Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Pientjexxxx schreef op 21 oktober 2015 @ 20:17:

[...]

In de toekomst moet er blijvend gefinancierd worden. We hebben al een flink begrotingstekort, dus is er niet bepaald geld over. Daarnaast zie ik heel veel problemen in de cultuur die deze mensen meenemen. Er komen ook veel Afghanen, Pakistanen en Irakezen binnen. Er komen nog veel meer Afghanen binnen nu Pakistan ze kwijt wil en ook uit Jemen worden er mensen verwacht. Dat zijn allemaal landen waar vrouwen als derderangs burgers worden gezien. Denk je nu echt dat die mannen na een inburgeringscursus ineens respect voor (westerse) vrouwen gaan krijgen? Dat ze homo's gaan accepteren?

Naast de zielige kinderen die ik op tv en in de krant zie, zie ik ook héél veel agressieve, schreeuwende jonge mannen. Die een tentenkamp in Slovenië in de brand steken, die allah akbar roepen, die in een asielcentrum geen voedsel van vrouwen aannemen, die er een zooitje van maken, die van alles eisen, die overal over klagen, die geen pakket van het Rode Kruis aanpakken omdat er een kruis opstaat en die een heel grote mond hebben. Ik zie die mensen niet als een verrijking van Nederland, maar als een voorbode van grote problemen hier.Helemaal met je eens:
Vruchtgebruik:

Dat hoop ik echt en dan niet het gezeik van veel mannen dat schoonmaken en koken vrouwenwerk is maar dat ook zij hun steentje bijdragen. Willen zij in Nederland willen blijven zullen ze moeten leren dat man en vrouw gelijk zijn.
quote:Superhuisvrouw schreef op 21 oktober 2015 @ 22:24:

[...]

Helemaal met je eens:+1
+2
quote:Pientjexxxx schreef op 21 oktober 2015 @ 22:23:

[...]

Dat zeg ik helemaal niet, je verzint zoals gewoonlijk er weer van alles zelf bij.Jawel, dat zeg je wel. Je zegt: "Nederlanders die in het buitenland wonen en werken, houden zelf hun broek op dus ook dat is niet te vergelijken." Je bedoelde: niet te vergelijken met vluchtelingen in Nederland die zich niet aanpassen (want ik reageerde op de post van kwallenbal, die stelde dat "wij ons ook zouden aanpassen als we in hun land (lees: het land van de vluchtelingen) waren" door te zeggen dat 'wij' ons niet bepaald aanpassen in het buitenland). Ik toonde aan dat er ook zat Nederlanders in het buitenland zijn die zich niet aanpassen, waarop je reactie was dat die zelf hun broek ophouden en dat je het daarom niet mag vergelijken. Vind je mijn conclusie dat jij dus stelt dat je je niet hoeft aan te passen als je zelfredzaam bent nu zo vergezocht? Ik doe niets anders dan jouw post lezen en analyseren. Dit is wat eruit komt.
quote:Kwallenbal schreef op 21 oktober 2015 @ 22:02:

Juist HBG. Jij verwoordt het stukken beter dan ik.

Overigens vind ik niet dat wij ons moeten aanpassen maar zij moeten leren wat hier gangbaar en normaal is. Wij zouden ons ook aanpassen als wij in hun land gast zijn.

Ik lees in de Duitse media veel verhalen over wantoestanden in AZC'S waar mannen voedsel weigeren van vrouwen.

Dan vraag ik me wel eens af of die verhalen kloppen, in hun eigen land kookt hun moeder / vrouw toch ook?

Maar als het klopt moet je daar niet in meegaan, heel simpel dit zijn onze vrouwelijke vrijwilligers en of zij schept uw eten op of u smeert zelf een boterham.

Even een offtopic vraag, is een vrouw onrein volgens de Islam? Dat is toch 50% van de wereldbevolking.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Kwallenbal schreef op 21 oktober 2015 @ 22:27:

+2+3
Goede vraag Gijs. Het zal wel te maken hebben dat als een vrouw menstrueert ze bepaalde dingen niet mag, ze haram is op dat moment, en dat weten ze niet bij een "westerse vrouw" want die kent dat soort flauwekul niet dus deelt ook eten uit als ze menstrueert.

Ze heeft sowieso de verkeerde kleding aan of juist niet aan

Zo maar even een gedachte hoor.
quote:barbaracartland schreef op 21 oktober 2015 @ 22:24:

[...]

En werken die mensen ook bij azc's? Daar is mij niets van bekend. Ik kom nochtans uit de gemeente waar het Work First-project zijn Nederlandse premiere kende en die ook nog eens het grootste azc van Nederland huisvest. En hier werken geen mensen met een bijstandsuitkering in een azc. Mocht dat wel zo zijn, dan is dat ook niet zo'n probleem. Ik meen me te herinneren dat er best veel mensen (in dit topic) voor zo'n verplichte tegenprestatie zijn en ook dat mensen zich (in een van deze topics) uitgesproken hebben voor kledingeisen aan bijstandsgerechtigden. Toen ging dat om het verbieden van islamitische kleding, maar me dunkt dat professioneel kleden voor werkzoekenden sowieso nuttig is.

hahaha profesioneel kleden, ja tuurlijk .

Laten we nu maar eerst zorgen dat de bijstandsgerechtigde een echte ban krijgt inplaats van een baan in te nemen tegen betaling van de bijstand waar een normaal salaris tegenover hoort te staan.

Het gedwongen "vrijwilligerswerk"is behalve oneerlijke concurentie en onderbetaald .
Precies Ronnie.

Zou jij gaan werken voor de helft van je salaris zonder secundaire arbeidsvoorwaarden ed Barbara?

Moet je niet willen.
quote:Pientjexxxx schreef op 21 oktober 2015 @ 22:24:

[...]

Dat geldt niet voor alle gemeentes. Ik ben ook benieuwd hoe vaak zo'n strafkorting wordt toegepast en hoeveel deze bedraagt. In de praktijk schijnt het niet zoveel voor te stellen.Hier wel, het begint bij 30 % tot stopzetting. Mijn vriendin werd eerst vanwege haar leeftijd en akelige omstandigheden na het overlijden van haar man vrijgesteld, ze was toen 63,5, nu doet ze verplicht vrijwilligerswerk, ze wordt binnenkort 65.
verba volant, scripta manent.
quote:ronniemitchel schreef op 21 oktober 2015 @ 22:32:

[...]

hahaha profesioneel kleden, ja tuurlijk .

Laten we nu maar eerst zorgen dat de bijstandsgerechtigde een echte ban krijgt inplaats van een baan in te nemen tegen betaling van de bijstand waar een normaal salaris tegenover hoort te staan.

Het gedwongen "vrijwilligerswerk"is behalve oneerlijke concurentie en onderbetaald .Dat ben ik met je eens. Ik zou wel graag een prikkel houden voor bepaalde categorieen blije bijstandsgerechtigden (zie je, ik ben echt rechtser dan jullie denken), maar een straatveger uit zijn reguliere baan wegbezuinigen en hem later dwingen precies hetzelfde werk te doen als tegenprestatie voor een bijstandsuitkering, dat is compleet demotiverend en oneigenlijk gebruik van de participatiewet, vind ik.
Hier is dat ook en als je geen vrijwilligerswerk doet word je verplicht 20 uur werkzaamheden te verrichten waar normaal iemand een gewoon loon voor zou krijgen. Schandalig gewoon.
quote:Kwallenbal schreef op 21 oktober 2015 @ 22:33:

Precies Ronnie.

Zou jij gaan werken voor de helft van je salaris zonder secundaire arbeidsvoorwaarden ed Barbara?

Moet je niet willen.

Nee, als ik daartoe gedwongen zou worden zou ik een rechtzaak aanspannen,ik wil best werken, maar dan ook gewoon betaald worden .

Het is op het moment al zo dat er heel veel op maatschappelijkwerk bezuinigd is en steeds meer door vrijwilligers die er geen opleiding voor hebben gevolgd het maar moeten opknappen en ondertussen zitten maatschappelijk werkers thuis die niet meer aan de bak komen.,maar hee zo komen er wel steeds meer "vrijwilligers"bij

Maar goed ik ben afgekeurd en doe nu een stuk minder vrijwilligers werk omdat het gewoon te zwaar is.
Dat bedoeld Ronnie toch ook Barbara of ben ik nu gek
quote:barbaracartland schreef op 21 oktober 2015 @ 22:35:

[...]

Dat ben ik met je eens. Ik zou wel graag een prikkel houden voor bepaalde categorieen blije bijstandsgerechtigden (zie je, ik ben echt rechtser dan jullie denken), maar een straatveger uit zijn reguliere baan wegbezuinigen en hem later dwingen precies hetzelfde werk te doen als tegenprestatie voor een bijstandsuitkering, dat is compleet demotiverend en oneigenlijk gebruik van de participatiewet, vind ik.Dit is precies .wat nu gaande is Barbara
quote:barbaracartland schreef op 21 oktober 2015 @ 22:28:

[...]

Jawel, dat zeg je wel. Je zegt: "Nederlanders die in het buitenland wonen en werken, houden zelf hun broek op dus ook dat is niet te vergelijken." Je bedoelde: niet te vergelijken met vluchtelingen in Nederland die zich niet aanpassen (want ik reageerde op de post van kwallenbal, die stelde dat "wij ons ook zouden aanpassen als we in hun land (lees: het land van de vluchtelingen) waren" door te zeggen dat 'wij' ons niet bepaald aanpassen in het buitenland). Ik toonde aan dat er ook zat Nederlanders in het buitenland zijn die zich niet aanpassen, waarop je reactie was dat die zelf hun broek ophouden en dat je het daarom niet mag vergelijken. Vind je mijn conclusie dat jij dus stelt dat je je niet hoeft aan te passen als je zelfredzaam bent nu zo vergezocht? Ik doe niets anders dan jouw post lezen en analyseren. Dit is wat eruit komt.

Ik bedoel dat als je je niet aanpast aan het land waar je woont, je ook meestal niet aan het werk kunt. Nederlanders die in België wonen, verschillen qua cultuur niet zoveel van de Belgen.

Jij vergelijkt vakanties met het wonen in een land. Ik vind dat twee verschillende zaken. Als ik een Nederlandse journaliste in het M-O zie dan heeft zij gepaste kleding aan. Als Nederlanders naar Saoedi-Arabië gaan dan hebben zij ook gepaste kleding aan. Als er Nederlandse jongeren naar Spanje gaan en zich in Lloret losbollig gedragen, dan zou je zelfs kunnen zeggen dat zij zich aanpassen aan de cultuur daar. Daar zou ik in een driedelig mantelpakje immers uit de toon vallen.

Het gaat natuurlijk niet alleen om de kleding. Het gaat erom dat er in de meeste moslimculturen weinig respect is voor met name westerse vrouwen. Als je je haren niet bedekt dan wordt je gezien als hoer. Je bent gewoon minderwaardig aan een man. Dat is de kern van het probleem. Het niet accepteren van een vrouw als chef of bazin, het niet willen schudden van de hand van een vrouw, het niet eens willen aanpakken van een maaltijd die uitgereikt wordt door een vrouw of niet geholpen willen worden door een vrouw aan de kassa zijn zaken die in Nederland niet kunnen. In Nederland zijn vrouwen vrij om te kiezen wat voor kleding ze willen dragen. Het zou verstandiger zijn om dit soort zaken direct duidelijk te maken aan de nieuwkomers i.p.v. dat wij ons gelijk aan hun gaan aanpassen om conflicten te voorkomen.
quote:Kwallenbal schreef op 21 oktober 2015 @ 22:37:

Dat bedoeld Ronnie toch ook Barbara of ben ik nu gek Nee je bent niet gek
quote:Wageningen1985 schreef op 21 oktober 2015 @ 22:22:

[...]

In moslimlanden als Iran moet je ook buiten een hoofddoek op en mag je niet schreeuwen op staat want dan wordt je opgepakt ook mag je geen homoseksueel zijn want je wordt aan de hoogste kraan opgehangen.in landen waar de sharia geldt. Er zijn ook moslimlanden die gewoon seculier zijn.
Over respect voor vrouwen gesproken... De eerste vrouwelijke spreekster die voorstander is van opvang van vluchtelingen in Steenbergen kreeg vanavond een werkelijk afschuwelijk spreekkoor over zich heen ("Daar moet n piemel in...") gebruld door zogenaamd beschaafde Nederlanders??? Om je kapot te schamen. Ik stel voor om dergelijke Nederlanders in te wisselen voor echte vluchtelingen, wordt ons land een stuk leefbaarder van!
denkmetjehart
quote:barbaracartland schreef op 21 oktober 2015 @ 22:35:

[...]

Dat ben ik met je eens. Ik zou wel graag een prikkel houden voor bepaalde categorieen blije bijstandsgerechtigden (zie je, ik ben echt rechtser dan jullie denken), maar een straatveger uit zijn reguliere baan wegbezuinigen en hem later dwingen precies hetzelfde werk te doen als tegenprestatie voor een bijstandsuitkering, dat is compleet demotiverend en oneigenlijk gebruik van de participatiewet, vind ik.En dat is nou precies wat in een aantal gemeentes gebeurt. Godzijdank heb ik nooit een beroep hoeven doen op die instanties maar je zult maar afhankelijk zijn van een bijstandsuitkering en dan tegen je pensioenleeftijd zitten aan te hikken. Al was je neurochirurg, dan mag je tot je 65 en verder papier prikken of radijsjes uit de grond halen en bundelen.
verba volant, scripta manent.
quote:barbaracartland schreef op 21 oktober 2015 @ 22:19:

En op vakantie ben je ook gast in een vreemd land. Me dunkt dat je je dan ook fatsoenlijk hoort te gedragen.

Ik reis heel veel maar in de meeste landen moet je je toch gewoon schikken naar de locale wetten en gebruiken.

Dat ze in vakantie oorden uit commerciële overwegingen een oogje dichtknijpen bij dronken jongeren klopt inderdaad maar daar blijft het bij.

In de meeste landen vertalen ze hun gemeentelijke documenten echt niet, dat moet je zelf regelen.

Er zijn uitzonderingen maar ze tappen in de meeste Islamitische landen geen biertje om de Europeanen een warm welkom te heten en alleen een echte held probeert in dat soort landen een kerk op te richten of als vrouw in een bikini in het locale zwembad te plonsen (indien Aanwezig)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nee je bent niet gek

Yessss, eindelijk erkenning

Thank you. Nu slaap ik vast en zeker goed.

Trusten
quote:second13 schreef op 21 oktober 2015 @ 22:44:

Over respect voor vrouwen gesproken... De eerste vrouwelijke spreekster die voorstander is van opvang van vluchtelingen in Steenbergen kreeg vanavond een werkelijk afschuwelijk spreekkoor over zich heen ("Daar moet n piemel in...") gebruld door zogenaamd beschaafde Nederlanders??? Om je kapot te schamen. Ik stel voor om dergelijke Nederlanders in te wisselen voor echte vluchtelingen, wordt ons land een stuk leefbaarder van!Jawel, maar dat is anders.
quote:second13 schreef op 21 oktober 2015 @ 22:44:

Over respect voor vrouwen gesproken... De eerste vrouwelijke spreekster die voorstander is van opvang van vluchtelingen in Steenbergen kreeg vanavond een werkelijk afschuwelijk spreekkoor over zich heen ("Daar moet n piemel in...") gebruld door zogenaamd beschaafde Nederlanders??? Om je kapot te schamen. Ik stel voor om dergelijke Nederlanders in te wisselen voor echte vluchtelingen, wordt ons land een stuk leefbaarder van!walgelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven