Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Sorry Meds maar ja, er zijn mensen in NL die niet eens bed bad en brood hebben. Of denk je dat de voedselbank voor de grap is? en de uithuiszettingen altijd 100% zuiver op de graat zijn? de steeds grotere groep mensen die van bank bij familie tot bank bij vriend gaan incl kinderen ( en niet voor een leuk logeer partijtje)
Mijn mening, mijn keuze.
quote:Eindeloos schreef op 06 oktober 2015 @ 21:51:

[...]

En vergeet Dijkhoff niet, met zijn leugenachtige praktijken.

Lekker zo doorgaan, er komt vandaag of morgen zo een motie van wantrouwen op dit kabinet, dan kunnen ze allemaal huiswaarts.

En terecht!

http://www.telegraaf.nl/b ... _belaagd_in_Oranje__.html

Nee joh, dat doen ze nooit.

Wilders staat zo hoog in de peilingen dat ze elkaar krampachtig vasthouden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Nighttripper schreef op 06 oktober 2015 @ 22:08:

[...]

Ach ja,Eindeloos,van zo'n rasopportunist die 5 jaar geleden als wethouder in Breda perse geen AZC wilde.Met als motivatie dat die standaard overlast en criminaliteit veroorzaken,daar kun je alles van verwachten

http://www.bredavandaag.n ... asielzoekerscentrum-bredaDankjewel Nighttripper.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 22:09:

[...]

jij stelde dat ze in de watten werden gelegd, dat is gewoon niet waar. het is raar om te zeggen dat asielzoekers niet moeten zeuren omdat het elders in de wereld nog slechter is. en tegelijkertijd zeggen dat nederlanders wel mogen zeuren en dat dan de situatie elders in de wereld niet maatgevend is.Waarom vind jij dan dat de asielzoekers wel het recht hebben om te zeuren. Waar hebben ze dan volgens jou recht op? Zijn wij het aan ze verplicht om ze te geven waar ze om zeuren vragen.

Waarom mogen wij geen bedenkingen hebben over zeurende asielzoekers die Nederland hebben uitgekozen na meer dan 6 veilige landen de rug toe hebben gekeerd.
Help iedereen een handje
quote:Nighttripper schreef op 06 oktober 2015 @ 22:08:

Ach ja,Eindeloos,van zo'n rasopportunist die 5 jaar geleden als wethouder in Breda perse geen AZC wilde.Met als motivatie dat die standaard overlast en criminaliteit veroorzaken,daar kun je alles van verwachten

http://www.bredavandaag.n ... asielzoekerscentrum-bredaJuist, voor meneer Dijkhoff dus waarschijnlijk een ver-van-zijn-bed-show. Wat een verraad zeg.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:rosemetijs schreef op 06 oktober 2015 @ 22:12:

http://nos.nl/artikel/2061663-bewoners- ... tegen.html

Bewoners van Oranje hebben de weg naar het asielzoekerscentrum geblokkeerd. Twee bussen met asielzoekers die op weg waren naar het Drentse dorp zijn daarom omgekeerd, schrijft RTV Drenthe. De 300 tot 400 vluchtelingen maken deel uit van de 700 extra asielzoekers die worden ondergebracht in een vakantiepark in het Drentse dorp, waar al 700 mensen verblijven.En terecht,!!!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:rosemetijs schreef op 06 oktober 2015 @ 22:06:

Ik twijfelde al maar nu weet ik zeker dat de VVD mijn stem nooit meer krijgt..

Precies, hier ook.

Ik heb Wilders hier op dit forum vaak genoeg voor idioot uitgemaakt maar ben tot inkeer gekomen.

Hij was WEL in Purmerend om de tegenstanders een hart onder de riem te steken.

Geert
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:gewiekst schreef op 06 oktober 2015 @ 22:19:

[...]

Juist, voor meneer Dijkhoff dus waarschijnlijk een ver-van-zijn-bed-show. Wat een verraad zeg.

Dit is echt verraad, van een staatssecretaris.

Hoe laag kan een land zinken!
quote:hollebollegijs schreef op 06 oktober 2015 @ 22:21:

[...]

Precies, hier ook.

Ik heb Wilders hier op dit forum vaak genoeg voor idioot uitgemaakt maar ben tot inkeer gekomen.

Hij was WEL in Purmerend om de tegenstanders een hart onder de riem te steken.

Geert

Eigenlijk moeten we die domme Dijkhoff dankbaar zijn.

Hij speelt Geert perfect in de kaart!

Ik zeg minimaal 4 zetels winst!
quote:Eindeloos schreef op 06 oktober 2015 @ 22:20:

[...]

En terecht,!!!!

Maar ach morgen,overmorgen of volgende week komen ze tóch..

En zo zal het straks op nog veel en veel meer plekken gaan..
quote:gewiekst schreef op 06 oktober 2015 @ 22:19:

[...]

Juist, voor meneer Dijkhoff dus waarschijnlijk een ver-van-zijn-bed-show. Wat een verraad zeg.

En wat doen we met verraders

quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 22:10:

die primaire levensbehoeften moeten anderen in nederland ontberen? Dus bed, bad, brood?Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar er zijn in Nederland inderdaad waarbij bed, bad en brood al een lastig verhaal is, laat staan dat deze mensen toegang hebben tot onderwijs of adequate gezondheidszorg of leven in zekerheid, vol positief perspectief en werk. Maar goed, daarvan ben je dan nu in ieder geval op de hoogte.
quote:hollebollegijs schreef op 06 oktober 2015 @ 22:23:

[...]

En wat doen we met verraders

[afbeelding]Pek en veren.. opzouten.!
quote:gewiekst schreef op 06 oktober 2015 @ 22:23:

[...]

Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar er zijn in Nederland inderdaad waarbij bed, bad en brood al een lastig verhaal is, laat staan dat deze mensen toegang hebben tot onderwijs of adequate gezondheidszorg of leven in zekerheid, vol positief perspectief en werk. Maar goed, daarvan ben je dan nu in ieder geval op de hoogte.het zal heus lastig zijn maar voor nederlanders is er een vangnet voor de primaire levensbehoeften. als ze dat niet hebben dan moet je ze bij de hand nemen en de weg wijzen. want de voorzieningen zijn er.
Ik voorzie een heleboel rellen.
verba volant, scripta manent.
quote:krullenbol1966 schreef op 06 oktober 2015 @ 22:19:

[...]

Waarom vind jij dan dat de asielzoekers wel het recht hebben om te zeuren. Waar hebben ze dan volgens jou recht op? Zijn wij het aan ze verplicht om ze te geven waar ze om zeuren vragen.

Waarom mogen wij geen bedenkingen hebben over zeurende asielzoekers die Nederland hebben uitgekozen na meer dan 6 veilige landen de rug toe hebben gekeerd.wat mij betreft mag iedereen zeuren wat hij wil. vrijheid van meningsuiting he?
quote:MarianneDavids schreef op 06 oktober 2015 @ 22:27:

Ik voorzie een heleboel rellen.Ik ook,dat kan niet lang meer uitblijven..
Ondankbaar werk heb je trouwens als voor het COA werkt. Aan de ene heb je tegenstanders van opvang die het doordrukken opvanglocaties alles behalve waarderen en aan de andere kant de asielzoekers waarvoor je je uit de naad werkt die ook nog behoorlijk wat noten op hun klaagzang hebben.

Landverraad heeft zo zijn prijs blijkt wel.
quote:gewiekst schreef op 06 oktober 2015 @ 22:30:

Ondankbaar werk heb je trouwens als voor het COA werkt. Aan de ene heb je tegenstanders van opvang die het doordrukken opvanglocaties alles behalve waarderen en aan de andere kant de asielzoekers waarvoor je je uit de naad werkt die ook nog behoorlijk wat noten op hun klaagzang hebben.

Landverraad heeft zo zijn prijs blijkt wel.Landverraad? wie verraad het land? En wat bedoel je met "land"?
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 22:28:

[...]

wat mij betreft mag iedereen zeuren wat hij wil. vrijheid van meningsuiting he?Die vrijheid lijkt inmiddels niet meer voor iedereen te gelden (Nieuwsuur).
verba volant, scripta manent.
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 20:59:

[...]

Wat gebeurt er dan? Eén enorm sinkhole? Een nucleaire bom? Wat??

Overvolle Europa, te weinig financiële mogelijkheden, te grote cultuur verschillen waardoor uiteindelijk haat en grote kans op oorlog.

Je ziet nu al veel extreem rechts en extreem links.

Ik hoop het zeker van niet maar ik denk dat de kans daarop bestaat.

Ook bijvoorbeeld de Grieken willen naar Duitsland. Want in Griekenland heb je arm of rijk. Geen middenklasse.

Uiteindelijk kan dat gewoon niet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 22:31:

[...]

Landverraad? wie verraad het land? En wat bedoel je met "land"?Zijn we al in oorlog??? Waar zijn die NSB-ers???
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
quote:aponi schreef op 06 oktober 2015 @ 21:26:

Ik vind dat compassie en solidariteitsgevoel bijbrengen juist bij opvoeden hoort.Daar hoef je niet een complete volksverhuizing voor te organiseren + bijbehorende burgeroorlog.
Ik zat als kind in een klas met kinderen afkomstig uit veel landen, of hun ouders kwamen er vandaan. Nederland, Turkije, Marokko, Zuid Korea, Italie, Suriname, China en Pakistan. Ik heb het zelf een keer geteld, er zaten meer allochtone dan autochtone kinderen in de klas. En ik had een Engels vriendje die elk jaar een paar weken naar Nederland kwam om bij zijn oma te logeren, die bij ons in de straat woonde. Mijn ouders waren bevriend met een gemengd stel, Surinaams en Nederlands. En ik speelde graag in een buurt waar veel allochtonen woonden.

Ik leerde pas voor het eerst wat angst/haat voor buitenlanders was, toen ik een jaar of 8, 9 was, toen we les kregen in geschiedenis. En ik weet nog goed dat het me meerdere keren moest worden uitgelegd, ik snapte er niks van. Ik zag geen verschil, nou ja, wel in uiterlijk maar verschil in uiterlijk had ik ook met andere kinderen. Ik weet nog dat ik mijn arm naast die van een ander blank kind hield en zei: dit is toch ook niet dezelfde kleur? Andere gewoontes, ja hallo, iedereen heeft weer andere gewoontes. Bij Jantje thuis hebben ze een friteuse, wij niet, en bij Miep eten ze thuis vlees, wij niet. Ander geloof, eh... mijn ouders hadden geen geloof, atheisten. Ik kon me er niks bij voorstellen. Nog steeds niet echt trouwens. Als het twee benen heeft en kan praten, min of meer dan, is het voor mij een mens. Sommige zijn leuk, sommige niet.

Ja, we verschillen van elkaar, ik ben niet doof en blind ofzo. Maar ik heb daar nooit een bezwaar in gezien, integendeel, want ik ben nieuwsgierig. Ik vroeg iedereen het hemd van het lijf. Zo vertelde mijn Turkse klasgenootje hoe zijn moeder hem zelf had besneden, met een keukenmes op een broodplank! Maar ook dat Turken alles voor hun familie over hebben. En mijn Italiaanse klasgenootje at thuis spaghetti gewoon met haar handen! En ze gingen elk jaar op vakantie naar Italie. Ze had heel erg heimwee omdat ze terug wilde naar Italie, naar haar opa en oma. Bij mijn Marokaanse klasgenootje moest je je schoenen binnen uit doen. Ze praatte Arabisch met haar ouders en ik probeerde dan die gggkkhh klank achter in de keel na te doen. En zo kan ik nog veel meer vertellen, ik vraag alles gewoon. Als je dat netjes en respectvol doet, wordt dat altijd gewaardeerd.

Ik vind dat allemaal reuze interessant en ik ken de gevoelens niet die sommige mensen hebben tegenover buitenlanders. Ja okee, soms zijn ze irritant, of lawaaierig, of ze houden weinig rekening met anderen. Maar ik zie autochtonen dezelfde dingen doen. Dus voor mij, zijn het allemaal mensen. Hoe ik ook mijn best doe, ik zie niet zoveel verschil.

Nu ga ik een grapje maken. Ik durf niet zo goed maar hier komt ie.

Ik heb vandaag een boom geknuffeld. Ik dacht dat ik het ge-weldig zou vinden maar het viel erg tegen. Spinneweb in mijn gezicht, rode leren laars, net gepoetst, vol prut en ik voelde helemaal niks behalve ruw boomschors en lichte ergernis. Heeft iemand een verklaring want ik zou dit erg leuk moeten vinden. Zag ook al geen kabouters. Wat doe ik verkeerd?
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 22:27:

het zal heus lastig zijn maar voor nederlanders is er een vangnet voor de primaire levensbehoeften. als ze dat niet hebben dan moet je ze bij de hand nemen en de weg wijzen. want de voorzieningen zijn er.Juist, voorzieningen voor de primaire levensbehoeften zijn er. Die zijn er óók voor asielzoekers. Zij hebben dus geen enkele reden tot klagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven