voor iedereen.

02-10-2015 16:37 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva lezers ,

Ik lag laatst te denken hoe fijn zo een site als viva wel niet is voor mensen die het even wat moeilijker hebben of gewoon ergens over willen praten tips en trics delen of advies nodig hebben.

Ook ik heb wel eens een TO geopend dat voelde dan fijn even alle emoties eruit en alles van je afschrijven (typen). Maar ik weet dat ik niet de enige ben die onaardige slecht bedoelde grapjes krijg.

Op mijn dan geschreven TO , ik zie dit veel vaker bij andere topics dat mensen zo negatief reageren of zelfs iemand belachelijk maken doordat die gene ergens mee zit , waar jij je dan in dat moment niet in kan plaatsen. Maar wat doen al deze mensen op viva juist ze zoeken iets of dat nou een maatje is een goed advies of een gezzelig babbeltje daar gaat het niet om al deze mensen inclusief mijzelf. Komen hier om van zich af te schrijven en ja ik kan tegen kritiek maar geen neerhalende kritiek.

Waarom doen jullie mensen dit waarom zitten jullie dan op deze site , om mensen die zich al slecht voelen nog net even wat slechter te laten voelen door bijvoorbeeld commentaar te leveren om de grammatica die gebruikt is dat doet er toch helemaal niet toe , of zie ik het nou verkeerd.

Dus asjeblieft laten we elkaar steunen , goede adviezen en opbouwende kritiek geven , ookal is het misschien een situatie waar je je niet in kan verplaatsen probeer het dan toch en hou het vriendelijk.

Veel van deze mensen op de site hebben al genoeg meegemaakt en hebben niet meer negativiteit in hun leven nodig en als je echt niks aardigs heb te zeggen zeg dan niks of alleen ik ben er voor je , zoiets kan veel betekenen in deze wereld die al akelig genoeg is voor sommige.

Ik hoop dat jullie het inzien dat we er hier moeten zijn voor elkaar.

Fijn weekend veder viva lezers !

Kus Elisa.
quote:Doreia schreef op 02 oktober 2015 @ 17:41:

Oh hebben we weer de TO (in diverse nicknames) die VEDER schrijft, waar verder bedoelt wordt? Fijn, hoef ik niet langer te reageren want dan weet ik weer voldoende Zo raar, is dat net zoiets als; tog, me babie, enz?
quote:Ik hoop dat jullie het inzien dat we er hier moeten zijn voor elkaar.

Maar dat is ook wel een beetje het punt natuurlijk: "we" zijn niet op dit forum voor elkaar. "We" zijn geen clubje onbezoldigde probleemoplossers of praatpalen. "We" zijn hier allemaal voor ons eigen vermaak, tijdverdrijf, hobby, in onze vrije tijd.

Natuurlijk mag je ook dan bepaalde omgangsvormen verwachten, vandaar ook de forumregels en de mods om in te grijpen als het te gortig wordt. Maar als je een onderwerp zó delicaat vindt dat grapjes en commentaar ongewenst zijn, dan is een groot openbaar forum waar je niemand kent en niemand jou en je omstandigheden kent simpelweg niet de juiste plek. Dan kun je beter terecht bij bijvoorbeeld Sensoor. De mensen daar zitten er inderdaad om anderen te helpen. De mensen hier op het forum zitten hier overwegend voor hun eigen vermaak.

Wat opmerkingen over spelling en zinsbouw etc betreft: als je wil dat de lezers jouw verhaal serieus nemen, doe je er goed aan om zelf de lezers serieus te nemen door het hen niet onnodig moeilijk te maken met een slecht leesbaar verhaal. Regels over spelling, grammatica etc zijn niet bedacht om te jennen, ze hebben echt een functie: zorgen dat de tekst voor iedereen goed te lezen èn te begrijpen is.
quote:Yavanna schreef op 02 oktober 2015 @ 17:43:

[...]

Zo raar, is dat net zoiets als; tog, me babie, enz?Ja, en je sgatje, jeweettog!
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!

Oh hebben we weer de TO (in diverse nicknames) die VEDER schrijft, waar verder bedoelt wordt? Fijn, hoef ik niet langer te reageren want dan weet ik weer voldoende Jij bent wakker zeg!
Jammer hoor Elisa, snap ik nog niet hoe het met dat hobby's vissen zit. En ik was nog wel toe aan een nieuwe hobby.
Ik ben niet gek, ik ben een Rorschach vlek!
Als iedereen hier maar lief en aardig zou doen tegen elkaar, dan was het snel afgelopen met het succes van dit forum. De scherpe reacties gaan vaak gepaard met humor en een vleug cynisme, dat getuigt wat mij betreft vaak van een bepaalde intelligentie. Zonder precies dat soort forummers zou er paradoxaal genoeg een stuk minder goed advies gegeven worden. En nou stoppen met huilen, hoor.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Jij hebt ook niet een klein bordje voor je hoofd hè TO?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Oh hebben we weer de TO (in diverse nicknames) die VEDER schrijft, waar verder bedoelt wordt? Fijn, hoef ik niet langer te reageren want dan weet ik weer voldoende

Stik. Ben er dus in gestonken.

Ik ga maar aan iemand anders vragen wat mijn nieuwe hobby moet worden.
Ik ben niet gek, ik ben een Rorschach vlek!
quote:Tovergieter schreef op 02 oktober 2015 @ 17:49:

Als iedereen hier maar lief en aardig zou doen tegen elkaar, dan was het snel afgelopen met het succes van dit forum. De scherpe reacties gaan vaak gepaard met humor en een vleug cynisme, dat getuigt wat mij betreft vaak van een bepaalde intelligentie. Zonder precies dat soort forummers zou er paradoxaal genoeg een stuk minder goed advies gegeven worden. En nou stoppen met huilen, hoor.Turbo Turbo!
quote:Elisa2015 schreef op 02 oktober 2015 @ 17:35:

Ja gaga ik ben er nog en nee ik snap jullie allemaal niet waarom houden jullie je zo bezig met mijn spelling ach niks beters te doen ? Ik bedoelde het goed maar oke jullie snappen het niet blijkbaarWij snappen hoe een forum werkt. Jij niet. En dat proberen we uit te leggen maar dat neem je niet aan.
quote:Rorschach schreef op 02 oktober 2015 @ 17:51:

[...]

Stik. Ben er dus in gestonken.

Ik ga maar aan iemand anders vragen wat mijn nieuwe hobby moet worden.

Verse vis stinkt niet he...

Ik zou voor fierljeppen gaan..
anoniem_210512 wijzigde dit bericht op 02-10-2015 17:55
Reden: ik typ sneller dan ik denk
% gewijzigd
.
anoniem_210512 wijzigde dit bericht op 02-10-2015 17:54
Reden: 1x is genoeg
% gewijzigd

Oh hebben we weer de TO (in diverse nicknames) die VEDER schrijft, waar verder bedoelt wordt? Fijn, hoef ik niet langer te reageren want dan weet ik weer voldoende Is dat een bijzondere TO dan?
quote:Elisa2015 schreef op 02 oktober 2015 @ 17:35:

Ja gaga ik ben er nog en nee ik snap jullie allemaal niet waarom houden jullie je zo bezig met mijn spelling ach niks beters te doen ? Ik bedoelde het goed maar oke jullie snappen het niet blijkbaar

Wat is er mis met op spelling en taalfouten letten? Niemand mag jou corrigeren? Iedereen wordt hier gecorrigeerd op spelling en taalfouten. En ja, sommige mensen doen daar onbeschoft of populair over, lekker negeren dan, maar een correctie kan je het beste wel in je opnemen, word je alleen maar beter van!

Iedereen snapt het volgens mij wel, er is hier elke maand minstens 1 topic met dezelfde strekking als die van jou, maar dit IS het Viva forum. Soms hard, veroordelend en kort door de bocht. Soms opbouwend, verhelderend en steunend. Ja mensen kunnen hier hard en ongenuanceerd reageren, maar dat hoort bij hier en moet je op jouw manier mee om leren gaan. Bedenk wat voor persoon jij wil zijn op het forum en waar jij je door laat beïnvloeden, hoe wil JIJ reageren op het forum? Ga het vooral gewoon doen. Juist door te doen hier gaan mensen volgen. Je kan in een topic iemand aanspreken als je vindt dat hij/zij te hard/ongenuanceerd/whatever reageert en sommige dingen kan je kiezen te negeren. Het is net het echte leven, met sommige mensen kan je het wel vinden, met andere niet.
quote:Starshine schreef op 02 oktober 2015 @ 17:01:

[...]

slaat nergens op deze reactie, maar ik vond hem gewoon leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven