Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:meivogel schreef op 03 oktober 2015 @ 16:16:

[...]

Ik ben pas hier met teruglezen dus misschien een late reactie, maar het is wel een beetje krom hoor. Ik zit zelf tegen een behandeling aan te hikken van zevenhonderd euro. Ik ben verzekerd, maar door pech heb ik dit jaar voor de tweede keer iets aan mijn gebit, dus ik kan nog maar een klein deeltje daarvan vergoed krijgen. Momenteel is het "rustig" door antibiotica, dus afgesproken om te proberen het uit te stellen tot volgend jaar. Het kromme is nu, dat ik wél zou kunnen kiezen voor een veel ingrijpender, veel duurdere behandeling bij de kaakchirurg, die krijg ik dan wél vergoed. Maar daar zit ik niet op te wachten, dank je wel.

e.Ik heb mijn gebit in tweeën laten doen, een deel in november , en een ander deel in januari, de gemeente heeft voor de minima ( ook voor werkende op minimum loon) een extra bijdrage voor de tandarts. De tandarts wist hiervan, daarom hebben we toen deze afspraak gemaakt. De gemeente vond het prima.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 16:18:

[...]

Maar dan ben je gewoon te laag verzekerd.

Ja, dat is duidelijk Maar ik probeer (noodgedwongen) aan alle kanten mijn maandlasten zo laag mogelijk te krijgen, en had rekening gehouden met controles en misschien één keer een probleem. Dat is het moeilijke, dat je het van te voren niet kunt inschatten.

* klaagmodes weer uit *
quote:hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 16:28:

En voor de mensen die er nog geen genoeg van hebben.

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... iwwujz.png[/IMG]

http://www.telegraaf.nl/b ... _migranten_Kroatie__.html

Duitsland zal de dag betreuren dat ze Frau Merkel als hun leider hebben gekozen.

Deze totaal ontspoorde politica moet met grote spoed van het toneel verdwijnen en opgenomen worden in

een tehuis voor zwakzinnigen.Ik vind dit eigenlijk niet kunnen hoor Gijs. Je kunt het niet met iemand eens zijn, maar haar dan meteen zwakzinnig verklaren?

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... iwwujz.png[/IMG]

http://www.telegraaf.nl/b ... _migranten_Kroatie__.html

Duitsland zal de dag betreuren dat ze Frau Merkel als hun leider hebben gekozen.

Deze totaal ontspoorde politica moet met grote spoed van het toneel verdwijnen en opgenomen worden in

een tehuis voor zwakzinnigen.Lees eens een kwalitatief goede krant joh!
Merkel was een beetje voorbarig.
verba volant, scripta manent.
quote:-RoseRed- schreef op 03 oktober 2015 @ 16:32:

[...]

Ik heb mijn gebit in tweeën laten doen, een deel in november , en een ander deel in januari, de gemeente heeft voor de minima ( ook voor werkende op minimum loon) een extra bijdrage voor de tandarts. De tandarts wist hiervan, daarom hebben we toen deze afspraak gemaakt. De gemeente vond het prima.

Dank je voor de tip, ik ga zeker eens informeren.

(sorry voor het off topic)
quote:bungaa schreef op 03 oktober 2015 @ 16:13:

[...]

het is geen hotel, het is een noodopvang...

nét uit de grond gestampt.

Sowieso vond ik het al waanzin om een tentenkamp in dit gure NL te gaan bouwen zo vlak voor de winter. Maar om nog niet eens de moeite te nemen om het proberen? Waarom heeft deze dame zo'n haast? ze is nu toch veilig? Het is een noodopvang.Och gisteren was er iemand in een ander topic die vond dat er vd Valk hotels beschikbaar gesteld moesten worden.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 16:18:

[...]

Maar dan ben je gewoon te laag verzekerd.

Of je hebt de pech dat je je vergoeding al hebt opgebruikt.

Of je hebt de pech dat je iets moet laten doen wat de verzekering maar deels of niet vergoed.

Of je hebt niet voldoende financiële ruimte om je royaal extra te verzekeren.

Etc.

Het is niet allemaal zo zwart of wit.
quote:meivogel schreef op 03 oktober 2015 @ 16:36:

[...]

Ik vind dit eigenlijk niet kunnen hoor Gijs. Je kunt het niet met iemand eens zijn, maar haar dan meteen zwakzinnig verklaren?

Geeft meteen het niveau aan van de gemiddelde telegraaflezer!

Laag, heel laag.
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... -lastiger-dan-hereniging/

Integratie vluchtelingen lastiger dan hereniging (25 jaar na de val van de muur).
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 oktober 2015 @ 16:26:

[...]

Ik vraag me af met welke verwachtingen mensen hier komen. Daar onderzoek naar doen zou wel eens nuttig kunnen zijn.Dat ben ik met je eens. Kan voor meer begrip zorgen.
Newest topic live out of Berlin; zeer schrijnende situaties (en dat meen ik)

http://www.volkskrant.nl/ ... llkommenskultur~a4155036/

En er komen er nog 100.000 aan......

Als Duitsland vol zit, of er breekt anarchie uit, waar gaan de vluchtelingen dan naartoe?
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Ik vind dat Merkel gelijk heeft. We hebben te maken met een enorme toestroom. Deze situatie vraagt om aktie. Niet om politiek gehakketak. Zij doet tenminste iets!
Zwakzinnig? Ik dacht dat we het netjes zouden houden.
quote:dubbeltje4 schreef op 03 oktober 2015 @ 16:37:

[...]

Lees eens een kwalitatief goede krant joh!Ik lees Touw prima krant en GOH wat een verrassing die heeft het er ook in staan. JOH!!!!

Speciaal voor jou.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

een tehuis voor zwakzinnigen.Hmmm een tehuis voor zwakzinnigen. En dat voor een van de hoogste leiders van EU.
quote:dubbeltje4 schreef op 03 oktober 2015 @ 16:37:

[...]

Lees eens een kwalitatief goede krant joh!

Nou oké het NRC dan..

Welkom welkom maaaaar NIMBY

http://www.nrc.nl/handelsblad/van/2015/ ... er-1539623

Ten slotte – of we het nu leuk vinden of niet – de commerciële infrastructuur van met name arme, allochtone wijken sluit perfect aan bij allerlei essentiële behoeften van vluchtelingen. Denk aan de belwinkels, de filialen van Western Union en Moneygram, de mysterieuze reisbureautjes en de al even mysterieuze koeriersdiensten die aan groupage doen van pakketten richting Congo en Nigeria en Afghanistan. Denk ook aan de Somalische ‘hawala’-geldwisselaars die kunnen regelen dat geld dat je aan hen geeft na twee, drie telefoontjes door hun counterparts in de Hoorn van Afrika wordt uitbetaald aan je achtergebleven familie in Addis Abeba of Mogadishu. Je zou, als je er even bij stilstaat, nog veel meer kunnen noemen. Neem mijn buurtkapper. Daar kun je als vrouw uitstekend terecht voor een coupe à la Beatrix. Maar is dat ook iets waar een Afrikaanse vluchtelinge naar op zoek is? Loopt er in die zaak een kapster rond die weet hoe je bij ‘cornrows’ of bij ‘mohawk’ of bij ‘monde arabe’ het Afrikaanse haar moet vlechten? Nee dus. Daarvoor moet je echt elders zijn.
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 oktober 2015 @ 16:26:

[...]

Dit zijn paviljoens van prefab onderdelen, geen materialen waar extra vocht in zit zoals pas gestucte muren van een nieuwbouw huis. En verwarming zit er vast wel in. Zat mensen die in enkelsteens huizen wonen en een gaskachel hebben. Daar is het in huis ook niet direct aangenaam als je net opstaat.

Mensen hoeven niet op hun knieën van dankbaarheid maar enig begrip voor het feit dat er qua noodopvang keihard gewerkt wordt en er geroeid wordt met de riemen die we hebben, dat zou erg prettig zijn.

Ik vraag me af met welke verwachtingen mensen hier komen. Daar onderzoek naar doen zou wel eens nuttig kunnen zijn.

Sommigen hebben heel hoge verwachtingen heb ik gelezen. Die denken echt dat er een riant bedje voor hen is gespreid. Dan kan ik me enige teleurstelling wel voorstellen.

Hopelijk wordt hen snel uitgelegd dat er in Europa en Nederland echt geen duizenden huizen leegstaan waar ze zo in kunnen trekken. En dat ze niet al te kieskeurig kunnen zijn over het aangeboden eten, kleding etc.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:yette schreef op 03 oktober 2015 @ 16:40:

Ik vind dat Merkel gelijk heeft. We hebben te maken met een enorme toestroom. Deze situatie vraagt om aktie. Niet om politiek gehakketak. Zij doet tenminste iets!

Ze doet niets, niets, niets

Dit politieke warhoofd heeft de grenzen opgezet zonder enige voorbereiding.

Als ze de 6 miljard die ze nu uittrekt geïnvesteerd had in Turkije, Jordanië en Libanon was daar voldoende geld geweest voor echte opvang.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 oktober 2015 @ 16:38:

[...]

Of je hebt de pech dat je je vergoeding al hebt opgebruikt.

Of je hebt de pech dat je iets moet laten doen wat de verzekering maar deels of niet vergoed.

Of je hebt niet voldoende financiële ruimte om je royaal extra te verzekeren.

Etc.

Het is niet allemaal zo zwart of wit.

De goede aanvullende tandartsverzekering vond ik dit jaar veel te hoog, dus heb de laagste genomen, zit nogal krap bij kas.

Ik ken veel mensen die geen aanvulling voor de tandarts hebben genomen en gewoon wat apart zetten voor de periodieke controles. Ben je sowieso veel goedkoper uit.

Je neemt wel risico, stel dat je een tand verliest door een val ofzo..Maar als je het geld niet hebt, dan heb je weinig keus.
quote:tonkje schreef op 03 oktober 2015 @ 16:44:

[...]

Sommigen hebben heel hoge verwachtingen heb ik gelezen. Die denken echt dat er een riant bedje voor hen is gespreid. Dan kan ik me enige teleurstelling wel voorstellen.

Hopelijk wordt hen snel uitgelegd dat er in Europa en Nederland echt geen duizenden huizen leegstaan waar ze zo in kunnen trekken. En dat ze niet al te kieskeurig kunnen zijn over het aangeboden eten, kleding etc.Ze worden door die mensenhandelaren met loze beloftes naar Europa gelokt. Er is geld, een huis, werk. Nederland heeft een groot tekort aan betaalbare woningen, Duitsland moet in sneltempo 300.000 betaalbare woningen bouwen, dat vertellen die smokkelaars er echt niet bij, die beloven koeien met gouden horens.
quote:-RoseRed- schreef op 03 oktober 2015 @ 16:32:

[...]

Ik heb mijn gebit in tweeën laten doen, een deel in november , en een ander deel in januari, de gemeente heeft voor de minima ( ook voor werkende op minimum loon) een extra bijdrage voor de tandarts. De tandarts wist hiervan, daarom hebben we toen deze afspraak gemaakt. De gemeente vond het prima.Kun je hier niet een eigen topic over openen, ik vind het nogal storend hier.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Mopsie41 schreef op 18 september 2015 @ 10:58:

Het algemene gevoel in Nederland is momenteel, dat de zwakkeren, niet hoog opgeleide, zieke, en werkeloze Nederlander het nakijken heeft. Op alles wordt bezuinigd, gekort, woonruimte is een probleem, vele laten noodzakelijke zorg achterwege omdat ze het niet kunnen betalen. Vragen ze hulp, dan krijgen ze de deur in hun smoel. Geen geld, zoek het maar uit. Heb je jarenlang gewerkt en braaf meebetaald aan ons sociale systeem, jammer dan. Je levert niks meer op, dus je staat er alleen voor. Je leeft onder een steen als je dat niet kunt erkennen.

Maar dan komen er: zwakke, niet hoog opgeleide, zieke, getraumatiseerde, schreeuwende, tranentrekkende vluchtelingen. En ineens komen er allerlei potjes boven water die opengetrokken worden om te helpen. Geld zat. Men wringt zich in allerlei bochten om woonruimte te regelen voor ze, zorg wordt gratis geregeld, er wordt gezorgd voor voldoende eten en drinken.

Dáár wringt de schoen. Nog los van het feit dat we een cultuur binnenhalen die dwars staat op de onze.

Is men dan racistisch als men daar tegen ageert? Blijkbaar wel. Het is een mooie manier om mensen de bek te snoeren, met het juk van 75 jaar geleden nog steeds op de nek.

Bovenstaande post van Mopsie41 beschrijft uitstekend mijn gevoel en denkwijze inzake de vluchtelingenproblematiek.

Bij voorbaat wil ik alvast even zeggen dat ik niet zit te wachten op posts die zeggen dat het één niet met het ander te maken heeft.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:yette schreef op 03 oktober 2015 @ 16:40:

Wat doet ze dan precies?

echt, in Duitsland is het zo droevig geregeld allemaal.. De asielzoekers slapen daar gewoon op straat en

Vrijwilligers moeten al het vuile werk oplossen, geen betaalde functies.

de rechts extremisten gaan daar steeds meer los...

Ik vind het echt vreselijk wat er daar allemaal aan de hand is.
quote:MarianneDavids schreef op 03 oktober 2015 @ 16:47:

Ze worden door die mensenhandelaren met loze beloftes naar Europa gelokt. Er is geld, een huis, werk. Nederland heeft een groot tekort aan betaalbare woningen, Duitsland moet in sneltempo 300.000 betaalbare woningen bouwen, dat vertellen die smokkelaars er echt niet bij, die beloven koeien met gouden horens.Alsof het hier allemaal huilen met de pet op is. De zaken zijn hier uitstekend geregeld! Gelukkig dat de meeste asielzoekers dat inzien, maar een paar van die ondankbare honden houd je toch altijd. Die mogen ze trouwens van mij per direct terugsturen. En een beetje rap als het kan.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven