Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Dat kan best, maar als je nou eenmaal weet dat het bij jouw auto wel klopt, ben je toch klaar?
quote:_blabla_ schreef op 28 september 2015 @ 13:33:

[...]

Dat verhaal gaat al jarenlang de ronde, maar is helaas niet waar (er zijn wel auto's waarbij dat toevallig zo is, maar er is geen algemene regel voor, dus het is bij lang niet alle auto's zo).

Hieronder een linkje naar de hoax wijzer waar het verhaal wordt uitgelegd.

https://sites.google.com/ ... aandezelfdekantalstankdop

Bij alle Suzuki's is het wel op je dashboard te zien

Ik had juist in het begin geen idee waar dat tekentje voor was....
quote:soetkees schreef op 28 september 2015 @ 13:23:

[...]

Dat zou je denken omdat ze steeds alles in de uitverkoop gooien, maar volgens mij doen ze dat nu al jaren en is het een lokkertje, dat je nog gauw eea. koopt omdat je denkt dat ze ermee stopppen.Oh ja? Ik kom eigenlijk nooit bij de Kijkshop maar als ik er ben, dan is het heel erg leeg qua artikelen.
Ik vind kijkshop een irritante winkel. Dat je verdorie een kaartje in moet vullen om je artikel te krijgen.

Vervelend ook dat je niet uitgebreid de verpakking kan bekijken of het product in je handen kan houden omdat het in een vitrine staat.

Ik kom er echt bijna nooit. Snap ook niet dat de winkel nog bestaat.
Ik was vandaag bij Primera, omdat ik een kaart wilde kopen.

Ik zag een mooie, maar heb die niet genomen, omdat het kaartenrek waar ie in stond duidelijk buiten had gestaan. De kaart was helemaal verkleurd en was duidelijk een keer natgeregend.

Dat begrijp ik niet hè. Nu stonden er ook weer een stuk of vijf van die 'molens' buiten.

Kijk, ik snap wel dat ze dat doen omdat er binnen te weinig plek is, maar geen mens koopt toch een verkleurde, gebobbelde kaart?

Ik vind het maar irritant.
Vanmorgen bij de Action een soort walrus die luid snuivend en kuchend dwars door mijn buggy met dreumes walste met haar karretje. Ok, we stonden misschien een beetje breeduit, doordat kleuter 2 tellen ervoor de buggy een kwartslag had gedraaid, maar wat mij betreft had ze ook even kunnen vragen of ik ruimte kon maken...
Ik liep vandaag door de supermarkt, en het leek wel alsof er een hongernood aankwam. Hele vakken geplunderd, geen brood meer etc. Uiteindelijk gewoon door slechte inkoop van de winkel. Ik vond het erg slecht, en irriteerde me mateloos. Want dan moet je dus in de winkel alternatieven zoeken, en hopen dat die er wel zijn.

En nog een irritatie, al meer dan een week is de bakpoeder uitverkocht in deze winkel. Daar hebben ze maar 1 merk van, en dat is er gewoon niet. Maar wel het vak volproppen met andere zooi, waardoor het lijkt alsof ze alles hebben.
Vandaag helemaaaaal geen ergernis in de supermarkt.

Overigens erger ik me juist inderdaad aan mensen met kinderen die denken dat hun buggy maar overal geparkeerd moet staan, vooral overdwars in het gangpad. En dan erger ik me vooral aan de verongelijktheid van die mensen als je ook graag wilt passeren in datzelfde gangpad.
668, the neighbour of the Beast
Maar vraag je het dan normaal of wals je erover heen?

Bij mij draaide kleuter hem dus en vervolgens roste de walrus erover heen, voordat ik terug kon draaien. Vind dat wel echt lomp.
Nou ja, ervaring leert dat mensen met buggy's vaak nogal slecht zijn in het aan de kant zetten van de buggy.

Lees; dat gewoon niet doen.

En als je dan zelf probeert het ding aan de kant te zetten zodat je kan passeren wordt je behandeld alsof je zojuist geprobeerd hebt om het kind in kwestie te ontvoeren.

Los trouwens van het feit of die mevrouw het wat subtieler aan had kunnen pakken, vind ik "de walrus" , nou ook niet echt respectvol. ..
668, the neighbour of the Beast
Eens met Marels. Ik vind het ook nogal respectloos dat je iemand tot twee keer toe benoemt als 'de walrus', terwijl je zelf de asociaal bent die in de weg staat.
quote:Marels schreef op 02 oktober 2015 @ 06:37:

Nou ja, ervaring leert dat mensen met buggy's vaak nogal slecht zijn in het aan de kant zetten van de buggy.

Lees; dat gewoon niet doen.

En als je dan zelf probeert het ding aan de kant te zetten zodat je kan passeren wordt je behandeld alsof je zojuist geprobeerd hebt om het kind in kwestie te ontvoeren.

Los trouwens van het feit of die mevrouw het wat subtieler aan had kunnen pakken, vind ik "de walrus" , nou ook niet echt respectvol. ..

Misschien ligt dat dan aan je eigen manier van benaderen? Ik krijg altijd een vriendelijk sorry als ik een kinderwagen/rolstoel/rollator/karretje aan de kant doe...

Walrus is inderdaad niet netjes, het was wel mijn eerst associatie met deze briesende mevrouw.
quote:prik schreef op 02 oktober 2015 @ 07:21:

Eens met Marels. Ik vind het ook nogal respectloos dat je iemand tot twee keer toe benoemt als 'de walrus', terwijl je zelf de asociaal bent die in de weg staat.Ik kreeg de kans niet eens om het (weer) goed te doen. Misschien had ik de buggy full time vast moeten houden, maar ik was daar om wat te kopen. Ik stond dus helaas net wat te pakken.
quote:Azuri29 schreef op 02 oktober 2015 @ 07:23:

Ik krijg altijd een vriendelijk sorry als ik een kinderwagen/rolstoel/rollator/karretje aan de kant doe...Dus jij duwt andermans kinderwagen/rolstoel/rollator/karretje zomaar aan de kant, maar die mevrouw moet het eerst netjes aan je vragen of je misschien opzij wilt gaan? Waarom meet je met twee maten?
quote:prik schreef op 02 oktober 2015 @ 07:28:

[...]

Dus jij duwt andermans kinderwagen/rolstoel/rollator/karretje zomaar aan de kant, maar die mevrouw moet het eerst netjes aan je vragen of je misschien opzij wilt gaan? Waarom meet je met twee maten?

Misschien moet je het ff helemaal quoten ;)

Ik had het over benaderen. Daar valt voor mij vragen ook onder.
quote:Azuri29 schreef op 02 oktober 2015 @ 07:30:

Misschien moet je het ff helemaal quoten ;)

Ik had het over benaderen. Daar valt voor mij vragen ook onder.

Het is niet toegestaan om overbodig veel te quoten, dus ik citeer alleen datgene waar ik op reageer.

Je schrijft niet dat je iets vraagt, maar dat je het obstakel aan de kant doet. Net zoals die mevrouw dus deed. Waarom vind je iets wat een ander doet ergerlijk, terwijl je het zelf blijkbaar wel heel normaal vindt om te doen?
quote:Stokstaartjenl schreef op 01 oktober 2015 @ 21:27:

Ik liep vandaag door de supermarkt, en het leek wel alsof er een hongernood aankwam. Hele vakken geplunderd, geen brood meer etc. Uiteindelijk gewoon door slechte inkoop van de winkel. Ik vond het erg slecht, en irriteerde me mateloos. Want dan moet je dus in de winkel alternatieven zoeken, en hopen dat die er wel zijn.

En nog een irritatie, al meer dan een week is de bakpoeder uitverkocht in deze winkel. Daar hebben ze maar 1 merk van, en dat is er gewoon niet. Maar wel het vak volproppen met andere zooi, waardoor het lijkt alsof ze alles hebben.

Is dat toevallig de gele supermarkt? Daar zie ik ook wel vaak dat dingen er niet zijn. Maar vanochtend heb ik me wel even verbaasd.

In alle vroegte (winkel net open) liep er een meneer bij medewerkers te klagen dat bepaalde frisdrank er niet was. En misschien nog wel meer dingen, dat kreeg ik niet helemaal mee. Eind van het liedje was dat hij de boodschappen die hij wel had gratis kon meenemen. Dat was niet een paar spulletjes.

Je zou kunnen zeggen goede service, maar ik vond het lichtelijk overdreven en niet helemaal relevant. Dan hadden ze beter alleen de produkten die er niet waren later gratis kunnen geven, eventueel nog met thuisbezorging.
quote:runningbaleys schreef op 02 oktober 2015 @ 09:05:

[...]

Is dat toevallig de gele supermarkt? Daar zie ik ook wel vaak dat dingen er niet zijn. Maar vanochtend heb ik me wel even verbaasd.

Nee, het filiaal daarvan dat in mijn stad zit, is zo beroerd, dat ik heb bij voorbaat probeer te mijden.
quote:Marels schreef op 01 oktober 2015 @ 21:34:

Vandaag helemaaaaal geen ergernis in de supermarkt.

Oh bah, wat irritant.

Ik trof gisteren in het koekschap weer een pak vla aan, wat iemand blijkbaar 'toch niet hoefde'.

Asociale lui toch.
Doe jij daar dan nog iets mee Lotte? Ik ben dan ook nog zo gek dat ik het zelf op de goede plaats ga terugzetten.
quote:runningbaleys schreef op 02 oktober 2015 @ 11:20:

Doe jij daar dan nog iets mee Lotte? Ik ben dan ook nog zo gek dat ik het zelf op de goede plaats ga terugzetten. Ik zou het niet zelf terug zetten, wel aangeven bij een winkelmedewerker (mocht iemand in de buurt zijn). Wie weet hoe lang het er al ligt....vooral wanneer het een product is dat in de koeling moet
"I love not Man the less, but Nature more..."
quote:runningbaleys schreef op 02 oktober 2015 @ 11:20:

Doe jij daar dan nog iets mee Lotte? Ik ben dan ook nog zo gek dat ik het zelf op de goede plaats ga terugzetten.

Er was in dat pad een vakkenvuller bezig, die heb ik getipt.

Ik heb ook weleens dingen teruggelegd. Als het iets is uit de koeling is dat niet verstandig, omdat je niet weet hoe lang het al in het verkeerde schap ligt. Koopt iemand een pak vla wat niet helemaal jofel meer is.

Overigens doe ik er niet altijd iets mee hoor. Soms zie ik het, en laat ik het gewoon.

't Is niet dat ik de heilige Maria zelf ben, of zo
Nou ja, wat PimPom zegt dus
Ik ook hoor.....zie ik geen medewerker, dan laat ik het
"I love not Man the less, but Nature more..."
Misschien was dat gebeurd met de boerenkool die ik gisteren wilde eten, buiten de koeling gestaan!

Ik had de boerenkool vers gekocht bij die gele supermarkt. Toen ik die zak openmaakte kwam me er toch een stank uit! Gelukkig werd het GFT afval vandaag opgehaald, want die zak is regelrecht in de container beland voordat ik over mijn nek ging.

Op de achterkant van de zak stond dat je je geld terugkrijgt als je niet tevreden bent (het niet te vreten is) maar ik ga niet met een open stinkzak weer helemaal terug naar de supermarkt, dan ben ik al 3x niet goed geworden voordat ik die zak weer heb ingeleverd.

De keuken stonk nog zeker 10 minuten nadat de boerenkool eruit verwijderd was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven