Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Aah das hartstikke mooi Dreamer!

Ik had vandaag twee kittens in mijn brievenbus. Uit Duitsland en Ierland. (Mijn eerste kaartje uit Ierland trouwens. )

Ik heb vanavond weer wat adressen aangevraagd.

Rusland. Houdt o.a. van kunst en boeken. Ik weet nog niet wat ik ga sturen, moet ik nog even een nachtje over slapen. Maar dat komt wel goed.

Duitsland. Leeg profiel. Heb nog geen idee wat ik ga sturen.

Ik wilde 2 adressen opvragen, maar na de teleurstelling van het lege profiel heb ik toch nog maar een derde adres opgevraagd:

Finland. Leuk profiel gelukkig. Ik denk dat ik weer voor de zwembad-dame ga. Daar heb ik nog 1 kaartje van als het goed is. (Ze houdt van zwemmen, de zomer en heeft ook als wens pin-ups.)

Hurrays verwacht ik niet direct. In theorie zouden mijn kaartjes naar Duitsland en Frankrijk één dezer dagen kunnen aankomen. Maar dat zou natuurlijk ook volgende week kunnen worden. We zien het wel.

Goed weekend iedereen!
Zo labellei, jij maakt nog eens werk van je kaarten... keurig recht persen, bloesemgeurtje erbij; als de ontvanger daar nog niet blij mee is, weet ik het ook niet meer!

Snorhaar, jij bent ook goed bezig met je waddenerotiek

De postbode heeft de weg naar mijn huis goed gevonden, want ook vandaag weer een kaartje in de bus, uit Tsjechië dit keer. Beetje standaard tekst erop. Niet heel speciaal dus, maar uiteraard is het altijd leuk om een kaartje te ontvangen!

Gelukkig ook twee hurrays vandaag, dus de balans slaat niet te ver door met de verstuurde kaarten. Uit Rusland een hurray na 15 dagen, niet slecht. Wel weer een mysterieuze tekst... Ontvanger werkt net als ik in het onderwijs, dus daarover had ik iets op de kaart geschreven. Zij reageerde daar vervolgens weer op in haar hurray en sloot af met de zin "I wish you pupils". Eh ja... daar draait het wel om bij het onderwijs ja, dat je leerlingen in je klas hebt zitten. Of zouden ze in Rusland zo'n lerarenoverschot hebben dat sommige docenten voor een leeg lokaal staan les te geven?

De tweede hurray was uit Duitsland, die was ook blij met mijn speciaal bij elkaar gezochte postzegels (ze had wat specifieke wensen waar ik dankzij PMK redelijk aan kon voldoen).

Inmiddels ben ik de 50 verzonden kaartjes gepasseerd, dus ik mocht drie nieuwe adressen trekken, joepie! De volgende kaarten gaan morgen op de bus:

- naar Rusland een kaart met twee kindjes in Nederlands klederdracht

- naar Duitsland een kaart van Tweety, met daarop een leestip (ze vroeg in haar profiel naar tips voor mooie / indrukwekkende boeken)

- naar Frankrijk een manga-kaart met... een metrokaartje uit Barcelona Ontvanger spaart namelijk metro- en buskaartjes uit verschillende landen. Nu hebben we die in Nederland natuurlijk niet veel meer sinds de OV-chip. Maar gelukkig had ik nog een ticket uit Barcelona in mijn portemonnee zitten; nooit gedacht dat ik daar nog iemand blij mee zou maken!

De escaperoom gisteren was een groot succes. We zijn ontsnapt en hadden zelfs nog 18 minuten tijd over op de teller. Een record! (voor ons dan; niet voor die escaperoom). Ik heb de smaak weer helemaal te pakken, dus ik ben 21 november zeker van de partij! Het is inderdaad wel handig om die escaperoom op tijd te boeken denk ik... Hoe laat zullen we dat doen? Volgens mij was er al een keer een globale dagplanning gemaakt??
Volgens mij was dit de dagindelingspost quote:HappyOwl234 schreef op 25 september 2015 @ 14:40:

Wat betreft de escaperooms, je hebt in Deventer 2 soorten, 1 voor een groep tot Max 5 pers en 1 voor Max 8 personen. In principe kun je gewoon aanhouden wat er staat, er is vaak van alles te doen en je kunt lekker op onderzoek uit terwijl andere mensen weer met andere dingen bezig zijn. Wij zijn vaak met z'n 5en in escaperooms tot 6 pers en ervaring is dat er in principe voor iedereen wel wat te doen is, en soms ziet de een het wel en de ander niet. Voor al die speurneuzen hier denk ik wel leuk! We kunnen dat ook later op de dat plannen, dat we eerst om 12 uur lunchen, dan even kaartjes kopen en schrijven en om een uur of 4 de escaperoom voor wie dat leuk vindt? Als mensen dat niet zien zitten kun je ook lekker naar huis. Escaperoom is vlakbij station dacht ik dus wel handig.

Ik herken het helemaal niet dat ik het vervelend vind in grotere groepen, ben ook vaak in grote groepen te vinden. Maar even opsplitsen na de lunch vind ik ook geen probleem als het voor sommigen te druk is, dan ontmoeten we elkaar na iets van anderhalf uur weer voor een kopje thee en schrijfsessie? Het moet voor iedereen leuk en laagdrempelig zijn. Nu ga ik hopen op een leuk kaartje vandaag. Ik heb zin om kaartjes te ontvangen!
Aangezien ik met Cocomo meerijd, en Cocomo graag wil escapen, lijkt het me handig dat ik ingedeeld word Ik weet niet of ik nog veel kan, zo na het winkelen, maar als HappyOwl het kan aan het eind van een dagje Groningen, kan ik het ook, toch?

postcrossingstechnisch gaat het

Maar op zich heb ik het redelijk druk vandaag, huis moet nog opgeruimd (nouja, woonkamer, gelukkig maakt zoon schoon, maar we hebben over stapels met papier liggen) en vanavond visite vanwege 2 verjaardagen. In elk geval ook taart
Later is nu
Zo mag ik het horen Dreamer! Er is een room t/m 5 personen (en we zijn al met 5 nu) en eentje voor 6-10 personen. Rosekapje wilde ook naar de meeting toch? Misschien wil zij ook mee, dan moeten we voor de grotere gaan. (Die is alleen niet geschikt voor hartpatiënten, ik durf het wel aan hoor, kunnen jullie reanimeren? ) en zijn er nog mensen die ik vergeet?
Ik had net een leuk kaartje in de brievenbus: een kattenkaart uit Letland die er maar 3 dagen over heeft gedaan! Was alleen wel een beetje beschadigd, maar goed... dat hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij.

Ik applaudiseer nog even voor mijn postbode, ze heeft het deze week perfect gedaan qua spreiding van mijn kaarten.

Heb nog geen Hurray gehad, ik hoop stiekem wel op een Hurray Hoûraie uit Frankrijk. (En anders wellicht een Hurra uit Duitsland.)

Ik wil zo nog even mijn kaartjes schrijven voor de adressen die ik gisteren heb getrokken. Ik ga toch voor de "stadse badpakdame" naar Finland, heb voor de Duitse-met-leeg-profiel een kaartje uitgezocht met paddenstoel en een "quote". Vond ik wel bij deze tijd van het jaar passen en ik zag dat ze zelf ook wel dit soort kaartjes verzendt dus ik hoop dan maar dat ze 'n leuk zal vinden. Voor de Russische ga ik voor een kaart van Klimt of anders iets met boeken.

Gezellige avond Dreamer; geniet van de taart. En voor de rest natuurlijk ook een fijne avond, met of zonder taart.
Tijdens het typen van mijn vorige berichtje kreeg ik een Hurray.

Niet uit Frankrijk, niet uit Duitsland, maar uit de UK. Die heb ik donderdagmiddag pas gepost!

Ze was erg enthousiast over de kleuren en de puppy "perfect: I couldn't ask for more!".

(Dit was het kaartje dat ik heb platgeperst onder een stapel boeken tussen keukenpapier besprayd met exotische bloesem deodorant. )
Dat is een snel kaartje Labellei! De beschadigingen vind ik ook altijd wel hun charmes hebben.

Ik had vandaag een hurray uit Duitsland. Vorige week had ik al mijn kaartjes aangevuld tot maximaal aan verzenden, 10 dus. Gisteren was die in UK aangekomen en heb ik een nieuwe voor gestuurd, die gaat naar Frankrijk. Voor vandaag heb ik nog geen nieuwe, beetje slapjes vandaag (te lang in de kroeg gehangen hoor) en ik wacht even tot ik wat meer adressen tegelijk kan trekken. Er liggen hier nog 2 kaartjes van gisteren tot wachten tot ze geregistreerd worden, daar heb ik nog niet zoveel zin in gehad maar zal dat straks even doen want die mensen wachten vast ook op hurrays.

Mijn postbode leest denk ik ook mee hier want ik kreeg deze week ook netjes alles verspreid, steeds 1 of 2 kaartjes tegelijkertijd. Toch een stuk leuker zo! Straks maar even kijken of er vandaag nog wat in de bus ligt, ik denk het niet want ik sta al voor met ontvangen, maar vaak als ik dat denk ligt er toch wel wat.

Ik kreeg van de week een kaartje uit USA, voorkant was best leuk, maar de achterkant was helemaal voorbedrukt. Het enige persoonlijke was dat er stond id en dan het nummer uitgeschreven. En to en dan mijn naam uitgeschreven. Erg onpersoonlijk dus. Toen ik geregistreerd had zag ik ook dat ze een variatie van een stuk of 5 kaarten heeft. Nou ja, ik weet hoe jullie over zulke mensen denken, ik denk er net zo over!

Mijn kaartjes die vandaag en gisteren zijn aangekomen zijn beide al 3 keer gefavoriet, dat vind ik dan weer leuk.
quote:labellei schreef op 31 oktober 2015 @ 15:47:

Tijdens het typen van mijn vorige berichtje kreeg ik een Hurray.

Niet uit Frankrijk, niet uit Duitsland, maar uit de UK. Die heb ik donderdagmiddag pas gepost!

Ze was erg enthousiast over de kleuren en de puppy "perfect: I couldn't ask for more!".

(Dit was het kaartje dat ik heb platgeperst onder een stapel boeken tussen keukenpapier besprayd met exotische bloesem deodorant. )Eigenlijk heb je haar gewoon bedwelmd dus
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 31 oktober 2015 @ 16:22:

[...]

Eigenlijk heb je haar gewoon bedwelmd dus Yep. Maar dit liever dan de oorspronkelijke zweetvoetenlucht. Het was trouwens wel 48h deo, dus wat als de 48 uur voorbij zijn......??? (Das nu ongeveer.)
Ik lag stiekem in de kreukels om het verhaal over de kaart met zweetvoetenlucht die nu naar bloesem ruikt. Hopelijk komt na die 48 uur niet alsnog de zweetvoetenlucht er doorheen.

Hopelijk hebben jullie een leuke tijd bij de meeting.

Ik had vandaag zelf een Hurray uit Duitsland. Mijn nieuwe kaart gaat naar Duitsland. Ze wilde een kaart van mijn stad of regio, maar ik heb alle leuke toeristische kaarten die ze in het winkelcentrum om de hoek verkopen al eens verzonden. Dat was een mooi excuus om wat kaarten in te slaan tijdens mijn trip naar Delft vandaag.
Ik lag stiekem in de kreukels om het verhaal over de kaart met zweetvoetenlucht die nu naar bloesem ruikt. Hopelijk komt na die 48 uur niet alsnog de zweetvoetenlucht er doorheen.

Hopelijk hebben jullie een leuke tijd bij de meeting.

Ik had vandaag zelf een Hurray uit Duitsland. Mijn nieuwe kaart gaat naar Italië . Ze wilde een kaart van mijn stad of regio, maar ik heb alle leuke toeristische kaarten die ze in het winkelcentrum om de hoek verkopen al eens verzonden. Dat was een mooi excuus om wat kaarten in te slaan tijdens mijn trip naar Delft vandaag.
Jij hebt vast wel een leuk kaartje kunnen scoren in het mooie Delft Mitsig. Maar ik vind die kaart van jouw stad met de hofvijver ook erg mooi.

Ik had zojuist weer een Hurray. En wéér niet uit Duitsland of Frankrijk. Maar uit Japan, daar was mijn Nouvelles Images theepottenkaart aangekomen. Maandag op de post gedaan! Dus wederom een erg snelle kaart.

Ze had een behoorlijk lange enthousiaste Hurray. En er was ook al weer een "comment" bijgeschreven: "beautiful" (door iemand van de Fiji Eilanden). Altijd leuk.

Een fijne zondag iedereen. Ik zie hier zowaar al een zonnetje dus hopelijk wordt het een mooie sunny Sunday.
Nou de sunday begon sunny maar is nu bewolkt ... Jammer, staat zo mooi de zo'n op herfstkleuren. Maakt het jaargetijde een beetje goed

Visite was gisteren gezellig, uiteraard. Toch weer laat en vanmorgen vroeg wakker. Dus even heerlijk met de hond gewandeld en nu moe. Totaal geen zin in kaartjes schrijven,,maar wel,in adressen trekken... Dilemma
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 01 november 2015 @ 11:15:

Nou de sunday begon sunny maar is nu bewolkt ... Jammer, staat zo mooi de zo'n op herfstkleuren. Maakt het jaargetijde een beetje goed

Visite was gisteren gezellig, uiteraard. Toch weer laat en vanmorgen vroeg wakker. Dus even heerlijk met de hond gewandeld en nu moe. Totaal geen zin in kaartjes schrijven,,maar wel,in adressen trekken... Dilemma

zó herkenbaar. (Ik moet mijn 3 kaartjes ook nog schrijven .)

En hier (een paar kilometer verder ) is ook geen zon meer. Jammer! Dan maar zo:
Ik kreeg vannacht twee Hurray's. Een uit Duitsland en een uit Amerika. De Duitse bevatte veel tekst en was enthousiast, de Amerikaanse typte slechts: 'Thanks!'. Ik heb er nu 35 verstuurd, dus mag er weer 3 sturen. Ze gaan naar Duitsland, Taiwan en een Tjechië. De vrouw die mijn eerste expirede kaart had moeten ontvangen reageerde dat ze mijn kaart niet had gehad. Ik probeer het nog een keer, omdat ze in ieder geval reageert.

Vanmorgen heb ik heerlijk gelopen in de zon en tussen de herfstkleuren. Mijn grote stad heeft meer groen dan ik dacht.
Oh echt? Gaat de zon weg? Het is hier nog zo lekker!

Ik moet nog een kaart naar China gaan schrijven, maar ik wil ook nog een nieuw adres trekken De kaart naar China wordt in ieder geval een Lali kaart naar een (gelukkig) actieve postcrosser. Voor die kaart moet ik alleen eerst naar boven naar de printer lopen, zodat het adres op de kaart geplakt kan worden en dan weet ik waar nog plaats is om te schrijven. Daar ben ik te lui voor. Maar mijn dikke kat is nu wel van schoot af (het werd hem zeker te warm), dus nu kan ik mijn koffie gaan halen.
Prioriteiten, erg belangrijk. Eerst koffie, dan de rest

Zon komt af en toe even langs nog, dus ik hoop het beste voor je
Later is nu
Zo, koffie

Ik had trouwens gisteren in de stad nog een paar betere single views van de stad en de omgeving gevonden. Dat mag in de krant! En als klap op de voorpijl, nog erotischere modderdames Laat nu die Russen maar komen die erotische kaarten willen! Zal je net zien dat ik het komende jaar niet meer zulke adressen trek. Dat heb ik namelijk ook al met uilenkaarten en Unesco. Sinds ik een paar mooie uilen in mijn voorraad heb, wil niemand ze meer hebben!
Snorhaar.

Bijzonder trouwens, ik heb altijd veel vraag naar uilen, ben er dan ook zo door.

Zie bij voetbal dat er in Heerenveen dichte mist is
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 01 november 2015 @ 13:45:[

Snorhaar.

Bijzonder trouwens, ik heb altijd veel vraag naar uilen, ben er dan ook zo door.

Zie bij voetbal dat er in Heerenveen dichte mist is

Nou ik vind het hier toch ook wel misty hoor. En best koud en grauw.

Ik ben trouwens ook altijd snel door mijn uilen heen. Ik heb op dit moment dan ook geen uil meer in huis.

Heb zojuist mijn kaarten geschreven: bravo! Nu tijd voor een dikke brok Tony's Chocolony.
Oh ik herken zo jullie gevoel! ik heb ook zin om adressen te trekken maar totaal geen zin om kaartjes te schrijven. Ik zal het nog even bedenken, moet over een uurtje weg dus het komt er denk ik toch niet van. En moet even rustig aan doen want heb veel t veel stress op t moment, dus ik ga gewoon nog geen adressen trekken, behalve als ik er heel veel zin in heb zo.

Heeft iemand contact met rosekapje? Want we zijn nu met 5 voor de escaperoom, en met 6 moeten we de grotere reserveren, die is vanaf 6 personen. Ze had het er toen wel over geloof ik maar ik weet het niet zeker. Maar misschien leest ze hier ook wel!

Misschien ga ik het wel net als Labellei doen, eerst even naar de supermarkt voor Tony's en dan adressen trekken. Wie weet heb ik morgen wel tijd voor boodschappen (begin vanaf morgen weer bij mijn ene baan volledig, dus geen idee hoe dat gaat lopen)
haihai allemaal,

hier gaat alles z'n gangetje. momenteel even niet zoveel tijd om kaartjes te sturen. Komt wel elke dag één of twee mijn brievenbus binnen, dus dat is leuk! Ik heb dat ook vaak hoor: dat ik wel zin heb ik adressen trekken en (bij een leuk profiel) kaartjes uitzoeken maar dat schrijven heb ik dan ook nooit zin in haha.

Tis hier in het zuiden trouwens hartstikke goed weer hoor! Gister en vandaag prachtige dagen gehad. Zon scheen volop zonder een wolkje in de lucht! Heerlijk. Zonde dat jullie dat niet hadden!

Ik heb de 21e andere verplichtingen dus ik ben er niet bij die dag. Maar wens jullie veel plezier! Zo'n escape room lijkt me wel super leuk om een keer te doen! Hoor het steeds vaker dat mensen dat doen.
Haha, ik zit nu ook Tony's te eten. Puur.

Vanmiddag leek eerst de zon nog door te komen, verder ben ik niet meer buiten geweest, eigenlijk.
Later is nu
Tony is populair.

Fijn dat er in het zuiden wél zon was Famke! En on topic: ook erg fijn dat jij zo'n beetje iedere dag één of twee kaartjes krijgt. Ook jóuw postbode doet het erg goed. (Hebben wij dezelfde postbode? )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven