Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Amaqanda schreef op 03 oktober 2015 @ 15:09:

[...]

Ja, maar als jij dan kanker krijgt, wordt je gewoon geholpen en krijg je echt geen rekening van de gemaakte zorgkosten.Nee zeg dat zou er ook nog bij moeten komen als je door financiële problemen je zorgverzekering niet meer kunt betalen,je dus een schuld hebt bij je zorgverzekering en vervolgens ook nog een veel hogere premie dan normaal moet betalen.!
Als er geen discussie meer mogelijk is bloedt een topic vanzelf dood, er blijven wellicht nog mensen volharden in wat monologen waarbij alle neuzen in dezelfde richting staan.
verba volant, scripta manent.
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 15:11:

Als je niet verzekerd bent dan moet je dat idd vooraf zelf betalen. Ben je wel verzekerd dan niet natuurlijk.

het is toch belachelijk hoe er gereageerd word?

ik heb dat niet opgehangen bij de eerste hulp, ik dacht alleen wel toen ik het zag hangen:

Jee...ze moeten er zelfs een briefje voor ophangen, het is toch te triest dat mensen dit niet kunnen betalen?
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-10-2015 15:34
Reden: verwijderd ivm op de man spelen
% gewijzigd
quote:granny71 schreef op 03 oktober 2015 @ 14:40:

[...]

Klopt maar snap je niet dat het steekt dat zij alle zorg gratis krijgen en niet eens een zorgverzekering hoeven te betalen?

De posts van Rose Red laten zien waar mensen wel en geen recht op hebben.

Maar even over dat 'steken', ik snap heel goed dat mensen het te krap kunnen hebben, en dat dat veel stress oplevert ( en ook zonder vluchteling in zicht zou daar meer oog voor moeten zijn mi) maar als je een groep asielzoekers hebt, die mogelijk alles hebben verloren, wiens eventuele bezittingen niet toegankelijk zijn en al helemaal niet op korte termijn controleerbaar zijn, dan kun je toch moeilijk een systeem maken om mensen bij te laten dragen aan medisch noodzakelijke zorg?

Dat is toch een andere situatie dan Nederlands ingezetenen die in ons systeem geregistreerd staan, waarvan je het inkomen kunt weten en tot op zekere hoogte kunt aanvullen.
quote:rosemetijs schreef op 03 oktober 2015 @ 15:08:

Mensen die door financiële problemen hun zorgverzekering niet meer kunnen betalen krijgen dus nóg grotere problemen door de nóg hogere premie die ze vervolgens moeten betalen.

Plus, ze willen voorstellen in 2016:

10 euro P.P. per doktersbezoek.

Leuk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 03 oktober 2015 @ 13:56:

[...]

Er is geld zat, Miljarden gaan er naar toe.

Die opvang kan heel goed daar gerealiseerd worden, waar die mensen thuishoren.

Maar ze blijven komen..........

Ik zie het niet zo vlot gebeuren. De hulp aan Turkije bijvoorbeeld. Dat gaat om miljoenen. Niet miljarden. Turkije zelf geeft miljarden uit. Van de ruim 2 miljoen vluchtelingen in dat land, zitten er 260.000 in kampen. De rest moet het zelf zien te rooien.

Ik zie met dat beetje internationale steun en de enorme omvang van het probleem in Turkije, voorlopig nog geen goede opvang gerealiseerd worden.
quote:Anna37 schreef op 03 oktober 2015 @ 15:13:

[...]

De posts van Rose Red laten zien waar mensen wel en geen recht op hebben.

Maar even over dat 'steken', ik snap heel goed dat mensen het te krap kunnen hebben, en dat dat veel stress oplevert ( en ook zonder vluchteling in zicht zou daar meer oog voor moeten zijn mi) maar als je een groep asielzoekers hebt, die mogelijk alles hebben verloren, wiens eventuele bezittingen niet toegankelijk zijn en al helemaal niet op korte termijn controleerbaarzijn, dan kun je toch moeilijk een systeem maken om mensen bij te laten dragen aan medisch noodzakelijke zorg?

Dat is toch een andere situatie dan Nederlands ingezetenen die in ons systeem geregistreerd staan, waarvan je het inkomen kunt weten en tot op zekere hoogte kunt aanvullen.

Het klopt wat je zegt.

Maar het gegeven feit rechtvaardigt de oneerlijkheid in deze niet.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 15:06:

Ik heb een officiele waarschuwing gekregen omdat ik mijzelf zeer racistisch uitlaat in dit topic. Zo zie je maar...Dan verwoord je alles gewoon normaal en dan ben je nog steeds een racist. Ziek gewoon hoe weinig vrijheid van meningsuiting je nog hebt. Pure censuur wordt hier toegepast. Ongelooflijk.
quote:Eindeloos schreef op 03 oktober 2015 @ 15:15:

[...]

Het klopt wat je zegt.

Maar het gegeven feit rechtvaardigt de oneerlijkheid in deze niet.Wat is er oneerlijk aan?
quote:yette schreef op 03 oktober 2015 @ 15:14:

[...]

Ik zie het niet zo vlot gebeuren. De hulp aan Turkije bijvoorbeeld. Dat gaat om miljoenen. Niet miljarden. Turkije zelf geeft miljarden uit. Van de ruim 2 miljoen vluchtelingen in dat land, zitten er 260.000 in kampen. De rest moet het zelf zien te rooien.

Ik zie met dat beetje internationale steun en de enorme omvang van het probleem in Turkije, voorlopig nog geen goede opvang gerealiseerd worden.

Ik jammer genoeg ook niet.

Maar qua financiën zou het geen probleem moeten zijn.

En veel beter voor de mensen ook.
quote:yette schreef op 03 oktober 2015 @ 15:14:

[...]

En zoals ik al talloze keren heb geschreven dáár gaat het dus mis.

Europa zal Turkije en ook Libanon veel meer moeten helpen en financieren.
Ook Nederlandse mensen zijn soms al hun bezittingen en alles wat ze ooit hadden kwijt, die moeten er ook weer helemaal zelf bovenop komen. En die MOETEN ook hun zorgpremie betalen, sterker nog...Die moeten extra premie betalen omdat ze al niet konden betalen. Maar de vluchtelingen krijgen het gratis he...Want ze zijn allemaal zo zielig maar kunnen wel seks eisen, wifi eisen, beter voedsel eisen etc.
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 15:09:

[...]

Waren het kiezen dan had ik ze allang al laten trekken maar het zijn mijn 2 voortanden. Tandartsen schijnen die niet zo graag te trekken hoe erg ik er ook om zeur.

Bij vele rzorgverzekeringen kan je per maand de tandartsrekening betalen, tevens kan je bij je gemeente kijken hoe zij je kunnen helpen, In onze gemeente is een hoger tandartsverzekering als je bij de minimum inkomens hoort , sommige gemeentes lenen ook het geld van de tandartsrekening, zodat je dat weer terug kan betalen.

Dat is de enige tip die ik kan geven.
quote:Anna37 schreef op 03 oktober 2015 @ 15:16:

[...]

Wat is er oneerlijk aan?En dat snap je dus echt serieus niet? Jeetje zeg...
quote:Eindeloos schreef op 03 oktober 2015 @ 15:14:

[...]

Plus, ze willen voorstellen in 2016:

10 euro P.P. per doktersbezoek.

Leuk.

iedereen betaald al elke maand een x bedrag voor de huisarts enkel om ingeschreven te staan.

Log maar eens in bij je verzekering en kijk maar bij je zorgverbruik.
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 15:10:

[...]

Ik quote mijzelf nog maar even omdat ik zo belachelijk vind, dit is de vrijheid die je op het VIVA forum krijgt.

Beste Lovely1987,

We verwijzen je hiervoor graag naar het derde punt in TO:

'- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.'

Verdere reacties over de waarschuwingen die je hebt gekregen worden verwijderd en leveren een pijlerban op.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 15:06:

Ik heb een officiele waarschuwing gekregen omdat ik mijzelf zeer racistisch uitlaat in dit topic. Zo zie je maar...Dan verwoord je alles gewoon normaal en dan ben je nog steeds een racist. Ziek gewoon hoe weinig vrijheid van meningsuiting je nog hebt.

Wat gek , ik heb jou niets racistisch zien schrijven.

Als elke vorm van kritiek al als racisme gezien wordt, dat is een dooddoener.

Want dan mag je niets meer zeggen.

Als problemen, en verschillen in behandeling van inderdaad de nederlandse dakloze, en de asieĺzoeker geeneens genoemd mogen worden, is hier nu al geen vrijjheid van meningsuiting meer.
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 15:13:

MarianneDavids: Die reactie slaat ook echt nergens op. Valt mij wel op al dat jij allerlei topics binnenvalt, een rare opmerking maakt en dat was het dan.Dat valt je al op sinds 2 oktober jl.?
verba volant, scripta manent.
quote:-RoseRed- schreef op 03 oktober 2015 @ 15:18:

[...]

Bij vele rzorgverzekeringen kan je per maand de tandartsrekening betalen, tevens kan je bij je gemeente kijken hoe zij je kunnen helpen, In onze gemeente is een hoger tandartsverzekering als je bij de minimum inkomens hoort , sommige gemeentes lenen ook het geld van de tandartsrekening, zodat je dat weer terug kan betalen.

Dat is de enige tip die ik kan geven.Lief van je dat je dat voor mij hebt uitgezocht. Maar bij de gemeente hoef ik echt niet aan te kloppen want we hebben een redelijk hoog inkomen. Het is niet zo dat ik die 1300 echt niet kon missen maar het is gewoon heel erg veel geld, daar had ik ook 2 maanden lang de vaste lasten van kunnen betalen, of op vakantie kunnen gaan etc. Maar er zijn ook mensen die het echt niet kunnen missen, ooit was ik zo iemand die letterlijk geen cent had. Als ik toen kiespijn had gekregen dan had ik die tanden er eigenhandig uit moeten trekken. Want gemeentes zijn echt niet zo makkelijk met geld verstrekken, regeling met de tandarts is het este sowieso.
quote:ronniemitchel schreef op 03 oktober 2015 @ 15:19:

[...]

iedereen betaald al elke maand een x bedrag voor de huisarts enkel om ingeschreven te staan.

Log maar eens in bij je verzekering en kijk maar bij je zorgverbruik.

Ik had begrepen dat dit er over heen komt.

http://www.nu.nl/geldzake ... alen-bezoek-huisarts.html
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 15:22:

[...]

Lief van je dat je dat voor mij hebt uitgezocht. Maar bij de gemeente hoef ik echt niet aan te kloppen want we hebben een redelijk hoog inkomen. Het is niet zo dat ik die 1300 echt niet kon missen maar het is gewoon heel erg veel geld, daar had ik ook 2 maanden lang de vaste lasten van kunnen betalen, of op vakantie kunnen gaan etc. Maar er zijn ook mensen die het echt niet kunnen missen, ooit was ik zo iemand die letterlijk geen cent had. Als ik toen kiespijn had gekregen dan had ik die tanden er eigenhandig uit moeten trekken. Want gemeentes zijn echt niet zo makkelijk met geld verstrekken, regeling met de tandarts is het este sowieso.Afin, heb ik dus voor niets zitten typen.
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 15:19:

[...]

En dat snap je dus echt serieus niet? Jeetje zeg...Ik zou de redenering hierachter wel willen lezen inderdaad. Dat discussiert wat makkelijker.
quote:MarianneDavids schreef op 03 oktober 2015 @ 15:21:

[...]

Dat valt je al op sinds 2 oktober jl.?Lees al een jaartje mee
quote:tinydancer schreef op 03 oktober 2015 @ 15:21:

[...]

Wat gek , ik heb jou niets racistisch zien schrijven.

Als elke vorm van kritiek al als racisme gezien wordt, dat is een dooddoener.

Want dan mag je niets meer zeggen.

Als problemen, en verschillen in behandeling van inderdaad de nederlandse dakloze, en de asieĺzoeker geeneens genoemd mogen worden, is hier nu al geen vrijjheid van meningsuiting meer.Ik heb ook niks verkeerds gelezen, misschien heb ik ook wel een waarschuwing gehad geen idee de mailadres bestaat niet meer, maar ik vind dit te ver gaan en lijken op 30jaar geleden,gelijk de mondsnoeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven