Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:ronniemitchel schreef op 27 oktober 2015 @ 19:17:

[...]

De PVV is helemaal niet links, de PVV is Geert die nog steeds in hart en nieren een VVD'r is die programma's van andere partijen o.a de zorg van de SP heeft gejat en gecopyeerd,meer niet verder doet hij aan haatzaaierij en dat doet de SP niet.Onder de die hard core van de PVV is er een groep die gewoon vind dat LINKS overal de schuld van heeft en Adolf Hitler is ook links. Heb je het ook zo zout gegeten? Dat Geert nu 36 gedroomde zetels heeft is niet omdat hij een VVD'er die net zo hard de rechtse lijn volgt zal misschien een 1/4 van zijn volgelingen uitmaken maar de rest predikt al de revolutie. Het blijft me verbazen dat daar niet voor gewaarschuwd wordt of onderzocht wordt.
quote:duistercontinent schreef op 27 oktober 2015 @ 19:13:

[...]

Ja die verwachtte ik al. Het nieuwe excuus voor de PVV aanhang. Hitler was links. Nou hij was niet links hij werd door de fabrikanten, gegoede burgerij gefêteerd als zijnde de messias. Die messias en zijn discipelen konden aan de macht komen omdat antisemitisme een gewoon goed was.

Nu heeft het beestje een andere naam maar in principe verschilt het niet. Populisme is levensgevaarlijk maar :Panem et circenses nog steeds en altijd.

Maar PVV roept niet op tot geweld, wil niemand uitroeien.

Het bruggetje hitler-->pvv wordt verkeerd gemaakt in mijn ogen.
quote:ronniemitchel schreef op 27 oktober 2015 @ 18:53:

[...]

Waarom zeg je niet bij je vraag dat je het ook op de napraat topic hebt gezegd dat je deze vraag hebt gesteld?, waar hoop je op?, om het te kunnen uitmaken voor racist?Ik hoop dat hij antwoordt dat hij die ene is.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:simbalabimba schreef op 27 oktober 2015 @ 18:42:

[...]@Happy Daddy, ben jij die ene, of behoor jij bij de rest vh groepje van 20?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

quote:simbalabimba schreef op 27 oktober 2015 @ 19:22:

[...]

Ik hoop dat hij antwoordt dat hij die ene is.Ik zou het zéker hebben gezegd als ik hem was. Als hij echt niet bij die groep van 19 hoort dan wil je dat juist duidelijk maken. Dan wil je niet met die anderen geassocieerd worden.
quote:bungaa schreef op 27 oktober 2015 @ 19:21:

[...]

Maar PVV roept niet op tot geweld, wil niemand uitroeien.

Het bruggetje hitler-->pvv wordt verkeerd gemaakt in mijn ogen.

In wat voor wereld leef jij? Ik zou de bedreigingen die zijn gemaakt niet uitvlakken. Zelfs mijn naam verscheen op een lijstje van linksen die als de pvv het voor het zeggen had de kogel moet krijgen.

Ook zijn er nog wat van die schatjes die vinden dat de linksen tegen de muur moeten en de honden het moeten afmaken. Verkeerd?
quote:happy-daddy schreef op 27 oktober 2015 @ 19:03:

[...]

Oo was dat de insteek.

Had zoiets wel verwacht.

Ik ben een "racist" heb namelijk meestal buitenlandse vriendinnen . Bulgaars , Belgisch , Duits ,Pools , Mexicaans , kosovaars(moslim)

Wie weet komt er ook nog wel een Syrische schone bij

Als jij niet van mij persoonlijk de insteek weet, houd je verwachtingen/aannames dan voor je.

'k Heb je de vraag opnieuw gesteld.

quote:duistercontinent schreef op 27 oktober 2015 @ 19:13:

[...]

Ja die verwachtte ik al. Het nieuwe excuus voor de PVV aanhang. Hitler was links. Nou hij was niet links hij werd door de fabrikanten, gegoede burgerij gefêteerd als zijnde de messias. Die messias en zijn discipelen konden aan de macht komen omdat antisemitisme een gewoon goed was.

Nu heeft het beestje een andere naam maar in principe verschilt het niet. Populisme is levensgevaarlijk maar :Panem et circenses nog steeds en altijd.

Populisme is niet per definitie levensgevaarlijk. Iedere politicus, van zeer links tot zeer rechts, bedient zich van dat mechanisme. Door mensen dingen te beloven, bijvoorbeeld, als ze maar op hen stemmen. En te doen alsof ze écht héus wáár naar de mensen luisteren. Toen Rutte ons allemaal 1000 euro beloofde, was hij in feite ook populistisch bezig. Toen Bos/Samson ons beloofde dat écht, héus waar, er een nieuw referendum zou komen over de Europese Grondwet, was hij ook populistisch bezig. Ze hebben beiden hun beloften niet waargemaakt. Maar het was leuk om het volk te trekken, of niet?

Feit is echter gewoon, dat we als kiezer steeds minder te vertellen hebben. 80% van onze wet- en regelgeving wordt tegenwoordig door Brussel bepaald, en daar hebben we geen enkele democratische invloed op. Want het EP, waar we dan wél voor mogen stemmen, is een wassen neus. Het kan geen wetten initiëren, het heeft geen beslissingsbevoegdheid en hooguit kan het een advies uitbrengen aan de Europese Commissie, maar de Europese Commissie hoeft daar niks mee te doen als het hen niet uitkomt.

En dan kan je de illusie hebben dat je binnenslands als kiezer nog een verschil kunt uitmaken, maar dat is dus hooguit in de marge. Want onze landelijke politici mogen slechts zoveel bewegen als Europa dicteert, en over Europa hebben we dus niks te vertellen als kiezer.

De hele afbraak van ons sociale stelsel is dan ook onderdeel van Europees beleid. Want landen moeten gelijkgeschakeld worden om ze op één lijn te krijgen, en aangezien we hier in Nederland één van de beste sociale stelsels in Europa hadden, moet dat hier dus goeddeels afgebroken worden om ons op één lijn te krijgen met andere lidstaten. Laat je nou geen zand in de ogen strooien!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrolijken pappie hoort bij de 80 van de in totaal 100 mensen

ajb zeg, waar zijn mensen hier mee bezig?!
quote:simbalabimba schreef op 27 oktober 2015 @ 19:23:

[...]

@Happy Daddy, ben jij die ene, of behoor jij bij de rest vh groepje van 20?Ah joh, de post is verwijderd, klaar toch?wil je echt een vraag stellen waarvan je het antwoord niet wil weten.
quote:bungaa schreef op 27 oktober 2015 @ 19:27:

[...]

Ah joh, de post is verwijderd, klaar toch?wil je echt een vraag stellen waarvan je het antwoord niet wil weten.provoceren net zo lang tot het topic gesloten word, nou ja het scheelt ik heb ze onder negeer gezet .
quote:ronniemitchel schreef op 27 oktober 2015 @ 19:21:

[...]

wat maakt dat uit wat wij denken, jij denkt dat hij zo denkt ,maar er staat nergens dat hij er zo over denkt.

En jij denkt weer dat je weet wat mijn gedachte achter de vraag was.

Dat ik het ook op Napraat heb gezet ( dat ik @HappyDaddy de vraag heb gesteld) doet er toch niet toe?

Ik heb het eerst hier gepost, om niet, zonder te weten wat @Happy Daddy precies met zijn opmerking bedoelde ( dus of hij die ene vd 20 was ) iemand te veroordelen voor een zéér onaangename gedachte.

quote:cijfernerd schreef op 27 oktober 2015 @ 19:18:

[...]

Nu verdraai jij zijn woorden.Echt niet.

[...]

Ah joh, de post is verwijderd, klaar toch?wil je echt een vraag stellen waarvan je het antwoord niet wil weten.Nee, niet klaar.

[...]

Ah joh, de post is verwijderd, klaar toch?wil je echt een vraag stellen waarvan je het antwoord niet wil weten.

Ja, ik wil het antwoord weten daarom stelde ik de vraag en stel ik 'm nu weer.

Als @HappyDaddy geen antwoord wil geven: prima, maar ik wil 'm wel de kans geven dat te doen. En dat kan alleen als ik mijn vraag nog een keer stel, want die andere is verwijderd.

Zeker niet klaar post verwijderen is wel het minste wat de mods kunnen doen.
quote:duistercontinent schreef op 27 oktober 2015 @ 19:24:

[...]

In wat voor wereld leef jij? Ik zou de bedreigingen die zijn gemaakt niet uitvlakken. Zelfs mijn naam verscheen op een lijstje van linksen die als de pvv het voor het zeggen had de kogel moet krijgen.

Ook zijn er nog wat van die schatjes die vinden dat de linksen tegen de muur moeten en de honden het moeten afmaken. Verkeerd?

Waarom stond jij dan op zo'n lijst?

Aangifte gedaan zeker en de daders zijn veroordeeld.

Is Wilders al ooit veroordeeld?

[...]

Ah joh, de post is verwijderd, klaar toch?wil je echt een vraag stellen waarvan je het antwoord niet wil weten.Sommigen willen hem op het ''hakblok'.......
quote:cijfernerd schreef op 27 oktober 2015 @ 19:37:

[...]

Sommigen willen hem op het ''hakblok'.......Doe nou niet alsof ik zijn woorden verdraai en hem op het hakblok wil.
quote:simbalabimba schreef op 27 oktober 2015 @ 19:32:

[...]

Ja, ik wil het antwoord weten daarom stelde ik de vraag en stel ik 'm nu weer.

Als @HappyDaddy een antwoord wil geven: prima, maar ik wil 'm wel de kans geven dat te doen. En dat kan alleen als ik mijn vraag nog een keer stel, want die andere is verwijderd.

Als we toch kinderachtig gaan doen,

Volgens mij mag je niey doordiscussieren over een verwijderde post in dit topic.

En misschien heeft happy daddy wel een ban gekregen. De mods zitten er bovenop.
quote:bungaa schreef op 27 oktober 2015 @ 19:36:

[...]

Waarom stond jij dan op zo'n lijst?

Aangifte gedaan zeker en de daders zijn veroordeeld.

Is Wilders al ooit veroordeeld?

Waarom ik op die lijst stond? Omdat ik destijds met de die hards in discussie was en daar kwamen toch echt dingen voorbij die niet konden. Dus van het soort die dus zegt dat de linksen vernietigd moeten worden en hun ogen op Geert gericht hadden. Wie het niet roerend eens was met een paar van die gasten werd dus op de lijst gezet. Ik werd er op geattendeerd door iemand die me de kopie naar mij gemaild heeft. Aangifte had weinig zin want daarna werd het rap weggehaald. Maar ik stond er met een foto op.

Of Wilders ooit veroordeeld wordt is de vraag, maar ik denk niet dat het ooit gebeurt maar het is zorgelijk zeker als je die malloten en nog wat rechts extremisten herbergt.
quote:bungaa schreef op 27 oktober 2015 @ 19:39:

[...]

Als we toch kinderachtig gaan doen,

Volgens mij mag je niey doordiscussieren over een verwijderde post in dit topic.

En misschien heeft happy daddy wel een ban gekregen. De mods zitten er bovenop.Ban kan, staat -nog- niet op het bantopic.

quote:gedanst schreef op 27 oktober 2015 @ 19:39:

[...]

Doe nou niet alsof ik zijn woorden verdraai en hem op het hakblok wil.

Noem ik jouw naam dan?

En ja,jij verdraaid zijn woorden.
quote:cijfernerd schreef op 27 oktober 2015 @ 19:44:

[...]

Noem ik jouw naam dan?

En ja,jij verdraaid zijn woorden.

Hij heeft inderdaad niet gezegd dat hij bij die groep hoort. Maar de suggestie is er natuurlijk wel.

Voor de rest heb ik zijn woorden niet verdraaid.
Reset!

Is dat geen goed idee?

Gewoon, zonder rare verwijzingen en gekke smiley's en discussies over Hitlers politieke signatuur? Het politiek spectrum van Duitsland in de jaren '30 kun je so oder so niet vergelijken met onze tijd. Veel van zijn standpunten (militarisme, onderdrukking van de vrouw, verafschuwen van kunst en cultuur) passen niet bij zijn andere (verheffen van de arbeider, bereikbaar maken van luxe voor iedereen, sociale voorzieningen). Dus een dergelijke discussie is misschien leuk voor een ander topic, maar niet voor hier.

Resetten, dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven