPITS kool vandaan, daar heb ik echt nog nooit van gehoord, serieus!

Meiden, kom maar heel snel even langs, heb een ultra lange dag gehad in het Dolfinarium. Was wel weer heel erg leuk. Kids, vooral de jongens, waren vre-se-lijk hyper, niet normaal meer. Zelfs op de terugweg in de bus, helaas... Gave shows gezien, wat zijn dolfijnen toch machtig slimme en mooie beesten. Voor Jasmijn een vreselijk ding meegenomen, een soort bolletje waar een Nemo visje in zit (zoals een vissekommetje zo groot als een stuiterbal) met een lichtje erin die allerlei kleuren afwisselt. Ze vond het heeeeeel erg geweldig, haha. Echt zo'n kitsch batterijending, hihi. We hebben eventjes in de file gestaan en waren half zeven thuis. Toen nog Jasmijn halen bij mijn ouders, die had daar al gegeten, samen met mijn moeder haar gebadderd en toen thuis gelijk naar bed. Dat was natuurlijk later dan normaal, dus ze sliep direct. Hoop dat ze morgen een beetje uitslapen wil, haha!

Nu ga ik lekker even in bad zitten en dan vroeg naar bed, ben helemaal gesloopt!

Oja, @Annie: Gefeliciteerd met je nieuwe baan, leuk joh! Klinkt goed!

Ik ga nog even op de groep en Hyves kijken en dan smeer ik hem weer voor vandaag...
moooorning!
het zijn volgens mij ok geen waterwratjes (wat zien die er vies uit zeg!) Vanmiddag gaat Lief toch maar ff met haar naar de dokter, want na vanachy zit ook heel haar lijfje eronder. Heel kleine rode puntjes en op plekken waar het wat warmer is zijn de plekjes wat groter.

Vanochtend naar de vk geweest en alles okidoki, baby lekker beweeglijk (schopte tegn hand van vk hahahaha) en bloeddruk wat aan de lage kant (120/60) maar goed dat ik regelmatig dropjes eet!
Hoi hoi,

Weinig nieuws onder de horizon? Nou,geen nieuws is goed nieuws. Ringel, heeft Mayte geen 5e of 6e ziekte ofzo? Ben er niet zo in thuis, ben je al bij de huisarts geweest? Ook ivm kleine in je buik is het wel belangrijk om te weten hoe en wat, denk ik.

Is Dolfinarium niet een goed idee voor een meeting? De kindjes zijn nu al op een leeftijd dat ze dat soort dingen wel leuk vinden. Maar ja, we gaan nu wel naar de herfst natuurlijk.

Niniane, wat gaaf dat je een fotocursus doet. Lijkt mij ook wel wat, maar we zijn al zo druk met van alles, de avonden dan. Die zijn al gevult met zingen enzo, hahaha! Geef maar tips hier. Ik fotografeer zelf met een Canon Eos 350, we hebben een extra lens erbij, al gebruik ik die met Sverre nu natuurlijk wel erg weinig. Wel gaaf om foto's te maken als kinderen opgaan in hun spel.

Ik kan niet meer op de MSN komen, boehoe!!! Moet ik weer geaccepteerd worden ofzo?

.....deurbel....

Zo, ff kinderpostzegels gekocht.

Vanmorgen naar de fysio geweest met Sverre, sterk kind, alsdus fysio. Afplatting zit er nog, tjsa, ik heb 2 bijzondere kinderen, hahaha!
Ringel, bloeddruk laag? Ik zat tijdens zwangerschap op 100/50 soms, maar voelde me wel goed. Wel duizelig bij opstaan, nu nog......maar vind het wel een lekker gevoel, hihi!
Waar is iedereen?
Dubbelop, of de echo vanuit de leegte....

Of gewoon een computerstorinkje
Ben ik ook weer even.

Eva heeft volgens mij een regeldagje ofzo want ze heeft vaak na 2 uur alweer honger. Met Floor erbij en allebei de kinderen in bad is de dag snel voorbij.

@annie: dolfinarium is wel vrij prijzig maar de kinderen mogen nog gratis natuurlijk. Het lijkt me wel heel leuk maar ik weet inderdaad niet tot wanneer het nog open is.

Heeft Sverre ook weer een afgeplat hoofdje?

@ringel: en? Wat zijn de rode vlekjes van Mayte.

Er zijn best wat ziektes met vlekjes.

@mmmoi: al een beetje uitgerust van gisteren?

@krokus: kan volgens mij best, bruine bonen invriezen. Voor Floor heb ik nog eens bruine bonen hapjes gemaakt en die konden ook gewoon ingevroren worden (volgens mij liggen ze er zelfs nog).

@mirjam: heeft Hanna nog steeds geen last van de waterpokken. Het ziet er altijd zo zielig uit.

Floor had ze al met 4,5 maand en niet zo heel erg dus die kan ze best nog een keer krijgen.

@fluffy: wat lijkt me dat heerlijk om nu naar Aruba te gaan. Het is al jaren de bedoeling om in de herfst/winter naar de antillen te gaan maar ik ben of zwanger, of net bevallen. Misschien volgend jaar.

Ik hoor trouwens heel vaak dat kindjes, zeker met rapley, pas met een maand of 10 door hebben wat de bedoeling is. Met 8 maanden hoef je je volgens mij echt nog geen zorgen te maken. Logopedie lijkt me wel erg voorbarig.

Eva groeit echt als kool, veel sneller dan Floor voor mijn gevoel.

De maat 56 kleertjes waarvan ik dacht dat ze nog heel lang te groot zouden zijn kan ze nu goed aan.

Floor heeft zelfs tot 3 maanden maat 56 broekjes gehad (toen kreeg ze de spreidbroek en had ze een grotere maat nodig).

Ik stond vanmorgen op met schuurpapier in mijn keel en het is er zeker niet beter op geworden.

Straks lekker douchen en dan op tijd onder de warme dekens.
*Doet het licht uit, welterusten iedereen!!*
*knipt het licht toch nog ffies aan*

Mayte heeft idd de 6e ziekte. IIIIIIEEEEEEE mijn kind heeft een kinderziekte! Dat schokken en trillen wat ze afgelopen zondag tijdens het eten deed zijn ws koortsstuipjes geweest. We hebben dat niet door gehad op de 1 of andere manier. Gingen er vanuit dat ze koud was, of ontzettend moe. Het moet met een paar dagen over zijn, zo niet, dan weer naar huisarts. Bah.
o ja, deur achter zich dicht en licht weer uit.

trusten dames!
Het is al een beetje laat om het licht aan te doen, dus ik schuif de gordijnen maar open. Goedemiddag dames!!!!

Verder weinig te melden eigenlijk. Appeltaart was gelukt. Tesje is gefrutreerd want vooruit kruipen lukt niet (en ze wil zoooooo graag). Max is verkouden en moe, de jongens verkouden en chaggie, Man werkt teveel en is moe en ikke ongesteld. Ja ja, gezelligheid alom hier....
Ringel, de zesde ziekte dus. Gelukkig is het niet heel ernstig en gaat het snel weer over, maar je schrikt toch. Je kind dat gewoon een kinderziekte heeft. Soms is dat best gek als je kind gewoon iets heeft. Iets waar je over hoort, maar dan denk je Och dat heeft/krijgt de mijne gewoon niet en dan ineens toch wel. Kindjes zouden gewoon altijd gezond moeten zijn!
Zesde ziekte dus, beterschap voor Mayte!

Wat ontzettend rustig hier, is iedereen een beetje forum moe?

Fluf, hmmmm, zelfgemaakte appeltaart, heerlijk! Ik wil een OVEN!!!! Ik bakte altijd heel veel, koekjes, cake, taart, ovenschotels. Heerlijk!

Pebs, is het regeldagje over?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven