Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:rosemetijs schreef op 25 oktober 2015 @ 18:15:

Ik mag toch hopen dat Merkel eindelijk begrijpt dat die mensen uberhaubt niet meer op de Balkanroute terecht moeten komen.

Dat de bootjes worden teruggeduwd en vernietigd.Ik mag toch hopen dat Merkel gewoon haar hart volgt. Zouden meer mensen moeten doen.
Ja, mensen uit je land weren met waterkanonnen is mensonwaardig en wat mij betreft fascistoïde.

Die mensen zijn wanhopig en dan ook nog zoiets?

Ook op dat Lesbos. IK kan me best voorstellen dat ze er zat van hebben om als beesten behandeld te worden.
quote:hollebollegijs schreef op 25 oktober 2015 @ 18:19:

[...]

En hoeveel mensen gaan we toelaten?

Jij mag het zeggen.

Overigens wil zelfs "wir schaffen es" Merkel de grenzen sluiten.Als ieder Europees land meewerkt, dan is er wat mij betreft geen limiet.
quote:gedanst schreef op 25 oktober 2015 @ 18:20:

[...]

Ik mag toch hopen dat Merkel gewoon haar hart volgt. Zouden meer mensen moeten doen.Als ze dan niet alleen haar eigen hart volgt, maar ook haar eigen portemonnee trekt om de gevolgen daarvan te dragen, mag ze dat, wat mij betreft.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:gedanst schreef op 25 oktober 2015 @ 18:22:

[...]

Als ieder Europees land meewerkt, dan is er wat mij betreft geen limiet.

Probleem is dat de meeste vluchtelingen alleen naar de top 3 landen Duitsland,Zweden en Nederland willen.!

Waarom is dat denk je?

[...]

Ik mag toch hopen dat Merkel gewoon haar hart volgt. Zouden meer mensen moeten doen.

Nou nee laten ze liever het verstand gaan gebruiken, en er voor zorgen dat ze niet deze kant opkomen door heel duidelijk te vertellen dat ze hier niks kunnen verwachten.

En voor je begint dat ik vast nu een taart ga eten om op deze manier te proberen mijn mond te snoeren kan ik je vertellen dat ik geen taart in huis heb,en het sneu voor de kinderen vind die door hun ouders worden meegesleept en er niks in te vertellen hebben hoe hun leven door hun ouders/familie in de waagschaal gesteld word terwijl ze veilig zitten!

[...]

100 miljoen mensen is geen probleem?

En zegt niet dat ze niet komen als de grenzen op gaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:ronniemitchel schreef op 25 oktober 2015 @ 18:26:

[...]

Nou nee laten ze liever het verstand gaan gebruiken, en er voor zorgen dat ze niet deze kant opkomen door heel duidelijk te vertellen dat ze hier niks kunnen verwachten.

En voor je begint dat ik vast nu een taart ga eten om op deze manier te proberen mijn mond te snoeren kan ik je vertellen dat ik geen taart in huis heb,en het sneu voor de kinderen vind die door hun ouders worden meegesleept en er niks in te vertellen hebben hoe hun leven door hun ouders/familie in de waagschaal gesteld word terwijl ze veilig zitten!Nee, laten we mensen die gevlucht zijn, die anders vermoord worden vanwege hun mening/geaardheid of waarom dan ook opvangen i.p.v. terugsturen.

[...]

Het idee is dat je een getal noemt. Is een soort hobby van bepaalde mensen hier ofzo, naar een getal vragen en ongeacht het antwoord of neerzetten.

Ik snap het ook niet maar dat is blijkbaar een soort ontgroening ofzoiets.
quote:Cateautje schreef op 25 oktober 2015 @ 18:20:

Ja, mensen uit je land weren met waterkanonnen is mensonwaardig en wat mij betreft fascistoïde.

Ook op dat Lesbos. IK kan me best voorstellen dat ze er zat van hebben om als beesten behandeld te worden.

En je voorstel is?

De grenzen open en 100 miljoen personen doorlaten of 200 miljoen?

Ze gedragen zich als beesten en worden dan zo behandeld, zo kan je het ook zien.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:vruchtgebruik schreef op 25 oktober 2015 @ 18:28:

[...]

Het idee is dat je een getal noemt. Is een soort hobby van bepaalde mensen hier ofzo, naar een getal vragen en ongeacht het antwoord of neerzetten.

Ik snap het ook niet maar dat is blijkbaar een soort ontgroening ofzoiets. Ja, inderdaad.

[...]

Ik snap het ook niet maar dat is blijkbaar een soort ontgroening ofzoiets.Dat begrijp ik. Maar ik laat me niet uitlokken.
quote:gedanst schreef op 25 oktober 2015 @ 18:28:

[...]

Nee, laten we mensen die gevlucht zijn, die anders vermoord worden vanwege hun mening/geaardheid of waarom dan ook opvangen i.p.v. terugsturen.

Het gros zit gewoon veilig in Jordanië en Turkije.!

Voor ze in Duitsland en Nederland aankomen zijn ze ook al tig veilige landen gepasseerd.!
quote:pejeka schreef op 25 oktober 2015 @ 18:22:

[...]

Als ze dan niet alleen haar eigen hart volgt, maar ook haar eigen portemonnee trekt om de gevolgen daarvan te dragen, mag ze dat, wat mij betreft.precies
quote:Cateautje schreef op 25 oktober 2015 @ 17:57:

[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat Dijkhof en zijn ambtgenoten niet aan weekend toekomen en zelfs nu aan het werk zijn om te doen wat ze kunnen.Allemaal paniekvoetbal wat er nu gebeurt. Ze hadden al jaren geleden beleid moeten uitstippelen om dit te voorkomen.
quote:hollebollegijs schreef op 25 oktober 2015 @ 18:29:

[...]

En je voorstel is?

De grenzen open en 100 miljoen personen doorlaten of 200 miljoen?

Ze gedragen zich als beesten en worden dan zo behandeld, zo kan je het ook zien.

100 miljoen. Deze keer zonder capslock, ik ben onder de indruk.

Je weet het mooi te vertellen.

[...]

Ik snap het ook niet maar dat is blijkbaar een soort ontgroening ofzoiets.

Nee dat is realistisch.

Aan iedere opvang zit een beperking een maximum en daarom koppel je er een cijfer aan.

Ieder weldenkend mens, zelfs Merkel vind dat de rek er uit is dus waarom niet gewoon een getal noemen?
En veilig vanwege hun geaardheid zijn ze in Nederland in de opvang ook al niet dat werd van de week in nieuwsuur weer eens pijnlijk duidelijk.

[...]

Ik mag toch hopen dat Merkel gewoon haar hart volgt. Zouden meer mensen moeten doen.En ik mag toch hopen dat iemand die politiek zoveel in de melk te brokkelen heeft haar verstand gebruikt!
quote:Pientjexxxx schreef op 25 oktober 2015 @ 18:32:

[...]

Allemaal paniekvoetbal wat er nu gebeurt. Ze hadden al jaren geleden beleid moeten uitstippelen om dit te voorkomen.Dat is inderdaad niet gebeurd, maar dat kan je Dijkhof niet aanrekenen, die doet wat hij kan.
quote:Pientjexxxx schreef op 25 oktober 2015 @ 18:33:

[...]

En ik mag toch hopen dat iemand die politiek zoveel in de melk te brokkelen heeft haar verstand gebruikt!Nou zeg dat wel.!

Ook op dat Lesbos. IK kan me best voorstellen dat ze er zat van hebben om als beesten behandeld te worden.Als je het door mij geplaatste linkje dat ik vanmiddag had gepost had bekeken, dan had je een gezin gezien dat de overtocht gaat maken terwijl ze van alle gemakken voorzien waren. Ze wonen in Istanbul in een normale woning met alles erop en eraan. Pa werkt er als kok en ze kunnen zich er prima redden. Toch zijn ze vastbesloten om hierheen te komen. Waarom? Omdat het geld hier aan de bomen groeit? Niet voor de veiligheid in ieder geval en ook niet voor werk of onderdak, want al in al die zaken zijn ze al voorzien.
In ieder geval. In Nederland is er sprake van vluchtelingenopvang tot 60.000, ik neem aan dat knappe koppen dat hebben berekend, dus ga ik er vanuit dat dat wel een goed aantal zal zijn.

.

Heeeeeeeeeeeeeel wanhopig

http://www.geenstijl.nl/m ... t_kan_zo_niet_langer.html
quote:Pientjexxxx schreef op 25 oktober 2015 @ 18:37:

[...]

Als je het door mij geplaatste linkje dat ik vanmiddag had gepost had bekeken, dan had je een gezin gezien dat de overtocht gaat maken terwijl ze van alle gemakken voorzien waren. Ze wonen in Istanbul in een normale woning met alles erop en eraan. Pa werkt er als kok en ze kunnen zich er prima redden. Toch zijn ze vastbesloten om hierheen te komen. Waarom? Omdat het geld hier aan de bomen groeit? Niet voor de veiligheid in ieder geval en ook niet voor werk of onderdak, want al in al die zaken zijn ze al voorzien.Ja, dat zijn stommelingen, maar zij zijn niet representatief voor de meerderheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven