Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 00:01:

[...]

Bijzonder ook wel als je ziet waar die stemmers eerst op stemden..

Maar goed dat was uiteraard toen het nog gewoon intelligente mensen waren..

Hoe kan dat toch?

zouden al die andere partijen nou zo vreselijk falen?

Ja

Ik heb de SP nog helemaal niet gehoord bijvoorbeeld
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 oktober 2015 @ 23:58:

[...]

In bepaalde opzichten herhaalt het zich, in andere opzichten natuurlijk absoluut niet en zijn sommige dingen onherroepelijk veranderd. Als je de wereld nu ziet vergeleken 1000 jaar terug is er geen vergelijking mee te maken en is het onherkenbaar.

En tja natuurlijk dragen wij bij aan problematiek elders op de wereld. Dat is ook slecht! Ik ben ook helemaal niet voor altijd maar meer en beter, voor economische groei, voor het hele kapitalisme en marktwerking. Voor slavenarbeid zodat wij goedkope kleding kunnen kopen, voor de hele vleesindustrie etc etc

Maar verplicht om iedereen op te vangen die het slecht heeft? Nee daar hebben we de ruimte niet voor.

Grenzen zijn er niet voor niks, elk land heeft grenzen. Om te beschermen wat je daarbinnen hebt opgebouwd aan cultuur, normen en waarden. Ook Syrië. En dat is niet voor niks, anders krijg je chaos. De wereld is nou eenmaal niet van iedereen.
quote:hollebollegijs schreef op 06 oktober 2015 @ 23:57:

[...]

Wel leuk die arrogantie van PVV haters

Stem je PVV dan heb je geen hersens, onderbuik gevoel, protest stem etc.

Ze voelen zich heel verheven boven PVV stemmers

Wel opmerkelijk dat de PVV de grootste partij van Nederland is.

Een heel groot onderbuik gevoel zullen we maar zeggen

Tja de PVV en haar aanhangers roepen over niet-PVV'ers dat

- ze boomknuffelaars zijn die een tsunami aan testosteronbommen op het land afroepen.

- Dat Hen die naar nederland komen en zich voortplanten een gevaar zijn,

- dat niet-PVV'ers het land aan de duivel genaamd Mohammed verkopen,

- dat (en deze is echt te walgelijk voor woorden) "„Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”

Bron: HP/De Tijd, 6 februari 2004.

- en willen jullie meer of minder moslims?

Ik kan overigens zo nog rustig even doorgaan hoor, maar dat doe ik niet.

Nee die PVV'ers worden echt op een nare manier weggezet door andersdenkenden. Heel zielig en heel oneerlijk natuurlijk. Arme PVV
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 23:50:

[...]

het verleden is de enige steekhoudende graadmeter voor de toekomst.Successen in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
Help iedereen een handje
quote:appelientjex schreef op 07 oktober 2015 @ 00:05:

[...]

In bepaalde opzichten herhaalt het zich, in andere opzichten natuurlijk absoluut niet en zijn sommige dingen onherroepelijk veranderd. Als je de wereld nu ziet vergeleken 1000 jaar terug is er geen vergelijking mee te maken en is het onherkenbaar.

En tja natuurlijk dragen wij bij aan problematiek elders op de wereld. Dat is ook slecht! Ik ben ook helemaal niet voor altijd maar meer en beter, voor economische groei, voor het hele kapitalisme en marktwerking. Voor slavenarbeid zodat wij goedkope kleding kunnen kopen, voor de hele vleesindustrie etc etc

Maar verplicht om iedereen op te vangen die het slecht heeft? Nee daar hebben we de ruimte niet voor.

Grenzen zijn er niet voor niks, elk land heeft grenzen. Om te beschermen wat je daarbinnen hebt opgebouwd aan cultuur, normen en waarden. Ook Syrië. En dat is niet voor niks, anders krijg je chaos. De wereld is nou eenmaal niet van iedereen.Als er iets is dat onderhevig is aan veranderingen dan is het wel cultuur, normen en waarden. Zo vonden we het 50 jaar geleden nogal vreemd wanneer een vrouw buitenshuis ging werken. Vonden we het 150 jaar geleden normaal dat kinderen 14 uur in een fabriek werkten en 600 jaar geleden werden natuurvrouwtjes op de brandstapel verbrand. Grenzen zijn natuurlijk ook abstract. Het is een denkbeeldige lijn.
quote:krullenbol1966 schreef op 07 oktober 2015 @ 00:08:

[...]

Successen in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.er zijn nooit garanties. maar als je aan toekomstvoorspelling wilt doen, wat je beter niet kan doen want je weet het gewoon niet, dan is je enige bron het verleden.
quote:happy-daddy schreef op 07 oktober 2015 @ 00:01:

[...]

Ben je overgestapt?

Je was toch vvd stemmer?

Heel fanatiek

Met stickers en alles.

Ze hebben ons laten zitten, de enige die ik hoor is Wilders

Rutte blinkt uit in afwezigheid, Dijkhoff propt iedere schuur die leegstaat vol migranten, Hennis lakt haar nagels, Melanie Schultz van Haegen knip lintje 100 door kortom ze doen niets.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:happy-daddy schreef op 07 oktober 2015 @ 00:05:

[...]

Ja

Ik heb de SP nog helemaal niet gehoord bijvoorbeeld

Dat dikke blaashoofd, Emile Roemer hoorde ik vanmorgen op Radio1 hij was een AZC of noodopvang aan het inspecteren of de situatie wel humaan was.

Ik viel op de helft in maar zoiets was het.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:appelientjex schreef op 06 oktober 2015 @ 23:59:

[...]

Fijn dat er ook nog positieve dingen te melden zijn wat betreft de wereldproblematiek.er is nog veel meer postief nieuws. Maar dat zal je niet gauw horen omdat mensen er minder mee te winnen hebben en omdat positief nieuws in de media het altijd aflegt tegen slecht nieuws. De wereld is op sommige plekken ellendig en instabiel maar over het algemeen was het nog nooit eerder zo stabiel.

http://www.volkskrant.nl/ ... -zo-gewelddadig~a3822772/
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 00:14:

[...]

Dat dikke blaashoofd, Emile Roemer hoorde ik vanmorgen op Radio1 hij was een AZC of noodopvang aan het inspecteren of de situatie wel humaan was.

Ik viel op de helft in maar zoiets was het.waarom moet dit nou?
quote:appelientjex schreef op 07 oktober 2015 @ 00:05:

[...]

Grenzen zijn er niet voor niks, elk land heeft grenzen. .

Fijn hoor; grenzen.

Centraal-Afrikaanse Republiek –

Centraal-Afrikaanse Republiek is rijk aan diamanten, en vruchtbare grond. Helaas gaat het geld niet naar de bevolking.

Malawi

Het Afrikaanse land Malawi is niet gunstig gelegen, er zijn geen delfstoffen, en er ontbreekt een zeehaven. Door de aidsepidemie is er momenteel bijna geen midden generatie in het land

Wat nou " bewaken " wat je hebt opgebouwd ? het zal voor veel mensen http://www.alletop10lijst ... armste-landen-ter-wereld/ als een gevangenis voelen, die grenzen. En alleen maar omdat je de bittere pech hebt dáár geboren te zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 00:11:

[...]

Heel fanatiek

Met stickers en alles.

Ze hebben ons laten zitten, de enige die ik hoor is Wilders

Rutte blinkt uit in afwezigheid, Dijkhoff propt iedere schuur die leegstaat vol migranten, Hennis lakt haar nagels, Melanie Schultz van Haegen knip lintje 100 door kortom ze doen niets.Triest maar waar..
http://politiek.tpo.nl/20 ... an-vluchtelingen-vandaag/

Goed stuk.

Ik snap dan ook echt niet dat je, als je zoiets leest, je schouders op kunt halen en kunt denken " ze zoeken het maar uit, als ik er maar geen last van heb " .

Van Heuven Goedhart, zijn woorden hebben aan actualiteit niets ingeboet

“Er bestaat geen vrede in deze wereld zolang er nog honderdduizenden mannen, vrouwen en kinderen buiten hun schuld, maar alleen omdat ze hebben willen opgeven wat ze bezaten omwille van wat ze geloven, verblijven in kampen, onder ellendige omstandigheden en in de grootst mogelijke onzekerheid over hun toekomst. En als we te lang wachten zullen deze ontwortelden een gemakkelijke prooi zijn voor politiek avonturiers, onder wie de wereld nu al meer dan genoeg geleden heeft.”
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 00:01:

[...]

Bijzonder ook wel als je ziet waar die stemmers eerst op stemden..

Maar goed dat was uiteraard toen het nog gewoon intelligente mensen waren..

Welnee, de mensen die nu PVV stemmen, waren altijd al dom.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 00:25:

Van Heuven Goedhart, zijn woorden hebben aan actualiteit niets ingeboet

“Er bestaat geen vrede in deze wereld zolang er nog honderdduizenden mannen, vrouwen en kinderen buiten hun schuld, maar alleen omdat ze hebben willen opgeven wat ze bezaten omwille van wat ze geloven, verblijven in kampen, onder ellendige omstandigheden en in de grootst mogelijke onzekerheid over hun toekomst. En als we te lang wachten zullen deze ontwortelden een gemakkelijke prooi zijn voor politiek avonturiers, onder wie de wereld nu al meer dan genoeg geleden heeft.”Zo is dat!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 00:25:

http://politiek.tpo.nl/20 ... an-vluchtelingen-vandaag/

Goed stuk.

Ik snap dan ook echt niet dat je, als je zoiets leest, je schouders op kunt halen en kunt denken " ze zoeken het maar uit, als ik er maar geen last van heb " .

En ik snap weer niet dat jij niet ziet dat opvang in de regio de oplossing is, vervolgens snap jij niet dat ik niet snap dat dat geen oplossing is.

En dan komen we bij de kern

De verschillen aan politiek inzicht, jij kan 100.000 linkjes plaatsen en ik 100.000 foto's maar daar gaan we niet uitkomen.

Jij vind mijn dichte-grenzen standpunt aso en ik snap niets van jouw ideeën over de opvang.
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 00:32:

[...]

En ik snap weer niet dat jij niet ziet dat opvang in de regio de oplossing is, vervolgens snap jij niet dat ik niet snap dat dat geen oplossing is.

En dan komen we bij de kern

De verschillen aan politiek inzicht, jij kan 100.000 linkjes plaatsen en ik 100.000 foto's maar daar gaan we niet uitkomen.

Jij vind mijn dichte-grenzen standpunt aso en ik snap niets van jouw ideeën over de opvang.

O.

Negeren is voorbij?

Ik moet even schakelen, hoor. Moment.

................

Jij vindt dat je buurlanden zo kan overspoelen zodat de lokale bevolking in de minderheid is? Is dat nou niet net waar de meeste mensen hier zo bang voor zijn?

En als er hier geen vooruitzichten zijn voor de vluchtelingen, zouden ze dat daar wel zijn dan?

Het is toch allemaal niet meer of minder dan " als ik er maar geen last van heb " ipv beter voor die mensen zelf, etc. Pure egoïsme.
Ik ken een aantal mensen die worstelen met hun moeite met de opvang van een aanpak van vluchtelingen. En hun grootste moeite zit dat ze zich absoluut niet aan wensen te sluiten bij een in hun ogen verwerpelijke man.

Ik vind het echt bijzonder dat er nog niemand is opgestaan die stem geeft aan deze groep mensen.

En 'dat dikke blaashoofd' is volgens mij geen inhoudelijke en/of beschaafde manier van babbelen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:dubbeltje4 schreef op 07 oktober 2015 @ 00:26:

[...]

Zolang mensen andere mensen dom gaan noemen, krijg je juist problemen.

Begrip, nieuwsgierigheid en meedenken, zal beter helpen.

Een groep zomaar dom noemen getuigd niet van enige intelligentie en inlevingsvermogen.
Help iedereen een handje
Drogreden #6: Opvang vluchtelingen in eigen regio is beter

http://www.janpronk.nl/co ... eigen-regio-is-beter.html
quote:krullenbol1966 schreef op 07 oktober 2015 @ 00:41:

[...]

Zolang mensen andere mensen dom gaan noemen, krijg je juist problemen.

Begrip, nieuwsgierigheid en meedenken, zal beter helpen.

Een groep zomaar dom noemen getuigd niet van enige intelligentie en inlevingsvermogen.

Een PVV-aanhanger kan niet intelligent zijn.

Jammer maar helaas.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 00:38:

[...]

O.

Negeren is voorbij?

Ik moet even schakelen, hoor. Moment.

................

Jij vindt dat je buurlanden zo kan overspoelen zodat de lokale bevolking in de minderheid is? Is dat nou niet net waar de meeste mensen hier zo bang voor zijn?

En als er hier geen vooruitzichten zijn voor de vluchtelingen, zouden ze dat daar wel zijn dan?

Het is toch allemaal niet meer of minder dan " als ik er maar geen last van heb " ipv beter voor die mensen zelf, etc. Pure egoïsme.

Jij hebt nooit onder de negeer gestaan.

Met die buurlanden zijn goede afspraken te maken, Erdogan bijvoorbeeld heeft openlijk aangegeven dat er ruimte is voor afspraken (dat was gisteren in Brussel) Libanon en Jordanië zal je moeten helpen, Marokko is tegen betaling ook bereid een en ander te doen.

Vooruitzichten is geen taak voor de EU

Uiteraard kan een en ander gefinancierd worden.

Opvang in de regio en verder werken aan beëindiging van de vijandelijkheden in Syrië zodat mensen terug kunnen.

Jij vind het egoïsme ik vind het realisme.
quote:feow schreef op 07 oktober 2015 @ 00:39:

Ik ken een aantal mensen die worstelen met hun moeite met de opvang van een aanpak van vluchtelingen. En hun grootste moeite zit dat ze zich absoluut niet aan wensen te sluiten bij een in hun ogen verwerpelijke man.

Ik vind het echt bijzonder dat er nog niemand is opgestaan die stem geeft aan deze groep mensen.

Je hebt het onder meer over die vrouwen uit Oranje?

Niet slim om de oorspronkelijke inwoners niet tijdig in te lichten over de komst van nog eens 700 vluchtelingen.

Maar ze hebben helemaal niet het recht om andere mensen uit "hun" dorp te weren.

Het dorp is tenslotte niet hun persoonlijke eigendom.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 00:42:

Drogreden #6: Opvang vluchtelingen in eigen regio is beter

http://www.janpronk.nl/co ... eigen-regio-is-beter.html

Wat stel jij dan voor? Gewoon iedereen naar Europa laten komen, hoeveel het er ook zijn?

Als bepaalde groepen in het azc al niet met elkaar op kunnen schieten, hoe denk je dat dat in een rijtjeshuis zal gaan straks? Dan maar aparte provincies voor moslims (plus alle stromingen die daar nog in voorkomen) christenen, joden? Want allemaal bij elkaar gaat niet werken. Hoe wil je het iedereen naar zijn zin maken? Of moeten sommige zich maar schikken naar de andere, degene met de grootste mond?
Help iedereen een handje
quote:dubbeltje4 schreef op 07 oktober 2015 @ 00:26:

[...]

We kunnen dus concluderen dat er bij elke partij stemmers zijn die dom zijn.

Mooi is dat ook weer uit de wereld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven