Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:[bungaa schreef op 19 oktober 2015 @ 18:32[/message]:

[...]

Zo ongeveer 44% van de asielzoekers komt maar uit Syrie. Nog niet eens de helft...het lijkt me vrij logisch dat allerlei gelukszoekers zich aansluiten bij de stroom, zou ik zelf ook gedaan hebben.
wij slapen nooit.
Europa moet net als Australië iedereen terugsturen die op eigen initiatief naar Europa komt. Nu zijn het voornamelijk jonge mannen in de kracht van hun leven. Selecteer de zwakkeren in de vluchtelingenkampen zoals alleenstaande vrouwen met kinderen, christenen en Jezidi's. Zorg voor een veilige overtocht per vliegtuig. Zo help je mensen die het het meeste nodige hebben, voorkom je drenkelingen en maak je mensensmokkelaars brodeloos. Win win voor iedereen.
quote:Cateautje schreef op 19 oktober 2015 @ 18:33:

De landen die de buitengrenzen vormen kunnen dat toch niet allemaal aan joh. Stel je voor dat in GB de P uitbreekt, dan kan Nederland toch ook niet alle Engelsen en Ieren opvangen. In Griekenland kunnen ze nauwelijks zelf het hoofd boven water houden, wat moeten die mensen dan allemaal daar. Er zijn zat Grieken op dit moment die uit de vuilnisbak eten, daar kunnen die vluchtelingen toch niet opgevangen worden.

Europa is een slappe hap, dus ze zullen zich wel laten chanteren, maar of ze dat echt allemaal aan Merkel te danken hebben, dat betwijfel ik sterk.

Het vluchtelingenverdrag stamt uit 1951 en men heeft nooit redenen gehad om die aan te passen aan de huidige tijd. Wat dat betreft treft iedereen in elk Europees land blaam, dat dat nooit op de agenda is gezet. De oorlog in Syrië is al ruim 4 jaar bezig, dus ze hebben alle tijd gehad om er iets aan te doen, maar dat doen ze nu pas, nu worden ze pas wakker en ik denk dat dat de reden is dat het allemaal zo vreselijk uit de hand loopt.Je zegt eigenlijk 2 dingen, Nederland kan de stroom niet aan maar je zegt dat Merkel geen blaam treft door te zeggen "wilkomen" dat werkt natuurlijk als bijen naar de honing. Merkel en ook andere Europese landen hadden het nooit zo ver moeten laten komen,
quote:valentinamaria schreef op 19 oktober 2015 @ 18:36:

[...]

het lijkt me vrij logisch dat allerlei gelukszoekers zich aansluiten bij de stroom, zou ik zelf ook gedaan hebben.Ik neem de mensen die het proberen helemaal niets kwalijk. Ik neem de politieke elite in Europa van alles kwalijk want zij moeten ervoor zorgen dat de vluchtelingenstroom beheersbaar blijft. Zij hebben echter de controle volledig verloren met als gevolg een gigantisch probleem dat waarschijnlijk er nog meer in gaat hakken dan de bankencrisis.
@valentina: Ik reageerde op Meds, die heeft het alleen over de Syrische vluchtelingen.

Als de asielzoekers echt alleen uit Syrie kwamen, was het allemaal wel te behappen geweest ben ik van mening.

Nu is dat dus echt niet zo, de problemen komen door de massale stroo gelukszoekers
quote:bungaa schreef op 19 oktober 2015 @ 18:43:

@valentina: Ik reageerde op Meds, die heeft het alleen over de Syrische vluchtelingen.

Als de asielzoekers echt alleen uit Syrie kwamen, was het allemaal wel te behappen geweest ben ik van mening.

Nu is dat dus echt niet zo, de problemen komen door de massale stroo gelukszoekersalleen uit Syrie zijn er nog steeds miljoenen. En er zijn meer oorlogsslachtoffers, eritreers bijvoorbeeld.
Ik spreek alleen voor oorlogsvluchtelingen.
quote:[bungaa schreef op 19 oktober 2015 @ 18:43[/message]:

Nu is dat dus echt niet zo, de problemen komen door de massale stroo gelukszoekers

die gelukszoekers heb je altijd, maar die liften nu mooi mee.

ik las laatst over Albanezen die al 2 keer Duitsland uitgezet waren, die proberen het gewoon steeds opnieuw.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 19 oktober 2015 @ 18:35:

hoe wou je die grenzen dan bewaken? mensen neerschieten?

we hadden al veel eerder vluchtelingen moeten opnemen, we hebben al veel te lang de andere kant opgekeken.

en nu spint Erdogan er mooi garen bij.

wat me ook zo verbaasd is dat niemand Turkije tot orde roept vanwege de aanvallen op de Koerden.

de Koerden zijn toch bondgenoten van het westen in de strijd tegen ISIS.

Kos en Lesbos zijn de doorvoer eilanden, daar had een selectie plaats kunnen vinden.

Eilanden zijn redelijk goed te bewaken.

Macedonië heeft in juni de grenzen met wisselend succes dicht gegooid maar kreeg geen ondersteuning van de EU

Hongarije heeft laten zien dat een hek wel degelijk mogelijk is, de VS doet hetzelfde op de grens met Mexico

De VS mag de Turkse vliegvelden gebruiken in de strijd tegen IS

Turkije heeft in ruil daarvoor de vrije hand om de PKK te bestrijden

Dat is ergens in juni besproken, officieel bestrijd Turkije de PKK en niet alle Koerden
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:malu3 schreef op 19 oktober 2015 @ 18:42:

[...]

Ik neem de mensen die het proberen helemaal niets kwalijk. Ik neem de politieke elite in Europa van alles kwalijk want zij moeten ervoor zorgen dat de vluchtelingenstroom beheersbaar blijft. Zij hebben echter de controle volledig verloren met als gevolg een gigantisch probleem dat waarschijnlijk er nog meer in gaat hakken dan de bankencrisis.zie oorlog als een natuurramp. kenmerk van een ramp is chaos. dat kan je niemand verwijten. als er een tsunami syrie en noordafrika had overspoeld had je hetzelfde probleem gehad.
quote:malu3 schreef op 19 oktober 2015 @ 18:40:

Europa moet net als Australië iedereen terugsturen die op eigen initiatief naar Europa komt. Nu zijn het voornamelijk jonge mannen in de kracht van hun leven. Selecteer de zwakkeren in de vluchtelingenkampen zoals alleenstaande vrouwen met kinderen, christenen en Jezidi's. Zorg voor een veilige overtocht per vliegtuig. Zo help je mensen die het het meeste nodige hebben, voorkom je drenkelingen en maak je mensensmokkelaars brodeloos. Win win voor iedereen.Christenen? wat is dat voor rare selectie? de grondwet zegt dat we geen mensen mogen scheiden op grond van religie.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 oktober 2015 @ 18:44:

[...]

alleen uit Syrie zijn er nog steeds miljoenen. En er zijn meer oorlogsslachtoffers, eritreers bijvoorbeeld.De Nederlandse regering is de afgelopen jaren bezig geweest om de stroom Eritrese vluchtelingen op te laten drogen en dat is voor een groot gedeelte gelukt. Hoe ze dat hebben gedaan, dat weet ik niet, maar er was sprake van tijdens de beschouwingen.
quote:malu3 schreef op 19 oktober 2015 @ 18:42:

[...]

Ik neem de mensen die het proberen helemaal niets kwalijk. Ik neem de politieke elite in Europa van alles kwalijk want zij moeten ervoor zorgen dat de vluchtelingenstroom beheersbaar blijft. Zij hebben echter de controle volledig verloren met als gevolg een gigantisch probleem dat waarschijnlijk er nog meer in gaat hakken dan de bankencrisis.

Alles wat de EU doet mislukt, het plan om 160.000 migranten over de EU te verdelen is ook mislukt, er zijn er precies 19

van Italië naar Zweden gegaan.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
de VS kan wel een hek hebben, maar toch komen nog steeds Mexicanen het land binnen.

en het hek van Hongarije zorgt ervoor dat de vluchtelingen een andere route nemen, mensen hou je niet tegen.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 19 oktober 2015 @ 18:36:

[...]

het lijkt me vrij logisch dat allerlei gelukszoekers zich aansluiten bij de stroom, zou ik zelf ook gedaan hebben.En daarom moet je ook grenzen bewaken om daar een selectie in aan te brengen.
quote:hollebollegijs schreef op 19 oktober 2015 @ 18:20:

[...]

Ze had minimaal kunnen inschatten wat voor aanzuigende werking er van haar woorden uitging, en dan vooral op gelukszoekers

Kijk hier de cijfers

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... xmpxlo.jpg[/IMG]

Maar 25% komt uit Syrië en 2,7% uit Eritrea dat zijn de enige landen waarvan de migranten zeer zeker een vluchtelingenstatus krijgen de rest niet of afhankelijk van het verhaal en de streek waar ze vandaan komen.

Maar goed toen de Balkanroute vol liep met "Mutti" fans

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... xmjvnb.jpg[/IMG][IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... qv8wcw.jpg[/IMG]

En durfde ze niet meer terug en liet de zaak gierend uit de hand lopen.Oh zelfs maar 25%..
quote:valentinamaria schreef op 19 oktober 2015 @ 18:49:

de VS kan wel een hek hebben, maar toch komen nog steeds Mexicanen het land binnen.

en het hek van Hongarije zorgt ervoor dat de vluchtelingen een andere route nemen, mensen hou je niet tegen.

Het alternatief is?

Geen grenzenbewaking?

Mensen hou je zeer zeker tegen, allemaal? Nee maar het gros laat zich afschrikken.

Als ze Kos al niet afkomen is het vervolg van de route heel lastig.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 oktober 2015 @ 18:47:

[...]

Christenen? wat is dat voor rare selectie? de grondwet zegt dat we geen mensen mogen scheiden op grond van religie.Nee hoor, helemaal geen rare selectie. Christenen zijn in islamitsche landen 2e-rangs burgers en zij worden in veel islamitische landen vervolgd. Op bootjes worden ze vermoord door moslims die ze overboord gooien zodra ze merken dat het geen moslims zijn. In AZC's doen ze er verstandig niet te laten merken dat ze geen moslim zijn. In Afrika wordt door Boko Haram iedereen vermoord die geen koranverzen paraat heeft. Dus doe nou niet of je dat niet weet. Of ben je de Jezidi's vergeten die onthoofd werden, tot slaaf gemaakt en/of verkracht zijn vanwege hun afwijkende geloof. Dat zijn mensen die onze bescherming zeker nodig hebben.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 oktober 2015 @ 18:47:

[...]

Christenen? wat is dat voor rare selectie? de grondwet zegt dat we geen mensen mogen scheiden op grond van religie.

Omdat christenen/yezidis en andere "ongelovigen" juist slachtoffer zijn van de slachtingen van IS, maar ook van andere rebellen.

Soms he...
quote:hollebollegijs schreef op 19 oktober 2015 @ 18:52:

[...]

Het alternatief is?

Geen grenzenbewaking?

Mensen hou je zeer zeker tegen, allemaal? Nee maar het gros laat zich afschrikken.

Als ze Kos al niet afkomen is het vervolg van de route heel lastig.Als je net als Australië consequent geen verblijf geeft als iemand illegaal het land binnenkomt, is het zo gebeurd met de asielstroom.
Pfffffffffffffff DWDD speelt weer op de emotie. grote foto's van zielige migranten achter prikkeldraad een of andere hysterisch vrouw die ons bestraffend toespreek omdat we meer kunnen doen maar dat niet willen en daar is ze WOEDEND over.

O, ja en we laten ons gijzelen door Wilders
quote:malu3 schreef op 19 oktober 2015 @ 18:54:

[...]

Nee hoor, helemaal geen rare selectie. Christenen zijn in islamitsche landen 2e-rangs burgers en zij worden in veel islamitische landen vervolgd. Op bootjes worden ze vermoord door moslims die ze overboord gooien zodra ze merken dat het geen moslims zijn. In AZC's doen ze er verstandig niet te laten merken dat ze geen moslim zijn. In Afrika wordt door Boko Haram iedereen vermoord die geen koranverzen paraat heeft. Dus doe nou niet of je dat niet weet. Of ben je de Jezidi's vergeten die onthoofd werden, tot slaaf gemaakt en/of verkracht zijn vanwege hun afwijkende geloof. Dat zijn mensen die onze bescherming zeker nodig hebben.+10
Wie maandagochtend de Volkskrant oppakte, zag een wel heel opmerkelijke advertentie op de voorpagina staan. Rob Geurts, een 'partijloze bezorgde burger' zoals hij zichzelf noemt, betaalde 1200 euro voor zijn oproep.

Daarin stond:

„Geachte heer Wilders. Als u aan Nederland denkt, wilt u dan samenwerken met anderen. En niet Nederland proberen te verdelen, door alleen maar te zeggen hoe het niet moet.

Rob Geurst (partijloze bezorgde burger).”
quote:hollebollegijs schreef op 19 oktober 2015 @ 19:09:

Pfffffffffffffff DWDD speelt weer op de emotie. grote foto's van zielige migranten achter prikkeldraad een of andere hysterisch vrouw die ons bestraffend toespreek omdat we meer kunnen doen maar dat niet willen en daar is ze WOEDEND over.

O, ja en we laten ons gijzelen door WildersEn ook de beweging van WIlders weer vergelijken met die van Hitler, werkelijk om te kotsen.
quote:feow schreef op 19 oktober 2015 @ 18:31:

Ik moest even wachten bij de apotheek en vanaf de leestafel knalde de volgende krantenkop me tegemoet: Assen bloeit op dankzij asielzoekers.

Daar word ik dan weer blij van.Rutte had ook iedereen die 1000 euro kunnen uitbetalen, had je eens gezien hoe de economie opbloeide, en niet alleen in Assen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven