Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining

15-08-2007 13:18 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongetwijfeld zal er al een topic lopen over borstverkleining, maar ik wil toch graag wat recentere ervaringen hierover horen.

Ik zit er nl. over na te denken om een borstverkleining te ondergaan. Qua maat heb ik 80 G.

Ik krijg steeds meer klachten, zoals een verslechterde houding, pijnlijke en stijve spieren in nek en schouders e.d.

Tijdens het sporten heb ik er nog geen last van. Ik gebruik een behoorlijk sterke sportbeha.

Wie heeft ervaring met een borstverkleining?

Wat zijn de voordelen? En nadelen?

Hoe verloopt de medische molen? Wachttijd e.d.? Hersteltijd?
Nee hoor,dat bedoel ik niet hoor.Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik ''IK DUS''als ik geen borsten zou hebben ik me niet vrouw zou voelen want ik wil niet zo plat zijn als een 10-jarige.Meer bedoelde ik niet.En je moet helemaal niets.Ik zou nooit iets aan laten passen voor anderen alleen voor mezelf.Anderen nemen me maar zoals ik ben.
Das de juiste instelling Geraldine, vind ik dan.
Precies!
Na jaren in mijn hoofd al bezig te zijn geweest met een verkleining, en 2x een verwijzing te hebben gekregen van mijn huisarts (maar nooit gegaan) zette ik eindelijk de stap om toch maar naar die plastisch chirurg te gaan nu 2,5 jaar geleden. Die bekeek mijn borsten en zei: Zooo die zijn wel wat groot voor jou hè! Fijn constatering... daar was ik al een tijdje achter. Met een 75G/H cup was ik namelijk niet erg blij. Hij pakte zijn agenda en plande een datum. Een grote schok want dat was al over 2 maanden. De 2e dag van mijn zomervakantie!

De operatie... ik werd uiteindelijk geopereerd door een arts-assistent, een arts die zich bijna plastisch chirurg mocht noemen in het Canisius Ziekenhuis in Nijmegen. Een hele fijne man, ik had het volste vertrouwen. De dag voor de operatie werd ik opgenomen. Er zijn 2 manieren om een borst te verkleinen, met de zogenaamde sleutelgat methode en met een snede aan de zijkant. Ik heb na ook wat foto's bekeken te hebben voor de sleutelgatmethode gekozen. Na een lange operatie was ik bijna 2 kilo lichter en 4 maten kleiner. M'n borsten waren helemaal ingetaped. Had erg veel pijn en kreeg morfine (wat een ervaring...) Uit iedere borst kwam een drain. Deze hebben er na de operatie nog 2 dagen ingezeten. Overal waar jij gaat... gaan de drains in een plastic tasje met je mee haha! Ik vertel het allemaal wel zo leuk, maar de eerste dagen heb ik echt erg veel pijn gehad. Lopen is pijnlijk want je gebruikt dan blijkbaar ook spieren in je borst, maar liggen is ook niet echt een optie... daarbij voor een buikslaper die nu verplicht wordt om op haar rug te slapen! Je snap geen pretje. Na een paar dagen mochten de drains eruit. De hechting waarmee de drain is vastgezet wordt doorgeknipt en dan wordt de drain eruit getrokken. Daar was ik een beetje bang voor, want ik had al enge verhalen gehoord dat het super veel pijn deed... maar ik voelde echt helemaal niets!

Toen naar huis... de weg in de auto terug naar huis was een hel! Ieder hobbeltje doet gewoon pijn. En dan thuis... douchen... tsja je kunt helemaal niets zelf. Dus daar zat ik op een kratje in het bad waar mijn haar gewassen werd door mijn vriend omdat ik zelf nog niet eens mijn armen omhoog kon en mocht doen. Tijdens het douchen hield ik ook mijn sportbh aan en na het douchen wisselde ik deze dan snel op... ook een pijnlijke aangelegenheid! Heb denk ik in totaal wel 3 tot 4 weken behoorlijk veel pijn gehad! Maaaaar dan nu alle + punten!!! Ik ben echt zo gelukkig met mijn borsten, had het echt veel eerder moeten doen. Je eerste nieuwe bh kopen, wat geweldig. Na een tijdje gewoon zonder bh kunnen lopen. De littekens... nadat mijn wonden dicht waren ben ik begonnen met homeopatische zalf te smeren... nu zie je mijn littekens bijna niet meer. Als je me van voren ziet, zie je zelfs helemaal niets... als je goed van dichtbij kijkt natuurlijk wel!

Mijn borsten zijn het stukje van mijn lichaam waar ik het meest trots op ben!!!

Succes met je keuze en mocht je nog vragen hebben... ik hoor het wel!
Lisea, ik lees geen letter in je betoog waarvoor of waarom je borsten te groot waren. Zat het niet vooral in je hoofd?
Lisea,wat voor maat heb je nu als ik vragen mag?En dat je nu tevreden bent met je borsten dat is het belangrijkste.Ik zou me niets aantrekken van opmerkingen van anderen want het is ook nooit goed.Of ze zijn te klein of ze zijn te groot...Iedere borst is uniek en daarmee speciaal.Toen ik dikker was had ik ook grotere borsten.Ben 3 jaar geleden 10-12 kilo afgevallen,mijn borsten slonken zichtbaar en heb nu eeb C/D-cup wat ik beter vind passen bij me en dat vind mijn rug ook..Dit noem ik een natuurlijke borstverkleining ha ha ha...Een DD cup of E cup zou mijn rug teveel belasten.Zoals nu vind ik okay en minder of meer hoef echt niet voor mij.
Waarom mijn borsten te groot waren?? Wat is dat nou voor een vraag Antonio... net of ik er om gevraagd heb! Ik heb altijd al grote borsten gehad.... maar als je constant last ervan hebt. Met slapen, sporten en zelfs met het uitgaan... je snapt dat het geen pretje is als mannen gewoon recht op je aflopen en je in je borsten knijpen... of komen vragen wat die silleconen me gekost hebben! En ja Antonio... misschien gaat het op den duur ook wel in je hoofd zitten... maar ik kan je zeggen de combinatie van lichamelijk en geestelijk hebben me uiteindelijk doen besluiten me te laten opereren... de beste keuze ever! Ben nu zooo gelukkig met een grote C, kleine D cup! Voor mijn lichaam heb ik nog borst genoeg! Ze passen perfect bij mijn lichaam....
Lisea,belangrijk is dat jij blij bent met het resultaat en niet wat een ander ervan vind.Voor mij is het duidelijk waarom je een borstverkleining hebt gedaan,namelijk voor jezelf en niet voor anderen.Je hebt voor jezelf de goede keuze gemaakt.Geniet maar lekker van je borsten en wees er trots op!
up!
WTF?
Up voor Angelique

Hier heb je misschien wat aan
Anderhalf jaar geleden ben ik van een g naar een c/d gegaan.

Heb helemaal geen pijn gehad, reed na 1 dag al weer auto, mocht eigenlijk niet.

Heb de pc vlak voor de operatie aan het lachen gekregen door te vragen of ik ook de beroemde potloodtest weer kon doen.

Nu kan ik dat nog steeds en ben al 52. Mijn borsten zijn ook gelift, na 2x ruim een half jaar borstvoeding maar 2 centimeter.

Achteraf had ik het jaren eerder moeten doen.
Ik heb er inderdaad ook echt geen spijt van! Ik ben 22.Heb het op mijn 21e laten doen en ben er heel blij mee. Ik vind het ook fijn dat ik het op deze leeftijd gedaan heb, ik geniet er van! En durf nu sexy truitjes aan! En heb echt stukken minder last van mijn rug en schouders pffff...
Hoi allemaal; ik zat er al lang aan te denken om een borstverkleining te laten doen. Ik heb cup 75 G. (kwam ik gister achter nadat ik me eens heb laten nameten in een goede lingeriewinkel... ). Heb erg veel last van mijn rug, nek en schouders (ook nog een wervelbreuk ter hoogte van de schouderbladen gehad na een ongeluk).

Heb een goed passende bh gekocht, sjesus wat een duur ding, maar het zit tenminste goed.

Maar...

Hoe gaat alles in z'n werk; ja ik snap dat ik eerst naar de huisarts moet; maar dan.

-Hoe lang duurt het (ongeveer) voordat je geholpen word?

-Ik denk (hoop) gezien mijn omstandigheden dat ik het wel vergoed krijg (lichamelijke klachten). Of is dit niet genoeg? Ben vrij uitgebreid verzekerd.

- Wat mag je wel en niet doen, meestal hoor ik tot een week of 6 niks/ weinig doen en dan langzaam opbouwen...? Terwijl ik hier las dat iemand na dag 1 alweer in de auto zat (moet daar niet aan denken...)

- Vanaf welk gewicht moet je afvallen voor een borstverkleining? Ik ben vrij tenger gebouwd en weeg rond de 67 kilo.
Volgends mij moet je een kijke op het borstenforum nemen.Daar kan je ervaringen van anderen lezen.Ik kan me best goed voorstellen dat je een borstverkleining wilt.Vind G ook erg groot maar daar kan jij weinig aan doen.Misschien ook ff het hele topic doorlezen?Daar staan ook ervaringen van anderen.Maar dat je eerst naar een huisarts moet is een feit.Ik wil je veel sterkte wensen met je besluit en hou ons op de hoogte!
Hoi Geraldine, ja heb dit topic al doorgelezen maar zat toch nog met wat vragen. Op google ook rondgesnuffeld (ook borstenforum e.d. ) het valt mij op dat het merendeels gaat over borstvergroting.

Nou als ik de dames daar mee zou kunnen helpen...graag! Ik heb genoeg...

Maar dat gaat niet haha!

Heb wel wat ervaringen gehoord in de kennissenkring (ex collega's) 1 is 10 jr geleden geopereerd en dat ging goed; de andere is 3 jaar geleden geholpen en had allerlei complicaties, ontstekingen enzo...maarja het is en blijft een operatie en daar horen gewoon risico's bij. Verder hebben ze nagenoeg geen littekens.

Ik snuffel nog wel wat rond om meer informatie te krijgen. Als het zover is laat ik het wel weten!

Groetjes, Kippie.
kippie,ik zal voor je duimen en anders kan je misschien een kijkje nemen op de site van de parkkliniek of Velthuiskliniek.Ze zitten allebei in Rotterdam.Maar verder weet ik niet of je in de buurt van Rotterdam woont.Maar op deze site zie je fotos van voor de operatie en na.Succes!
Voor de mensen die willen weten hoe lang het proces ongeveer duurt..(dat zal overal wel een beetje verschillend zijn!) Ik ben afgelopen 11 Juli naar de pc geweest in Alkmaar en ik heb vandaag 2/8 mijn akkoord van de Unive gehad!!!

Heel erg snel omdat dit meestal 2 maanden duurt.

Ik ben 22 jaar 1.71 lang en ik weeg 77 kilo en heb 80F

Maandag moet ik even bellen om een afspraak voor de operatie/wachtlijst te maken?? ben benieuwd hoe lang dit dan gaat duren.
Mijn boobs zijn pas laat begonnen met groeien maar toen was er ook geen houden meer aan. Op mijn 15e adviseerde mijn huisarts al een borstverkleining (cup E) maar dat heb ik altijd geweigerd omdat ik eerst wilde zien of ik kinderen kon krijgen en borstvoeding kon geven. Inmiddels heb ik twee kinderen gevoed en heb ik cup E/F 75 (ligt een beetje aan het model) en weeg ik 58 kilo bij een lengte van 1.74... Niet echt een lekkere verhouding ofzo. Mij heeft het nooit kunnen schelen wat anderen ervan dachten, al begrijp ik heel goed hoe het voelt als iemand tegen je borsten praat. Ze zijn van mij en in het leven krijg je nu eenmaal niet altijd alles wat je wenst...

Maar... Ik heb onzettende last van mijn nek, ze beginnen in de weg te zitten tijdens het slapen en ik heb constant rode striemen op mijn schouders. Zelfs bij de beste bh's blijf ik er last van houden...Op dit moment ben ik mijn bed maar weer uitgegaan omdat ik niet kan slapen van de pijn in mijn nek...

Dus toch maar weer overwegen...Hoe staat het met de wachtlijsten op dit moment?

Nog even over het moeten zoeken van psycholoog met mijn bos hout... Het is makkelijker een negatief oordeel te vellen over iemand dan iemand te bemoedigen. Voor mij spelen de eventuele psychische aspecten geen enkele rol maar ik heb daarom niet minder respect voor diegenen bij wie onzekerheid wel een rol speelt. Het is inderdaad niet leuk om als jonge meid continu vervelende opmerkingen te krijgen of "nooit" iets leuks aan te kunnen voor je gevoel. Als je wat ouder bent verdwijnt dat wel naar de achtergrond (tenminste bij mij dan) Ik loop gerust rond in een strak truitje en als iemand een opmerking maakt zeg ik altijd: "mooi he? lenen?"
Oh nog een toevoeging...

Toen ik bevallen was van de oudste kon ik een glaasje sap kwijt op mijn voorgevel...best handig maar ook wat pijnlijk zeg maar :-) Toen ik een voedings bh moest kopen bleek ik cup G te hebben. De mevrouw van de winkel was helemaal verbaasd en riep: "maar mevrouw natuurlijk hebben wij die niet in cup G...Daar is helemaal geen vraag naar!" ahum...Ik stond daar toch echt? :-)

Uiteindelijk heb ik een loeidure weten te bemachtigen en zelfs daar puilden ze toen uit... Voordeel is wel dat als ik mijn bh uittrek ik geen rimpels meer heb :-)

Maar om nog enig nut aan mijn berichtje te geven... Doe het niet voor een ander, voor opmerkingen van anderen of om hoe je denkt dat je eruit ziet. Doe het voor jezelf en laat je goed voorlichten. Het is een pittige operatie die aardig wat complicaties kan geven. Maar alle vrouwen die ik ken die het hebben gedaan zijn er verschrikkelijk blij mee.
Hallo Dames en Antonio, ik ben een man die na een nogal afwijkende jeugd geobsedeerd is geraakt door zeer grote NATUURLIJKE borsten. Verder ben ik bijna normaal.

Net als Antonio vind ik een borstverkleining ook zonde, met name als het om psychologische redenen gaat. Hoe moeilijk ook, trek je alsjeblieft niks aan van opmerkingen: vrouwen die dat doen zijn meestal gewoon jaloers en mannen, daar moet je je helemaal niks van aantrekken: simpel volk.

Als je lichamelijk veel last hebt, ook bij goed passende BH en na lichamelijke oefeningen heb je natuurlijk gelijk om daar iets aan te laten doen.

Het liefst zou ik degenen die twijfelen een op maat gemaakt advies geven, maar dat neigt misschien naar belangenverstrengeling.
O ja pek, veren en ook aardige berichten mogen jullie sturen naar bipomel@yahoo.com
ik ga ook binnenkort een borstverkleining doen ik lees wel allemaal positieve dingen erover en heel weining negatieve dingen erover dat is natuurlijk alleen maar beter maar je wilt ook wel graag de negatieve dingen erover horen zodat je ook de negatieve dingen erover weet want ik zit nog steeds te twijfelen over de operatie of ik het wel of niet moet doen het is natuurlijk medisch want mijn rug en nek en schouders doen erg pijn erdoor en loop krom erdoor maar ik ben bang dat het straks heel lelijk gaat worden en dan zit je daar voor altijd mee en je weet nooit of de chireug heel goed is of niet ik ga het namelijk in almelo doen de operatie wie is daar ook geweest voor een borstverkleining en hoe hebben jullie het daar ervaren ik zou daar graag meer over willen weten zouden jullie mij daar over kunnen mailen ?

gtr claudia
Hoi claudia,

Nou ik wil je wel even iets negatiefs vertellen.

Ik ben bijna 3 jaar geleden geopereerd in rodekruis ziekenhuis in beverwijk.

In eerste instantie is de operatie goed gegaan helaas na een paar uur werd ik vreselijk ziek en ik kreeg een hele grote verdikking bovenaan mijn borst naar mijn hals toe(leek wel een tumor).

ondertussen hebben ze me ingebonden maar daar kreeg ik geen lucht meer van ik zag er echt uit als een lijk zo voelde ik me ook dacht echt alleen nog een kist.

uiteindelijk ben ik sávonds met spoed weer voor OK gegaan.

Ik bleek een nabloeding te hebben en niet zo een kleine ook ik had 3 bloedvat spuiters die heerlijk open stonden.

Na de 2de operatie heb ik nog een bloed transfusie gekregen.

Een nabloeding na een bvk komt vaker voor dan je denkt en dat komt vooral ook omdat een borst talrijke bloedvaatjes heeft lopen.

Houdt hier ten allertijde rekening mee,ik wist hier niks van dus ben me letterlijk rot geschrokken.

3 dagen later was er op mijn kamer nog een vrouw met nabloeding die had gelukkig voor haar 1 bloedvat spuiter.

Maar goed het neemt niet weg dat ik toch heel blij ben dat ik mijn borsten heb laten verkleinen ik had een E/F cup en mijn borsten hingen ook vreselijk(na 4 kids borstvoeding) nu heb ik een C cup en staan ze weer rechtop in de wind!

En de littekens zijn nagenoeg niet meer te zien.

succes groetjes matt
ik heb een vraag wie heeft zig laten opereren voor een borstverkleining in de ziekenhuis van almelo ik zou daar heel graag reacties van willen hebben want ik wil heel graag weten of het jullie daar beviel en hoe de operatie daar ging ?

gr claudia
En bedankt.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven