Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:hollebollegijs schreef op 05 november 2015 @ 22:52:

[...]

[afbeelding]

25% komt uit Syrië

Probleem is dat 1 op de 3 geen Syriër is maar dat wel zegt te zijn.

[afbeelding]Aangezien je herhaaldelijk schrijft dat je hier voor de hobby discussieert en dit wederom weer uit zijn context gehaalde bronnen zijn, verbaast het me weer dat mensen dit geknutsel weer als 'de waarheid' zien.
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 november 2015 @ 22:54:

[...]

er wordt net een bericht geplaatst uit de volkskrant, daarin staat 1/3 van de vluchtelingen. Gaan jullie nu ook al je eigen bewijsmateriaal torpederen? dat wordt helemaal een rare discussieWas het al
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 november 2015 @ 22:17:

[...]

Voor kinderen van ouders met een minimum inkomen is er gewoon een beurs. Dus logisch dat vluchtelingen dan ook een beurs krijgen.Misgunners noemen we dat hier.
quote:mienietjefietje schreef op 05 november 2015 @ 22:29:

[...]

Waar zeg ik dat die vluchtelingen het zo goed hebben? Ik zeg dat ze veilig in Turkije opgevangen waren, sommigen woonden en werkten daar al 3 jaar.

Misschien is het minder dan in Nederland, dat geld voor 85% van de wereld, wil je die allemaal gaan opvangen?

Joh je doet zo verongelijkt. "Zij krijgen wel een woning en mijn kleinkind niet".

Dan loop niet te klagen en wordt zelf asielzoeker? Dan kun je van alle voordelen gebruik maken. Haast je nu het kan want Zweden zit dadelijk vol.
quote:Rik78 schreef op 06 november 2015 @ 06:58:

[...]

Joh je doet zo verongelijkt. "Zij krijgen wel een woning en mijn kleinkind niet".

Dan loop niet te klagen en wordt zelf asielzoeker? Dan kun je van alle voordelen gebruik maken. Haast je nu het kan want Zweden zit dadelijk vol.

Da's een beetje flauw, je gaat geheel voorbij aan het punt dat veel van die 'vluchtelingen' gewoon een andere naam moeten hebben: gelukszoekers, die meerdere veilige landen negeren en overslaan omdat ze persé naar de rijkste west-Europese landen willen.

En ja ik vind het volkomen normaal dat we de grens per direct sluiten voor dergelijke gelukszoekers.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
quote:gewiekst schreef op 06 november 2015 @ 00:36:

[...]

Het is vreselijk dat die mensen verdronken zijn. Maar wiens schuld is dat? Volgens mij is dat de schuld van mensen die de asielstroom intact houden door het signaal af te geven dat mensen die het redden om hier te komen een kans krijgen op een beter leven.Precies,Europa met hun slappe beleid is daar mede schuldig aan met Frau Merkel voorop met haar geroeptoeter dat iedereen welkom is.
"Word zelf een asielzoeker. " Tjonge, wat een goeie, zeg.

Overigens ben ik net zo gecharmeerd van: "neem er een in huis".

Echt opmerkingen die gemaakt worden bij gebrek aan argumenten.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:vruchtgebruik schreef op 06 november 2015 @ 02:26:

[...]

Aangezien je herhaaldelijk schrijft dat je hier voor de hobby discussieert en dit wederom weer uit zijn context gehaalde bronnen zijn, verbaast het me weer dat mensen dit geknutsel weer als 'de waarheid' zien.Wat klopt er dan niet aan dat cirkeldiagram van Gijs en hoe weet jij dat?
quote:gewiekst schreef op 06 november 2015 @ 07:10:

[...]

Wat klopt er dan niet aan dat cirkeldiagram van Gijs en hoe weet jij dat?De twee figuren zijn niet bedoeld om naast elkaar te zetten. Dus het zou zomaar kunnen dat figuur 1 bijv een prognose is of een steekproef oid.
quote:gewiekst schreef op 06 november 2015 @ 07:09:

"Word zelf een asielzoeker. " Tjonge, wat een goeie, zeg.

Overigens ben ik net zo gecharmeerd van: "neem er een in huis".

Echt opmerkingen die gemaakt worden bij gebrek aan argumenten.Eens.
quote:ivankar schreef op 06 november 2015 @ 07:02:

[...]

Da's een beetje flauw, je gaat geheel voorbij aan het punt dat veel van die 'vluchtelingen' gewoon een andere naam moeten hebben: gelukszoekers, die meerdere veilige landen negeren en overslaan omdat ze persé naar de rijkste west-Europese landen willen.

En ja ik vind het volkomen normaal dat we de grens per direct sluiten voor dergelijke gelukszoekers.

Dat je überhaupt op zo een "groep 5" reactie reageert joh. Het had bij wijze van spreke uit de mond van mijn neefje kunnen komen:

Ik: Ah joh, neefje, school is hartstikke leuk! Neefje: Dan ga jij toch lekker naar school. Kan ik lekker gamen.
quote:vruchtgebruik schreef op 06 november 2015 @ 07:15:

[...]

De twee figuren zijn niet bedoeld om naast elkaar te zetten. Dus het zou zomaar kunnen dat figuur 1 bijv een prognose is of een steekproef oid.

Oké, ik zie je punt.

Maar, ervan uitgaande dat die 25 procent dan wel juist is en niet die ruim 16%: dan is het aantal vluchtelingen dat uit Syrië komt nog steeds relatief beperkt. 75% komt ergens anders vandaan, heeft hier dus niets te zoeken en maakt gebruik van kostbare voorzieningen die wij gecreëerd hebben voor echte vluchtelingen. Bovendien zetten zij hun eigen leven op het spel, aangezien de reis hier naar toe risicovol is.

Natuurlijk blijft het in absolute aantallen om veel mensen gaan. 250K op 1 miljoen. Maar als hier slechts die 250K echte vluchtelingen voor de deur van Europa stonden, dan was deze discussie waarschijnlijk niet eens gevoerd.
http://www.telegraaf.nl/b ... granten__blijf_weg__.html

En ook hier is het probleem al zo gigantisch groot geworden dankzij de oproep dat iedereen welkom was. Met nu de nadruk op was.

Het loopt vanzelf gierend uit de klauw. Nu al dus. Zitten die lui veilig in Duitsland, reizen ze weer door naar Zweden. En waarom is dat dan? Is Duitsland niet ruimhartig genoeg voor ze? Het gaat echt niet goed komen, degenen die dat wel geloven, ach, laat ook maar.
Met de particuliere opvang loopt het ook nog niet helemaal lekker..

Veel welkom welkom en ooow wat zielig geschreeuw maar dat is het dan ook wel..

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... vast.dhtml

De opvang van asielzoekers door Nederlandse burgers komt niet van de grond. Er staan nog maar tien vluchtelingen geregistreerd die door particulieren in huis zijn genomen.

In de golf van medeleven na de foto van het verdronken Syrische jongetje op het strand, meldden duizenden Nederlanders zich aan. Maar enkele maanden later zijn veel initiatieven nog steeds aan het opstarten en zijn er nog geen matches gemaakt. Zelfs van de tien personen die geregistreerd staan bij het COA, staat niet vast dat ze daadwerkelijk door een particulier in huis zijn genomen. ,,Het kan ook gaan om asielzoekers die op eigen initiatief ergens op commerciële basis een kamer hebben gehuurd," zegt COA-woordvoerder Jan Willem Anholts.

Wel zijn via de site enkele uitgeprocedeerde asielzoekers bij particulieren ondergebracht. Ze zijn nu illegaal in Nederland en zouden anders op straat moeten slapen.

quote:Rik78 schreef op 05 november 2015 @ 22:14:

[...]

Mientje, als al die vluchtelingen het zo goed hebben volgens jou, waarom vlucht/emigreer je zelf niet naar een ander land dat nog royaler is dan Nederland, Zweden bijvoorbeeld? Dan kun je ook "profiteren" van álle voordelen als asielzoeker. Één groot feest zal het zijn.

Dit is nou weer zo,n staaltje van de weg met ons mentaliteit. Als een nederlander kritiek heeft dan kan hij oprotten. Vanuit een simpele vraag of wij er persoonlijk last van hebben dat er hier vluchtelingen binnenkomen en mijn antwoord dat ja, daar heb ik best last van, want voor mijn dochter stond niet zo ineens een huis klaar.

Maar wij hebben het geschaft, zonder hulp! Maar nu kunnen we dus oprotten, want mensen die gewoon 40 uur werken per week en gewoon hun belasting betalen moeten vooral hun bek houden over hoe dat geld besteed wordt.

Rik je kan je de moeite besparen om te antwooorden ik heb geen zin om je propaganda (want dat is het) te lezen. Je zit bij mij onder de negeerknop.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:rosemetijs schreef op 06 november 2015 @ 08:34:

Met de particuliere opvang loopt het ook nog niet helemaal lekker..

Veel welkom welkom en ooow wat zielig geschreeuw maar dat is het dan ook wel..

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... vast.dhtml

De opvang van asielzoekers door Nederlandse burgers komt niet van de grond. Er staan nog maar tien vluchtelingen geregistreerd die door particulieren in huis zijn genomen.

In de golf van medeleven na de foto van het verdronken Syrische jongetje op het strand, meldden duizenden Nederlanders zich aan. Maar enkele maanden later zijn veel initiatieven nog steeds aan het opstarten en zijn er nog geen matches gemaakt. Zelfs van de tien personen die geregistreerd staan bij het COA, staat niet vast dat ze daadwerkelijk door een particulier in huis zijn genomen. ,,Het kan ook gaan om asielzoekers die op eigen initiatief ergens op commerciële basis een kamer hebben gehuurd," zegt COA-woordvoerder Jan Willem Anholts.

Wel zijn via de site enkele uitgeprocedeerde asielzoekers bij particulieren ondergebracht. Ze zijn nu illegaal in Nederland en zouden anders op straat moeten slapen.

Zelf denk ik dat meer voor de bühne is. Zo van , kijk mij eens lief en goed zijn voor de medemens.

Ik gun ze alles.

En als puntje bij paaltje komt doen ze zelf ook niks. Blijkt hier dus ook maar weer. Als iedereen die zo meeleeft, zich had opgegeven voor hulp, was het probleem echt niet zo groot geweest.

Was er allang woonruimte geweest in de vorm van opvang in eigen huis om maar wat te noemen.

Al die zangers-zangeressen en vlaggetjes zwaaiers.

Wees welkom, maar niet bij mij.
quote:jo-elise schreef op 06 november 2015 @ 08:47:

[...]

Zelf denk ik dat meer voor de bühne is. Zo van , kijk mij eens lief en goed zijn voor de medemens.

Ik gun ze alles.

En als puntje bij paaltje komt doen ze zelf ook niks. Blijkt hier dus ook maar weer. Als iedereen die zo meeleeft, zich had opgegeven voor hulp, was het probleem echt niet zo groot geweest.

Was er allang woonruimte geweest in de vorm van opvang in eigen huis om maar wat te noemen.

Wees welkom, maar niet bij mij. Denk je niet eerder dat het vastloopt op een hoop praktische bezwaren? Net als pleegouder worden: veel mensen zouden het in principe best willen, maar wanneer je je gaat verdiepen in wat er allemaal bij komt kijken, dan is het in de praktijk vaak toch niet haalbaar.
quote:meivogel schreef op 06 november 2015 @ 09:02:

[...]

Denk je niet eerder dat het vastloopt op een hoop praktische bezwaren? Net als pleegouder worden: veel mensen zouden het in principe best willen, maar wanneer je je gaat verdiepen in wat er allemaal bij komt kijken, dan is het in de praktijk vaak toch niet haalbaar.Chantal slaapt anders heel vaak bij BN,rs ttotaal geen problemen, dus dat plekkie van haar kunnen ze nu mooi gebruiken voor een asielzoeker
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:jo-elise schreef op 06 november 2015 @ 08:47:

[...]

Ik gun ze alles.

Wees welkom, maar niet bij mij. Precies, dat. De narcistische 'kijk mij eens' houding. Lekker op je moral high horse. Vrijblijvend tekeningetjes maken, Facebook-berichten liken, retweeten op Twitter. Totdat je met je poten in de klei komt te staan en de échte consequenties dichtbij komen.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
quote:jo-elise schreef op 06 november 2015 @ 08:24:

http://www.telegraaf.nl/b ... granten__blijf_weg__.html

En ook hier is het probleem al zo gigantisch groot geworden dankzij de oproep dat iedereen welkom was. Met nu de nadruk op was.

Het loopt vanzelf gierend uit de klauw. Nu al dus. Zitten die lui veilig in Duitsland, reizen ze weer door naar Zweden. En waarom is dat dan? Is Duitsland niet ruimhartig genoeg voor ze? Het gaat echt niet goed komen, degenen die dat wel geloven, ach, laat ook maar.

LOL! Als Morgan Johansson de illusie heeft dat migranten gehoor gaan geven aan zijn verzoek, dan is hij nog naïever dan alle pro-migranten bij elkaar. Wat een teken van onmacht.

Wel lekker trouwens. Migranten oproepen in Duitsland te blijven. Terecht misschien ook wel, aangezien zij deze mensen dolgraag wilden hebben. Misschien ook een goede tip voor Klaas Dijkhoff.
quote:mienietjefietje schreef op 06 november 2015 @ 09:06:

[...]

Chantal slaapt anders heel vaak bij BN,rs ttotaal geen problemen, dus dat plekkie van haar kunnen ze nu mooi gebruiken voor een asielzoeker Een logee hebben is iets anders als iemand in huis hebben.
Er zijn trouwens wel degelijk veel mensen die zich hebben aangemeld om te helpen; op veel plaatsen zijn meer vrijwilligers aangemeld dan ze kunnen plaatsen. Dus er is niets mis met de bereidwilligheid om zelf ook iets te doen.
quote:meivogel schreef op 06 november 2015 @ 09:20:

Er zijn trouwens wel degelijk veel mensen die zich hebben aangemeld om te helpen; op veel plaatsen zijn meer vrijwilligers aangemeld dan ze kunnen plaatsen. Dus er is niets mis met de bereidwilligheid om zelf ook iets te doen.Ach, als ik er de tijd voor had, dan had ik mijn handen ook wel uit de handen willen steken. Naast mijn werk ben ik ook maatje.
quote:meivogel schreef op 06 november 2015 @ 09:02:

Denk je niet eerder dat het vastloopt op een hoop praktische bezwaren? Net als pleegouder worden: veel mensen zouden het in principe best willen, maar wanneer je je gaat verdiepen in wat er allemaal bij komt kijken, dan is het in de praktijk vaak toch niet haalbaar.Dat denk ik ook. Er komt heel wat bij kijken. Zoiets doe je niet maar even zomaar.
quote:meivogel schreef op 06 november 2015 @ 09:18:

Een logee hebben is iets anders als iemand in huis hebben.Dát en daarbij komt natuurlijk dat je niet alleen pro-migrant kunt/mag zijn als je er één in huis neemt. Ik ben ook vóór uitstekende verzorging van ouderen en gehandicapten, maar dat betekent niet dat ik er één in huis wil.
anoniem_243575 wijzigde dit bericht op 06-11-2015 09:32
Reden: Belangrijk woordje vergeten
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven