Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:hollebollegijs schreef op 08 oktober 2015 @ 16:01:

[...]

UNHCR heeft ook aangegeven dat het goed geregeld is in Turkije

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... pwq7fs.jpg[/IMG]

Je zit er beter dan in een Duitsland daar slapen ze op een bank in het park.

[...]

Amnesty klaagt altijd, geen klachten = geen donateursZo is het!
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 15:28:

[...]

Dat klinkt hoopgevend, maar eerst zien, en dan geloven. Immers, we krijgen een handje vol illegalen al met geen stok het land uit. Nu wordt er gesproken over enkele honderdduizenden, en dat zou dan wel moeten gaan lukken? Ik weet het niet hoor, maar ik heb er een hard hoofd in.

Bovendien denk ik dat zodra het uitzetten werkelijk begint de paniek behoorlijk toe zal slaan in asielzoekerscentra en dan met name bij die mensen waarbij de asielaanvraag alles behalve een gelopen koers is. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Dat kon je wel zien aan die bezorgde vrouw uit Oranje. Ik voorspel hongerstakingen en gijzelingen en dergelijke als dit plan echt doorgezet wordt.

Mooie plannen vind ik ook.

maar de cijfers van illegalen die niet terug gingen voorheen liegen er niet om.

En dat zou nu dus wel ineens een ander verhaal gaan worden?

Ik hoop dat ik het mis heb maar ben bang dat het een zoethoudertje is.
http://m.telegraaf.nl/bui ... evere-terugkeer-migranten

Ah kijk, dit klinkt toch wel goed.
Ik voorzie nog wel een aantal generaal pardonnetjes onder luid applaus van GL&co..
Nuquote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 15:28:

[...]

Dat klinkt hoopgevend, maar eerst zien, en dan geloven. Immers, we krijgen een handje vol illegalen al met geen stok het land uit. Nu wordt er gesproken over enkele honderdduizenden, en dat zou dan wel moeten gaan lukken? Ik weet het niet hoor, maar ik heb er een hard hoofd in.

Bovendien denk ik dat zodra het uitzetten werkelijk begint de paniek behoorlijk toe zal slaan in asielzoekerscentra en dan met name bij die mensen waarbij de asielaanvraag alles behalve een gelopen koers is. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Dat kon je wel zien aan die bezorgde vrouw uit Oranje. Ik voorspel hongerstakingen en gijzelingen en dergelijke als dit plan echt doorgezet wordt.

Mensen die worden uitgezet worden vastgezet in vteemdelingendetentie. Zeer geruststellend voor de een, een aantasting van de rechten van oa het kind voor de ander (mensen worden met groot vertoon uit hun bed getrokken en met kinderen en al in een cel gestopt).

Nederland staat internationaal zeer slecht bekend om hun efficiënte beleid.

Ik begrijp sowieso niet waar de verhalen van 'al' die illegalen vandaan komen. Er zitten er wat in kraakpanden (door autochtonen voor hen gekraakt omdat het mensonterend wordt gevonden mensen die geen kant op kunnen op straat te laten slapen).

Het is een zeer overzichtelijk groepje eigenlijk.
quote:bungaa schreef op 08 oktober 2015 @ 16:25:

Mooie plannen vind ik ook.

maar de cijfers van illegalen die niet terug gingen voorheen liegen er niet om.

En dat zou nu dus wel ineens een ander verhaal gaan worden?

Ik hoop dat ik het mis heb maar ben bang dat het een zoethoudertje is.Daar ben ik ook bang voor. Mooie plannen op papier, maar in de praktijk gaat het heel lastig worden denk ik. Deze mensen zijn hier en je moet heel wat mans zijn voordat je deze mensen hier weer weg krijgt.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:rosemetijs schreef op 08 oktober 2015 @ 16:36:

Ik voorzie nog wel een aantal generaal pardonnetjes onder luid applaus van GL&co..En dit zijn nu juist de dingen waardoor nauwelijks iemand nog vertrouwen heeft in een adequate uitvoering van het asielbeleid. "Ze mogen hier toch wel blijven." wordt dan geroepen. En zolang dat in de praktijk waar blijkt te zijn, blijven mensen dergelijke dingen zeggen.
quote:vruchtgebruik schreef op 08 oktober 2015 @ 16:53:

Mensen die worden uitgezet worden vastgezet in vteemdelingendetentie. Zeer geruststellend voor de een, een aantasting van de rechten van oa het kind voor de ander (mensen worden met groot vertoon uit hun bed getrokken en met kinderen en al in een cel gestopt).

Ik begrijp sowieso niet waar de verhalen van 'al' die illegalen vandaan komen. Er zitten er wat in kraakpanden (door autochtonen voor hen gekraakt omdat het mensonterend wordt gevonden mensen die geen kant op kunnen op straat te laten slapen).

Wordt iedereen die uitgezet vastgezet in vreemdelingendetentie of is dat alleen voor mensen die niet meewerken aan hun terugkeer?

En zelfs dat overzichtelijke groepje illegale mensen krijgen we hier niet weg, laat staan dat we honderdduizenden weg uit Europa zouden kunnen krijgen. Deze mensen zullen massaal in opstand komen.
Serieus? Amnesty International verzint maar wat, want anders heeft ze geen bestaansrecht meer?

Dat is wat er ontstaat aan gedachtegoed als jullie eventjes vrij spel hebben? (zo goed als)
quote:vruchtgebruik schreef op 08 oktober 2015 @ 16:53:

Nu

[...]

http://www.spitsnieuws.nl/binnenland/20 ... -nederland
quote:hollebollegijs schreef op 08 oktober 2015 @ 16:01:

Amnesty klaagt altijd, geen klachten = geen donateursMwah, ik vermoed maar zo dat de waarheid ook in deze discussie ergens in het midden ligt. De zaken staan er waarschijnlijk minder slecht voor als Amnesty International ons wil doen geloven, maar aan de andere kant geloof ik nou ook weer niet dat er geen ruimte is voor verbetering.
http://www.elsevier.nl/Nederland/achter ... -1777685W/
quote:hollebollegijs schreef op 08 oktober 2015 @ 14:56:

[...]

Richting Turkije

Kijk maar eens wat een afspraken er al gemaakt zijn met Erdogan afgelopen dinsdag, die doet alles voor geld.

Ook de Eritreers?

Of doel je alleen op de ''opvang in de regio''?

Wie hier nu is mag van mij blijven.

De echte vluchtelingen dan.

Europa heeft te lang gewacht en heeft daarmee bijgedragen aan de huidige noodsituatie.

Italie, Griekenland en de ''regio'' konden dit niet alleen aan.

Bovendien vind ik dat, nu er zoveel vluchtelingen zijn, ook wij ons steentje bij moeten dragen qua opvang.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we daar onbeperkt mee kunnen doorgaan.
quote:rosemetijs schreef op 08 oktober 2015 @ 17:04:

[...]

http://www.spitsnieuws.nl/binnenland/20 ... derlandAls ik het allemaal zo lees hebben deze mensen binnenkort heeeeeeeeeeeeel veel collega illegalen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Baudolino schreef op 08 oktober 2015 @ 17:03:

Serieus? Amnesty International verzint maar wat, want anders heeft ze geen bestaansrecht meer?

Dat is wat er ontstaat aan gedachtegoed als jullie eventjes vrij spel hebben? (zo goed als)

Jep. En er is ook al een plan hoe "we" gaan uitzetten dadelijk.

Gaat snel he, als er eventjes geen tegenwicht is hier.
quote:Ikbenanoniem schreef op 08 oktober 2015 @ 15:28:

[...]

Een andere status (ontheemd) met andere rechten en plichten. Sobere opvang. Versnelde uitzetting van economische vluchtelingen. Een beter uitzetbeleid. Verbeteren van de opvang in de regio en de mogelijkheden die mensen daar eventueel hebben.

Daarnaast andere woonopties dan sociale woningbouw voor de statushouders die nu nog in een azc wachten op woonruimte.

Ik ben bang dat het conflict in het Midden-Oosten nog lang kan gaan duren. Dan vind ik zo een tijdelijke status niet echt een goed idee.

In hetgeen je verder schrijft kan ik me in grote lijnen wel vinden.
quote:quiaquia schreef op 08 oktober 2015 @ 17:09:

[...]

Ook de Eritreers?

Of doel je alleen op de ''opvang in de regio''?

Wie hier nu is mag van mij blijven.

De echte vluchtelingen dan.

Europa heeft te lang gewacht en heeft daarmee bijgedragen aan de huidige noodsituatie.

Italie, Griekenland en de ''regio'' konden dit niet alleen aan.

Bovendien vind ik dat, nu er zoveel vluchtelingen zijn, ook wij ons steentje bij moeten dragen qua opvang.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we daar onbeperkt mee kunnen doorgaan.Heb ik iets gemist? Welke rol speelt Europa precies bij het conflict in Syrië dat wij bijgedragen hebben aan de huidige noodsituatie? Volgens mij zijn wij slachtoffer van de ellende daar.
quote:hollebollegijs schreef op 08 oktober 2015 @ 17:09:

[...]

Als ik het allemaal zo lees hebben deze mensen binnenkort heeeeeeeeeeeeel veel collega illegalen. ja mooi hè en niemand van de 'welkom in mijn land brigade' die die arme mensen een plek in hun huis aanbiedt..
quote:pruttel schreef op 08 oktober 2015 @ 17:09:

[...]

Jep. En er is ook al een plan hoe "we" gaan uitzetten dadelijk.

Gaat snel he, als er eventjes geen tegenwicht is hier.Krankzinnig is het.
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 17:06:

[...]

Mwah, ik vermoed maar zo dat de waarheid ook in deze discussie ergens in het midden ligt. De zaken staan er waarschijnlijk minder slecht voor als Amnesty International ons wil doen geloven, maar aan de andere kant geloof ik nou ook weer niet dat er geen ruimte is voor verbetering.

Oh maar er wordt ook niet gezegd dat het niet beter kan. daarom moet EU zich meer concentreren op opvang in de regio. En geld is er hard nodig.

In Duitsland kan je ook niet zeggen dat het goed gaat, in Belgie slapen ze ook op straat. In NL gaat het ook niet goed.
quote:rosemetijs schreef op 08 oktober 2015 @ 17:14:

[...]

ja mooi hè en niemand van de 'welkom in mijn land brigade' die die arme mensen een plek in hun huis aanbiedt..

Moet dat dan?

We hebben toch monumentale panden? Plek zat!
quote:rosemetijs schreef op 08 oktober 2015 @ 17:04:

[...]

http://www.spitsnieuws.nl/binnenland/20 ... -nederland

Hier worden alle illegalen op 1 hoop gegooid. We hebben het toch over uitgeprocedeerden? Artikel staat vol schattingen.

Men heeft een schatting gemaakt maar er zitten echt geen tienduizend mensen in vluchtflats etc hoor.

De rest is gewoon jouw bordje aan het afwassen als je uit eten bent geweest.
quote:rosemetijs schreef op 08 oktober 2015 @ 17:14:

[...]

ja mooi hè en niemand van de 'welkom in mijn land brigade' die die arme mensen een plek in hun huis aanbiedt..Zoals Meds geloof ik eerder al zei, jij duwt ze wel persoonlijk het land uit? Ander kan je zoiets natuurlijk niet zeggen.
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 17:13:

[...]

Heb ik iets gemist? Welke rol speelt Europa precies bij het conflict in Syrië dat wij bijgedragen hebben aan de huidige noodsituatie? Volgens mij zijn wij slachtoffer van de ellende daar.

Ik doelde louter op de situatie rond de vluchtelingen.

Of de politiek van het Westen bij heeft gedragen aan de oorlogen in het Midden Oosten is weer een discussie apart.
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 17:13:

[...]

Heb ik iets gemist? Welke rol speelt Europa precies bij het conflict in Syrië dat wij bijgedragen hebben aan de huidige noodsituatie? Volgens mij zijn wij slachtoffer van de ellende daar.Europa heeft te lang gewacht met opvang regelen. (die noodsituatie, niet de situatie in Syrie zelf) Griekenland werd overspoeld en Europa deed niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven