Uitgerookt...
zondag 1 november 2015 om 21:53
Morgen stop ik (weer) met roken. Ja, weer. Ik ben er best goed in, maar na 2-4 maanden word ik laks, ben ik het zat om steeds de niet-roker tussen de rokers te zijn en ga ik toch weer steeds voor de bijl.
Ervaringsdeskundigen met tips hoe je het dan blijft volhouden? En het lijkt me ook leuk om een nieuw stopgroepje te beginnen. Er zijn al een aantal stoppen met roken-topics maar daar zijn mensen al langer gestopt. Dus beginnende stoppers, klets mee!
Ervaringsdeskundigen met tips hoe je het dan blijft volhouden? En het lijkt me ook leuk om een nieuw stopgroepje te beginnen. Er zijn al een aantal stoppen met roken-topics maar daar zijn mensen al langer gestopt. Dus beginnende stoppers, klets mee!
zondag 1 november 2015 om 22:16
Ik ben inmiddels bijna 4 weken gestopt.. Vond de eerste dagen het lastigst maar merk dat ik nu inderdaad een wat nonchalanter gevoel heb. In mijn hoofd lijkt alles inene leuker met een sigaret, al slaat dit natuurlijk nergens op. Gelukkig ben ik erg nuchter en bedenk ik me dat zolang ik geen sigaret in mijn mond stop het ook niet mis kan gaan.. maar ik heb de 2-4 maanden nog niet gehaald..
Vond je het in het begin lastiger of had je dat juist pas na die tijd?
Goed dat je er weer voor gaat!
Vond je het in het begin lastiger of had je dat juist pas na die tijd?
Goed dat je er weer voor gaat!
zondag 1 november 2015 om 22:16
zondag 1 november 2015 om 22:18
zondag 1 november 2015 om 22:23
quote:matroesjka_ schreef op 01 november 2015 @ 22:16:
[...]
Dat is een beetje lastig als de rokers o.a. je man, schoonfamilie en collega's zijn (in huis wordt al nooit gerookt bij ons trouwens)
Wil je man niet solidair met je zijn?
Collega's heb je anno nu toch geen last meer van aangezien ze buiten in 'n rookhok moeten gaan staan?
En als schoonfamilie binnenshuis rookt in hun eigen huizen, gewoon minder vaak bij hen op bezoek gaan.
[...]
Dat is een beetje lastig als de rokers o.a. je man, schoonfamilie en collega's zijn (in huis wordt al nooit gerookt bij ons trouwens)
Wil je man niet solidair met je zijn?
Collega's heb je anno nu toch geen last meer van aangezien ze buiten in 'n rookhok moeten gaan staan?
En als schoonfamilie binnenshuis rookt in hun eigen huizen, gewoon minder vaak bij hen op bezoek gaan.
Shoot first, ask questions later!
zondag 1 november 2015 om 22:27
Ik ben nu bijna een jaar gestopt en tot 5-6 maanden kon ik het nog wel moeilijk hebben. Dan vond ik het nog lekker ruiken of begon ik te denken over die ene sigaret. Maar juist die ene is altijd het begin van een nieuwe verslaving. Door dat steeds te denken heb ik me ook op de zwakkere momenten kunnen behoeden voor een nieuwe verslaving.
Succes hoop dat het je deze keer lukt om vol te houden!
Succes hoop dat het je deze keer lukt om vol te houden!
Doubt kills more dreams than failure ever will
zondag 1 november 2015 om 22:40
Ik ben nu zes maanden gestopt (nog weinig rokers om me heen, dat scheelt!), en ik heb tot zo'n twee weken geleden regelmatig mijn toevlucht genomen tot nicotine-kauwgum. In het begin twee per dag ( je kauwt zo'n ding heel gedoseerd in een paar uur "leeg"), later ging ik eigenlijk zonder het te merken naar eentje per dag en nu dus niets meer. Ik gebruikte die kauwgum om toch iets te hebben als ik eigenlijk erg veel zin in roken had. Eigenlijk vond ik dat ik meteen cold turkey moest stoppen, maar ik besef nu dat ik mezelf daarmee voor de gek hield.
Ik heb dus nog heel lang elke dag wat nicotine in mijn lijf gestopt, en als ik nu een zeldzaam moeilijk moment heb (er gebeuren wat minder leuke dingen nu), merk ik dat ik eerder trek heb in zo'n kauwgumpje dan in een sigaret, en die drang is altijd nog vele malen minder dan de drang naar roken. Het oorspronkelijke hunkeren vervaagt dus, zeg maar, en die kauwgum is voor mij dus precies de goede buffer geweest tussen mijn trek en een sigaret. Misschien ook iets voor jou, ik denk dat veel mensen het niet redden omdat ze vinden dat ze het zonder dergelijke hulpmiddelen moeten kunnen.
Heel veel sterkte!
Ik heb dus nog heel lang elke dag wat nicotine in mijn lijf gestopt, en als ik nu een zeldzaam moeilijk moment heb (er gebeuren wat minder leuke dingen nu), merk ik dat ik eerder trek heb in zo'n kauwgumpje dan in een sigaret, en die drang is altijd nog vele malen minder dan de drang naar roken. Het oorspronkelijke hunkeren vervaagt dus, zeg maar, en die kauwgum is voor mij dus precies de goede buffer geweest tussen mijn trek en een sigaret. Misschien ook iets voor jou, ik denk dat veel mensen het niet redden omdat ze vinden dat ze het zonder dergelijke hulpmiddelen moeten kunnen.
Heel veel sterkte!
zondag 1 november 2015 om 23:22
Wat goed dat je ervoor wil gaan! Zelf jaren geleden gestopt, maar het scheelt dat in mijn omgeving alleen gelegenheidsrokers (uitgaan, feestjes, vakantie) zijn, dus dan kom je ook veel minder in de verleiding. Kan me voorstellen dat je het zwaar hebt als je de enige niet-roker bent.
In elk geval succes!
In elk geval succes!