Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 23:15:

[...]

Ze gingen naar de US en Zwitserland over het algemeen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:appelientjex schreef op 06 oktober 2015 @ 23:07:

[...]

Niet echt vergelijkbaar. Ten eerste was het hier toen nog veel minder dichtbevolkt, ten tweede hebben joden nooit voor intergratieproblemen geleid. Ook was er toen nog niet in zulke sterke sprake van een verzorgingsstaat met uitkeringen, toeslagen etc.

Asielzoekers opvangen prima, maar je moet niet je ogen sluiten voor de problemen die het oplevert, te weten dat het gewoon veel geld kost en dat het geen lange termijn oplossing is: eens is een land gewoon druk bevolkt genoeg. Ook voor de intergratieproblemen moet je je ogen niet sluiten, dat werkt averechts.Integratie is tweerichtingsverkeer. je kan nooit één groep verwijten dat zij niet geintegreerd zijn. Dat is namelijk een bevestiging van je eigen integratie-onvermogen
quote:lisaviva schreef op 06 oktober 2015 @ 23:03:

Wat ik me afvraag: voelen de mensen die 'tegen' de komst van vluchtelingen zijn zich zonder wel veilig? Met alleen het gezelschap van buurman Hans, marktkoopman Piet, yogalerares Marijke en cv-monteur Herman en weet ik veel met wie een ieder in het dagelijks leven omgaat, dus zonder Achmed en Fatima en consorten?

En zo ja, waarom? Omdat de Hollanders niet op de vlucht zijn geslagen en zodoende ontheemd vreemde capriolen kunnen gaan uithalen?

Of is het een onverenigbaar cultuurdingetje of de taal of een combi van alles?

Ik denk dat menigeen raar staat te kijken wie zich in geval van nood wie ontpopt als reddende engel: het hoeft echt niet buurman Bert te zijn, er bestaat ook een reeële kans dat moslima Fatima de redster in nood is, misschien juist omdat ze weet wat het is om in de ellende te zitten.Als ik heel eerlijk ben, zou ik er minder moeite mee hebben als de vluchtelingen allemaal christenen waren. En nog fijner als ze in een taal spreken die ik kan verstaan. Dan voelt het meer 'eigen'. Ik woon in een omgeving met heel veel moslims en ik voel me meer verbonden met moslims die gewoon Nederlands spreken. Ik word altijd heel blij als een moslima mij bijvoorbeeld bij de bus aanspreekt in Nederland of Engels. Ja, ik probeer het ook wel eens, maar als bij de eerste vraag al gebrekkig wordt gecommuniceerd haak ik af. Geen geduld voor... Mannen spreken mij nooit aan, alleen jonge gasten die zeggen of roepen dat ik een lekker wijf ben en of ze mijn telefoonnummer mogen hebben.....
Help iedereen een handje
quote:hollebollegijs schreef op 06 oktober 2015 @ 23:18:

[...]

[afbeelding]Gelukkig voor hen riep de Amerikanen niet dat er in de regio opgevangen moest worden. De meesten die in de regio werden opgevangen konden het niet navertellen.
quote:hollebollegijs schreef op 06 oktober 2015 @ 23:13:

[...]

De opvang van Joden was opvang in de regio die overigens slecht afliep omdat Duitsland de regio bezette.

Daarbij was het transparant, het waren Duitsers van Joodse afkomst en die kwamen de grens over.

Wat Europa overspoelt is op zijn hoogst voor 50% echte vluchteling en een deel is al door de mand gevallen omdat ze valse namen hebben opgegeven.

Ik ken verder geen Joodse migranten die door hekken en politie afzettingen braken, ze waren tevreden met de geboden opvang.

En ja er zal best een uitzondering zijn geweest.

Ja, ok. Maar het was wel wat groter dan dat. Ik vind dat jij wel de neiging hebt om zaken erg te simplificeren. Het waren natuurlijk niet alleen maar joodse Duitsers die west Europa overspoelden.

Maar goed, zoals ik al zei, veel overeenkomsten maar ok wel degelijk verschillen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 23:20:

[...]

Gelukkig voor hen riep de Amerikanen niet dat er in de regio opgevangen moest worden. De meesten die in de regio werden opgevangen konden het niet navertellen.Ja, die is wel erg raak Gijs.
quote:Baudolino schreef op 06 oktober 2015 @ 23:10:

[...]

Dat is nou juist het mooie. Je zegt zelf al, het heeft niet tot integratieproblemen geleidt. Maar daar waren ze wel bang voor en daarom mochten ze er eerst niet in. En de argumenten waren: niet genoeg banen, niet genoeg woningen en andere cultuur.

Opmerkelijk toch?Je ontkent het feit dat er momenteel intergratieproblemen zijn met andere niet-westerse culturen?
http://www.historischnieu ... igratie-in-nederland.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:appelientjex schreef op 06 oktober 2015 @ 23:17:

[...]

En toch is er woningnood. En zijn de wachtlijsten heel lang. Goed plan hoor die kantoorpanden om te bouwen, maar ik mis een lange termijn visie. Kantoorpanden ombouwen is korte termijn. Vluchtelingen zullen blijven komen. En het wrange is: ook de mensen die achterblijven zonder geld willen daar weg maar hebben de middelen niet. En waarom wel de een die hier toevallig weet te komen, mede door veel geld, en niet degenen die daar achter blijven? Oneerlijk is het sowieso. Uiteindelijk wil -bij wijze van spreken-iedereen hier wel heen. Zo ook Afrikaanse jongeren etc. Uiteindelijk gaat t niet passen. Hard maar waar. Daarvoor is de wereld helaas te overbevolkt, het grootste probleem. En juist de armen krijgen veel kinderen.

Ik gun iedereen een mooi leven in een vrij land, maar helaas zie ik niet de oplossing daarvoor om dat te bereiken. Uiteindelijk zal het ook van binnenuit een land zelf moeten komen, je kan een democratie niet afdwingen.hoe kom je erbij dat iedereen hierheen wil? De feiten vertellen dat het allemaal wel meevalt.

http://nos.nl/op3/artikel ... u-echt-bij-in-europa.html

de meeste vluchtelingen (95%) zit in de regio. En alle afrikaanse jongeren zie ik ook niet bij de grens staan
Naar schatting 98% van de Nederlanders heeft buitenlandse voorouders

http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/
quote:appelientjex schreef op 06 oktober 2015 @ 23:23:

[...]

Je ontkent het feit dat er momenteel intergratieproblemen zijn met andere niet-westerse culturen?wat bedoel je daarmee? wat wijst op een integratieprobleem? wat is dan precies het probleem en wie is daar verantwoordelijk voor?
quote:appelientjex schreef op 06 oktober 2015 @ 23:23:

[...]

Je ontkent het feit dat er momenteel intergratieproblemen zijn met andere niet-westerse culturen?Nee dat ontken ik niet, daar heb je gelijk in.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 oktober 2015 @ 23:25:

Naar schatting 98% van de Nederlanders heeft buitenlandse voorouders

http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/Allicht. Dat weet toch iedereen.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
quote:Baudolino schreef op 06 oktober 2015 @ 23:23:

[...]

Ja, die is wel erg raak Gijs.we staan ongetwijfeld onder de negeer
quote:Baudolino schreef op 06 oktober 2015 @ 23:20:

[...]

Ja, ok. Maar het was wel wat groter dan dat. Ik vind dat jij wel de neiging hebt om zaken erg te simplificeren. Het waren natuurlijk niet alleen maar joodse Duitsers die west Europa overspoelden.

Maar goed, zoals ik al zei, veel overeenkomsten maar ok wel degelijk verschillen.

Dat overspoelen slaat op nu.

Maar zover ik weet was de enige groep die op vlucht sloeg in de jaren '30 de Joden

Tijdens de gevechten vanaf mei 1940 sloegen voor de gevechtshandelingen natuurlijk ook groepen burgers op de vlucht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Wageningen1985 schreef op 06 oktober 2015 @ 22:50:

Dijkhoff kan niet anders dan gelukszoekers huisvesten hij moet de linkse rakkers van de PvdA natuurlijk tevreden houden.

Ja hoor natuurlijk.

Dan is de VVD wel een heel slappe partij als ze alleen maar doen wat die " linkse rakkers" willen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 23:19:

[...]

Integratie is tweerichtingsverkeer. je kan nooit één groep verwijten dat zij niet geintegreerd zijn. Dat is namelijk een bevestiging van je eigen integratie-onvermogen

Dit is wel erg makkelijk en tegelijkertijd behoorlijk nietszeggend.

De intergratieproblemen blijven bestaan, onder de ene groep meer dan de andere. Kansen zullen echt niet voor iedereen hetzelfde zijn, maar dat geldt voor elk land en ik hoop/denk dat men er wel naar streeft dmv onderwijs etc om iedereen zoveel mogelijk de kans te geven te integreren. Maar goed ben geen deskundige op dat gebied.
Bron Alternatieve MEDIA Nederland.

We krijgen ontzettend veel meldingen dat Geert Wilders dé redding van NL zou zijn. Deze man wint enorm aan aanhang met zijn vluchtelingen en islam verhaal. Laten we voorop stellen dat wij van AMN geen enkele partij in NL goed vinden voor de Nederlanders, maar we willen toch graag laten zien waar de PVV de afgelopen tijd mee bezig geweest is:

1. In strijd met de gewekte verwachtingen stemde de PVV tegen het opstellen van een armoedebeleid en tegen gelijke rechten op WW en ziektewet voor flexwerkers.

2. De PVV stemde voor bezuinigingen op jonggehandicapten en sociale werkplaatsen voor het afschaffen van de alleenstaandeouderkorting en voor het korten van de huurtoeslag.

Dat laatste kost huurders met een laag inkomen zo’n 180 euro per jaar.

3. De belofte van de PVV om tegen ‘graaiers en profiteurs’ in actie te komen blijkt eveneens loos te zijn. De partij stemde tegen het invoeren van een Balkenendenorm in de cultuursector en in de zorg. En voor de belastingvoordelen van het Koningshuis.

4. Gezinnen met een maandinkomen vanaf 1.950 euro mogen van de PVV niet meer in een sociale huurwoning gaan wonen.

5. Lonen in de publieke sector willen ze bevriezen.

6. Voor de verkiezingen (2010) eiste de PVV ‘absolute transparantie’ over de ontwikkeling van de koopkracht in Nederland, nu vindt de partij het niet meer nodig dat deze cijfers in de rijksbegroting worden gepubliceerd.

7. De PVV beloofde dat de zorg beter en betaalbaar zou worden en ouderen meer rechten en voorzieningen zouden krijgen. In werkelijkheid stemde de PVV in de Tweede Kamer voor hogere eigen bijdragen en voor bezuinigingen op het persoonsgebonden budget (pgb) en de begeleiding van ouderen in de dagopvang met een IQ boven de 70.

Wilders zegt tegen marktwerking in de zorg te zijn, maar stemde voor particuliere

investeringen en winstuitkeringen in ziekenhuizen en voor betaalde voorrangszorg via zogenaamde SOS-artsen.

8. De PVV stemde tegen een meer inkomensafhankelijke premie (ZIEKENFONDS!), tegen maatregelen om wachtlijsten in de jeugdzorg te verminderen en zelfs tegen het in stand houden van het wettelijk recht op jeugdzorg.

9. De PVV stemde ook tegen een passende indicatiestelling voor AWBZ-verzekerden, waardoor meervoudig gehandicapten en mensen met een intensieve zorgvraag nu geen gebruik kunnen maken van een pgb.

10. Ook agenten in spe moeten het ontgelden: de PVV stemt in met bezuinigingen op de politieopleiding en betaalt aspirant-agenten geen vergoeding meer.

Voor zij-instromers wordt het zo onmogelijk om politie-agent te worden. De PVV stemde in met het afschaffen van de zogenaamde ‘Montfrans-middelen’, geld dat gemeenten gebruiken voor hun veiligheidsbeleid.

11. De PVV weigert ook alcoholverslaafden in het verkeer extra aan te pakken en is tegen concrete voorstellen om de oververtegenwoordiging van niet-westerse jongeren in de criminaliteit terug te dringen.

12. Recidive wil de PVV wel terugdringen, maar door te bezuinigen op reclassering en een snelle re-integratie van ex-gedetineerden af te wijzen, blijft ook dit een loze belofte.

13. De PVV laat gewone mensen in de file staan, maar laat de rijken rijden. De partij stemde in met betaalde elite-tolrijbanen, waarop mensen met geld de files kunnen passeren, tegen mobiliteitsmanagement voor werkgevers en werknemers, tegen geld voor sneller onderhoud van bestaande wegen en tegen maximale sluitingstijden van spoorwegovergangen.

14. De spoorwegen hoeven van de PVV niet weersbestendig te worden gemaakt

en de prijs voor een trein- of buskaartje mag sneller stijgen dan de kosten voor een auto.

15. De PVV stemde tegen een voorstel om het tekort aan fietsenstallingen bij stations op te lossen en tegen een minimum-voorzieningenniveau voor openbaar vervoer in het landelijke gebied.

16. De PVV verklaarde zich ook tegen het verbeteren van de verkeersleiding bij ProRail tegen een inventarisatie van knelpunten op het spoor en tegen een onafhankelijke klachteninstelling voor het openbaar vervoer.De reisinformatie en communicatie met reizigers bij een ongeluk op het spoor hoeft van de PVV niet te worden verbeterd.

17. De PVV was in de verkiezingstijd kampioen dierenrechten. Na de verkiezingen veranderde dat snel. De fractie stemde tegen verplichte brandbestrijdingsmiddelen in stallen – waar de laatste vijf jaar ruim 700.000 dieren levend zijn verbrand.De partij stemde tegen betere controle op de intensieve veehouderij, tegen een voorstel om de dierenwelzijnsregels aan te scherpen, tegen plannen om gaandeweg een einde te maken aan de bio-industrie, tegen een verkoopverbod voor de bedreigde blauwvintonijn, tegen het in stand houden van het systeem van dierenrechten na 2015, maar voor de plezierjacht op wilde zwijnen op de Kroondomeinen.

18. De PVV stemde ook tegen een vergunningenstop voor megastallen. Bovendien was de partij tegen het voorstel om vervuilende bedrijven te laten meebetalen aan het opruimen van dioxine in onze rivierbodems, tegen een actieplan om zwerfafval aan te pakken, tegen gesprekken met België om te voorkomen dat de Westerschelde verder zou moeten worden uitgediept, tegen het voorstel om meer openheid te geven over de plannen voor nieuwe kerncentrales en voor de bouw van nieuwe kolencentrales.

19. Het woord ‘democratie’ valt vijftien keer in het PVV verkiezingsprogramma, het begrip ‘vrijheid’ nog vaker. Na de verkiezingen stemde de partij echter tegen de verbetering van de informatievoorziening van de regering aan de Kamer over Europese besluitvorming en de invloed van Nederland daarop. In strijd met haar beloften stemde de PVV tegen een nieuwe wet die de financiering van politieke partijen inzichtelijker moet maken.

20. Ook de belofte voor meer openheid werd gebroken: de partij stemde tegen openbaarmaking van de zakelijke belangen van ministers en hoe zij met die belangen zijn omgegaan. De beloofde onafhankelijkheid van ‘Brussel’ leidde niet tot steun voor voorstellen om meer zeggenschap te krijgen over onze land- en tuinbouw.

21. De PVV verzet zich ook niet tegen de groeiende Europese bemoeienis met onze woningcorporaties.

22. De partij stemde voor meer invloed van ‘Brussel’ op de Nederlandse begroting.

23. De ‘falende magistratuur’ is volgens de PVV een bedreiging voor onze democratie, maar de partij stemde tegen een onderzoek naar de invloed van de manier van financieren van de rechterlijke macht op de kwaliteit van de vonnissen.

24. En paar maanden geleden stemden ze tegen afschaffing eigen risico voor mensen met chronische aandoening en ouderen...
quote:appelientjex schreef op 06 oktober 2015 @ 23:29:

[...]

Dit is wel erg makkelijk en tegelijkertijd behoorlijk nietszeggend.

De intergratieproblemen blijven bestaan, onder de ene groep meer dan de andere. Kansen zullen echt niet voor iedereen hetzelfde zijn, maar dat geldt voor elk land en ik hoop/denk dat men er wel naar streeft dmv onderwijs etc om iedereen zoveel mogelijk de kans te geven te integreren. Maar goed ben geen deskundige op dat gebied.maar wat bedoel jij met integratieprobleem. en wat is daar erg aan?
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 23:31:

Bron Alternatieve MEDIA Nederland.

We krijgen ontzettend veel meldingen dat Geert Wilders dé redding van NL zou zijn. Deze man wint enorm aan aanhang met zijn vluchtelingen en islam verhaal. Laten we voorop stellen dat wij van AMN geen enkele partij in NL goed vinden voor de Nederlanders, maar we willen toch graag laten zien waar de PVV de afgelopen tijd mee bezig geweest is:

1. In strijd met de gewekte verwachtingen stemde de PVV tegen het opstellen van een armoedebeleid en tegen gelijke rechten op WW en ziektewet voor flexwerkers.

2. De PVV stemde voor bezuinigingen op jonggehandicapten en sociale werkplaatsen voor het afschaffen van de alleenstaandeouderkorting en voor het korten van de huurtoeslag.

Dat laatste kost huurders met een laag inkomen zo’n 180 euro per jaar.

3. De belofte van de PVV om tegen ‘graaiers en profiteurs’ in actie te komen blijkt eveneens loos te zijn. De partij stemde tegen het invoeren van een Balkenendenorm in de cultuursector en in de zorg. En voor de belastingvoordelen van het Koningshuis.

4. Gezinnen met een maandinkomen vanaf 1.950 euro mogen van de PVV niet meer in een sociale huurwoning gaan wonen.

5. Lonen in de publieke sector willen ze bevriezen.

6. Voor de verkiezingen (2010) eiste de PVV ‘absolute transparantie’ over de ontwikkeling van de koopkracht in Nederland, nu vindt de partij het niet meer nodig dat deze cijfers in de rijksbegroting worden gepubliceerd.

7. De PVV beloofde dat de zorg beter en betaalbaar zou worden en ouderen meer rechten en voorzieningen zouden krijgen. In werkelijkheid stemde de PVV in de Tweede Kamer voor hogere eigen bijdragen en voor bezuinigingen op het persoonsgebonden budget (pgb) en de begeleiding van ouderen in de dagopvang met een IQ boven de 70.

Wilders zegt tegen marktwerking in de zorg te zijn, maar stemde voor particuliere

investeringen en winstuitkeringen in ziekenhuizen en voor betaalde voorrangszorg via zogenaamde SOS-artsen.

8. De PVV stemde tegen een meer inkomensafhankelijke premie (ZIEKENFONDS!), tegen maatregelen om wachtlijsten in de jeugdzorg te verminderen en zelfs tegen het in stand houden van het wettelijk recht op jeugdzorg.

9. De PVV stemde ook tegen een passende indicatiestelling voor AWBZ-verzekerden, waardoor meervoudig gehandicapten en mensen met een intensieve zorgvraag nu geen gebruik kunnen maken van een pgb.

10. Ook agenten in spe moeten het ontgelden: de PVV stemt in met bezuinigingen op de politieopleiding en betaalt aspirant-agenten geen vergoeding meer.

Voor zij-instromers wordt het zo onmogelijk om politie-agent te worden. De PVV stemde in met het afschaffen van de zogenaamde ‘Montfrans-middelen’, geld dat gemeenten gebruiken voor hun veiligheidsbeleid.

11. De PVV weigert ook alcoholverslaafden in het verkeer extra aan te pakken en is tegen concrete voorstellen om de oververtegenwoordiging van niet-westerse jongeren in de criminaliteit terug te dringen.

12. Recidive wil de PVV wel terugdringen, maar door te bezuinigen op reclassering en een snelle re-integratie van ex-gedetineerden af te wijzen, blijft ook dit een loze belofte.

13. De PVV laat gewone mensen in de file staan, maar laat de rijken rijden. De partij stemde in met betaalde elite-tolrijbanen, waarop mensen met geld de files kunnen passeren, tegen mobiliteitsmanagement voor werkgevers en werknemers, tegen geld voor sneller onderhoud van bestaande wegen en tegen maximale sluitingstijden van spoorwegovergangen.

14. De spoorwegen hoeven van de PVV niet weersbestendig te worden gemaakt

en de prijs voor een trein- of buskaartje mag sneller stijgen dan de kosten voor een auto.

15. De PVV stemde tegen een voorstel om het tekort aan fietsenstallingen bij stations op te lossen en tegen een minimum-voorzieningenniveau voor openbaar vervoer in het landelijke gebied.

16. De PVV verklaarde zich ook tegen het verbeteren van de verkeersleiding bij ProRail tegen een inventarisatie van knelpunten op het spoor en tegen een onafhankelijke klachteninstelling voor het openbaar vervoer.De reisinformatie en communicatie met reizigers bij een ongeluk op het spoor hoeft van de PVV niet te worden verbeterd.

17. De PVV was in de verkiezingstijd kampioen dierenrechten. Na de verkiezingen veranderde dat snel. De fractie stemde tegen verplichte brandbestrijdingsmiddelen in stallen – waar de laatste vijf jaar ruim 700.000 dieren levend zijn verbrand.De partij stemde tegen betere controle op de intensieve veehouderij, tegen een voorstel om de dierenwelzijnsregels aan te scherpen, tegen plannen om gaandeweg een einde te maken aan de bio-industrie, tegen een verkoopverbod voor de bedreigde blauwvintonijn, tegen het in stand houden van het systeem van dierenrechten na 2015, maar voor de plezierjacht op wilde zwijnen op de Kroondomeinen.

18. De PVV stemde ook tegen een vergunningenstop voor megastallen. Bovendien was de partij tegen het voorstel om vervuilende bedrijven te laten meebetalen aan het opruimen van dioxine in onze rivierbodems, tegen een actieplan om zwerfafval aan te pakken, tegen gesprekken met België om te voorkomen dat de Westerschelde verder zou moeten worden uitgediept, tegen het voorstel om meer openheid te geven over de plannen voor nieuwe kerncentrales en voor de bouw van nieuwe kolencentrales.

19. Het woord ‘democratie’ valt vijftien keer in het PVV verkiezingsprogramma, het begrip ‘vrijheid’ nog vaker. Na de verkiezingen stemde de partij echter tegen de verbetering van de informatievoorziening van de regering aan de Kamer over Europese besluitvorming en de invloed van Nederland daarop. In strijd met haar beloften stemde de PVV tegen een nieuwe wet die de financiering van politieke partijen inzichtelijker moet maken.

20. Ook de belofte voor meer openheid werd gebroken: de partij stemde tegen openbaarmaking van de zakelijke belangen van ministers en hoe zij met die belangen zijn omgegaan. De beloofde onafhankelijkheid van ‘Brussel’ leidde niet tot steun voor voorstellen om meer zeggenschap te krijgen over onze land- en tuinbouw.

21. De PVV verzet zich ook niet tegen de groeiende Europese bemoeienis met onze woningcorporaties.

22. De partij stemde voor meer invloed van ‘Brussel’ op de Nederlandse begroting.

23. De ‘falende magistratuur’ is volgens de PVV een bedreiging voor onze democratie, maar de partij stemde tegen een onderzoek naar de invloed van de manier van financieren van de rechterlijke macht op de kwaliteit van de vonnissen.

24. En paar maanden geleden stemden ze tegen afschaffing eigen risico voor mensen met chronische aandoening en ouderen...Ja dit is algemeen bekend. al die mensen die denken dat de PVV de woningnood en de armoede of de door hen zo graag aangehaalde "misstanden in de zorg" gaat oplossen tuinen er met open ogen in.
quote:Baudolino schreef op 06 oktober 2015 @ 23:23:

[...]

Ja, die is wel erg raak Gijs.

Die had ik niet verwacht dacht je

Heb ik zelf ook aangehaald alleen niet erg steekhoudend nu.

Turkije bijvoorbeeld is een NAVO land en er is geen mogendheid die 1) Turkije van de kaart veegt 2) De NAVO verslaat

IS is een veredelde groep opstandelingen en het getuigt niet van enige historische kennis deze op een lijn te zetten met de Wehrmacht die tot eind 1941 heer en meester was in het grootste gedeelte van Europa
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 23:25:

[...]

Allicht. Dat weet toch iedereen.Zou het? Ik vraag het me af. Hoe kunnen mensen dan dingen roepen als " eigen volk eerst " en zo?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 oktober 2015 @ 23:34:

[...]

Zou het? Ik vraag het me af. Hoe kunnen mensen dan dingen roepen als " eigen volk eerst " en zo?Je hebt ze erbij.
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 23:24:

[...]

hoe kom je erbij dat iedereen hierheen wil? De feiten vertellen dat het allemaal wel meevalt.

http://nos.nl/op3/artikel ... u-echt-bij-in-europa.html

de meeste vluchtelingen (95%) zit in de regio. En alle afrikaanse jongeren zie ik ook niet bij de grens staanWel bij Italië. Gambia stroomt leeg, schijnt een groot probleem te zijn (documentaire van gezien). Ivm gebrek aan toekomstperspectief.
quote:krullenbol1966 schreef op 06 oktober 2015 @ 23:19:

[...]

Als ik heel eerlijk ben, zou ik er minder moeite mee hebben als de vluchtelingen allemaal christenen waren. ..Want Joden, atheïsten, Boedhisten en Hindoeïsten mengen ook niet lekker? Hoeveel Nederlanders zijn er nog Christen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven