Hartelijk (?) welkom 3

02-10-2015 09:53 538 berichten
Hier discussiëren we verder over de vluchtelingencrisis.

Of de vluchtelingen hartelijk welkom zijn, daarover verschillen de meningen. En we zijn het zelfs niet eens over wie nu een echte vluchteling is, of wat veilige landen zijn. En de media nemen ons allemaal in de maling met hun gekleurde meningen en plaatjes.

Hier is in ieder geval iedereen welkom om mee te praten.

Deel 2 Hartelijk welkom
quote:Cameron10 schreef op 02 oktober 2015 @ 23:14:

[...]

Allochtonen doen het op elk vlak slechter dan autochtonen, ook bij de kinderen van de eerste gastarbeiders. Behalve op het vlak van een beroep doen op sociale voorzieningen.

De integratie is mislukt, multiculti is een farce.wat zeg je nu eigenlijk? dat allochtonen beter dan autochtonen een beroep weten te doen op sociale voorzieningen? Kom eens met bewijs?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 02 oktober 2015 @ 23:16:

Nederland is altijd al een immigratieland geweest en al die immigranten zijn op den duur naadloos versmolten met de bevolking. Kan even duren, maar het gebeurt wel.Nou mocht het VIVA forum in 2076 nog bestaan kunnen we kijken of dit sociale experiment is gelukt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

[...]

Allochtonen doen het op elk vlak slechter dan autochtonen, ook bij de kinderen van de eerste gastarbeiders. Behalve op het vlak van een beroep doen op sociale voorzieningen.

De integratie is mislukt, multiculti is een farce.Volgens mij is al jaren af-en-aan in het nieuws dat allochtone jongeren steeds vaker een diploma halen op hoger onderwijs. Die groep groeit nog steeds. Kanttekening is dat ze veel moeilijker aan een baan op niveau komen, maar je kan je afvragen of dat per definitie aan die allochtoon ligt.
[quote]sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 23:05:

[...]

treffend. De familie von Trapp moest vluchten voor de nazi's.[/quot

Dat was niet de bedoeling om daar naar te refereren. Ik doelde op een tranentrekkend deuntje.
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 23:19:

[...]

Nou mocht het VIVA forum in 2076 nog bestaan kunnen we kijken of dit sociale experiment is gelukt.het is geen testje of experiment he? er gaan echt mensen dood, er is echt oorlog en er komen echte oorlogsslachtoffers hier
quote:dianavankrimpen schreef op 02 oktober 2015 @ 23:22:

[quote]sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 23:05:

[...]

treffend. De familie von Trapp moest vluchten voor de nazi's.[/quot

Dat was niet de bedoeling om daar naar te refereren. Ik doelde op een tranentrekkend deuntje.Vind je een referentie naar een deuntje belangrijker dan de achtergrond van deze vluchtelingen? Gevlucht voor de nazi's en later succesvol in het land waar ze werden opgevangen. Prachtig.
quote:Cateautje schreef op 02 oktober 2015 @ 23:16:

Nederland is altijd al een immigratieland geweest en al die immigranten zijn op den duur naadloos versmolten met de bevolking. Kan even duren, maar het gebeurt wel.Zelf niet meegemaakt, maar ik had laatst een gesprek met iemand die zich nog kon herinneren hoeveel heisa er geweest is rondom Molukkers in de jaren 70. Daar hoor je nu nooit meer iemand over...

[...]

De integratie is mislukt, multiculti is een farce.

Klopt in de VK van afgelopen week stonden wat voorbeelden.

Bijvoorbeeld van de Syriërs die hier afgelopen jaren zijn gekomen heeft 41% een uitkering

Verder kost de migrant geld.

Opvang van migranten is liefdadigheid.

Bron = Volkskrant

http://www.geenstijl.nl/a ... asielzoekers_nou_png.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 23:22:

[...]

het is geen testje of experiment he? er gaan echt mensen dood, er is echt oorlog en er komen echte oorlogsslachtoffers hier

+1

Dit is ook wat ik bedoel met discussiëren alsof je over een product praat. (Voor hbg)
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 23:24:

[...]

Bijvoorbeeld van de Syriërs die hier afgelopen jaren zijn gekomen heeft 41% een uitkering

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bron = Volkskrant

http://www.geenstijl.nl/a ... asielzoekers_nou_png.htmlje valt in herhaling. Asielzoekers worden opgevangen vanwege oorlog niet vanwege hun potentieel.
[quote]Amaqanda schreef op 02 oktober 2015 @ 22:49:

[...]

Ik ben redelijk nieuw (Nederlands) bloed en ik ken werkelijkwaar heel weinig mensen van mijn leeftijd die nog thuis zitten en niet werken. Wel ben ik 1 van de weinigen met een kind. Ze willen geen kinderen, nu nog niet in ieder geval, dat komt wel als ze ruim 30 zijn...

/quote]

Dat kan. Maar hangt ook af van waar je woont. In dit deel.van het land is het voor de jongeren niet zo makkelijk om werk te krijgen. Krijgen over het algemeen een contract voor een paar maanden, dan zitten ze weer een tijd thuis. Nie echt heel motiverend.
quote:Amaqanda schreef op 02 oktober 2015 @ 23:25:

[...]

+1

Dit is ook wat ik bedoel met discussiëren alsof je over een product praat. (Voor hbg)Wen er maar aan, dat is mijn schrijfstijl.
quote:Amaqanda schreef op 02 oktober 2015 @ 23:25:

[...]

+1

Dit is ook wat ik bedoel met discussiëren alsof je over een product praat. (Voor hbg)Dat is een fascistische truc. Mensen ontdoen van menselijkheid.
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 23:27:

[...]

Wen er maar aan, dat is mijn schrijfstijl.Er aan wennen hoef ik niet. Ik wilde alleen even nog duidelijker maken wat ik bedoelde aangezien je daar naar gevraagd had. Je gaf zelf een treffend voorbeeld.
quote:Chiefseattle schreef op 02 oktober 2015 @ 22:53:

Gezellig hier.

Psst, geheimpje. Weet je wat ook de opkomstpercentages beinvloedt? De nieuwe zorgverzekeringen.

Toen het ziekenfonds eruit werd gegooid, hebben zorgverzekeraars 1 voorwaarde gesteld: men moet woonachtig zijn in Nederland. Hoe bewijs je dat? Door een inschrijving in een Nederlandse gemeente. Alleen, gemeentes stellen ook voorwaardes. Je kunt je tegenwoordig niet zomaar in een gemeente inschrijven. Dat komt doordat men zich in moet schrijven op het adres waar men woont, een postbus of inschrijven bij een familielid.

De chronisch psychiatrische patient. Geen contact meer met familie, woont in een antikraakpand, postbus is ff niet mogelijk zegt de gemeente. Antikraakpand? Start maar een BAG procedure op. Duurt wel een paar jaar voordat alles rond is voor inschrijving. Ja eh.. onderbezetting.

De eenzame mens. Geen contact meer met familie, geen vrienden, postbus kan ff niet zegt de gemeente, woont in een camper, tijdelijk na de echtscheiding, kan niet worden ingeschreven.

De recalcitrante mens. Geen contact met familie, vrienden volop, woont in een zelfgebouwd huis in het bos. Wordt gedoogd door de gemeente. Maar, inschrijving is niet mogelijk.

De dakloze mens, helemaal op, geen mogelijkheden meer whatsoever, die kan worden ingeschreven via het Leger des Heils. Die hebben wel een paar voorwaardes, inzien van het medisch dossier, contract met afspraken over wat wel en niet mag, je op bepaalde dagen melden, etc etc.

Als je het lastig maakt voor mensen om zich in te kunnen schrijven in de gemeente, sluit je meteen een hele bevolkingsgroep uit van deelname aan de verkiezingen. En laten dat stomtoevallig ook net de lastigste, vervelendste mensen in Nederland zijn, waar toch niemand de mening van wil weten. En, ze kunnen ook meteen geen zorgverzekering meer krijgen want ze kunnen zonder inschrijving in de gemeente, niet bewijzen dat ze in Nederland wonen. En regels zijn regels. Zo blijft de zorg ook betaalbaar.

Niet verder vertellen he. Scheelt zeker 5% van de bevolking maar die zijn toch gek, eenzaam, recalcitrant of stompzinnig. Een deel pleegt toch op een gegeven moment zelfmoord of gaat dood aan zijn eigen domme keuzes. Wie wil daar nou een stem van?Ik weet er nog een. De Nederlander in het buitenland. Laat de Nederlander in het buitenland een registratie per post (met kopie van paspoort) (!) sturen zodat deze ofwel kwijtraakt in de post ofwel zoek raakt op het gemeentehuis in Den Haag na (!) Registratie van de registratie. Waardoor dus de Nederlander in het buitenland geen stembiljet ontvangt (per post) en dit stembiljet dus ook niet ingevuld kan terugsturen (per post). Waardoor de Nederlander in het buitenland dus al twee keer niet heeft kunnen stemmen.
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 23:24:

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bron = Volkskrant

http://www.geenstijl.nl/a ... asielzoekers_nou_png.html41% een uitkering, dat betekent dat 59% werkt, of zie ik dat nou verkeerd.
Wat een gedoe hier, hebben sommigen niks beters te doen dan elke dag maar weer nadat ze zijn opgestaan het nieuws te scannen?

En mochten jullie je echt zo'n zorgen maken, wat doen jullie eraan dan, behalve klagen op een forum?

Zoals Frank Boeijen ooit al zong, doe iets dan ^^ :

https://www.youtube.com/watch?v=X-uKycRopbs
Ik lees dit net. Wel apart nieuws.

Turkish soldiers deployed in UN-protected Êzîdî refugee camp

MARDİN - ANF /ANF 2015-10-02 11:10:01

The UN-protected refugee camp for Êzîdîs in Nusaybin district of Mardin has been reportedly turned into a military base by Turkish forces.

HDP Batman deputy Ali Atalan, who talked to Êzîdîs from the camp, told that large number of armoured vehicles and hundreds of special operation members and soldiers have been deployed in the camp.

HDP deputy Atalan stated that they have informed the Ankara Office of UN High Commissioner for Refugees about the issue and called on other international agencies to take action.

Atalan said HDP Mardin deputy Gülsen Yıldırım and he himself were stopped at the entrance of Nusaybin and prevented by the soldiers from entering into the town.

Êzîdîs of Yazidi zijn een religieuze gemeenschap die primair in Irak woont. Verder zijn er kleinere Yazidi gemeenschappen in Armenië, Georgië, Turkije Iran, and Syrië.

Sinds augustus 2014 zijn Yazidi het doelwit van de Islamitische staat in Irak and Syrië. In het kamp in Nusayabin op de grens met Irak in Oost Turkije zitten voor zover ik kan terugvinden ca. 3500 vluchtelingen.

Als ik het goed begrijp is het kamp dus opeens tot militaire basis gemaakt.

Met de vluchtelingen er nog in. Wie zei er ook weer dat het zo lekker veilig was in Turkije?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Cateautje schreef op 02 oktober 2015 @ 23:42:

[...]

41% een uitkering, dat betekent dat 59% werkt, of zie ik dat nou verkeerd.Dit zijn de cijfers, doe er mee wat je wilt
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 23:46:

[...]

Dit zijn de cijfers, doe er mee wat je wilt Inderdaad dit zijn de cijfers en daar valt niets mee te doen. Overigens, dit zijn cijfers uit 2013, dus wie weet kloppen die al niet meer. In ieder geval, geweldig toch dat zo'n groot percentage zich naadloos heeft aangesloten aan onze maatschappij, vind je niet?
quote:merano schreef op 02 oktober 2015 @ 23:44:

Ik lees dit net. Wel apart nieuws.

Turkish soldiers deployed in UN-protected Êzîdî refugee camp

MARDİN - ANF /ANF 2015-10-02 11:10:01

The UN-protected refugee camp for Êzîdîs in Nusaybin district of Mardin has been reportedly turned into a military base by Turkish forces.

HDP Batman deputy Ali Atalan, who talked to Êzîdîs from the camp, told that large number of armoured vehicles and hundreds of special operation members and soldiers have been deployed in the camp.

HDP deputy Atalan stated that they have informed the Ankara Office of UN High Commissioner for Refugees about the issue and called on other international agencies to take action.

Atalan said HDP Mardin deputy Gülsen Yıldırım and he himself were stopped at the entrance of Nusaybin and prevented by the soldiers from entering into the town.

Êzîdîs of Yazidi zijn een religieuze gemeenschap die primair in Irak woont. Verder zijn er kleinere Yazidi gemeenschappen in Armenië, Georgië, Turkije Iran, and Syrië.

Sinds augustus 2014 zijn Yazidi het doelwit van de Islamitische staat in Irak and Syrië. In het kamp in Nusayabin op de grens met Irak in Oost Turkijke zitten voor zover ik kan terugvinden ca. 3500 vluchtelingen.

Als ik het goed begrijp is het kamp dus opeens tot militaire basis gemaakt.

Met de vluchtelingen er nog in. Wie zei er ook weer dat het zo lekker veilig was in Turkije?

Ik

Eerst maar even afwachten wat de achtergronden zijn en op een militaire basis kan je prima wonen mits hij niet in oorlogsgebied ligt.

Doorsnee genomen is het goed toeven in de Turkse kampen

HBG doe jij wel eens iets anders dan alleen maar dit soort nieuws in de gaten houden, of is het een soort van missie geworden? Maak je ook nog tijd voor leuke dingen?
quote:tattou schreef op 02 oktober 2015 @ 23:53:

HBG doe jij wel eens iets anders dan alleen maar dit soort nieuws in de gaten houden, of is het een soort van missie geworden? Maak je ook nog tijd voor leuke dingen?

Lees even goed, ik kwam niet met nieuws

En dit is toch heel leuk.
quote:Cateautje schreef op 02 oktober 2015 @ 23:49:

[...]

Inderdaad dit zijn de cijfers en daar valt niets mee te doen. Overigens, dit zijn cijfers uit 2013, dus wie weet kloppen die al niet meer. In ieder geval, geweldig toch dat zo'n groot percentage zich naadloos heeft aangesloten aan onze maatschappij, vind je niet?De VK publiceerde ze afgelopen zaterdag als reactie op allerlei nieuws dat migranten hoog opgeleid zijn, dat ze een verrijking zijn en geld opleveren.
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 23:56:

[...]

De VK publiceerde ze afgelopen zaterdag als reactie op allerlei nieuws dat migranten hoog opgeleid zijn, dat ze een verrijking zijn en geld opleveren.

Tja, echte onderzoeksjournalistiek is niet meer van deze tijd hè, anders hadden ze wel actuelere cijfers geboden.

Nogmaals vind ik het geweldig dat 59% wel aan het werk is, dat is knap in zo'n korte tijdspanne, vind je niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven