Leven zonder ouders

21-10-2015 09:50 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of hier ook mensen zijn die hun ouders op jonge leeftijd hebben verloren.

Dit is bij mij het geval en zou het fijn vinden om in contact te komen met anderen.

Mijn moeder is op mijn 12e overleden aan borstkanker en mijn vader heeft ons in de steek gelaten op mijn 19e.

Ik hoop reacties te ontvangen.

X.
Vreselijk. Geen ervaring mee.

Ik hoop dat je hier wat mensen treft die je steun kunnen geven.
Ach wat triest!

Ik hoop dat je hier wat lotgenoten treft en je verhaal kwijt kunt.
OMG
Wat verdrietig voor je....

Persoonlijk geen ervaring, mijn beide ouders zijn er nog. Maar mijn 9 jarige dochter stelt het vanaf haar 5de levensjaar zonder vader t.g.v. suicide. Mocht ik iets zinvols kunnen bijdragen, laat het me weten.
.
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 09:31
98.26% gewijzigd
.
97.92% gewijzigd
.
0.00% gewijzigd
Gelukkig krijg je tips van Swifty. Dan krijg je van mij een
Hoi LoveLife

Ik ben mijn moeder verloren toen ik 21 was en mijn vader toen ik 28 was. Beiden tgv ziekte. Wel stukken ouder dan jij. Weet ook niet of ik wat voor je kan betekenen?
Mijn moeder heeft me in de steek gelaten toen ik 8 was, en op mijn 17e is mijn vader overleden. Ook jong ouderloos dus.
.
97.73% gewijzigd
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 09:32
98.52% gewijzigd
Ik lees al langer mee, heb gewoon niet veel behoefte om zelf te posten. Nu dus wel.
Je mag me wel een pb'tje sturen. Ik ben zelf mijn vader verloren op m'n 9e en mijn moeder overleed toen ik 17 was. Beiden plotseling. Ik heb zelf ook veel herkenning gevonden bij een andere forumster hier en dat heeft me goed gedaan.
.
99.33% gewijzigd
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 09:30
96.36% gewijzigd
Heel herkenbaar verhaal Swifty. Vooral aan niet goed bekenden wil ik ook niets zeggen. Ze begrijpen het niet en kunnen zich niet verplaatsen. Of er wordt snel geoordeeld, daar heb ik zelf moeite mee. Wil graag dat mensen mij leren kennen en me niet beoordelen op mijn "verleden" of achtergrond. Dat is voor mezelf. Mijn direct naasten, zoals hele goede vriendinnen en mijn vriend weten het wel. Daar kan ik met hun wel over praten en dat lucht mij zo nu en dan een keertje best op. Het is inderdaad met vlagen. En soms het gevoel hebben alleen op de wereld te staan.

Ik heb met name zelf een heel erg sterk gevoel ontwikkeld van dat ik niet goed genoeg ben. Zelfs mijn eigen ouders boeit het niet dat ik besta. Hoe kan het dan dat mijn vriend mij zo leuk vind? Dat dilemma heb ik vaak.

Maar als je er over wilt praten, stuur maar een pb
Bedankt voor alle lieve berichtjes!

Ik begrijp wat je bedoelt chantalzr-7. Je blijft dat meisje met een verhaal en elke keer weer aan nieuwe mensen vertellen vind ik ook heel vervelend. Ik mis vooral de gezelligheid, steun en liefde van een gezin. Mijn vriend werkt veel en zijn familie is niet zo warm en open als ik gewend ben.

Btw hoe kan ik een privébericht sturen?
Onder m'n ava links staat een icoontje als het goed is (maar volgens mij moet je je eigen pb-functie ook nog aanzetten)

Ik wil anders ook wel in dit topic mee kletsen als je daar meer behoefte aan hebt. Ik kan helaas het bericht van Swifty niet meer zien maar ik herken wat chantalzr-7 schrijft. Je wil gewoon zijn, gewoon meedoen, en tegelijkertijd voel je soms eenzaamheid en onbegrip omdat je meer obstakels moet overwinnen om hetzelfde te bereiken.
Leven zonder ouders. Heel herkenkaar. Ik heb ze al heel lang niet meer. zo'n 35 jaar. Ze leefde wel, maar het waren geen ouders. Eén is inmiddels overleden. Voor zover als ik weet de ander nog niet. Sinds ik zelf een kind heb, merk ik dat ik het bij tijden erg lastig vind. Confronterend in de zin van; Gelukkig hoeft mijn kind niet hetzelfde mee te maken & dit had ik ook wel graag gewild. Ook al ben ik 40 jaar, soms bekruipt me het gevoel en de wens om ouders te hebben. Wanneer ik andere soms hoor praten over hun ouders, zou ik ook wel zo'n plek willen hebben waar je ten alle tijden welkom bent.....
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
Dikke voor jullie allemaal dames. Mijn ouders leven beiden nog en weet daardoor ook niet hoe zwaar het daadwerkelijk is. Maar ik zie wel hoe het vreet aan mijn man. Hij is op zijn 23ste zijn vader verloren en op zijn 39ste zijn moeder. Vooral toen onze dochter geboren werd had hij het er zwaar mee. En gisteren is hij direct naar het graf van zijn ouders gegaan toen we vernomen hadden nog een meisje te krijgen. Het lijkt me echt vreselijk.

Ik wens jullie allemaal veel goeds toe.
Lief van je Fleetfox, en gefeliciteerd met het nieuws! Heb zelf (nog) geen kinderen maar ik kan het me helemaal indenken van je man. Niet alleen verdriet omdat ze de grote gebeurtenissen niet mee mogen maken, ook de kleine dingetjes die daarbij zo vanzelfsprekend zijn. Even bellen: 'goh mam, hoe deed jij dat toen?'

Ik herken ook wat jij schrijft Marielle. Soms steekt het. Tegelijkertijd voelt zo'n warme plek voor mij ook onwennig, zoals bij mijn schoonouders. Gezellig met een gezin om tafel, lachen, herinneringen ophalen, dat is zo'n ver-van-m'n-bed-show.
Inderdaad Diana, een warme plek geven vind in makkelijker dan ontvangen. Bij 'gezellig om de tafel ' vraag ik me vaak af of het echt is. Zo vreemd. Terwijl ik het zelf wel doe voor mijn dochter. Dat voelt dan wel goed.
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven