Hartelijk (?) welkom 3

02-10-2015 09:53 538 berichten
Hier discussiëren we verder over de vluchtelingencrisis.

Of de vluchtelingen hartelijk welkom zijn, daarover verschillen de meningen. En we zijn het zelfs niet eens over wie nu een echte vluchteling is, of wat veilige landen zijn. En de media nemen ons allemaal in de maling met hun gekleurde meningen en plaatjes.

Hier is in ieder geval iedereen welkom om mee te praten.

Deel 2 Hartelijk welkom
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 21:39:

[...]

waarom? dat kan je zelf toch ook? wat zegt het? 6% blijft 6% hoor.Volgens mij is daar geen speld tussen te krijgen, al is misschien ruimte en in hoeverre mensen een beroep op sociale voorzieningen kunnen doen ook van belang als het gaat om hoeveel een land wil opvangen, waarbij het trouwens niet om Moslims zou horen te gaan maar om vluchtelingen.
quote:Cameron10 schreef op 02 oktober 2015 @ 21:44:

[...]

Niet de norm voor dit land? Ik denk het wel, de meeste NLanders zijn deze mening toegedaan. Dan mag dat als de norm worden verondersteld.

En ja, ik ben ontzettend ontevreden, met name over de overheid die dit allemaal maar toestaat.

Op naar 2017.Kan je even een link geven van dat onderzoek waaruit blijkt dat de meeste nederlanders vinden dat asielzoekers ondankbare zeurpieten zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cameron10 schreef op 02 oktober 2015 @ 21:44:

[...]

Niet de norm voor dit land? Ik denk het wel, de meeste NLanders zijn deze mening toegedaan. Dan mag dat als de norm worden verondersteld.

En ja, ik ben ontzettend ontevreden, met name over de overheid die dit allemaal maar toestaat.

Op naar 2017.Hoe weet je zo zeker dat de meeste mensen net zo denken als jij?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 21:27:

[...]

Ik heb geen idee hoe ik zou reageren als mijn land volledig in puin ligt en mensen die ik ken vermoord zijn en ik een levensgevaarlijke reis heb moeten maken om in veiligheid te verkeren. Ik zou het niet weten. Misschien zou ik wel de zoveelste cameraman een zwiep aan zijn oren geven. Misschien zou ik de 'aalmoes' die ik krijg van de millitaire politie die me behandelt als crimineel over het hek smijten. Ik heb echt geen idee. Getraumatiseerde mensen kunnen anders reageren dan je denkt. Maar jij weet wel hoe je reageer in zo'n situatie? Je hebt ervaring? Of ben je deskundig op het gebied van post traumatische stress?Wat ik wel met zekerheid kan zeggen, is dat ik het in vredestijd in mijn veilige land en geheel traumaloos al moeilijk zou trekken als ik een paar nachten op een stretcher zou moeten slapen in een overvolle sporthal, met nul privacy en de hele tijd herrie om me heen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 21:38:

[...]

er is daar geen werk. Mensen zijn niet gekf die kunnen ook zien dat de werkeloosheidcijfers in Nederland een stuk gunstiger zijn dan in Griekenland. Dus niks valse voorwendselen. Je kan hier asiel krijgen mits je voldoet aan de voorwaarden.Hier komt het gros ook in een uitkering terecht. Alsof ze allemaal gaan werken; we hebben al 625.000 mensen op de bank zitten.
Dubbel.
quote:Ariellle schreef op 02 oktober 2015 @ 21:33:

[...]

Volgens het Schengenverdrag is het eerst land waar je geregistreerd wordt als asielzoeker, .Dat zijn de Dublin verdragen maar ook daar heeft die suffe Merkel eigenhandig de stekker uitgetrokken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Ariellle schreef op 02 oktober 2015 @ 21:45:

[...]

Volgens mij is daar geen speld tussen te krijgen, al is misschien ruimte en in hoeverre mensen een beroep op sociale voorzieningen kunnen doen ook van belang als het gaat om hoeveel een land wil opvangen, waarbij het trouwens niet om Moslims zou horen te gaan maar om vluchtelingen.Natuurlijk hoort het niet over religie te gaan. Juist Nederland heeft een traditie van dat een ieder hier mag geloven wat je gelooft. Of die god nu jezus, maria, boeddha of allah heet maakt hier in dit lang niet uit. Dat is een heel belangrijk grondrecht dat we moeten bewaken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 oktober 2015 @ 21:48:

[...]

Hoe weet je zo zeker dat de meeste mensen net zo denken als jij?Daarover zou ook wel eens een referendum mogen worden uitgeschreven. Uit de peilingen blijkt al dat een meerderheid van de Nederlandse bevolking voor het sluiten van de grenzen is. Het draagvlak om asielzoekers op te vangen wordt met de dag kleiner. Ook dat blijkt uit de peilingen.
quote:Pientjexxxx schreef op 02 oktober 2015 @ 21:49:

[...]

Hier komt het gros ook in een uitkering terecht. Alsof ze allemaal gaan werken; we hebben al 625.000 mensen op de bank zitten.

Dat is niet veel. Het laagste werkeloosheidscijfer van Europa (op één na).

Heb je ook problemen met deze groep werkelozen? Of spitst je onvrede zich alleen toe op potentieel werkeloze vluchtelingen?
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 21:51:

[...]

Natuurlijk hoort het niet over religie te gaan. Juist Nederland heeft een traditie van dat een ieder hier mag geloven wat je gelooft. Of die god nu jezus, maria, boeddha of allah heet maakt hier in dit lang niet uit. Dat is een heel belangrijk grondrecht dat we moeten bewaken.Jammer dan weer dat moslims ons weer jaren terug in de tijd werpen met hun middeleeuwse gedachtegoed.
quote:Pientjexxxx schreef op 02 oktober 2015 @ 21:51:

[...]

Daarover zou ook wel eens een referendum mogen worden uitgeschreven. Uit de peilingen blijkt al dat een meerderheid van de Nederlandse bevolking voor het sluiten van de grenzen is. Het draagvlak om asielzoekers op te vangen wordt met de dag kleiner. Ook dat blijkt uit de peilingen.Gek dat je dat niet terug ziet op topics als deze.

[...]

Daarover zou ook wel eens een referendum mogen worden uitgeschreven. Uit de peilingen blijkt al dat een meerderheid van de Nederlandse bevolking voor het sluiten van de grenzen is. Het draagvlak om asielzoekers op te vangen wordt met de dag kleiner. Ook dat blijkt uit de peilingen.En hoeveel mensen worden er gepeild? Want mij is nooit iets gevraagd, jou wel?
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 21:48:

[...]

Kan je even een link geven van dat onderzoek waaruit blijkt dat de meeste nederlanders vinden dat asielzoekers ondankbare zeurpieten zijn?Datzelfde kan ik natuurlijk aan jou vragen, maar vooruit;

http://www.ipsos-nederlan ... r/barometer-van-deze-week
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:Cateautje schreef op 02 oktober 2015 @ 21:53:

[...]

En hoeveel mensen worden er gepeild? Want mij is nooit iets gevraagd, jou wel?Sterker nog : ik ken niet eens mensen die ooit gepeild zijn, volgens mij.
quote:meivogel schreef op 02 oktober 2015 @ 21:49:

[...]

Wat ik wel met zekerheid kan zeggen, is dat ik het in vredestijd in mijn veilige land en geheel traumaloos al moeilijk zou trekken als ik een paar nachten op een stretcher zou moeten slapen in een overvolle sporthal, met nul privacy en de hele tijd herrie om me heen.

Eens en hoe langer de stroom maar blijft doorgaan hoe langer mensen op stretchers zullen moeten slapen.

Zaak dus om dit een halt toe te roepen..

De ruimtes waar je stretchers kunt plaatsen zijn ook een keer op..

[...]

Daarover zou ook wel eens een referendum mogen worden uitgeschreven. Uit de peilingen blijkt al dat een meerderheid van de Nederlandse bevolking voor het sluiten van de grenzen is. Het draagvlak om asielzoekers op te vangen wordt met de dag kleiner. Ook dat blijkt uit de peilingen.

Laat eens zien die peilingen?

Een referendum is raadgevend, niet meer. Elke vier jaar is er een referendum, dat heet verkiezingen.
quote:rosemetijs schreef op 02 oktober 2015 @ 21:27:

[...]

In Frankrijk beter ook niet.. Opvang in de regio verbeteren en dat ook financieren..

Precies doe argumenten dat "de regio" het niet meer aankan is onzinnig.

Dat slaat voornamelijk op de financiële kant omdat 80% van de opvang gefinancierd moet worden door de landen zelf.

Turkije bouwt aan een nieuw opvang kamp en voor een zak met ¤¤¤¤ bouwen ze er nog wel een.

http://www.nu.nl/buitenla ... rische-vluchtelingen.html

Marokko heeft al een aanbod gedaan.

http://www.spitsnieuws.nl ... voor-opvang-vluchtelingen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Cameron10 schreef op 02 oktober 2015 @ 21:54:

[...]

Datzelfde kan ik natuurlijk aan jou vragen, maar vooruit;

http://www.ipsos-nederlan ... r/barometer-van-deze-weekdeze link gaat helemaal niet over die vraag. Het is een politieke barometer
quote:rosemetijs schreef op 02 oktober 2015 @ 21:55:

[...]

Eens en hoe langer de stroom maar blijft doorgaan hoe langer mensen op stretchers zullen moeten slapen.

Zaak dus om dit een halt toe te roepen..

De ruimtes waar je stretchers kunt plaatsen zijn ook een keer op..Halve winkelcentra's staan leeg.
quote:Cameron10 schreef op 02 oktober 2015 @ 21:54:

[...]

Datzelfde kan ik natuurlijk aan jou vragen, maar vooruit;

http://www.ipsos-nederlan ... r/barometer-van-deze-weekMis! Maar hoe dan ook, die peilingen zijn ingevuld door een handvol mensen en die representeren niet het gros van de bevolking.
quote:Cateautje schreef op 02 oktober 2015 @ 21:53:

[...]

En hoeveel mensen worden er gepeild? Want mij is nooit iets gevraagd, jou wel?Een peiling is redelijk representatief. Natuurlijk zijn er afwijkingen, maar dat aantal zal niet zo groot zijn dat de uitslag compleet anders is. Het zal hoogstens een paar procenten schelen. Een erg flauwe reactie dus.
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 21:55:

[...]

Laat eens zien die peilingen?

Een referendum is raadgevend, niet meer. Elke vier jaar is er een referendum, dat heet verkiezingen.Verkiezingsuitslagen zijn niet raadgevend, klein detail.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 oktober 2015 @ 21:56:

[...]

Halve winkelcentra's staan leeg.Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 oktober 2015 @ 21:55:

[...]

Sterker nog : ik ken niet eens mensen die ooit gepeild zijn, volgens mij.Daarom is een referendum over dit onderwerp best een goed idee..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven