Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.
woensdag 14 oktober 2015 om 15:30
Ik zei zondag tegen mijn ouders die bij mij op bezoek waren, dat het in mijn woning zo warm was: 's nachts 20 graden, overdag 22,5 graden. Gisteren kon ik wel afkloppen. Mijn woning is 's nachts 17 graden (ook ingestelde temperatuur) en overdag 20 graden (ingesteld, alleen als ik thuis ben, niet in bed lig, of als ik niet dadelijk naar mijn werk hoef, nadat ik uit bed ben gegaan).
World of Warcraft: Legion
woensdag 14 oktober 2015 om 15:32
quote:kimmeke1983 schreef op 13 oktober 2015 @ 19:15:
Volgens de ene profeet valt een strenge winter af te leiden uit de activiteit van de zon, volgens de andere aan het gedrag van de vos. Of aan het tijdstip waarop ganzen en zwanen in onze streken neerstrijken. Of aan het aantal molshopen. Of aan de paringsdrang van de scheefgebekte blauwe watervlinder.... als het maar een strenge winter oplevert!Is het niet de rechtgebekte groene landrups?
Volgens de ene profeet valt een strenge winter af te leiden uit de activiteit van de zon, volgens de andere aan het gedrag van de vos. Of aan het tijdstip waarop ganzen en zwanen in onze streken neerstrijken. Of aan het aantal molshopen. Of aan de paringsdrang van de scheefgebekte blauwe watervlinder.... als het maar een strenge winter oplevert!Is het niet de rechtgebekte groene landrups?

donderdag 15 oktober 2015 om 22:32
Het is nog donker wanneer ik mijn huis verlaat om naar mijn werk te gaan. Tijdens het reizen naar mijn werk wordt het al langzaam lichter. Als ik een uur later aankom, is het nog steeds schemerachtig.
Als ik naar huis ga, is het nog licht. Ik hoef de verlichting van mijn fiets op de terugweg niet aan te doen.
Maar het begint duidelijk vroeger donker te worden. Dat doet mij aan gezellige avonden denken: binnen licht aan, buiten donker. Ik heb meteen de verlichte vrachtwagen van de kerstreclame in mijn gedachten, en af en toe zie ik dat ook op de TV.
Nu ik er goed over nadenk, kan ik zowel de zomer (mits niet te heet) als de winter waarderen.
Als ik naar huis ga, is het nog licht. Ik hoef de verlichting van mijn fiets op de terugweg niet aan te doen.
Maar het begint duidelijk vroeger donker te worden. Dat doet mij aan gezellige avonden denken: binnen licht aan, buiten donker. Ik heb meteen de verlichte vrachtwagen van de kerstreclame in mijn gedachten, en af en toe zie ik dat ook op de TV.
Nu ik er goed over nadenk, kan ik zowel de zomer (mits niet te heet) als de winter waarderen.
vrijdag 16 oktober 2015 om 16:20
Winterjas kan de hele dag aan, zelfs 's middags zowat ook handschoenen aan! En het was hier ook een paar dagen 1/2 graden, gevoelstemperatuur onder de 0!
Ik heb gelezen dat er al natte sneeuw gevallen is en het in Maastricht een dag recordkoud was met 4 graden als maximumtemperatuur. Heb jij daar ook iets van meegekregen, kimmeke?
En wat is het al vroeg donker! Het lijkt zelfs al eerder donkerder dan vorig jaar!
De blaadjes liggen ook al overduidelijk op de grond! Ik ben in mijn nopjes
Ik heb gelezen dat er al natte sneeuw gevallen is en het in Maastricht een dag recordkoud was met 4 graden als maximumtemperatuur. Heb jij daar ook iets van meegekregen, kimmeke?
En wat is het al vroeg donker! Het lijkt zelfs al eerder donkerder dan vorig jaar!
De blaadjes liggen ook al overduidelijk op de grond! Ik ben in mijn nopjes
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
vrijdag 16 oktober 2015 om 18:25
Het was hier inderdaad een paar dagen amper 4/5 graden maar ik heb geen natte sneeuw gezien. Volgende week gaan de temperaturen weer omhoog naar max 12/13 graden. Wel vrij vervelend die temperatuur schommelingen eerst van zacht weer naar koud weer nu terug 7 graden warmer een mens zou voor minder ziek worden ... Ik heb sinds vandaag keelpijn en een grieperig gevoel
zaterdag 17 oktober 2015 om 11:59
O, dat valt hier wel mee, die temperatuurschommelingen. In de winter zijn wij bijna als laatste wat betreft lage temperaturen, laat staan sneeuw, in de lente/zomer zijn wij ook als laatste aan de beurt wat betreft warmte, maar dat maakt me niet uit.
zaterdag 17 oktober 2015 om 12:41

zondag 18 oktober 2015 om 11:35
weeronline zou de lucht uit moeten.
http://www.weeronline.nl/weerbericht-nederland
Ook dinsdag zijn de weergoden ons nog niet erg gunstig gestemd. De bewolking blijkt hardnekkig en af en toe krijgen we wat hemelwater te verwerken. De hoeveelheden zijn klein, maar leuk is anders.
Daarna tuft de herfst voort en moeten we onze hel binnenshuis zoeken. De temperatuur ligt rond normaal, een graad of 14.
Ook dinsdag zijn de weergoden ons nog niet erg gunstig gestemd. De bewolking blijkt hardnekkig en af en toe krijgen we wat hemelwater te verwerken. De hoeveelheden zijn klein, maar leuk is anders.
Daarna tuft de herfst voort en moeten we onze hel binnenshuis zoeken. De temperatuur ligt rond normaal, een graad of 14.

zondag 18 oktober 2015 om 13:12
quote:Kerstvrouw schreef op 18 oktober 2015 @ 11:35:
Ik lees nergens dat we onze hel binnenshuis moeten zoeken.. Misschien is dat wel verwijderd. Ach ja, als ik het zo zie is het een nieuweling die het weerbericht voor deze week heeft geschreven. Het kan me eigenlijk niks meer schelen, ik denk dat Weeronline van die overdreven teksten schrijft om de mensen opgewonden te maken. Al zijn dit soort negatieve weerberichten niet echt goed voor de verkoop..
Ja, dat is wel een verschil in temperatuur, kimmeke. Maar hier viel het eigenlijk wel mee, als je kijkt naar de rest van het land
Ik lees nergens dat we onze hel binnenshuis moeten zoeken.. Misschien is dat wel verwijderd. Ach ja, als ik het zo zie is het een nieuweling die het weerbericht voor deze week heeft geschreven. Het kan me eigenlijk niks meer schelen, ik denk dat Weeronline van die overdreven teksten schrijft om de mensen opgewonden te maken. Al zijn dit soort negatieve weerberichten niet echt goed voor de verkoop..
Ja, dat is wel een verschil in temperatuur, kimmeke. Maar hier viel het eigenlijk wel mee, als je kijkt naar de rest van het land
maandag 19 oktober 2015 om 12:39
Ik heb gistermiddag heerlijk op de bank zitten kijken naar (door mij opgenomen afleveringen) Fortitude, deze serie wordt op zaterdag op België uitgezonden, loopt al ten einde maar is een aanrader voor winterliefhebbers!
Het speelt zich al in het fictieve stadje Fortitude in Spitsbergen, overal ijs, sneeuw & kou - ontzettend goede spannende serie!
Het speelt zich al in het fictieve stadje Fortitude in Spitsbergen, overal ijs, sneeuw & kou - ontzettend goede spannende serie!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

dinsdag 20 oktober 2015 om 18:48
quote:Kerstvrouw schreef op 20 oktober 2015 @ 13:46:
16/17 graden? Dat is minder... maar ja, gelukkig geen 20 of erboven!Dat wel maar als je eenmaal van lekker fris weer geproefd hebt wil je niet echt terug naar zachte temperaturen gaan maar we ze wel als het echt zo zacht gaat worden. Agh ja de temperaturen zullen dit jaar nog vaak beneden de 10 graden gaan liggen
16/17 graden? Dat is minder... maar ja, gelukkig geen 20 of erboven!Dat wel maar als je eenmaal van lekker fris weer geproefd hebt wil je niet echt terug naar zachte temperaturen gaan maar we ze wel als het echt zo zacht gaat worden. Agh ja de temperaturen zullen dit jaar nog vaak beneden de 10 graden gaan liggen

woensdag 21 oktober 2015 om 20:30