Minnaar

05-02-2008 23:18 11115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben echt alleen voor de seks zonder er verliefd op te worden?

Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo`n man, je hechten.

Zeker als je hem superaantrekkelijk vindt en verder klikt het ook goed.
Wat vind je dan bij je n°2 wat je niet bij n°1 vindt, Stew?

Bij mij waren SV'tjes er duidelijk alleen om een behoefte te bevredigen die ik thuis niet bevredigd kreeg.
De spanning en het gevoel van verliefd zijn.Toch wel verslavend....
Spanning was het zeker! De spanning die ik had toen ik nog bij mijn ex was, en dit begonnen was, kon ik slecht handelen.

Ik ben weggegaan maar ik bleef wel die spanning voelen. Anders, maar spannend bleef het.
GND: In de eerste paar maanden van mijn relatie met sv had ik hetzelfde gevoel als jij nu.

Het gevoel dat ik de rest van mijn leven best met mijn man kon doorbrengen en daar redelijk tevreden mee zou zijn.

Ook ik vroeg me af of dat genoeg was, of er niet meer in het leven was.

Ik heb erover gedacht, eerst om weg te gaan om bij mijn sv te zijn, maar ja... mijn sv hè....

Toen om weg te gaan om alleen te zijn. Dat zou vast een spannende tijd geworden zijn, maar zou ik dan gelukkiger zijn? Ik begon erover na te denken hoe het zou zijn om mijn man echt kwijt te raken, hem nooit meer te zien. Die gedachte deed me zo'n pijn, hij is mijn maatje, ik kan toch helemaal niet zonder hem.

Dus ik ben gebleven, ik ben meer dan alleen maar redelijk tevreden, maar spannend is het allemaal niet nee.

Aan de andere kant, zou dat zo zaligmakend zijn?

En een eventuele nieuwe man, hoe lang duurt het voor de spanning daarvan afgaat? Persoonlijk kan ik ook wel genieten van de geschiedenis die mijn man en ik al samen hebben opgebouwd. Wat moet ik met zo'n nieuwe man die al mijn flauwe eeuwenoude grapjes niet begrijpt, omdat we samen nog niets hebben meegemaakt.

Ach, ik ben gebleven, en dat zal echt niet voor iedereen het beste zijn. Ik weet alleen wel dat ik nu heel blij ben dat ik toen geen overhaaste beslissingen heb genomen.

Je huwelijk bestaat al een jaar of 14 geloof ik? Je hoeft na al die jaren niet in 5 minuten een besluit te nemen.

Neem je tijd, en wat je ook besluit, zorg dat je het zeker weet, je kan niet meer terug.
quote:Girl_Next_Door schreef op 02 oktober 2008 @ 12:43:

@Stew, jawel hoor... maar dat is vaak pas als je er bewust over na gaat denken en praat. Het gaat allemaal zo geleidelijk, dan valt het niet zo op. Maar volgens mij ga ik hier ook volledig off-topic en moet ik als een gek naar de relatiepijler .

Maar waar ik wel achter ben gekomen, is dat ook al lijkt het voor veel mensen vooral om de spanning te doen, het hebben van een SV, het is toch vaak een teken dat er iets niet goed zit in je relatie, dat je toch wel degelijk iets mist.

En natuurlijk heb je altijd de uitzonderingen...

Ja, ik heb vast een genetische afwijking ...

Een gewone, simpele, serene en monogame relatie ... brengt dat rust ?
Nee dus....
quote:Belgenmoppie schreef op 02 oktober 2008 @ 14:08:

[...]

Ja, ik heb vast een genetische afwijking ...

Een gewone, simpele, serene en monogame relatie ... brengt dat rust ?

Ja, rust en verveling enzo...

Maar serieus, ik wou dat ik net zo mee om kon gaan als jij.
Wat is er met jou Hela?

Bij mijn weten ben jij een van degenen zonder buitenechtelijke relaties.

Gaat er iets mis?

Iemand ontmoet?
[quote]geheim1972 schreef op 02 oktober 2008 @ 00:30:

Ik heb afgelopen maandag een punt gezet achter de relatie met sv. En ik zit al 3 dagen heel verdrietig te zijn.

Het wordt tijd om me sterker te concentreren op wat ik krijg van mijn man, ipv wat ik mis bij mijn sv.

Die gesprekken waar jij nu doorheen gaat thuis zijn niet altijd makkelijk, maar ze kunnen idd wel heel veel opleveren.

En die zin van jou: Ik heb geen svtje nodig om gelukkig te zijn.

Ik zal het mijn mantra maken. 3 X per uur hardop zeggen.

Wij komen er wel...[/quote]

Tuurlijk wel !!!

Geluk vind je in de eerste plaats bij jezelf ... want jij en jij alleen leidt jezelf ...

Wees lief voor IK !
quote:geheim1972 schreef op 02 oktober 2008 @ 14:13:

[...]

Ja, rust en verveling enzo...

Maar serieus, ik wou dat ik net zo mee om kon gaan als jij.Hoe denk jij dan dat ik er mee omga ?
Ik heb het op dit topic nog nooit gehad over het feit of ik wel of geen buitenechtelijke relatie(s) heb/had, Geheim

En daar ga ik het hier ook niet expliciet over hebben.
@ Hela: Begrepen.

@ BM: Ik heb het idee dat je het makkelijk loslaat. Dat het niet je hele denken beheerst. Dat het jou lukt om het echt als een aanvulling te zien.
Geheim,

Bedankt voor je woorden. Ik begrijp dat jij er een eind hebt gemaakt?
quote:Isabelle41 schreef op 02 oktober 2008 @ 14:53:

Geheim,

Bedankt voor je woorden. Ik begrijp dat jij er een eind hebt gemaakt?Nah zeg, ik mag toch hopen van niet!! Van mij hoeft ze zich niet al te vervoegen bij de wat oudere hangjongeren
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
Allemachtig Roland.... Je moet me wel hebben de laatste tijd. Nou ja, men plaagt wie men liefheeft, daar hou ik me maar aan vast dan

@ Isabelle: Ja, ik heb het beëindigd (voorzichtig zijn hier...).

Ik kan er gewoon niet goed mee omgaan. Ik vond het het risico gewoon niet meer waard, en het deed me meer pijn dan plezier.

Maarja, nu heb ik na mijn mailtje al 3 dagen niets van hem gehoord, daar ben ik zowel opgelucht als heel boos over.

Snap je, ik word er dus gestoord van, daarom moet ik echt van hem af.
Ik snap alles
@ Geheim, het belangrijkste is dus dat je inziet dat jij jezelf gek maakt. Je zet er een punt achter maar tegelijkertijd hoop je op mail van hem. Het lijkt me logisch dat hij nu ook een stap terug doet. Je moet echt stoppen met zo te denken want zo blijf je in het 'spelletje' hangen.
Ja, ik weet het.

Al die gekmakende gedachten zullen op een bepaald moment wel minder worden, maar nu zit hij gewoon nog erg in mijn hoofd.

Ik doe mijn best mezelf zoveel mogelijk af te leiden. Veel meer kan ik niet doen.
Ik kan me wel inbeelden dat het niet zo makkelijk is om je SV uit je hoofd te zetten.

Ik had het altijd wel iets makkelijker. Verhuis naar een ander land, relatie met SV over en uit.
Hahaha, Tintin.

Als ik niet naar een ander land was verhuist had ik dit probleem helemaal niet gehad. Dan had ik hem nooit leren kennen.

Ik ga niet weer verhuizen hoor.
quote:Roland1971 schreef op 02 oktober 2008 @ 01:04:

Niet teveel zoeken Iza, gewoon blijven praten en tijd met elkaar doorbrengen. Dan wordt het vanzelf duidelijk.

Overigens zou je in een goeie relatie juist erg weinig moeite hoeven te doen om het fijn te houden. Alleen misschien de afspraak om af en toe eens te gaan zitten en elkaar te vragen of er nog iets is, wat van belang is dat het even gemeld wordt.

Maar ja, ik geloof dan ook nog in sprookjes

En zelfs dan ben je er niet Roland

Eigenlijk herken ik me heel erg in het bovenstaande stukje maar dan nog heb ik zelf nog het gevoel wat Hela beschrijft als "onrust".

Ook ik heb die onrust in m'n lijf maar waar komt dat dan door, ik ben er inmiddels achter dat het niet in m'n relatie zit maar in mezelf.

Eigenlijk vind ik alles in m'n relatie maar 1 ding kan ik daar niet vinden en dat is "een ander".

In al die jaren dat ik hiermee worstel ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat die behoefte "aan een ander" voortkomt uit het feit dat ik helemaal niet monogaam ben.

En daarom denk ik als ik om me heen kijk dat de mens dat ook niet is maar dat het opgelegd gedrag is.

Overgens deelt mijn partner mijn mening over dit laatste niet.(zij is monogaam)
En weet je partner dan dat je niet monogaam bent YY?

Ik herken je verhaal wel hoor, vooral die onrust.. das soms best lastig.. T ligt inderdaad vaak niet aan je relatie, maar meer aan de dingen die je zelf voelt. Ik merkte ook erg dat ik behoefte had aan mijn eigen geheime wereldje, wat achteraf gezien helemaal niet goed was...
Had ik ook. Ik leidde bijna een dubbelleven, zelfs een tripelleven op een bepaald moment (met 2 SV'tjes simultaan).

Ik heb er wel een sterk organisatietalent aan overgehouden.
@ Tintin, en dat voor een man!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven