3 maanden moeder, wie kletst er mee?

18-09-2008 14:56 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is het gezellig! Allemaal 3 maanden mama's om mee te kletsen.

Hier is het nieuwe schema, Wolkewietje bedankt!

Hallo allemaal,

Net een lange tijd besteed aan bijlezen. Nu mijn aanvulling:

Qua flessen en spenen

Wij gebruiken nu Aventflessen met nummer 3 spenen. Dochter krijgt natuurlijk wel dikke voeding (AR) vanwege spugen. Heeft met nr 3 speen de fles vaak leeg in 10 minuten trouwens. De papflessen (rijstebloem) beginnen we ook met de gewone nr 3 speen, gaat heel goed, einde is daar alleen te dik voor, dan gebruiken we drie standenspeen voor Aventfles. Dit kan niet direct want gaat te snel. We hebben ok difrax s fles gebruikt, maar deze is nu te klein. Vond het wel fijn. Deden daar trouwens een 3 maanden speen van dokter Brown op, zit maar 1 gaatje in, maar wel iets groter. Hiermee deed/doet dochter ongeveer 20/25 minuten over een fles.

Bevallingsverhaal;

Ik was 5 dagen over tijd, niks aan de hand. Had gerekend op 42 weken, moest voor controlle naar de verloskundige die besloot me te gaan strippen. Kreeg direct weeen (had voor het strippen al 3 centimeter ontsluiting. Weeen waren wel heel licht en had geen idee of dit ging doorzetten. Rond 1600 uur duidelijk echte weeen, bleven en kwamen steeds vaker en langer. Rond 21 uur verloskundige gebeld, had pas 4 centimeter ontsluiting. Vliezen waren nog intakt. Verloskundige weer weggegaan en om 2330 terug gekomen. Toen nog steeds maar 4 centimeter. Mijn vliezen wilde niet breken en hielden ontsluiting tegen. Verloskundige geprobeert ze te breken, lukt niet (waren te taai). Rond 3 uur ongeveer 6 centimeter ontsluiting, maar vliezen nog steeds heel. Met veel geweld is toen uiteindelijk toch gelukt om ze te breken en ging ontsluiting sneller. Daarna nog een uur en kwartier persen en een grote knip voor ze geboren was. Ben jaloers op jullie 20 minuutjes persen.......

Knapte trouwens erg snel op. Was eerste dag alweer beneden en derde dag stond ik weer in de supermarkt, had ik zin in. Die hormonen doenrare dingen met je.
quote:simbatje schreef op 26 september 2008 @ 15:34:

Ik vond mezelf heel wat, want die buikkrampjes kon ik prima verdragen, als dat weeën waren, wilde ik nog wel meer kinderen.

Zeeer herkenbaar. Had bij beide kinderen ook een paar uur buikkrampjes voor het echte werk begon (van die schattige ) en weet nog dat ik bij Zoon zat te twijfelen of het weeen waren. Vond dat ik wel erg geluk had met zulke weeen :-)

Over pijnbestrijding kan ik niet echt meepraten. Mijn beide bevallingen waren dus zo snel dat ze al voorbij waren voordat ik goed en wel besefte wat er aan de hand was. Pijnbestrijding had bij mij denk ik niet eens gekund daarom (dat kan toch niet als je al heel veel ontsluiting hebt?) Zeker bij de tweede had ik het zelf niet gewild, omdat ik wist van de eerste hoe snel het bij bij kon gaan. Bij de eerste had ik het ook niet gewild, omdat ik toen nog niet wist hoe een wee voelde.
Wolkewietje

Beterschap!

Advies gevraagd: ik heb ontzettende keelpijn, kan ik minisimb aangestoken hebben? Gisteravond en vannacht is hij bijna elk uur wakker geweest, ontroostbaar huilen (meer gillen) en dan weer in slaap vallen. Steeds opnieuw. We werden er echt gek van, het leek alsof hij pijn had, maar even later sliep hij weer gewoon. Hij had ook geen koorts. Uiteindelijk heb ik zijn speen in honing gedoopt en hierop sabbelend is hij om half 3 in slaap gevallen en heeft hij geslapen tot 6u, toen wilde hij eten. (Eerder had ik aanleggen ook al geprobeerd, maar at hij niet, het was dus geen honger). Nu las ik op internet dat honing heel slecht voor baby's is, dat ze er zelfs aan dood kunnen gaan. Was dus niet zo'n goede actie van mij. Wie heeft de tip, hoe kan ik zien of het keelpijn is (zijn keel ziet niet anders van kleur dan normaal) en wat kan ik ertegen doen? Minisimb klinkt wel hees (begint nu weer te huilen), maar dat komt ook door zijn gekrijs van vannacht, denk ik.

Het kan ook zijn dat hem gewoon iets dwarszat, ben benieuwd hoe het vandaag gaat en of hij vrolijk is. Anders toch maar naar de dokter. Maar is er iets voor baby's bij keelpijn?
Simbatje: honing was idd niet zo handig... waarom deed je dat trouwens? Vanwege het zoete? Nou ja, hij leeft nog dus het maakt niet meer uit

Ik denk dat je het beste even af kan wachten of hij vandaag weer vrolijk is, en anders even langs de huisarts gaan. Hopelijk was het eenmalig!

Tricelien: bij mij is voor de keizersnee gewoon een ander infuus aangesloten op dezelfde ruggeprik (op hetzelfde gaatje dus, snap je?). Apart dat er bij jou toen opnieuw geprikt moest worden!

Ik wist trouwens helemaal niet dat er verschillende soorten ruggeprikken waren voordat ik ging bevallen. Jij wel? Weer wat geleerd!

Wolkewietje: beterschap!
Elska

Ik dacht dat hij keelpijn had en dat honing zou verzachten. Meer als een medicijn zeg maar. Gelukkig is hij vandaag weer gewoon zichzelf en heeft hij (hij wel ) flink bijgeslapen. En wat een prachtig weer he?? We zijn lekker naar buiten gegaan, veel te mooi om binnen te zitten!

Pijnbestrijding mag van mij ook wel meer 'standaard' worden, niet omdat ik zelf nou zo'n pijn heb gehad, want dat viel wel mee, maar bevallingen (en dus pijn lijden) van wel 60 uur vind ik onmenselijk. Het vreemdste is wel dat pijnbestrijding in de landen om ons heen doodnormaal is.

Bedankt voor de reacties op de difraxfles, dan wacht ik nog even op een nieuw model zonder lekkage. Doen jullie de flesjes en toebehoren trouwens in de vaatwasser?

groetjes, Simbat
Zo he jullie kunnen kletsen zeg....

Hier mijn bevalling.

Op de uitgerekende datum 10 juni dus verloor ik 's morgens de slijmprop. Ik manlief gebeld met de mededeling dat ik de slijmprop aan het verliezen was maar dat dat nog niks hoefde te betekenen.

Dochterlief ging een dagje met opa en oma weg dus ik had het rijk alleen.

De hele dag nergens last van gehad. Lekker rustig aan gedaan beetje geslapen, achter de pc gezeten gewoon lekker aangerommeld.

Rond 16.30 begon ik wat krampjes te krijgen waarvan ik wel dacht dat dit weleens zou kunnen doorzetten. Had al een paar weken last van af en toe een avondje voorweeen.

Ik manlief gebeld en gevraagd hoelaat hij van plan was om thuis te komen maar hij was juist al van plan om naar huis te komen.

Hij was rond 17.00 uur thuis en ik zat eigenlijk nog heel relaxed tv te kijken.

We hebben nog gegeten (nou ja gegeten een boterham want ik had geen trek).

Ondertussen had N zijn ouders gebeld en gezegd dat T. (dochter) niet thuis kon komen want dat het leek of het begonnen was. Hun hebben haar naar mijn ouders gebracht die de opvang zouden doen tijdens de bevalling. Ze hebben nog wel het tasje opgehaald.

Rond een uur of 19.00 leek het serieus te worden en kreeg ik echt weeen. Rond 19.30 bijgehouden hoelang er tussen zat en dat bleek om de 2 minuten te zijn. Om 20.00 uur hebben we de verloskundige gebeld en die was er om 20.30. Ze keek me aan en voelde aan me buik en ging alles klaarzetten en N kreeg ook opdracht om wat dingen te pakken. Rond 20.45 ging ze kijken had ik al 7 cm ontsluiting. Om 21.30 had ik volledige ontsluiting en 12 minuten later was L. er.

Dus eigenlijk vanaf 19.00 uur begonnen en amper 3 uur later was L er al.

T. heb ik stuk langer overgedaan maar nog heel netjes nl 10 uur.

Maar toen wel in het ziekenhuis omdat ik toen langdurig gebroken vliezen had.

wat de spenen betreft. Ik gebruik de Avent en gebruik de 1-2-3 speen ivm de nutriton. In het begin toen was ze amper 2 maanden hebben we dat wel gedoseerd moeten geven maar toen ze er eenmaal aan gewend was ging het prima. Ze drinkt er nog steeds uit. Wel altijd op standje 1.
Zelf heb ik tijdens de bevalling alleen een plaatselijke verdoving gehad. Dit was vooral omdat ze met de vacuuumpomp moesten helpen. Ben blij dat ik 't op eigen krachten kon, iig zonder veel pijnbestrijding. Maar als het nodig is, vind ik, moet het wel kunnen. Dus niet omdat je 's nachts bevalt dat je pech hebt omdat je geen ruggenprik krijgt. Het moet gewoon ten allen tijde beschikbaar zijn.
Ik ben voor pijnbestrijding

Simbatje, oei honing is idd heel gevaarlijk voor babytjes. Gelukkig is er niks aan de hand.

Meiden, ik ben jaloers op jullie bevallingsverhalen. Hopelijk de volgende keer ook voor mij.

Fijn weekend nog allemaal!
Helemaal voor pijnbestrijding! Heb het zelf zonder gedaan, maar dat was omdat de ontsluiting te snel ging. Als we alles op de natuurlijke manier zouden moeten doen, zou de wereld er heel anders uitzien, lijkt mij.

Slecht geslapen vannacht. Meiseltje is verkouden en werd daar rond 1 uur wakker van en wilde niet meer in bedje slapen. Manlief en ik hebben elkaar dus maar afgewisseld. Als ze rechtop gehouden werd had ze er nl minder last van. Zij heeft dus nog wel geslapen. Zul je ook altijd zien, altijd uien in huis, behalve nu. Straks dus maar ff boodschappen doen. Net moest ze niezen, en d'r snot vloog gewoon helemaal door de kamer heen

Trouwens, heb de gaatjes van m'n speentjes opgerekt met prikkertjes en ik heb het idee dat het nu beter gaat. Weet niet meer van wie ik de tip kreeg, maar bedankt.

Heb trouwens de speentjes van difrax, maar op flesjes van tefal. Wij hebben ook die S-fles gekocht, maar je moet je poeder er voorzichtig ingooien, anders zit het aan de kanten, want ja, die komen naar binnen zetten. Geen succes dus.
Hallo allemaal,

Heerlijke nacht gehad. Ons meisje werd net pas om 830 uur wakker!!!

Gisteren een ieuwe fles gekocht, want de oude werden te klein! We gebruiken vooral Avent flessen, maar een combi van een fles van 210 (plus een beetje extra water), rijstebloem en heel schuimende voeding paste niet goed meer. Nu een brede difrax s fles, die zijn groter. Met een 3 standenspeen vanwege de pap. Dus eigenlijk alleen voor de avondvoeding (andere voedingen zijn kleiner), maar is nieuw dus net ook geprobeert (krijgt s morgens ook een schepje rijstebloem). Mevrouw ligt heerlijk rustig te drinken, maar lurkt dat ding wel heeel snel leeg en ligt vervolgens verbaasd te kijken dat er niet meer in zit... vreetzak.

Gisteren hier een klein zielig meisje met regelmatig een pruillipje. We begrepen niet wat er aan de hand was, maar dachten dat ze het geluid van de freesmachine heel vervelend vond (man was aan het klussen). Kwamen we er later achter dat ze een ingescheurde teennagel had. Geknipt en pruilipje was weg.

Wat de keelpijn betreft: honing KAN gevaarlijk zijn, maar dat hoeft niet!! Net als bij rauwe kip zegmaar. Je komt er niet echt achter bij zo'n kleintje natuurlijk, maar heesheid is toch wel een duidelijke aanwijzing. Je kunt er niet veel meer aan doen dan veel laten drinken volgens mij.
lievie1000

Wat schattig, dat ze dus op zo'n beschaafde manier laat merken dat haar iets mankeert! Minisimb is meer van het type luid en duidelijk...

Hebben jullie ook dat fopspenen vollopen met water bij het uitkoken? En hoe krijg je dat water er helemaal uit? Ik knijp erop, maar er blijft altijd een restje achter en dat vind ik niet fris.
Hello,

Mmm bij jullie dus ook al pruilende en krijsende kindertjes. Gisteren was het hier ook raak, mevrouw heeft echt gekrijsd vanuit haar tenen. Vandaag moest ze daar denk ik van bijslapen, want heb haar bijna niet gehoord vandaag.

Vandaag heeft ons meisje voor het eerst de zee gezien! Lekker bij papa op de buik in de draagzak, met gezichtje naar voren. Zoon heeft de zee ook gezien, en gevoeld, want hij viel om en toen liepen zijn kaplaarzen vol... oeps. Meteen ontdekt dat we niet echt slim bepakt naar het strand waren gegaan. Wel meegenomen: luiers, sultana's, pakje drinken, camera (altijd bij me), spuugdoekje, jasjes, draagzakje. Niet meegenomen, maar wel handig: bal (nu ging meneer achter de ballen van andere kinderen aan), droge schoentjes &sokjes, mutsje of petje voor Dochter, iets van emmer/schepje. Stom wel. Meneertje had nu vrij snel natte voeten en toen was het eigenlijk niet echt meer leuk voor hem (wel alles uitgedaan maar hij houdt niet van zand tussen zijn tenen, blijkbaar...) en Dochter had het vrij snel koud. Nouja, weten we dat voor de volgende keer.

Simbatje, kan geen antwoord geven op je spenenvraag, we hebben hier geen fopspeentjes...

Over zere keel bij kleintjes: de dokter zal er vast iets voor hebben denk ik. In ieder geval genoeg laten drinken is handig. Maar hoe je er achter komt of hij keelpijn heeft... mmm weet het helaas niet...
Goeienavond,

over de fopspenen kan ik ook geen antwoord geven ik heb geen spenen kinderen. Allebei de kinderen sabbelen op een doekje.

Pijnbestrijding ik ben er niet tegen heb hetzelf niet hoeven gebruiken geen behoefte aan gehad. En als je het gewoon nodig hebt gewoon doen.

Verder kan ik er niet zoveel over zeggen omdat ik het niet nodig heb gehad.

Hier een lekker dagje. L. werd pas rond 8.30 wakker vandaag. Flesje gehad en toen natuurlijk lekker haar luier volgepoept doet ze vaak tijdens het drinken. ja die darmen werken dan lekker hoor.

Nog met papa gedouched en rond een uur of 10 naar bed en geslapen tot 12.30. Vanmiddag was ze ook een beetje onrustig. Ging pas eind van de middag slapen.

Oudste dochter heeft het weekend een nieuwe fiets van ons gekregen en is daar helemaal blij mee want ze wil nu de hele dag fietsen. Ze zit er zo trots op. Echt leuk om te zien.

Ze heeft hem vast voor haar verjaardag gekregen (is pas in januari jarig, maar nu heeft ze er wat aan). Op haar oude kon ze echt niet meer fietsen.

Ze weet het ook heel goed want als je aan haar vraagt waarvoor heb je hem gekregen zegt vast voor mijn verjaardag. En op mijn verjaardag krijg ik nog een klein cadeautje. Dus dat weet ze wel.

Maar ik geniet alleen al van het feit dat ze zo trots op die fiets zit.

Dinsdag moet ik voor een heupecho voor L. Ze had nl een lichte a-symmetrie in haar heupen en aangezien mijn broer en ik een lichte heupafwijkingen schijnen te hebben. Het verhaal daaromtrent is niet helemaal duidelijk wordt het even nagekeken. Manlief gaat ook mee en dochter gaat naar opa.

Ik denk niet dat er iets is maar ja dan is dat maar uitgesloten.
Hallo,

Simbatje, normaal is ze dus ook van het luid en duidelijk! Maar blijkbaar niet als ze iets mankeerd, maar wel als ze wil eten of (niet) wil slapen haha. Weet nu dus nog beter wat eraan de hand is, want pijn = pruillipje en al het andere huilen is drift (haha)

Wat de spenen betreft, lopen hier ook vol. Maar is natuurlijk wel gekookt water. Onze oplossing: we koken ze inmiddels al lang niet meer uit. Heb je dat probleem ook niet.

Carla; spannend. Krijg je direct de uitslag?
[quote]carla76 schreef op 28 september 2008 @ 20:19:

Flesje gehad en toen natuurlijk lekker haar luier volgepoept doet ze vaak tijdens het drinken. ja die darmen werken dan lekker hoor.

/quote]

Ventje heeft hier ook altijd last van, vooral 's ochtends. Als ie een poepluier heeft, is het vaak een enorme spuitluier. Komt het bij jullie ook wel eens voor dat dan de poep tot op je baby's rug zit? Ventje heeft dat best vaak namelijk en dan zit dus z'n hele rompertje/kleding/slaapzak onder.

Heeft iemand nog tips hiervoor?

Hier een erg onrustige nacht gehad, ik hou het maar op groeipijntjes.

Simbatje, hoe is het met jullie keelpijn??
Goeiemorgen,

Wat de luiers betreft het is gelukkig geen spuitpoep maar haar luier zit wel goed onder. Het is niet zo dat haar kleding ook onder zit. Scheelt misschien dat ik het meteen verschoon want L. vertikt het om verder te drinken als ze een vieze luier heeft. (gelijk heeft ze).

Ik weet eigenlijk niet of ik meteen de uitslag krijg van de echo. Het lijkt me wel eigenlijk.

Hier een prima nachtje. Ben toch maar weer naar 5 voedingen gegaan. Merk dat ze het daar toch beter opdoet. Ze is de laatste dagen toch rond 18.30 even beneden omdat ze het zat is in bed en dan krijgt ze meteen maar een flesje en dan gaat ze tussen 19 en 20 naar bed en maak ik haar om 22.30 wakker voor de laatste fles en zie wel hoeveel ze drinkt maar meestal gaat die aardig leeg.

Oudste dochter zit nu op de psz. L dronk vanmorgen eerst niet helemaal haar flesje leeg had het bewaard en toen we thuiskwamen wilde ze de rest toch wel hebben.

Eigenlijk moet ik wat in huis doen maar heb niet zo zin. Is ook weleens lekker he om tijd voor jezelf te hebben. Is alleen op maandagmorgen want dan zit T. op psz en L. slaapt 's morgens nog veel dus moet het er dan even van nemen.
Hier gisteren juist een heel rustig dagje. Dochterlief was helemaal rustig en had echt een rustdag volgens mij. Had ook een paar drukke dagen; donderdag kdv, vrijdag papa-dag en 's avonds logeren bij opa/oma, zaterdag bezoek....dus gisteren lekker genoten van een rustige dochter.

Vanmorgen weer naar kinderfysio geweest voor een afgeplat hoofdje. Wij zien 't niet zo, maar schijnbaar is het toch nodig. Gelukkig heeft ze (was nu de 3e keer) al grote vooruitgang geboekt. Dus da's heel fijn!! En toen we daar waren (daar ligt zo'n stugge mat), draaide mevrouw zich ineens van haar rug op haar buik!! Tot twee keer toe, dus geen toevalstreffer!!

Isis is ook geen spenenkindje. Ze duimt heel veel (net als mama vroeger ) en heeft een knuffelbeertje (waar ik al snel een reserve van heb gekocht). Daar kan ze zo zielsgelukkig mee knuffelen.

Carla; je kunt 't beter maar zeker weten. Succes!!

Zeef; goede tips over wat mee te nemen naar zee. Wij wonen er een heel stuk vanaf, dus als we meegaan gaan we heel goed voorbereid, maar toch zul je altijd dingen vergeten...

Lievie; dan moet ik dus ook weer op zoek naar een nieuwe fles voor de rijstebloem....

hoi!

Hier valt het (tot nu toe) mee met de poepluiers, meestal houden de luiers de boel redelijk binnen, soms komt er wat langs bij de randjes om de beentjes.

Vanmorgen heeft dochter een fles gehad. Ik had gekolft, ongeveer 220 cc. Omdat ik na een fles nooit weet of ze eigenlijk wel genoeg heeft gedronken besloot ik haar deze keer door te laten drinken tot ze zelf stopte (dat doet ze bij een fles nooit, aan de borst wel, dan valt ze in slaap). Heeft ze alles opgedronken!! Meer dan 220 cc!!! Wel na een nacht van 9 uur, maar dat lijkt me echt te veel voor zo'n kleintje, denken jullie niet? (ze weegt denk ik zo'n 5,5 kilo, heeft 5 voedingen per dag) Als er meer in de fles had gezeten was ze nog doorgegaan denk ik. Als ze 's ochtends een de borst drinkt kan ik daarna nog zo'n 60 cc kolven, dus dan drinkt ze niet zo veel lijkt me.... Ik denk dat ze uit de fles meer drinkt doordat haar zuigbehoefte niet bevredigd wordt. Misschien moet ze toch aan de speen....

Spenen: we gebruiken af en toe een speentje na een fles (zie boven) maar ik ben gestopt met het uitkoken daarvan. Ze doet de hele dag niet anders dan dingen (kleren, vingers, handen, lapjes, speeltjes, riempjes van de maxi-cosi enz enz enz) in haar mond stoppen als ze ze te pakken krijgt, en al die dingen zijn wel schoon maar zeker niet steriel. Het leek me dus een beetje onzin om de speen wel te blijven uitkoken.... Ik spoel 'm wel af en dan sla ik het water eruit terwijl ik in de speen knijp. Wat blijft zitten verdampt wel denk ik dan maar.

Ik moet ook eens gaan schoonmaken en opruimen hier, maar heb ook geen zin.......
Frutsje, wanneer is jouw kindje begonnen met duimen? Deed ze dat al heel snel of duurde dat een tijdje? Mijn dochter is ca 3 weken jonger dan de jouwe, en ik ben zo benieuwd of ze ook gaat duimen. Ze heeft grote zuigbehoefte, en zit regelmatig met handjes, vingertjes, duimpjes in haar mond, maar echt goed zuigen lukt het haar (nog?) niet. Hoe ging dat bij jouw dochtertje, en bij de andere mama's met duimende kindjes?
Hello,

Lilla, 220 ml lijkt me inderdaad wat veel... Dochter hier drinkt zo'n 130 ml per keer. Daarna is het wel even mopperen geblazen, maar dat is met een paar minuutjes over. Aan de andere kant zou je verwachten dat een kind wel zou stoppen als het vol zit.

Frutsje, wij wonen een kwartier bij de zee vandaan... en we komen er nooit. Suf wel he? Zoon is er nu in totaal 3x geweest, waarvan 1x met zijn opa. We zijn niet van die zomer-strandmensen en een lange strandwandeling maken in de herfst gaat niet echt met kindjes. Dan moet je het dus echt van die september-okotberdagen hebben, dat het niet te koud is, maar ook weer niet snoeiheet.

Wat leuk dat Isis zich nu omdraait! Dat zijn altijd wel van die mijlpaaltjes vind ik.

Carla, gaat je dochter 1 of 2 keer naar de psz? Hier is het de gewoonte om je kinderen 2x te brengen, vanaf 2 jaar. Wij hebben besloten om te beginnen met 1x per week. Mede ook door de kosten, want het is zo'n 60 euro per maand voor 2x... Overigens gaan ze er hier geloof ik 'halve dagopvang' van maken. De psz komt dan te vervallen en kindjes gaan ipv naar de psz naar de halve dagopvang. Daar schijn je dan wel weer iets van de kosten van terug te krijgen via de belasting. Maar of er verder nog voordelen of nadelen aan zitten weet ik eigenlijk niet...

Ico, bekend fenomeen ja, het helemaal onder zitten van top tot teen. Dochter heeft het niet, maar Zoon had het weleens. Die kon ook rustig een paar dagen niet poepen en dan kwam er ineens een hele lading. Volgens mij is er niet veel aan te doen (Ik koop rompertjes daarom eigenlijk ook niet meer nieuw, en zeker niet duur. Want voor je het weet zit er weer zo'n akelige gele vlek in die je er nooit meer uit krijgt. Heb ik nog eens flinke woorden met mijn schoonmoeder over gehad. Die liep te roepen dat ik niet goed waste, want alle rompers van zoon waren nog vies. Of ik het wel op 90 graden deed. En of ik wel van teovren biotex gebruikkte.... grrrr... ik was woest. Uiteindelijk beweerde ze dat ik dan wel het verkeerde wasmiddel heb (witte reus). Later hoorde ik van alle moeders dat die het er niet meer uitkrijgen)

Carla, leuk, een neiuwe fiets voor je oudste. Heb je nieuw gekocht? En heeft ze nu ook zo'n mooie K3-bel?

De problemen met mijn nek en schouders hebben zich uitgebreid naar mijn polsen en duimen. Ik twijfel er nu ook aan of het alleen iets lichamelijks is, of dat het misschien ook iets met hormonen te maken hebben. Het is in ieder geval knap lastig, want ik heb gemerkt dat ik beide kinderen optil door te tussen mijn duim en andere vingers (in die hoek zeg maar) vast te pakken onder de okseltjes. Dat gaat dus bijna niet meer. En bij het omdoen van een luier maak je (ik iig) ook een bepaalde beweging met de duim, die bijna niet meer gaa. Dinsdag weer naar de fysio, misschien kan die er iets van maken...
Dochter gaat 2 x naar de psz op maandag en vrijdag maar ik werk op vrijdag dus brengt mijn moeder haar en haalt haar weer op.

Het is nog maar voor tot dit jaar want in Januari wordt ze 4 en gaat ze naar de basisschool.

vindt dat wel spannend hoor.

Ze heeft geen k-3 bel maar de fiets is wel helemaal roze. Over K-3 gesproken we gaan zondag naar K-3 toe met haar. Opa en oma passen op L. en wij gaan er een echt dagje voor haar van maken. Ze kijkt er erg naar uit.

Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden. Het is nl een heel verlegen meisje.

Hier had een meisje vlak voor haar fles een verdriet was moeilijk te troosten maar was gelukkig snel over en dronk haar fles zo leeg nu ligt ze weer in haar bedje ze sliep zo en dat terwijl ze 's middags vaak slechter slaapt.

Naar het strand gaan we nooit omdat T. dus echt een bloedhekel aan zand heeft. Als ze dat met haar voeten raakt, raakt ze zowat in paniek dat vindt ze zo vies. Nou houden wij ook niet echt van strand dus het is geen straf voor ons. Zwemmen daarentegen vindt ze heerlijk. Het is een echte waterrat. Ze staat ook al op de wachtlijst voor zwemles. Vindt het belangrijk dat ze dat snel leert.

We gaan in de vakantie (we gaan in november) ook voor het eerst met L. zwemmen ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden.

Nou ik ga eens een was aanzetten.
ico

keelpijn heb ik nog steeds een beetje, maar het is niet meer pijnlijk. Minisimb is erg verkouden, maar daar kunnen we, volgens de huisarts, behalve neusspray gebruiken weinig aan doen. Ik heb een ui op zijn kamer gezet, omdat dat ook nog wel eens hielp bij mij toen ik klein was. Minisimb drinkt wel goed, en heeft geen koorts, dus het zal met een paar dagen wel over zijn. Woensdag weer naar het cb, ben benieuwd hoeveel hij is aangekomen en hoe groot hij nu is, hij pas maat 62 niet meer, zit echt te strak.

Over de speentjes

Minisimb slaapt 's nachts zonder, anders blijf ik op en neer lopen om een uitgevallen speen terug te stoppen, maar overdag wisselt hij duimen, doekjes en speentje af. Duimen deed hij al heel snel, na een paar weken. Dat heb ik zelf ook lang gedaan, tot beide duimen helemaal kapot waren en mijn moeder er een verbandje om moest doen. Daarna, toen ze genezen waren, was ik er vanaf. De knuffeldoekjes wisselen we af (gaan ook vaak in de was, want ze stinken als ze nat zijn door zijn gesabbel), zodat hij geen voorkeur krijgt voor een bepaald exemplaar.

Vanmorgen al 2 keer een 'poeprug' gehad, ook al hoorde ik Minisimb poepen tijdens het drinken en ben ik direct gaan verschonen. Geen idee wat ik ertegen kan doen. De luierhemdjes worden nu nog schoon (met vanish of shout insprayen en dan op 40 graden in de was), maar dit verandert denk ik nog als hij echt eten krijgt. Ik had een heleboel hemdjes gekregen als kraamcadeautje, maar koop zelf het liefst die van de hema met stretch. Zonder mouw, anders stroopt het allemaal zo op. De hemdjes van Prénatal zijn ook mooi, maar daarvan zijn er al bij 2 alle 3 de drukkertjes kapot gegaan. Met de 1e ben ik teruggegaan om te vragen of ze losse drukkertjes verkopen en toen mocht ik een nieuw hemdje pakken, dus prima service, maar bij andere hemdjes is dit nog niet gebeurd.

Frutsje

Wat knap dat Isis al kan draaien!!! Draaien van rug naar buik en terug oefenen Minisimb en ik ook al eventjes, maar het lukt hem nog niet alleen. Hij vindt het wel leuk om te doen, dus wie weet...

Wat doet de kinderfysio eigenlijk precies aan een afgeplat hoofdje?

Zeef77

Heb je al lang last van je nek en schouders? Geen idee of het iets met hormonen te maken kan hebben.
Lilla, 220 ml is idd best veel voor een baby van nog geen 3 maanden oud. Onze zoon is echt hongerig en krijgt nu, is ook al 4,5 maand, 2x een fles (forte) van 210+7 en 3x van 180+6. Hij is wel al 7,2 kg (bij 66cm). Maar zit nog ruim in maat 62. Hij kan de flessen makkelijk hebben, want laat echt nooit een druppel in de fles zitten. Wij vinden dus dat hij behoorlijk wat drinkt. Nu was ik vorige week op het CB en daar vonden ze hem wat aan de dunne kant. Ben ik het niet echt mee eens. Hij heeft echt al wel plooitjes en is zeer tevreden. Ga hem dus niet nog meer voeden wat wel het advies was. Over een week of 2 beginnen we met fruithapjes. Ons mannetje is dan 5 maanden.

Wat betreft de speen, die heeft draaibaby ook nooit gepakt. In het begin was dat wel eens jammer. Hij had enorme zuigbehoefte, maar wilde alleen mijn pink. Heb dus in het begin ongeveer hele dagen met mijn pink in zn mond gezeten. Hij zoog toen al wel heel veel op zijn knuistjes. Moet zeggen dat de zuigbehoefte nu stukken minder is en hij voldoende heeft aan zijn handjes. Af en toe heeft hij zijn duimpje in zn mond, maar dat is meer per ongeluk. Ben nu wel blij dat hij geen speen heeft, want is straks weer moelijk af te leren en ik hoef er s nachts gelukkig mijn bed niet voor uit.

Doet trouwens iemand nutrix/rijstebloem is de fles? Ik weet eigenlijk niet of dat nu alleen nodig is als extra voeding voor een lange nacht of dat het nu juist altijd wel handig is omdat ze alvast wat vaster voedsel binnen gaan krijgen voordat ze met hapjes gaan beginnen. Weet iemand dat?
Ja, 220 doe ik normaal ook nooit in een fles doen voor dochtertje hoor! (Overigens is ze ruim 13 weken, wel (net) 3 maanden oud dus). Meestal geef ik ongeveer 160 cc (volgens de regel 150 cc per kilo lichaamsgewicht per dag). Maar daar is ze dus nooit echt tevreden mee. Ik hoor van veel andere moeders dat hun kindjes zelf stoppen als ze niet meer willen, en aan de borst doet dochtertje dat ook. Omdat ik toevallig 220 in de fles had omdat ik dat net gekolfd had (en omdat het toch bv is, daar kunnen ze in principe niet te veel van krijgen heb ik altijd begrepen) liet ik haar drinken tot ze zelf stopte. Wat ze dus niet deed! Ik hoopte van te voren dat ze misschien 10 of 20 cc meer zou drinken dat ik haar normaal geef, en dan zou ik weten dat dat ongeveer haar max was. Maar ik geloof dat ze geen max heeft......

"Poeprug", geweldige term!!

Deaaimolen, ik geef je groot gelijk, als je baby tevreden en gezond is zou ik ook niet meer gaan voeden, waarom zou je? Omdat hij net niet op de gemiddelde-lijn van de groeicurve zit? Elk kind is anders, lijkt mij geen reden voor bezorgdheid!
Simbatje, ik heb idd al langer last van schouders/rug. Ik heb een behoorlijk "rsi-gevoelig" beroep (ik kan hier helaas niet melden wat, maar jullie zouden versteld staan als jullie wisten wat ik deed) en heb in het verleden al eens 6 weken thuis gezeten omdat ik toen ook al klachten had. Sindsdien (was in 2003) ben ik regelmatig terug geweest bij de fysio. Er is toen ook 'multidisciplinaire behandeling' op gezet, dat wil zeggen fysio, extra beweging en psycholoog. Dat laatste om stress te voorkomen, omdat dat een soort catalisator is. Het gaat eigenlijk best goed de afgelopen jaren, mits ik goed sport. Moet wel om de zoveel tijd terug naar de fysio, maar de intervallen worden steeds langer. Het rare is dat ik de afgelopen tijd nu juist wel goed heb gesport (vanaf 8 weken na de bevalling) en dat ik de klachten in polsen en duimen nooit heb gehad. (Nouja, het gaat ook wel weer over voordat ik een jongetje ben)

Lilla, heeft je dochter na die voeding van 220 cc nog minder gedronken, bijvoorbeeld een voeding overgeslagen ofzo?

Ik zat me later nog te bedenken... je schreef dat je 's ochtends vaak 60 cc extra kan kolven na de voeding, dus dat ze dan ook niet zoveel drinkt. Maar als ik naar mezelf kijk, heb ik 's ochtends altijd de meeste voeding. Als ik die voeding zou kolven, zou ik aan behoorlijk wat cc komen. Dus het is best denkbaar dat je dochter 's ochtends wel heel veel drinkt, bijvoorbeeld 200 cc, en dat jij dan dus 260 cc in je borsten hebt. Ik had vanmorgen mezelf voor en na de voeding gewogen, omdat ik nieuwsgierug was of dat veel scheelde. Het scheelde 200 gram! Nu is dat natuurlijk niet echt nauwkeurig, maar wel meer dan ik dacht.

Draaimolen, ik ben het eens met je hoor, gewoon je eigen gevoel volgen qua voeding, als je baby tevreden is.

Over de nutrix of rijstebloem. Sommige mensen doen dat inderdaad om te oefenen met een lepeltje. Zelf zie ik het nut er niet echt van in, ze leren het snel genoeg als je met de groente en fruithapjes begint.

Gaan jullie trouwens straks uit potjes fruit geven, of gaan jullie het zelf pureren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven