Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:dubbeltje4 schreef op 07 oktober 2015 @ 00:44:

[...]

Een PVV-aanhanger kan niet intelligent zijn.

Jammer maar helaas.Bescheidenheid zal je sieren, je moest eens weten hoeveel hooggeschoolde al stemmen op PVV. Hoewel het een kleine groep is. Zitten ze er wel tussen, maar die zijn niet intelligent volgens jou....
Help iedereen een handje
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 00:52:

[...]

We kunnen dus concluderen dat er bij elke partij stemmers zijn die dom zijn.

Mooi is dat ook weer uit de wereld.

"Gelukkig" zijn ze nu in een partij verenigd.

Weten we meteen waar ze zitten, die domoren.
quote:dubbeltje4 schreef op 07 oktober 2015 @ 00:55:

[...]

"Gelukkig" zijn ze nu in een partij verenigd.

Weten we meteen waar ze zitten, die domoren.Je meent het
Help iedereen een handje
quote:dubbeltje4 schreef op 07 oktober 2015 @ 00:49:

[...]

Maar ze hebben helemaal niet het recht om andere mensen uit "hun" dorp te weren.

Het dorp is tenslotte niet hun persoonlijke eigendom.

Met zo'n instelling gaat het helemaal goed komen

Gewoon migranten is dorpen proppen, geen overleg, en de enige uitleg die je erbij geeft is:

Dit dorp is niet u persoonlijk eigendom.

Jammer voor Wilders dat jij geen staatssecretaris bent, hij zou als een raket stijgen in de peilingen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:krullenbol1966 schreef op 07 oktober 2015 @ 00:50:

[...]

Wat stel jij dan voor? Gewoon iedereen naar Europa laten komen, hoeveel het er ook zijn?

Wat stel jij voor? helemaal niemand? Wie er het dichtste bij woont heeft gewoon lekker, vette pech?

Als bepaalde groepen in het azc al niet met elkaar op kunnen schieten, hoe denk je dat dat in een rijtjeshuis zal gaan straks?

Worden ze straks met elkaar in één rijtjeshuis gestopt?

Dan maar aparte provincies voor moslims (plus alle stromingen die daar nog in voorkomen) christenen, joden? Want allemaal bij elkaar gaat niet werken.

Wel? Woeden er nu burgeroorlogen dan?

Hoe wil je het iedereen naar zijn zin maken? Of moeten sommige zich maar schikken naar de andere, degene met de grootste mond?Lees deze eens : http://www.vice.com/nl/re ... eigenlijk-wel-kloppen-192 Misschien helpt het om minder bang te zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:krullenbol1966 schreef op 07 oktober 2015 @ 00:53:

[...]

Bescheidenheid zal je sieren, je moest eens weten hoeveel hooggeschoolde al stemmen op PVV. Hoewel het een kleine groep is. Zitten ze er wel tussen, maar die zijn niet intelligent volgens jou....

Die paar verdwaasde figuren die hooggeschoold zijn bij de PVV hebben een grote kans in de Tweede Kamer te komen.

Zijn ze voor jaren verzekerd van een goed inkomen.

Wel slim, maar niet intelligent.

Gaat de partij ooit op een dag weer krimpen, maken ze niet de minste kans op een goede baan als ex-PVV-er.
Nee ze komen niet in een rijtjeshuis maar om nu te stellen dat deze tegenstelling een positieve bijdrage gaan leveren aan de samenleving.

1) vluchtelingenvrouwen vaak zorgen voor huisvesting en voedsel, maar zijn (seksuele) intimidatie, mishandeling, vernedering en isolement vaak hun lot.

2) In de vluchtelingeninfrastructuur hebben criminele bendes een dikke vinger in de pap.

3) Tot nu toe gaat het in Nederland (als het mis gaat) vooral mis tussen Syriërs en Eritreeër. De verschillen tussen beide groepen zijn groot, niet alleen wat ras en religie betreft. Qua opleidingsniveau gaapt er een groot gat tussen beide groepen.

.

4) Golfstaten maar later uitgebreid naar de Arabisch sprekende landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten) en Perzen (Iraniërs, Afghanen en Tadzjieken) Laatstgenoemden beschouwen zichzelf als een elitevolk en kijken vaak neer op Arabieren die zij plagerig 'sprinkhanenvreters' noemen.

5)Tussen Arabieren en zwarte Afrikanen bestaat openlijk racisme.

6) Dom racisme naar Afrikanen tiert ook welig bij Oost-Europese vluchtelingen (Albanezen, Kosovaren, Bulgaren).

7) Onderling is er veel rivaliteit tussen Afrikaanse stammen. Doorgaans hoger opgeleide en welvarender Afghanen (Tadzjieken) kunnen vaak moeilijk door een deur met de Pathanen.

8) Soennieten bevechten sjiieten en andersom.

9) Op de achtergrond vechten enerzijds Saudie-Arabië en de Golfstaten (soennieten) en anderzijds Iran (sjiieten) om de hegemonie binnen de islam.

10) Vluchtelingen hebben vaak familieleden voor hun ogen vermoord zien worden door extremisten van het andere kamp. In hun bagage hebben ze veel trauma's en haatgevoelens.

Bron = AD

http://www.ad.nl/ad/nl/36 ... a-wel-mis-moet-gaan.dhtml

En laat ik het zo stellen, er doen toch echt verschillende verhalen de ronde over de positieve bijdrage die migranten leveren.

Dit komt uit de Volkskrant

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 00:57:

[...]

Lees deze eens : http://www.vice.com/nl/re ... eigenlijk-wel-kloppen-192 Misschien helpt het om minder bang te zijn.

Waarom alleen naar Europa? Saudi-Arabië is nog altijd niet bereid om meer Syrische vluchtelingen op te nemen. Wel wil het land 200 moskeeën in Duitsland bouwen. Dit klopt dus niet, sterker nog het deugt niet.

Allemaal in een woning worden ze niet gepropt, maar ik kan uit ervaring spreken dat de meeste huizen niet echt geweldig zijn geïsoleerd. Hoeveel mensen nu al last hebben van hun buren.

Ik ben niet bang, ik ben realistisch en ik woon er al tussen, dus ervaring. En jij?
Help iedereen een handje
Het nodigt niet echt uit tot lezen, op die manier, HBG.

Wat is er met al die rooie vakjes?
quote:dubbeltje4 schreef op 07 oktober 2015 @ 00:59:

[...]

Die paar verdwaasde figuren die hooggeschoold zijn bij de PVV hebben een grote kans in de Tweede Kamer te komen.

Zijn ze voor jaren verzekerd van een goed inkomen.

Wel slim, maar niet intelligent.

Gaat de partij ooit op een dag weer krimpen, maken ze niet de minste kans op een goede baan als ex-PVV-er.Volgens mij begrijp je het niet helemaal of spreek je jezelf nu tegen. We hadden het over de stemmers, niet de PVV-ers zelf.
Help iedereen een handje
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 01:04:

Het nodigt niet echt uit tot lezen, op die manier, HBG.

Wat is er met al die rooie vakjes?

Geen bijzondere reden, heb het uit de digitale Volkskrant gekopieerd.

Dat gaat over dat migranten, volgens de VK geld kosten ipv opleveren

Het hele artikel

http://www.geenstijl.nl/a ... asielzoekers_nou_png.html
quote:krullenbol1966 schreef op 07 oktober 2015 @ 01:03:

[...]

Ik ben niet bang, ik ben realistisch en ik woon er al tussen, dus ervaring. En jij?

Ik woon in Rotterdam, dus wat denk je zelf?

Je kunt je natuurlijk focussen op alles wat er mis gaat, of wat je zelf stoort, maar een multiculturele samenleving is net zo mooi als dat het soms moeilijk of " effe wennen " is. Blanker gaan we nooit meer worden, dat staat vast. Over een aantal jaar - maken jij en ik niet meer mee - is bijna de hele wereld gemengd, daar ben ik van overtuigd. En ook dan is het goed.
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 00:57:

[...]

Met zo'n instelling gaat het helemaal goed komen

Gewoon migranten is dorpen proppen, geen overleg, en de enige uitleg die je erbij geeft is:

Dit dorp is niet u persoonlijk eigendom.

Jammer voor Wilders dat jij geen staatssecretaris bent, hij zou als een raket stijgen in de peilingen.Ik zou de dorpsbewoners al vanaf het begin verteld hebben, dat het park geschikt is voor 1400 bewoners en dat die er ook gaan komen. Niet eerst 700 en hen het idee geven, dat het daarbij blijft. Gewoon goede, duidelijke en eerlijke informatie vanaf het begin.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 01:08:

[...]

Je kunt je natuurlijk focussen op alles wat er mis gaat, of wat je zelf stoort, maar een multiculturele samenleving is net zo mooi als dat het soms moeilijk of " effe wennen " is. Blanker gaan we nooit meer worden, dat staat vast. Over een aantal jaar - maken jij en ik niet meer mee - is bijna de hele wereld gemengd, daar ben ik van overtuigd. En ook dan is het goed.

Het kan goed gaan, het kan zwaar uit de hand lopen.

Kijk naar het voormalig Joegoslavië
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 01:06:

[...]

Dat gaat over dat migranten, volgens de VK geld kosten ipv opleveren

]

O, geinig. Ik kwam net een stukje tegen dat ze geld opleveren.

Zullen we er om dobbelen wie er gelijk heeft?

Ach weet je; houd jij je gelijk. Al kosten ze geld; boeiuh. Je kunt het maar één keer uitgeven. Bezuinigen we op iets stoms.
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 01:10:

[...]

Het kan goed gaan, het kan zwaar uit de hand lopen.

We staan anders in het leven.

Ik denk alleen wel dat een open houding, compassie etc. het een stuk makkelijker maken voor een ander om zich thuis te laten voelen. En je kunt wel hard hopen dat ze zich nooit thuis gaan voelen, maar juist DAT is de oorzaak van zo veel ellende.
En laat ik het zo stellen, er doen toch echt verschillende verhalen de ronde over de positieve bijdrage die migranten leveren.

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... guoqdj.jpg[/IMG][IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... xvdigi.jpg[/IMG][/quote]

Ik vind dat wel prima die liefdadigheid, geen enkel probleem mee.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 01:10:

[...]

O, geinig. Ik kwam net een stukje tegen dat ze geld opleveren.

Zullen we er om dobbelen wie er gelijk heeft?

Ach weet je; houd jij je gelijk. Al kosten ze geld; boeiuh. Je kunt het maar één keer uitgeven. Bezuinigen we op iets stoms.

Dat bedoel ik, er is niet een waarheid, je vraagt ons een link te lezen en daar staat in dat migratie geld oplevert.

Nou daar zij de dames & heren nog niet uit zoals ik laat zien.

En als jij dat BOEIUH vind prima, maar ik niet.
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 01:13:

[...]

En als jij dat BOEIUH vind prima, maar ik niet.Dat boeit me dan ook weer niet heel erg, eigenlijk. Je zal het er toch echt mee moeten doen. Ze zijn hier en ze gaan niet meer weg. Leuker kan je het wel maken, trouwens.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 01:12:

[...]

We staan anders in het leven.

Ik denk alleen wel dat een open houding, compassie etc. het een stuk makkelijker maken voor een ander om zich thuis te laten voelen. En je kunt wel hard hopen dat ze zich nooit thuis gaan voelen, maar juist DAT is de oorzaak van zo veel ellende.

Ik stel dus voor dat we die opvang elders organiseren, dan hebben we ook geen integratie processen nodig.

maar dan heb ik het over de huidige migratiestroom.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 01:08:

[...]

Je kunt je natuurlijk focussen op alles wat er mis gaat, of wat je zelf stoort, maar een multiculturele samenleving is net zo mooi als dat het soms moeilijk of " effe wennen " is. Blanker gaan we nooit meer worden, dat staat vast. Over een aantal jaar - maken jij en ik niet meer mee - is bijna de hele wereld gemengd, daar ben ik van overtuigd. En ook dan is het goed.Ik hoop het echt, maar ik ben bang dat deze mensen teveel en te hoge verwachtingen hebben van ons rijke land. Vele hebben al hun geld er in gestopt, al hun bezittingen achtergelaten. Je gaat mij niet vertellen dat ze zich zullen schikken in hun lot. Als ze niet krijgen wat hen is beloofd.
Help iedereen een handje
quote:dubbeltje4 schreef op 07 oktober 2015 @ 01:13:

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... guoqdj.jpg[/IMG][IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... xvdigi.jpg[/IMG][/quote]

Ik vind dat wel prima die liefdadigheid, geen enkel probleem mee.Je linkjes doen het niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 01:15:

[...]

Dat boeit me dan ook weer niet heel erg, eigenlijk. Je zal het er toch echt mee moeten doen. Ze zijn hier en ze gaan niet meer weg. Leuker kan je het wel maken, trouwens.De instroom beperken is het hoogst haalbaar.
quote:krullenbol1966 schreef op 07 oktober 2015 @ 01:16:

[...]

Je gaat mij niet vertellen dat ze zich zullen schikken in hun lot. .Dan niet.
quote:krullenbol1966 schreef op 07 oktober 2015 @ 01:16:

[...]

Ik hoop het echt, maar ik ben bang dat deze mensen teveel en te hoge verwachtingen hebben van ons rijke land. Vele hebben al hun geld er in gestopt, al hun bezittingen achtergelaten. Je gaat mij niet vertellen dat ze zich zullen schikken in hun lot. Als ze niet krijgen wat hen is beloofd.Wat denk je dat ze gaan doen, dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven