Zwak zaad

22-09-2008 21:34 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs hebben wij uitslag gehad van sperma onderzoek. Maar het is allemaal heel onduidelijk. Binnenkort gaan we naar de gyneacoloog en krijgen we meer uitleg. Tot nu toe is het erg onduidelijk wat er allemaal bij de uitslag staat. Wie heeft er ook mee te maken gehad en wie is ondanks zwak zaad toch zwanger geraakt? Ik zie graag wat reacties, dan word ik misschien wat positiever en begrijp ik de uitslag misschien beter.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten Demismile
Hallo Demi,

Mijn vriend heeft ook waardeloos zaad ;)

Vanalles wel geprobeerd. Vitamines, geen vlees, geen alcohol.. roken deed ie al niet, veel slaap. Afijn ik had een hele fitte vriend maar het zaadresultaat was zo mogelijk nog slechter. Toen zijn we daar maar mee opgehouden en zijn gewoon de behandelingen in gegaan. Volgens artsen kan resultaat enorm verschillen per keer, dus misschien valt het best mee!

Er was wel een behoorlijke wachtlijst, met name omdat de zomermaanden en de decembermaand hier niet wordt begonnen met nieuwe behandelingen. En de resultaten zijn hier erg goed dus dat maakt de wachtlijsten ook niet minder. In 2005 hebben we ons eerste intake gehad. In oktober en november de IUI's en april 2006 was de ICSI, dat duurde allemaal best lang vond ik.

Ik ben voor deze reeks behandelingen ( We hebben al een dochter na een ICSI behandeling in 2006) in februari voor het intake gesprek geweest.We hadden nog een embryo in de vriezer maar helaas is die niet goed ontdooid. Dat was mei. Vanaf die datum kwamen we op de wachtlijst. Aankomende zaterdag wordt er 1 embryo teruggeplaatst na een ICSI behandeling. Over IUI en IVF wordt bij ons niet eens gesproken. Bij de vorige behandelingreeks hebben we wel eerst 2x IUI gedaan, maar er werd direct gezegd dat dit geen nut had. Bleek toendertijd een verzekeringskwestie te zijn. De verzekeraar vond dat er minimaal 2x geprobeerd moest zijn ofzo..

Dit ziekenhuis behandelt tot 43 of tot en met 43 jaar, dat weet ik niet meer zeker maar in elk geval heb je dan nog voldoende tijd ;)

Enneh, bij mij is het gewoon allemaal gelukt. Slecht zaad is het best te behandelen, vaak veel beter dan vrouwelijke onvruchtbaarheidsproblemen.

Heel veel succes in elk geval.
Hoi Gliene, fijn om te horen dat het bij jou gelukt is. Het geeft toch meer hoop. Veel geluk met je kinderen en thanks voor je reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven