Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 10:17:

[...]

Vind je het goed als de stemmer dat zelf bepaalt?

Dank je wel

Ik vind het heel belangrijk om een signaal af te geven en te zien aan de grote media aandacht voor Wilders lukt het redelijk.

Geert Wilders zet de onvrede van de Nederlanders wel op de politieke agenda, de enige andere die dat deed was Halbe Zijlstra

En waar zeg ik dan dat de stemmer dat niet zelf mag bepalen.

Je hoeft maar zijn verkiezingsprogramma te lezen om te weten over hoe weinig zaken hij een werkende oplossing heeft. Ook zijn eerder niet behaalde resultaten spreken tegen hem.

En dat zeg jij die constant fragmenten uit filmpjes en interviews zodat 't past bij jouw menening.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Gatti schreef op 07 oktober 2015 @ 09:49:

[...]

Vast wel als v.d. Most eraan kan verdienen.Tja de man is ondernemer geen filantroop.
quote:kadanz schreef op 07 oktober 2015 @ 10:21:

Hollebollgijs, Wilders gaat een stap verder. Hij moedigt de gevoelens van onvrede aan. Minder, minder, minder!Dat zijn toch echt geluiden die je overal hoort (45% van de bevolking)

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Communicatie bestaat altijd uit vorm en inhoud. Als de vorm niet deugd (op de man spelen, manipuleren, aanvallen, enz.) dan komt de inhoud nooit echt aan het bod. Vorm is van enorm belang om een inhoudelijke goede discussie te hebben.

Uitgaande van fatsoen, respect, normale omgangsvormen, kan niemand toch stellen dat Wilders dat heeft/toepast? Ik hoef maar te denken aan "kopvoddentax" .

Of ben ik dan een boomknuffelaar als ik graag zie dat er respectvol met elkaar wordt omgegaan, ongeacht?
I have my fears but they do not have me
quote:Gatti schreef op 07 oktober 2015 @ 10:21:

[...]

En dat zeg jij die constant fragmenten uit filmpjes en interviews zodat 't past bij jouw menening.

Die informatie haal ik uit openbare bronnen.

Ja en natuurlijk post ik filmpjes / foto's die passen bij mijn mening, wat verwacht je dan van me?

Het Groen Links partij programma?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:aponi schreef op 07 oktober 2015 @ 10:29:

Communicatie bestaat altijd uit vorm en inhoud. Als de vorm niet deugd (op de man spelen, manipuleren, aanvallen, enz.) dan komt de inhoud nooit echt aan het bod. Vorm is van enorm belang om een inhoudelijke goede discussie te hebben.

Uitgaande van fatsoen, respect, normale omgangsvormen, kan niemand toch stellen dat Wilders dat heeft/toepast? Ik hoef maar te denken aan "kopvoddentax" .

Of ben ik dan een boomknuffelaar als ik graag zie dat er respectvol met elkaar wordt omgegaan, ongeacht?Tja, als je er maar wel voor zorgt dat je door je aversie tegen de vorm (in dit geval de toon), niet de inhoud over het hoofd ziet. Als Wilders zoveel aanhangers heeft, dan is er iets goed mis hier.
Hollebollgijs, verbaast het je niet hoe de Telegraaf de scene van die vrouw uit Oranje helemaal uit z'n verband rukt en er een symbool van protest van maakt? Nu blijkt, volgens de Telegraaf, dat die vrouw gewond is afgevoerd door een ambulance terwijl ze alleen maar lichtelijk opzij is getrokken door een politieagent en daarbij over haar eigen voeten struikelt.

Vergelijk dat voor de grap eens met de tackle van een snoepjesdief.

Zou hij een ambulance nodig hebben gehad
En als Wilders dan 'kanaliseert' dat mensen roepen dat vluchtelingen maar naar de gaskamer/verbrandingsoven moeten.... is dat dan okay?

Heeft het 'haten' van een bepaalde groep mensen ooit (in de geschiedenis) iets goeds tot stand?
I have my fears but they do not have me
quote:aponi schreef op 07 oktober 2015 @ 10:29:

Of ben ik dan een boomknuffelaar als ik graag zie dat er respectvol met elkaar wordt omgegaan, ongeacht?

Kopvoddentax, Minder Marokkanen en nog een paar uitspraken waren ongepast en het had hem gesierd als hij dit had terug getrokken.

Wat hij nu doet is niets meer of minder zijn dan de spreekbuis zijn van de mensen die onvrede hebben met de huidige gang van zaken rond migranten.

En dat is ook het werk van politici in een democratie.

quote:aponi schreef op 07 oktober 2015 @ 10:34:

En als Wilders dan 'kanaliseert' dat mensen roepen dat vluchtelingen maar naar de gaskamer/verbrandingsoven moeten.... is dat dan okay?

Heeft het 'haten' van een bepaalde groep mensen ooit (in de geschiedenis) iets goeds tot stand?Mafketels hou je altijd, daar is de politie voor.
quote:kadanz schreef op 07 oktober 2015 @ 10:33:

Hollebollgijs, verbaast het je niet hoe de Telegraaf de scene van die vrouw uit Oranje helemaal uit z'n verband rukt en er een symbool van protest van maakt? Nu blijkt, volgens de Telegraaf, dat die vrouw gewond is afgevoerd door een ambulance terwijl ze alleen maar lichtelijk opzij is getrokken door een politieagent en daarbij over haar eigen voeten struikelt.

Zou hij een ambulance nodig hebben gehad Volgens de dames uit Oranje die gisteravond bij Pauw te zien waren had de vrouw een gebroken elleboog dus dat ze naar een ziekenhuis moest lijkt mij dan wel weer logisch.
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 10:28:

[...]

Dat zijn toch echt geluiden die je overal hoort (45% van de bevolking)

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... bygo7p.png[/IMG]

Ik ben er van overtuigd dat een groot deel van de bevolking zware bedenkingen heeft m.b.t. asielzoekrs. Maar ik ga vanmiddag naar mijn werk en dan gaat het over onze CAO-onderhandelingen. Niet over vluchtelingen.

En ja, ik heb een AZC om de hoek.

Kortom, Wilders is niet tevreden met de huidige onvrede, hij wil meer, meer, meer onvrede!
quote:kadanz schreef op 07 oktober 2015 @ 10:33:

Zou hij een ambulance nodig hebben gehad Ik ben niet verantwoordelijk voor de berichtgeving in de Telegraaf, lees zelf Trouw en ook daar haalde het de voorpagina.

In Trouw staat: Na een verhitte bijeenkomst werd de auto van Dijkhoff opgehouden en werd er een spiegel afgesloopt etc en

dat een vrouw gewond raakte.

Ook het Journaal en TT spraken van een rel.

Als ik het gisteren bij Pauw hoorde viel het allemaal wel mee.

Overigens heeft die mevrouw haar elleboog gebroken.
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 10:34:

[...]

Volgens de dames uit Oranje die gisteravond bij Pauw te zien waren had de vrouw een gebroken elleboog dus dat ze naar een ziekenhuis moest lijkt mij dan wel weer logisch.Had ze maar niet voor een auto van een staatsecretaris moeten gaan staan, toch? (om maar de redenatie van menig Wildersaanhanger over te nemen)
quote:vruchtgebruik schreef op 07 oktober 2015 @ 10:02:

[...]

En wat heb jij tot dusver ondernomen om de vluchteling zo comfortabel mogelijk te ontvangen? Ik ben echt nieuwsgierig naar jouw pogingen daartoe en wat voor ondankbaars jij persoonlijk hebt moeten ondergaan.

En waarom zijn bijbelteksten om te lachen?

Wat haal jij je inspiratie uit?

Ik heb persoonlijk niets gedaan en ik vermoed zo maar dat op een enkeling na hier jullie ook geen donder gedaan hebben voor die asielzoekers. Gek he, dat idee heb ik zomaar.

Begrijpend lezen kun je niet, dat is duidelijk.

En waar ik mijn inspiratie vandaan haal , houd ik voor mezelf.
quote:kadanz schreef op 07 oktober 2015 @ 10:41:

[...]

Had ze maar niet voor een auto van een staatsecretaris moeten gaan staan, toch? (om maar de redenatie van menig Wildersaanhanger over te nemen) We weten nu wel hoe er over de aanhangers van Wilders gedacht wordt. Eentonig liedje inmiddels. En jullie scheren ook alle tegenstanders over een kam. Waarom??
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 10:41:

[...]

Ik ben niet verantwoordelijk voor de berichtgeving in de Telegraaf, lees zelf Trouw en ook daar haalde het de voorpagina.

In Trouw staat: Na een verhitte bijeenkomst werd de auto van Dijkhoff opgehouden en werd er een spiegel afgesloopt etc en

dat een vrouw gewond raakte.

Ook het Journaal en TT spraken van een rel.

Als ik het gisteren bij Pauw hoorde viel het allemaal wel mee.

Overigens heeft die mevrouw haar elleboog gebroken.Dat was niet de vraag. Ik vraag wat je er van vindt dat de Telegraaf de feitelijke situatie zo verdraait.
quote:kadanz schreef op 07 oktober 2015 @ 10:39:

[...]

Ik ben er van overtuigd dat een groot deel van de bevolking zware bedenkingen heeft m.b.t. asielzoekrs. Maar ik ga vanmiddag naar mijn werk en dan gaat het over onze CAO-onderhandelingen. Niet over vluchtelingen.

En ja, ik heb een AZC om de hoek.

Kortom, Wilders is niet tevreden met de huidige onvrede, hij wil meer, meer, meer onvrede!

Dat is een mooi onderwerp voor een onderzoek.

Is de onvrede oorzaak van het gedrag van Wilders of wordt Wilders stijgende populariteit veroorzaakt door de toenemende onvrede.
quote:kadanz schreef op 07 oktober 2015 @ 10:42:

[...]

Dat was niet de vraag. Ik vraag wat je er van vindt dat de Telegraaf de feitelijke situatie zo verdraait.

Och sorry ik lees de Telegraaf niet.

Ik heb een andere krant.

Waar vind ik het?

[...]

Had ze maar niet voor een auto van een staatsecretaris moeten gaan staan, toch? (om maar de redenatie van menig Wildersaanhanger over te nemen)Als jij het zegt zal het wel zo zijn.
quote:kadanz schreef op 07 oktober 2015 @ 10:42:

[...]

Dat was niet de vraag. Ik vraag wat je er van vindt dat de Telegraaf de feitelijke situatie zo verdraait.

Hou toch op zeg. NRC of Volkskrant verdraait net zo hard, alleen dan de andere kant op.

Om die reden moet je nooit op een enkel medium afgaan.
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 10:44:

[...]

Is de onvrede oorzaak van het gedrag van Wilders of wordt Wilders stijgende populariteit veroorzaakt door de toenemende onvrede.

Kijk naar de geschiedenis. In Duitsland heerste grote onvrede. Terechte onvrede. Die onvrede werd gekanaliseerd door Hitler. Hij kon daar vele vormen voor kiezen, maar hij koos de vorm die uiteindelijk leidde tot meer dan 60 miljoen doden.

De vraag kip of ei is dan totaal irrelevant.

[...]

Och sorry ik lees de Telegraaf niet.

Ik heb een andere krant.

Waar vind ik het?http://www.telegraaf.nl/b ... oor_onmacht_Oranje__.html
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 10:32:

[...]

Die informatie haal ik uit openbare bronnen.

Ja en natuurlijk post ik filmpjes / foto's die passen bij mijn mening, wat verwacht je dan van me?

Het Groen Links partij programma?Van een goed debater verwacht ik dat hij/zij hele interviews /filmpjes laat zien en niet zo knipt en plakt tot 't bij jouw mening uitkomt.

[...]

Is de onvrede oorzaak van het gedrag van Wilders of wordt Wilders stijgende populariteit veroorzaakt door de toenemende onvrede.Ik denk dat door de toenemende onvrede de populariteit van Wilders stijgt met de dag.

[...]

Had ze maar niet voor een auto van een staatsecretaris moeten gaan staan, toch? (om maar de redenatie van menig Wildersaanhanger over te nemen)Hoewel voor de auto staan niet handig was, was de manier hoe die beveiliger haar wegtrok ook verre van chique. Dat had best wat rustiger gemogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven