Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Maar verder verloopt het allemaal op rolletjes.

http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/oist ... -1.5311373

De verijdelde vechtpartij ging tussen minderjarige jongeren uit het nabijgelegen asielzoekerscentrum (azc) en autochtone jongeren uit Oisterwijk. De groep asielzoekers wilde de andere groep te lijf gaan met stokken. Aan het incident is vermoedelijk een ruzie tussen kleinere groepen voorafgegaan, laat de politie weten.
quote:gewiekst schreef op 07 oktober 2015 @ 07:39:

[...]

Het kan aan mij liggen, maar ik heb niet bepaald de indruk dat ik daar iets van mag vinden. In ieder geval niet, zolang ik geen begrip heb voor hun klachten.Klopt wat je zegt. Je mag er alles van vinden, als je maar voor bent.

En dan ineens, worden er bijbelteksten aangehaald. Stuk terug in dit topic. Om je naar te lachen. Alleen om hun gelijk te halen.

Best sneu eigenlijk. Als je teksten aanhaalt uit dat andere boek, zien we spoken en maken we alles erger dan het is. De mensen die nu hier massaal Europa binnen komen, hebben niets met het Westen, ze krijgen wel veiligheid, een dak boven hun hoofd en geld. Oftewel: Een zeer goede kans om te overleven. Reden genoeg om wel dankbaar te zijn naar de landen die je veiligheid biedt. En al helemaal geen eisen gaan stellen. Is voor mij werkelijk de limit.

En als men vindt dat je niet dankbaar hoeft te zijn, geeft al aan hoe slecht de mensheid is. Zegt heel veel over degene die dat vinden.

Heel veel mensen steken hun nek uit om het de vluchtelingen zo comfortabel mogelijk te maken op dat moment. Laten ze blij en WEL dankbaar zijn. Is het minste wat ze kunnen doen om te beginnen.
quote:jo-elise schreef op 07 oktober 2015 @ 08:47:

[...]

Klopt wat je zegt. Je mag er alles van vinden, als je maar voor bent.

.

En de staatspropaganda machine doet vrolijk mee, dit gaat over Duitsland

Of je bent voor migranten opvang of je bent NAZI alsof daar niet heel veel tussen zit.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
En dit staat op de site van COA over het gehucht Oranje:

De opvanglocatie in Oranje biedt plaats aan maximaal 700 vluchtelingen.

De locatiemanager is Yvonne Kroon.

Duidelijkheid opvang asielzoekers Oranje

04-05-2015

Het COA en de gemeente Midden-Drenthe hebben afgesproken dat in Oranje gedurende drie jaar 700 vluchtelingen worden opgevangen. Dat is het resultaat van de onderhandelingen die de afgelopen periode gevoerd zijn.

Tot 1 oktober 2017 zal het COA het vakantiepark Oranje gebruiken als opvanglocatie. Burgemeester Baas heeft donderdagavond de regiegroep en de raad hierover geïnformeerd. Zowel de regiegroep en de aanwezige inwoners van Oranje als de raad waren tevreden met dit onderhandelingsresultaat.

Duidelijkheid

“Er is nu eindelijk duidelijkheid voor Oranje en dat geeft rust”, aldus de raad. De raad vroeg wel nadrukkelijk aandacht voor het Leefbaarheidsonderzoek in Oranje. Dit onderzoek is deze week van start gegaan.

Unaniem

Burgemeester Baas is te spreken over het feit dat de raad unaniem met dit voorstel heeft ingestemd.

COA

Unitmanager Henk Wolthof van het COA deelt de reactie van de burgemeester en de raad: “Het is goed dat er nu duidelijkheid is. Dat is voor alle betrokkenen het meest belangrijk. Op dit moment wonen in de locatie Oranje voor het merendeel gezinsleden van een ouder die al eerder in Nederland is gearriveerd.
quote:Timetraveler schreef op 07 oktober 2015 @ 08:39:

Goh Amsterdam vol met 1276. En dan dat vergelijken met het dorp Oranje.

Ja eigenlijk moeten er in Amsterdam 8000.000 bij als je het net zo wil maken als in Oranje...........

En dan lees je dat de opvanglocatie in Orange eigendom is van een prominente locale VVD-er. Ja, dat zal ook eens niet. Die wordt lekker stinkend rijk, met eigen verhuisplannen in zijn achterhoofd.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Dag 2. Vanmiddag ga ik helpen met de lunch. Uit moslimgemeenschap komen een paar mensen helpen en kunnen gelijk als tolk fungeren. We hebben wat leuke spelletjes voor de kinderen. Het gaat hier uiterst gemoedelijk. Scholen, kerken en buurten helpen mee. De tegenstanders staan met grote honden op een afstand te kijken. De politie houdt ze in de gaten. Een paar mensen uit ons dorp heeft een besloten facebookpagina aangemaakt voor de tegenstanders. Toch maar even aangemeld om te kijken wie daarop reageert. Ik weet nu al dat een aantal vriendschappen gaan sneuvelen. Wat een triest gedoe.

Ondertussen volg ik het nieuws, lees hier mee en weet ook niet meer wat ik er van moet denken. Is

Geert Wilders de oplossing? Mijn god, als ik die berichten op dat meldpunt lees dan draait mijn maag zich om! Maar vanuit deze regering blijft het akelig stil. Wie werpt zich op om van deze chaos nog iets te maken?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:tanteslankie schreef op 07 oktober 2015 @ 09:04:

Ondertussen volg ik het nieuws, lees hier mee en weet ook niet meer wat ik er van moet denken. Is

Geert Wilders de oplossing? Mijn god, als ik die berichten op dat meldpunt lees dan draait mijn maag zich om! Maar vanuit deze regering blijft het akelig stil. Wie werpt zich op om van deze chaos nog iets te maken?Nou onze politieke leiders iig niet..
quote:gewiekst schreef op 07 oktober 2015 @ 07:39:

[...]

Het kan aan mij liggen, maar ik heb niet bepaald de indruk dat ik daar iets van mag vinden. In ieder geval niet, zolang ik geen begrip heb voor hun klachten.

Wat een onzin! Dit is een discussie-forum. Als je de wet niet overtreedt met je mening, kan je hier gewoon zeggen wat je wilt. Dus roep lekker wat je vindt (van feiten tot klaagzang), dan vind ik daar weer het mijne van.

Da's discussiëren.

[...]

Klopt wat je zegt. Je mag er alles van vinden, als je maar voor bent.

En dan ineens, worden er bijbelteksten aangehaald. Stuk terug in dit topic. Om je naar te lachen. Alleen om hun gelijk te halen.

Omdat er om gevraagd werd.

Best sneu eigenlijk.Best sneu als je het nu gaat verdraaien; context is alles.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

[...]

En als men vindt dat je niet dankbaar hoeft te zijn, geeft al aan hoe slecht de mensheid is. Zegt heel veel over degene die dat vinden.

.Wat zegt het - jou - dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:tanteslankie schreef op 07 oktober 2015 @ 09:04:

Geert Wilders de oplossing? Mijn god, als ik die berichten op dat meldpunt lees dan draait mijn maag zich om! Maar vanuit deze regering blijft het akelig stil. Wie werpt zich op om van deze chaos nog iets te maken?En met dit soort uitspraken is denk ik zelfs de achterban van de PVDA niet heel gelukkig

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Waar lees je dat meldpunt dan? ik zie alleen een mailadres op de site van Greet.
quote:mienietjefietje schreef op 07 oktober 2015 @ 09:03:

[...]

Ja eigenlijk moeten er in Amsterdam 8000.000 bij als je het net zo wil maken als in Oranje...........

En dan lees je dat de opvanglocatie in Orange eigendom is van een prominente locale VVD-er. Ja, dat zal ook eens niet. Die wordt lekker stinkend rijk, met eigen verhuisplannen in zijn achterhoofd.

Het misselijke is dat Wilders en de zijnen hier ook hun politieke agenda op los laten.

Van asielzoekers word ik niet blij, maar van Wilders helemaal niet.
quote:kadanz schreef op 07 oktober 2015 @ 09:19:

[...]

Het misselijke is dat Wilders en de zijnen hier ook hun politieke agenda op los laten.

Wilders speelt hier heel handig op in.

Gewoon omdat het kan en de rest van de politiek zich niet laat horen of zien.

[...]

Van asielzoekers word ik niet blij, maar van Wilders helemaal niet.Geef hem eens ongelijk, hij is bijna een volksheld
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 07:55:

[...]

En waar zijn ze nu dan?Naar een andere opvanglokatie gebracht. Geen idee waarheen.
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 09:26:

[...]

Geef hem eens ongelijk, hij is bijna een volksheld

Er zijn wel vaker volkshelden geweest onder bepaalde lagen van de bevolking.

Met dat volk loopt het nooit goed af.
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 09:26:

[...]

Wilders speelt hier heel handig op in.

Gewoon omdat het kan en de rest van de politiek zich niet laat horen of zien.Dit. Ik zag pas een filmpje (ik weet even niet meer van welke plaats), waarin de burgemeester een informatieavond hield voor de inwoners van het dorp, die niet positief staan tegenover (meer) opvang in hun dorp/stad. Aan het eind zei deze man voor de camera "Zo proberen we de angstgevoelens van deze mensen weg te nemen". Zo fout. Zulke gevoelens meteen wegzetten als irreëel, dwaas, en minder belangrijk. Als iets dat blijkbaar weggenomen moet worden.
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 08:53:

[...]

En de staatspropaganda machine doet vrolijk mee, dit gaat over Duitsland

Of je bent voor migranten opvang of je bent NAZI alsof daar niet heel veel tussen zit.

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... ipboiw.png[/IMG]Het is toch waar wat hij zegt? Er zijn mensen die de asielzoekers met open armen opvangen. Dat is even extreem als dat er neonazi's zijn die protesteren. Hij benoemt de extremen. Nergens zegt hij dat we de asielzoekers met open armen moeten ontvangen.
quote:Timetraveler schreef op 07 oktober 2015 @ 09:32:

[...]

Dit. Ik zag pas een filmpje (ik weet even niet meer van welke plaats), waarin de burgemeester een informatieavond hield voor de inwoners van het dorp, die niet positief staan tegenover (meer) opvang in hun dorp/stad. Aan het eind zei deze man voor de camera "Zo proberen we de angstgevoelens van deze mensen weg te nemen". Zo fout. Zulke gevoelens meteen wegzetten als irreëel, dwaas, en minder belangrijk. Als iets dat blijkbaar weggenomen moet worden.

Wat moet de beste man dan zeggen? 'Yes we are all going to hell'? 'We hebben een bijeenkomst georganiseerd om te bevestigen dat het gedaan is met de rust in het dorp'?

Overdrijven is ook een vak.

[...]

Wilders wakkert de angst aan, daar vaart hij wel bij. Ik vind het heel eng dat zijn volgelingen dat niet inzien.

Als dit zo doorgaat, zal Wilders mede dankzij zichzelf gelijk krijgen. Hoe meer mensen bang worden voor nieuwelingen, hoe kleiner de kans op integratie en hoe groter de kans op felle confrontaties.
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 07:30:

[...]

Nou wat zei ik je gisteren?

http://nos.nl/artikel/2061684-bussen-me ... ranje.html

Twee bussen met vluchtelingen zijn vannacht alsnog in Oranje aangekomen.

Nou Dijkhof waar moeten de mensen heen die vandaag allemaal weer Nederland binnenkomen?Ja want na de noodgedwongen actie van gisteren mogen we concluderen dat de bedden op zijn. Ben benieuwd.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:kadanz schreef op 07 oktober 2015 @ 09:34:

[...]

Het is toch waar wat hij zegt? Er zijn mensen die de asielzoekers met open armen opvangen. Dat is even extreem als dat er neonazi's zijn die protesteren. Hij benoemt de extremen. Nergens zegt hij dat we de asielzoekers met open armen moeten ontvangen.

Ik lees het zo, of je ontvangt asielzoekers met open armen of je bent tegen en neo nazi

Het land toont 2 gezichten alsof er niet een derde is, de wat neutralere Duitser
Wilders is al heel vaak de grootste partij geweest in de peiling, maar tegen de tijd dat de verkiezingen zijn beseffen veel mensen wel meer dat hij heel hard roept over één onderwerp en verder niets doet.

Hij heeft zijn kans gehad, werd gedoogd en liet binnen een uur zijn principes vallen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:yette schreef op 07 oktober 2015 @ 09:37:

[...]

Wilders wakkert de angst aan, daar vaart hij wel bij. Ik vind het heel eng dat zijn volgelingen dat niet inzien.

Als dit zo doorgaat, zal Wilders mede dankzij zichzelf gelijk krijgen. Hoe meer mensen bang worden voor nieuwelingen, hoe kleiner de kans op integratie en hoe groter de kans op felle confrontaties.Ik zie het toch anders, Wilders benoemd die angst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven