Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
En ik snap ook niet dat het zo uitgekauwd moet worden dat er vluchtelingen tussen zitten die zeuren of zelfs zeiken over weet ik veel wat.

Waarom moeten ze over alles nederig dankbaar zijn? Slaapt dat rustiger op je kussen ofzo?

Ik zeik zelf ook over van alles.

terwijl ik tegelijk niets heb wat het zeiken echt waard is,want mijn kachel brand, ik slaap in mijn eigen bed, ik heb vanavond nog een stuk zelfgebakken appeltaart op en ik acht de kans nihil dat er vannacht een bom op mijn huis valt.
quote:consuelabananahammok schreef op 07 oktober 2015 @ 02:04:

[...]

En nu is dit de situatie, ja zwaar klote dat het zo gaat. Maar wat kunnen we voor nu voor de mensen die hier al zijn anders dan ze hier opvangen ?

Ze zijn er gewoon al, punt.

.

We kunnen in ieder geval met landen in de regio overleggen of er een mogelijkheid bestaat deze mensen over te nemen.

Dat ze hier zijn betekend niet dat ze niet terug kunnen naar Turkije, Jordanië of Marokko die voor geld best bereid zijn opvang te faciliteren.

Vragen kan altijd

Zeggen ze NEE is er een nieuwe uitdaging.

quote:consuelabananahammok schreef op 07 oktober 2015 @ 02:48:

En ik snap ook niet dat het zo uitgekauwd moet worden dat er vluchtelingen tussen zitten die zeuren of zelfs zeiken over weet ik veel wat.

Waarom moeten ze over alles nederig dankbaar zijn? Slaapt dat rustiger op je kussen ofzo?

.

Ze mogen ook klagen alleen snap ik dan niet dat er mensen "hoogst verbaasd" zijn dat de media en vooral de sociale media dit oppikt.

Migranten opvang geniet al niet zo'n hoge populariteit dus negatieve berichten verspreiden zich sneller dan positieve.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Eindeloos schreef op 06 oktober 2015 @ 22:20:

[...]

En terecht,!!!!Nou wat zei ik je gisteren?

http://nos.nl/artikel/2061684-bussen-me ... ranje.html

Twee bussen met vluchtelingen zijn vannacht alsnog in Oranje aangekomen.

Nou Dijkhof waar moeten de mensen heen die vandaag allemaal weer Nederland binnenkomen?
quote:consuelabananahammok schreef op 07 oktober 2015 @ 02:48:

Ik zeik zelf ook over van alles.

terwijl ik tegelijk niets heb wat het zeiken echt waard is,want mijn kachel brand, ik slaap in mijn eigen bed, ik heb vanavond nog een stuk zelfgebakken appeltaart op en ik acht de kans nihil dat er vannacht een bom op mijn huis valt.Het gaat er natuurlijk om dat ze vluchten voor geweld, zijn ze hier veilig is het nog steeds niet goed i.p.v. ze nou blij zijn met wat ze hier hebben gaan mensen nog meer eisen.
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 07:30:

Nou wat zei ik je gisteren?

http://nos.nl/artikel/2061684-bussen-me ... ranje.html

Twee bussen met vluchtelingen zijn vannacht alsnog in Oranje aangekomen.

Nou Dijkhof waar moeten de mensen heen die vandaag allemaal weer Nederland binnenkomen?Maak je maar geen zorgen hoor. Het COA heeft een hele dikke portemonnee. Die heeft binnen no time weer plekken gevonden waar ze asielzoekers op kunnen vangen.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:Wageningen1985 schreef op 07 oktober 2015 @ 07:30:

[...]

Het gaat er natuurlijk om dat ze vluchten voor geweld, zijn ze hier veilig is het nog steeds niet goed i.p.v. ze nou blij zijn met wat ze hier hebben gaan mensen nog meer eisen.

Buiten dat vermoedelijk zo'n 50% nooit een kogel of bom heeft gezien maar dat terzijde.

Ze MOGEN ook klagen en wij MOGEN daar weer iets van vinden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Het gaat er natuurlijk om dat ze vluchten voor geweld, zijn ze hier veilig is het nog steeds niet goed i.p.v. ze nou blij zijn met wat ze hier hebben gaan mensen nog meer eisen.Ja maar hallo! Deze mensen worden door Nederland alleen voorzien in hun primaire levensbehoeften. Daarmee hebbn deze mensen geen zekerheid, perspectief en/of werk. Hoe kun je dan in Godsnaam van ze verwachten dat ze tevreden en dankbaar zijn?
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 07:35:

Buiten dat vermoedelijk zo'n 50% nooit een kogel of bom heeft gezien maar dat terzijde.

Ze MOGEN ook klagen en wij MOGEN daar weer iets van vinden.Het kan aan mij liggen, maar ik heb niet bepaald de indruk dat ik daar iets van mag vinden. In ieder geval niet, zolang ik geen begrip heb voor hun klachten.
quote:gewiekst schreef op 07 oktober 2015 @ 07:34:

[...]

Maak je maar geen zorgen hoor. Het COA heeft een hele dikke portemonnee. Die heeft binnen no time weer plekken gevonden waar ze asielzoekers op kunnen vangen.O gelukkig maar,ik was al even bang dat de rek er een beetje uit was en de politiek echt in actie moest komen maar nee het valt dus allemaal reuze mee,geld en ruimte genoeg..
quote:gewiekst schreef op 07 oktober 2015 @ 07:37:

[...]

Ja maar hallo! Deze mensen worden door Nederland alleen voorzien in hun primaire levensbehoeften. Daarmee hebbn deze mensen geen zekerheid, perspectief en/of werk. Hoe kun je dan in Godsnaam van ze verwachten dat ze tevreden en dankbaar zijn? Het is verschrikkelijk ze krijgen god behoede alleen een kommetje rijst voor avondeten en een dak boven hun hoofd, de arme sloebers....
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 07:30:

[...]

Nou Dijkhof waar moeten de mensen heen die vandaag allemaal weer Nederland binnenkomen?Het is zo langzamerhand wel genoeg.

[...]

Het gaat er natuurlijk om dat ze vluchten voor geweld, zijn ze hier veilig is het nog steeds niet goed i.p.v. ze nou blij zijn met wat ze hier hebben gaan mensen nog meer eisen.

De VVD voelt inmiddels nattigheid en merkt dat de Nederlandse bevolking gaat steigeren voor wat betreft de verdeling van de huizen de komende tijd. Dat wordt niet gepikt door de bevolking en geheel terecht. De tweede partij die zijn hersens laat werken en vooruit kijkt.

Dus zegt men dit:

http://www.ad.nl/ad/nl/36 ... estapelde-container.dhtml

En geheel terecht.

Helaas zijn de meeste partijen, partijen die niets liever doen dan de eigen bevolking wegzetten en voorrang verlenen aan de asielzoekers. En daar komt zoveel ellende van.

Ik woon ook in een dorpje en in de kern wonen ongeveer 2000 mensen.

Moet er niet aan denken als hier 1400 asielzoekers bij zouden komen. De veiligheid is dan ver te zoeken en heb ook oprecht medelijden met de mensen in Oranje.

Hoe suf ben je dan als burgemeester om dit toe te staan?

Er komt een hoop ellende op ons af wat we nu nog niet kunnen bevatten. En zo sneu is het, dat als je tegen de komst bent van zoveel strenge andersdenkenden, wat haaks staat op het westen, wordt je van alles en nog wat uitgemaakt.

Dat is dan maar zo. Ik zie ze liever niet , en zeker niet in zulke grote getale.

De hele multi-culti samenleving is allang mislukt , en hoppa , dan laten we er nog veel meer binnen komen. Hoe kweken we een burgeroorlog? Nou, op deze manier, kwestie van tijd.
In Lelystad waren de asielzoekers uit het sportcentrum weggestuurd, het bleken Albanezen te zijn.

Burgemeester was woedend dat het coa niet eerst had gecontroleerd of het daadwerkelijk Syriërs waren. Die gelukszoekers houden plaatsen bezet van daadwerkelijke vluchtelingen.

Over de innodig gemaakte kosten maar niet denken.
Ik begrijp sowieso niet waarom ze niet meer met containerwoningen werken. Die zijn goedkoop, goed en comfortabel, ik ken heel wat studenten die er met veel plezier in wonen. Twee of drie geschakeld voor gezinnen en klaar ben je. Ze kunnen altijd worden verplaatst en als de vluchtelingen weer terug gaan (....) dan kunnen er ook weer studenten en andere acuut woningzoekenden in.

Maar blijkbaar zetten de politici liever wat dorpen op stelten, zoals gisteren in Oranje. Echt schandalig. Ben benieuwd wat voor gevolgen dit heeft voor Dijkhoff, want ook binnen de politiek is men niet amused over zijn ondemocratische actie.
quote:RozaRomee71 schreef op 07 oktober 2015 @ 07:53:

In Lelystad waren de asielzoekers uit het sportcentrum weggestuurd, het bleken Albanezen te zijn.

Burgemeester was woedend dat het coa niet eerst had gecontroleerd of het daadwerkelijk Syriërs waren. Die gelukszoekers houden plaatsen bezet van daadwerkelijke vluchtelingen.

Over de innodig gemaakte kosten maar niet denken.En waar zijn ze nu dan?
quote:RozaRomee71 schreef op 07 oktober 2015 @ 07:53:

Over de innodig gemaakte kosten maar niet denken.Bedankt voor het delen, is landelijk niet in de media geweest.

Het gaat in Nederland allang niet meer over de opvang van asielzoekers.

Het gaat om geld, heel erg veel geld wat er in de opvang in AZC's omgaat.

wat dacht je waarom anders het gehucht Oranje met zn 130 inwoners zoveel (1400) asielzoekers door de strot krijgt gedrukt??

Je zal er maar wonen....
Twee van mijn directe Nederlandse collega's hier zijn voormalige vluchtelingen. Eentje uit Afghanistan, die in 1996 naar Nederland is gevlucht en eentje ten tijde van de Balkanoorlog. Zij zijn alles kwijt geraakt maar naar eigen zeggen (ja vanochtend gevraagd) loopt hun leven en dat van hun familie in Nederland 'op rolletjes' en hebben ze geen problemen over gehouden persoonlijk.

Beide kijken trouwens met afgrijzen naar wat er nu aan de hand is in Nederland. Het zijn er teveel en het is te vol in de AZC's.
http://www.telegraaf.nl/b ... ijgt_opvangcentrum__.html

Nu nog een in het nabij gelegen Wassenaar. Plek genoeg, veel tuinhuisjes, gastenverblijven in de achtertuinen, etc. etc.
Amsterdam houd trouwens op met de tijdelijk opvang, want die is vol. Er zitten 1276 mensen al 3 weken.....

Tsja, als je de binnenstroom niet stop dan loopt het vanzelf spaak

DE VVD vindt ondertussen dat asielzoekers geen sociale huurwoning moeten worden toegewezen....

Waar ze ze dan in willen stoppen?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Goh Amsterdam vol met 1276. En dan dat vergelijken met het dorp Oranje.
Dat plan van de VVD zal niet doorgaan,het is een mooi praatje maar het gaat niet gebeuren.

Zoals ik al eerder zei ergens moet het ook maar totaal uit de klauwen gieren,misschien dat er dan eindelijk eens échte maatregelen worden genomen..
quote:Timetraveler schreef op 07 oktober 2015 @ 08:39:

Goh Amsterdam vol met 1276. En dan dat vergelijken met het dorp Oranje.Ja bijzonder hè..
http://www.omroepbrabant. ... litie+voorkomt+erger.aspx
http://www.bd.nl/regio/ti ... ngen-rondom-azc-1.5311881

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven