December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Jeetje A1mee dat heb je maar mooi omgetoverd naar een heel mooi momentje zo! Hihi een hikkepot.
Oh A1mee, herkenbaar! De eerste paar weken "durfde" ik haast niet alleen te zijn met ze.

Ons allerergste drama was toen Leah een keer buikgriep had. Ik had net Aims aan de tiet gehangen (en dit was toen ze sowieso nog zo veel huilde) en Leah kotste zich toen compleet onder. Dus ik moest echt Aimee weer neerleggen omdat Leah helemaal overstuur stond te zijn met kots over zich heen. Aims op haar beurt toen natuurlijk he-le-maal over de zeik. Tegen de tijd dat ik klaar was met Leah lag Aims met wijd open ogen te snikken, haar eerste trauma.
Alles goed !! Mooi op dezelfde datum blijven staan als vorige x. 3 mei uitgerekend.

Doei doei !!
gefeliciteerd!!
Hier gaat alles z'n gangetje. Nils is maandag weer aan het werk gegaan en was het dus de 1e ochtend met de 2 jongens alleen opstaan. Eize alvast gevoed toen Boyd nog niet wakker was, zodat ik maar 1 kindje te eten hoef te geven.

De rest van de week is ook prima gegaan. Eize eet en slaapt de hele dag. Heeft wel krampjes, want af en toe gilt hij ineens en hoor je wat gereutel in z'n broekje.

Eize is nu ook verkouden. Met drinken heeft hij er nogal last van, komt dan adem tekort. Zo even de gebruiksaanwijzing lezen van de zoutoplossing.

Met mij gaat het allemaal heel goed. Moet wel goed aan mijn slaap denken, want Eize komt gewoon ook snachts nog gezellig elke 3 uur om een voeding. Dus overdag wat dutjes doen.

Ik heb aansluitend op mijn bevallingsverlof nog ouderschapsverlof opgenomen. De hele maand december heb ik er nog aan vast geplakt. De tijd vliegt zo snel voorbij, het benauwde me dat ik eind november al weer moest beginnen. Ik wil ook weer beginnen met kolven en daarvoor heb ik nu met 1 lopende koter veel minder tijd voor.

Op het werk kon het zo geregeld worden, de uitzendkracht blijft gewoon langer dan.

GROEP

Ik zie bij Eize dat zijn poepgaatje open ligt. Ik smeer het al in met Sudocreme, maar heeft iemand nog een ander idee om dit te laten genezen?

Mainecoon

Ik groet zelf alle kindjes altijd als ik Boyd kom brengen. Dan kijk ik even wie er allemaal zijn en hoe ze zijn veranderd. Het zijn toch de vriendjes van Boyd.

Vorige week sprak ik een moeder waarvan haar zoontje steeds maar aan haar vroeg: waar is de moeder van Boyd? Ik was er even niet geweest ivm de bevalling en dat jochie had me helemaal gemist. Lief he?

Jeetje, wat een aparte behandeling van je bekkenbodem.

Tinus

Wat ik lees over peesontstekingen en Carpale t.syndroom heeft dat ook te maken met zwangerschap. Overal wordt het opgenoemd.

A1mee

Het zit jou niet mee, spruw en buikgriep. Bah. En nog bijkomen van je bevalling. Hoe doe jij dat met tillen van Kaya? Zo min mogelijk ook?

Wat een schatje is Yanhoa !!!

Ainne

Boyd heeft geen eenkennigheid, maar heeft nu wel een fase dat hij verlegen is. De creche niet inlopen, en als er visite is, rent hij meteen naar pappa. Het valt bij ons dus gelukkig nog mee.

Loewyz

Een meisje ! Leuk hoor. Ik had de placenta ook aan de voorkant en dan voel je zeker een stuk minder. Bij Eize zat hij op een andere plek en voelde ik hem heel goed bewegen.
Had ik net een hele uitgebreide en lastige Query geschreven, was een half uur mee bezig geweest, druk ik op save en poef weg Was zo blij dat ik hem klaar had en dan krijg ik een runtime error omdat ie te groot is en nu kan ik dus weer overnieuw beginnen Stomme stomme stomme tool! Zo moest het even kwijt Nou dan ga ik maar weer gauw aan de slag dan heb ik hem misschien nog af voor de lunch *zucht*.
Joni: Even snel want ik ben beetje druk op het werk. Maar heb je al Bepanthen zalf geprobeerd voor Eize's billen? Helpt bij ons perfect en Manuel heeft ook een gevoelige huidje met snel rode billen.

Mainecoon: Oooh klote is dat hè?!

Floddertje: Goed nieuws! Gefeliciteerd!

Ik moet weer verder!
Loewyz: ook een koningsgezinnetje dus :-) Leuk hoor! Moet zeggen dat ik het ook best leuk vind om nu eens jongenskleren uit te zoeken.... (al heeft Kaya al best veel stoere jongenskleren hoor, maar sommige dingen vond ik gewoon tè dus die kunnen nu mooi voor Yahnoa!)

Joni: Toch voel ik me niet zo kneuzerig hoor, maar als je het zo opschrijft, bekken, spruw, buikgriep, dan klinkt het wel sneu ja. Toch voel ik me nu best prima want het gaat goed met mn bekken. 's Nachts draaien lukt nog niet, maar ik moet er toch voor Yahnoa uit en dan slaap ik op mn andere zij verder. Da's dan wel weer handig van zo'n kleine nachtelijke slokop.

Lopen gaat ook steeds beter, al moet ik me wel nog in acht nemen, maar het gaat al 100x beter dan ik had durven dromen.

Ik gebruik altijd Weleda billencreme. Maar als het echt open ligt dan blijft geen enkele creme goed zitten. Dan kan je zijn kontje drooghouden met maizena (tip van de kraamhulp, ik smeer ook altijd alle plooitjes na het badderen in met maizena en tot nu toe nog geen smetplekjes oid... werkt als een trein en is 100% natuurlijk) en als het dan wat droger is billencreme er op. Maar tis wel zielig voor Eize.

In Belgie verkopen ze trouwens ook iets wat Eosine heet. Dat is een rode ontsmettende vloeistof (geen betadine-achtig spul hoor) wat een beschermend laagje over het kapotte huidje legt. Het is echt karmijn-rood en geeft enorm af, maar het werkt ook heel erg goed. Ik weet niet of het ook in NL verkrijgbaar is (misschien onder een andere naam). Ik heb het destijds ook zelf gebruikt toen mijn liezen helemaal kapot waren net voor de bevalling. Zag er niet zo charmant uit, maar het hielp heel erg goed.

Oja, gewoon een nieuwsgierigheidje... heeft Eize ook zo'n klein wit bultje precies in het midden tegen zijn verhemelte zitten? Schijnt normaal te zijn maar ik kan het me niet meer herinneren bij Kaya. (en neeeee, dat is geen spruw!)

Mainecoon: En dan ook nog terwijl je het juist wilde saven! Dat is echt het computer-duiveltje aan het werk zeg....

Ainne Ik kan je kots-voed-verhaal nog wel herinneren ja... dat lijkt me echt ver-schrik-ke-lijk! Je kan ze ook echt nog niks uitleggen... Gelukkig heeft Kaya nog nooit gekotst, maar wat niet is zal vast nog wel eens komen... nu maar hopen dat het niet tijdens een voed-moment met Yahnoa is.

Verders gaat het hier wel prima. net even Kaya opgemeten. T wicht is nu 87 cm en heeft voetjes van 14 cm... dat komt neer op maatje 23. Nou wil ik winterlaarzen voor haar gaan kopen maar ik denk dat ik dan toch maar voor maat 24 ga. Kan ze er voorlopig met dikkere sokken in en als ze echt doorschiet dan krijgt ze wel een panty hahahaha!)

Ben trouwens nog totaal geslaagd voor een leuke set kleding voor Kaya bij.... de wibra! Echt waar! Kom er eigenlijk nooit, maar nu moest ik voor mn moeder wat halen, en ik heb echt een leuke set voor haar gekocht... een rood-oranje gestreepte legging, een superstoer spijkerrokje, rood t-shirt en een rode trui/jurk met capuchon. Was totaal nog geen 20 euro kwijt! Voor Yahnoa kon ik nix vinden wat ik leuk vond, maar ik ga dr toch maar eens vaker kijken. 2 Kinderen en een koophuis zijn al duur genoeg!

Zooo... ga weer verder met moederen :-)
He meiden,

ik hou het kort, Noof is vannacht zo'n 9 keer wakker geweest en vanaf 5.15 was het helemaal over met slapen.. Dus hoop zo ook nog even m'n ogen dicht te kunnen doen.

Joni; ik had idd het carpale (?) tunnelsyndroom in m'n polsen. Ook nog wel een tijdje last gehad van een 'moe gevoel' in mijn handen en vingers.

Op open plekjes mag je nooit zalf smeren, maar zoals A1mee al schreef, is Maizena een uitkomst. Droogt open plekjes snel in, Ik heb als tip voor je, koop zo'n neuspeertje bij de drogist, en doe daar de maizena in. Dan kun je makkelijk de maizena op de juiste plekjes verstuiven. Even vullen met een theelepeltje. Ik heb ook altijd een neuspeertje met maizena staan voor onder Noof d'r rechteroksel.

Flodder; Yeah, super meis!

Ik hou het even hierbij meiden, Noof is nu ook stil dus ga even slapen
Komt ie:

Floddertje, goed nieuws! Ben blij voor je!

Joni, misschien bepanthem?

A1mee, wauw, ¤20, lekker winkelen zo! Hier zit een hele goedkope keten, Penneys (Primark in de UK, voor de kenners), daar slaag ik ook regelmatig voor goedkope dingen. Vooral rompers enzo vind ik zonde om veel geld aan uit te geven, je kunt er daar 8 voor ¤10 kopen of zo. Ideaal.

Mette, truste.... Is Noof ziek of zo, dat ze zo vaak wakker was?
Oh Mette: 9 keer! Dan zou ik zeker mn nestje op gaan zoeken zodra het kan! Is ze ziekig aan t worden ofzo dat ze zo vaak wakker wordt?

Wat een goed idee trouwens van dat neuspeertje. Ik heb hier ook zo'n onding staan, kan ik m eindelijk een nuttiger bestemming geven...

Ainne: Wat een heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke meiden zeg! Wat een knap ding is Aimee toch! (ligt vast aan haar naam )
Lekker ding hè, Aimee/A1mee, vind ik ook, maar ja, ben natuurlijk zwaar bevooroordeeld!!
Hoi!

Flodder:

Gefeliciteerd! Hoe vond jullie mam t?

Je bent trouwens precies een maand na mij uitgeteld (ik dus 3 april)

Joni:

Fijn dat je het allemaal op de rit hebt! Enne, wbt het poepertje van Eize, geloof dat je wel genoeg tips hebt gekregen van de anderen he!?

Mette:

Waaagghh!?

9 keer? Waar heeft ze last van? weet je dat?

A1mee:

Herkenbaar hoor, dingen die tegelijkertijd komen.. vandaag nog, sta Yasmine te verschonen, rolt Roxanne van de bank:

''Mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! KUSssssssssssssssss!! AUW! PIJN!!!!''

Het was niet zo dramatisch, op den duur kwam ze zelf een kus halen.

''Waar moet mama kussen?''

''Mun kont''

Nahjazeg!

Maar goed, jij hebt je situatie met de kids mooi zo kunnen draaien dat het toch een heel mooi moment werd eigenlijk *idd, smelt!!*

Ben eigenlijk nooit naar de Wibra geweest voor kleding.. misschien toch eens doen!

Mainecoon:

Balen! Succes dr mee!

Tinus:

Werkse!!

Ainne:

Wat een heerlijke meiden hebben jullie...

Aaahhh, die Aimee... nee tis geen apenliefde (zoals ze dat hier zeggen)..; tis echt een heel mooi poppetje!

(hihi, die haartjes!!! )

Hier:

De meiden slaaaaaaaapen me toch een partij!!!

Nu al 3 dagen van 20:30 tot een uur of 6:30, fles dr in bij allebei en dan slapen ze tot +/-9:30 (ga ik ze wekken, vind t anders te zot )

En nu liggen ze dr weer een half uurtje in en komen ze dr rond 15:30-16:00 uit.

Ahum... nahja, we genieten dr maar van, voor hetzelfde geldt is het vannacht anders

Ohja, ik had vanmorgen trouwens een mol in een klem zitten!

YEAH! weer eentje minder!

(vind t eigenlijk wel sneu hoor, we hebben ook zo'n diervriendelijk verjaag ding in de grond zitten maar daar trekken ze geen reet van aan.... dan maar zo, anders houden we geen gazon over!)

Fijne dag iedereen!!

Kuss!
Nurse, altijd leuk nieuwe schoenen kopen (behalve voor mijzelf, heb maat 42 en dat is echt een ramp )

ik gellof dat ik het nooit goed ga doen met mainEcoon, dat andere zit nou eenmaal in mijn hoofd

En leuke hobby's hebben jullie zeg, nou weer haantjes fokken, hij zou ze van mij ook mooie zelf klaar mogen maken

Wat een slaapkoppen heb je zeg!

A1mee, fijn altijd zo'n duo huilpartij , maar je hebt je er aardig uitgered zo te lezen!

Op vakantie hebben we voor Amber ook een paar leuke dingen bij de wibra gekocht!

Floddertje, dat zijn de goede berichten!

Joni, lekker dat het allemaal zo goed gaat!

MainEcoon, is het niet meer gelukt om opnieuw te typen?? irritant zeg!

Mette, 9 keer dat is inderdaad niet grappig meer...truste!

Ainne, wat een leuke foto's!!

Pff, ben echt zo dus als een , Amber slaapt, dus ik ga ook maar even doezelen..moet alleen over een uurtje Justin al weer halen. Vanmiddag naar de verjaardag van mijn schoonmoeder, we eten daar dan ook gelijk een hapje mee!

Morgen gaan we een dagje naar vrienden die naar Callantsoog zijn verhuisd een paar weken geleden.
jullie hebben me helemaal aangestoken met jullie schoenen-verhalen. En ik ben er uit... ik wil deze voor Kaya gaan kopen:

Ik vind ze zooooo tof! Nu nog manlief overtuigen...

En Marloes... oké, 42 is wat aan de ruime kant, maar ik zou juist graag wat grotere voeten willen hebben (heb mt 37) want ik wil juist altijd heren-modellen en die beginnen pas bij 40! Ik draag trouwens het liefst sneakers, dus niet dat je denkt dat ik in van die heren-veterschoenen rondsjouw haha!

Nurse: ik vind het altijd zo leuk om je verhalen te lezen over de klets die Roxanne al uitkraamt. Hier wordt er nog niet echt gepraat (al kan Kaya ook heul grappig uit de hoek komen hoor)... kus mn kont, woehaaa! Begint dat nu al?!?!?

niet te geloven, lig ik net, 2x telefoon..

En Noof tussendoor ook weer aan het huilen. Denk haar oren, ze zit ook met links aan haar rechteroor, en dat doet ze niet zomaar. Ook heeft ze wat verhoging. Dus weer druk in de weer met neusspray er verzachtende oordruppels.

A1mee; zooo dat zijn nog eens stoere lakschoenen. Weet niet hoeveel ze kosten, maar Noof zou ze binnen een dag kaal hebben op de neuzen. En vooral bij lak ziet dat er zo afgedragen uit.. En dat is wel zonde als het hele dure schoenen zijn.

Marloes; veel plezier vanmiddag!

Nursie; ik heb gereageerd op je topic.

Ainne; zo cute!

Ze slaapt nu nog, ik ga maar even een kop koffie maken.. En daarna een cake bakken
A1mee: Whaahaha die DocMartins zijn gaaaaf zeg! Wakostda?

Met zoiets hoef ik echt niet thuis te komen, dus... dan gaat JP echt gillen, haha. Helaas, mijn alto-pubertijd werd niet echt gedeeld zeg maar.

Ik loop ook vaak even de Wibra in. Het winkelcentrum zit (nu nog) op 5 minuutjes loopafstand en we hebben dan ook nog een Zeeman ernaast zitten. Best leuk voor af en toe wat basiskleertjes. Laatst heb ik nog voor 7 euro een leuk winterjasje-voor-erbij gekocht. Manuel heeft ook een mooie, maar ik zou het jammer vinden als hij daarmee van de glijbaan gaat.

Goh, dat ga ik echt missen hoor dat winkelcentrum. In mijn nieuwe woonplaats is er nog niet zoveel en aangezien ik meestal alleen de fiets tot mijn beschikking heb (en nog steeds geen buggydrager heb) zal ik straks niet ver komen.

Marloes: Hoe komt het dat je zo duf bent? Slecht geslapen of ook een verkoudheidje in de maak?

Mette: Oh balen zeg dat Noof je zo vaak kwam pesten vannacht! Ze wordt toch niet ziek? Ik hoop dat je vanmiddag nog even mocht slapen van d'r.

Ainne: Wat een liefies! (waren dit nou de foto's die je gisteren wilde plaatsen? Toch gelukt dus!)

Nurse: Ooooh bah, een dooie mol. Kan je die misschien vanavond opdienen aan M. Eens kijken of hij het verschil ziet tussen een haantje en een mol (gggghjehehehe).

Haha, Manuel is gisteren ook van de bank geflikkerd. Ik heb hem al 100x verboden dat hij niet mag klauteren maar ja... tis een leuk spelletje en gisteren was het dus BOEM. Hij hoefde maar heel even te huilen, meer van de schrik. Eigenlijk had ik zoiets van ja, eigen schuld! En natuurlijk deed hij het diezelfde middag gewoon weer.... zucht.

Nou ik ben weer klaar met werken. Tenminste... ik moet mijn tijd uitzitten tot 17u, helaas. Ik ga maar eens forummen ofzo.
Hebben jullie die oude bestanden van Mainecoon al gedownload? (zie HM) Lachen man! Ik heb het stuk zitten lezen waarin iedereen zo langzamerhand richting bevalling ging en de weken die daarop volgen. Zo leuk, ontroerend en ook grappig (de meesten van ons waren nog zo lekker onwetend haha!)
Tinus:

Gehehe, tis dat Boerenkool en dooie mol niet zo'n combinatie is

Moet weer gaan, M. is net thuis en ik wil niet ongezellig doen!

Kuss!
Whahaha, ook ik heb even een blik geworpen op het archief.

Ik vraag me nu toch af, Nursie heeft Rox het nog weleens over jullie ruzie's van toen je zwanger was van haar?? Je maakte je toen zorgen omdat de babyfluisteraar dat op tv gezegd had.. En over dat irritante dansende vrouwtje naast het forum, oo ja wat was die irritant! Was die al weer helemaal vergeten maar toen ik het las wist ik meteen weer hoe ze eruit zag..

Zo grappig om terug te lezen

En ik zag ook allemaal namen voorbij komen, waarvan ik dacht, huh? Ik had toevallig net een deel waarbij ik mezelf niet kon terugvinden, maar bedacht later dat ik toen in het ziekenhuis lag en een deel wel heel snel vol was in de tijd van ons verlof.
Zo, ben weer thuis, was gezellig!

A1mee, wat een stoere stappers!!

Moet me misschien ook maar eens wat meer gaan verdiepen in de herenschoenen en dan inderdaad niet de leren veter schoenen!!

Mette, balen dat het slapen er niet van gekomen is...

Ik hoop dat ze snel weer van de oorpijn af is! sneu hoor!

Is de cake gelukt??

Tinus, vol op verkouden, maar opzich wel goed geslapen, alleen vrij kort. Had gisteren avonddienst, lag er rond 24:15 in en 6:45 stond Justin weer naast ons bed...ben er uiteindelijk om 7:15 uitgekomen...

Nee, heb de bestanden nog niet gedownload, eens kijken of het er zo nog van komt....

Net weer zo'n geweldig kleutermoment. Justin zat op het toilet, dus hij vraagt hoe zijn plas eigenlijk uit zijn piemel komt, dus ik even in het simpel wat verteld over nieren en urineleiders enzo en daar deed hij het wel voor.

Is hij later z'n pyjama aan het aandoen zegt hij:

* waar zitten eigenlijk mijn balletjes...eh nou daar..

*waar zijn die voor dan...eh nou als je groot bent komen daar zaadjes in...

* waar zijn die voor dan...om kindjes te maken...

* O hoe moet dat dan??...Nou dan ga je knuffelen met je vrouw..

* O, mama doe eens dan (probeert met alle macht mijn hand bij zijn piemeltje te krijgen!!)..eh nou nee....het duurde even voor hij dat accepteerde, maar heb gezegd dat hij daar maar mee moest wachten tot hij groot is en een vrouw/ vriedin heeft!!

Heb nog niet bijgelezen, en nog geen tijd om te posten eigenlijk, maarreh, ben zo blij!!!!!!!!!!! Heb een laptop en hij is zoooooooo gaaf!!!!!! Dus moet er u even van alles op installeren enzo,maar moest even het verhaal delen! Morgen hopelijk tijd om meer te posten! n inderdaad, die bestanden an ons geleuter van bijna 2 jaar geleden was echt leuk om te lezen! Heb alleen ngo maar de eerste pagina gelezen, maar was voor mij meteen een leuke met de geboorte van Joeri!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Net een heel verhaal getypt...POEF weg... Ben een half uur bezig geweest! Ggrrrr...!!!

Moet geloof ik nog even wennen aan de laptop...

Joeri's nieuwe winterjasje

Bij de C&A voor 25 euro, er zit ook ngo een joggingvestje in die je eruit kunt halen (hier gedaan) dus in de winter heb je zeg maar 2 jasjes. Muts, sjaal en wanten komen bij Prenatal vandaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven