Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
http://www.elsevier.nl/Bu ... 955W/?masterpageid=158493

Zal dit echt gebeuren of weer veel bla bla?
quote:hollebollegijs schreef op 08 oktober 2015 @ 13:52:

[...]

Margaret Thatcher gebruikte hiervoor de afkorting TINA There is no alternative

Wat is het alternatief voor het steunen van Assad

Hij heeft machtige bondgenoten in de vorm van Iran en Rusland machtige vijanden zoals de VS / Turkije (NAVO)

maar de VS / Turkije hebben geen zin in een confrontatie met Rusland om Assad

Rusland heeft er een belangrijke marine basis die ze niet opgeven.

De situatie laten zoals hij nu is, een continue strijd, is ook geen optie daar krijg je alleen maar meer vluchtelingen van.

Vanmorgen is het Syrische leger weer opgerukt onder een paraplu van de Russische luchtmacht en vermoedelijk gesteund door Iranese grondtroepen.

Overigens vermoed ik dat er achter de schermen ook wel gezocht wordt voor een “acceptabele” (lees vriend van Rusland / Iran) opvolger van Assad

Helemaal eens.

En Poetin goed gelezen hebbende, durf ik te beweren dat als hij straks rust gecreëerd heeft in de regio.

Assad zo maar inenen '' weg '' is.

Wordt vervolgd .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:vruchtgebruik schreef op 08 oktober 2015 @ 13:44:

[...]

De regelingen rond asielzoekers zijn dan ook niet bedoeld om lekker succesvolle mensen te mogen uitzoeken. ZE zijn bedoeld om mensen in nood te helpen die niet meer veilig in hun eigen land kunnen wonen.

Er is nu eenmaal geen mogelijkheid om in een crisis een speeddate sollicitatie procedure op te starten en alleen de geschikte sollicitanten eruit te pikken oid.

Oorlogen worden niet gevoerd om andere landen van nieuwe arbeidskrachten te voorzien.Het is inmiddels wel duidelijk toch dat er veel economische vluchtelingen tussen zitten die denken dat het hier luilekkerland is en met het ontbrekende beleid van Nederland om dit in goede banen te begeleiden valt straks onze zorgstaat op z'n gat. Daarnaast is het cultuurverschil dusdanig groot dat opvang in de eigen regio nog altijd een betere oplossing is. We kunnen het wel allemaal zielig vinden maar het moet hier ook leefbaar blijven en met de huidige manier van handelen en het opleggen van opvang wordt het hier steeds grimmiger.
quote:liubi schreef op 08 oktober 2015 @ 11:27:

[...]

Nou grappig. Bij ons op school mogen onderwijzend personeel en assistentes geen volledige bedekking hebben. Dus geen abaya, geen niqaab, dus niet helemaal in het zwart. Alleen een hoofddoek is toegestaan.

Even los daarvan: ik dacht dat in Nederland het dragen van een niqaab sowieso is verboden in overheids- en semi-overheidsinstellingen?Wie heeft het over een niqaab? Lange jurken (vaak soort overjurken) zie ik veel hoor. Ook op het werk.
quote:bungaa schreef op 08 oktober 2015 @ 14:05:

Zal dit echt gebeuren of weer veel bla bla?Er zal terdege moeten worden geschift met behulp van onder andere tig tolken om uit te vissen wie de echte vluchtelingen zijn. Zoiets doe je niet in een paar weken.
verba volant, scripta manent.
quote:bungaa schreef op 08 oktober 2015 @ 14:05:

Zal dit echt gebeuren of weer veel bla bla?

Ik denk .

Zoethoudertje voor de grote domme massa.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:rosemetijs schreef op 08 oktober 2015 @ 11:35:

[...]

en je maakt er ook nog even een leuke foto van alsof het een attractie is..

Prachtig hoor..

Dat is jouw invulling. Mijn buurvrouw, oud collega en kennisjes van babyzwemmen zal ik niet snel als attracties zien.

Kon de foto gelijk doorappen.
quote:quiaquia schreef op 08 oktober 2015 @ 13:22:

[...]

Alles hangt af van de duur van het conflict.

Hoe lang kan je mensen als ontheemden beschouwen?

En hun kinderen?

Kunnen die maar niet beter juist wel integreren voor het geval het heel lang gaat duren?

Lastige vraagstukken waar ik niet zo maar een antwoord op heb.Dit gebeurt nu en dit systeem is vastgelopen. Dan moet je op zoek naar alternatieven.
quote:hollebollegijs schreef op 08 oktober 2015 @ 13:27:

[...]

De enige landen in Europa die dolgelukkig zijn met migranten zijn Duitsland en Zweden

Dan lijkt met me win-win als we zorgen dat ze ook ECHT gelukkig worden.

Hongarije, Kroatië en Slovenië zijn ook hartstikke lief voor Duitsland, ze brengen de door Frau-dokter-Merkel uitgenodigde migranten keurig naar de Oostenrijkse grens die ze, voorzien van lunchpakket,

doorsluist naar Duitsland waar ze vervolgens op straat slapen maar dat is een kleinigheidje want frau dokter heeft gisteren nog gesagt: WIR SCHAFFEN ES

De rest van Europa schuift eens lekker aan voor de televisie want het wordt natuurlijk een grote Duitse soap met in de hoofdrollen: Frau Merkel, de intern verdeelde CDU, extreem rechts, populistisch rechts en de deelstaten. Gastrollen voor: Hollande (Frankrijk) Viktor Orbán (Hongarije) Erdogan (Turkije) und unsere liebe MarkIk kan me er alleen maar grote zorgen om maken HBG. Dit politieke spel gaat wel over de ruggen van miljoenen mensen, zowel ingezetenen van de genoemde landen als over migranten.
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 13:56:

[...]

Dat zijn goede vragen. Het is van belang dat er een duidelijk antwoord op komt die slechts op één manier te interpreteren. Daarnaast moeten we ons ook consequent houden aan gemaakte afspraken, ook al zullen die hier en daar voor een schrijnende situatie gaan zorgen. Uiteindelijk zijn schrijnende onoverkomelijk bij dit vraagstuk.

Je schreef net dat als de situatie in het land van herkomst binnen 5 jaar weer leefbaar is, dat mensen terug moeten. Maar hoe vaak gebeurd dat in de praktijk? Hoeveel pardonregelingen hebben we al wel niet gehad voor asielzoekers? Illegalen die weigeren het land te verlaten, en als beloning voor hun tegenmedewerking daarvoor bed, bad en brood krijgen. Zelfs mensen die moedwillig gelogen hebben over hun uitkomst wordt nog de hand boven het hoofd gehouden. Dan is het toch logisch dat er ontevredenheid over het gevoerde beleid ontstaat?

Duidelijkheid is denk ik een machtig wapen dat ingezet zou kunnen worden om meer draagvlak te creëren. Zodra mensen zien dat er duidelijke wet- en regelgeving is en dat deze consequent nageleefd wordt zal een groot deel van de onvrede verdwijnen.

Uit een link die iemand vlak na jou plaatste komt naar voren dat dit in grote lijnen de koers is die Europa wil gaan varen nu, lijkt mij.

quote:Ikbenanoniem schreef op 08 oktober 2015 @ 14:31:

[...]

Dit gebeurt nu en dit systeem is vastgelopen. Dan moet je op zoek naar alternatieven.

Wat zie jij aan alternatieve mogelijkheden in het geval van oorlogsvluchtelingen die hier al zijn?

Want daar heb ik het hier over.
quote:quiaquia schreef op 08 oktober 2015 @ 14:48:

[...]

Wat zie jij aan alternatieve mogelijkheden in het geval van oorlogsvluchtelingen die hier al zijn?

Richting Turkije

Kijk maar eens wat een afspraken er al gemaakt zijn met Erdogan afgelopen dinsdag, die doet alles voor geld.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 08 oktober 2015 @ 14:56:

[...]

Richting Turkije

Kijk maar eens wat een afspraken er al gemaakt zijn met Erdogan afgelopen dinsdag, die doet alles voor geld.Precies Gijs..
quote:quiaquia schreef op 08 oktober 2015 @ 14:45:

Uit een link die iemand vlak na jou plaatste komt naar voren dat dit in grote lijnen de koers is die Europa wil gaan varen nu, lijkt mij.

Dat klinkt hoopgevend, maar eerst zien, en dan geloven. Immers, we krijgen een handje vol illegalen al met geen stok het land uit. Nu wordt er gesproken over enkele honderdduizenden, en dat zou dan wel moeten gaan lukken? Ik weet het niet hoor, maar ik heb er een hard hoofd in.

Bovendien denk ik dat zodra het uitzetten werkelijk begint de paniek behoorlijk toe zal slaan in asielzoekerscentra en dan met name bij die mensen waarbij de asielaanvraag alles behalve een gelopen koers is. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Dat kon je wel zien aan die bezorgde vrouw uit Oranje. Ik voorspel hongerstakingen en gijzelingen en dergelijke als dit plan echt doorgezet wordt.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:quiaquia schreef op 08 oktober 2015 @ 14:48:

[...]

Een andere status (ontheemd) met andere rechten en plichten. Sobere opvang. Versnelde uitzetting van economische vluchtelingen. Een beter uitzetbeleid. Verbeteren van de opvang in de regio en de mogelijkheden die mensen daar eventueel hebben.

Daarnaast andere woonopties dan sociale woningbouw voor de statushouders die nu nog in een azc wachten op woonruimte.
Ik heb net een reportage gezien uit Turkije, over vluchtelingen uit IS kampen.

De kinderen gaan keurig naar school, en worden extra bijgeschoold in deradicalisering, in hun eigen taal.

Daar hoeft Turkije zich niet voor te schamen.
In februari van dit jaar zaten er al 1,6 miljoen Syrische vluchtelingen in Turkije van wie slechts 30 procent een onderkomen heeft gezocht in de vluchtelingenkampen, ze zijn uitgeweken naar de steden, veelal naar Izmir. .
Enfin, ondertussen in Den Haag

http://www.telegraaf.nl/b ... _is_in_het_geding___.html
quote:MarianneDavids schreef op 08 oktober 2015 @ 15:43:

In februari van dit jaar zaten er al 1,6 miljoen Syrische vluchtelingen in Turkije van wie slechts 30 procent een onderkomen heeft gezocht in de vluchtelingenkampen, ze zijn uitgeweken naar de steden, veelal naar Izmir. .

Je kan van Turkije zeggen wat je wil, maar ze doen toch hun best op een humane manier.

Dat kan ik van SA nou niet bepaald zeggen.
quote:Eindeloos schreef op 08 oktober 2015 @ 15:29:

De kinderen gaan keurig naar school, en worden extra bijgeschoold in deradicalisering, in hun eigen taal.

Daar hoeft Turkije zich niet voor te schamen.Stel amnesty even op de hoogte!
quote:Eindeloos schreef op 08 oktober 2015 @ 15:47:

[...]

Je kan van Turkije zeggen wat je wil, maar ze doen toch hun best op een humane manier.

Dat kan ik van SA nou niet bepaald zeggen.Daar zitten ze, net als Dagobert Duck, allemaal in hun geldpakhuis.
quote:Eindeloos schreef op 08 oktober 2015 @ 15:29:

Daar hoeft Turkije zich niet voor te schamen.

UNHCR heeft ook aangegeven dat het goed geregeld is in Turkije

Je zit er beter dan in een Duitsland daar slapen ze op een bank in het park.

quote:vruchtgebruik schreef op 08 oktober 2015 @ 15:48:

[...]

Stel amnesty even op de hoogte!Amnesty klaagt altijd, geen klachten = geen donateurs
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:vruchtgebruik schreef op 08 oktober 2015 @ 15:48:

[...]

Stel amnesty even op de hoogte!
quote:hollebollegijs schreef op 08 oktober 2015 @ 16:01:

[...]

UNHCR heeft ook aangegeven dat het goed geregeld is in Turkije

[afbeelding]

Je zit er beter dan in een Duitsland daar slapen ze op een bank in het park.

[...]

Amnesty klaagt altijd, geen klachten = geen donateurs
quote:jo-elise schreef op 08 oktober 2015 @ 16:05:

[...]

Wij van wc eend adviseren....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven