Minnaressenmoraal

25-09-2008 12:13 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik beginnen met wat quotes uit diverse recente topics.quote:'Ik heb niets uit te leggen, het is toch de man die verantwoordelijk is voor zijn familie.'

Zijn huwelijk is niet perfect, wij zijn beiden dolverliefd op elkaar, en we hebben al een paar keer afgesproken, maar we hebben nog niet gezoend hoor, dus er is niks aan de hand.'

'Dankzij mijn minnaar voel ik me weer op en top vrouw, en ook al weet mijn man van niets, hij heeft er wel profijt van: de sex is met mij is beter dan ooit.'

Ok. Ik kan niet oordelen over het leven van een ander. We doen allemaal ons eigen 'ding', soms gaat het goed, soms maken we fouten. Prima. No problem. Maar keer op keer komen de bovenstaande quotes terug en dan vraag ik me toch echt af: what on earth are they thinking? Geloven ze het zelf?

Ziet de minnares van een getrouwde man niet in dat zij aktief meewerkt aan de destructie van een gezin? Kan zij met een oprecht hart de ogen sluiten voor het verdriet van die kinderen? En niet te vergeten, van zijn vrouw? Hoezo is de man in kwestie alleen verantwoordelijk? Als jij bij een junk een gloednieuwe fiets koopt voor tien euro, ben jij dan niet even goed de dief?

Denkt dat verliefde meisje dat ze meer te bieden heeft dan de vrouw die jaren geinvesteerd heeft in een relatie? En dat ze dus alle recht heeft om dat stel uit elkaar te drijven? (ik zou haast zeggen: neuk nou maar gewoon een keer met hem, dan is de spanning er tenminste af )

En als klap op de vuurpijl, kun je echt uitleggen hoe jouw man ooit blijer wordt van goede sex als hij weet dat het alleen maar komt omdat de buurman er een uur geleden ook overheen is gegaan.

Ik zou er echt geen aandacht aan schenken als deze quotes niet keer op keer terugkomen hier op Viva. Wat is dat toch dat dames (en heren) dit zonder blikken en blozen opschrijven? Is dit normaal? Waar blijft jullie moraal?
Julus, ik snap niet dat jij allemaal aannames doet over de vriend van Isolde. je weet toch helemaal niet hoe het zit? Jij was er toch niet bij? Het zou toch ook een beetje raar zijn al zou iemand hier nu allerlei dingen over jouw vriend gaan lopen beweren? Bijvoorbeeld dat hij altijd tegen je zal blijven liegen, want hij is er al eerder mee weg gekomen, dat hij wel wat tekort moet zijn gekomen, anders was hij niet vreemd gegaan en zo kan ik nog wel wat cliché's uit de kast trekken.

Nog even voor de duidelijkheid, dit zijn maar voorbeelden, want ik ken jouw vriend niet, dus ik kan daar geen uitspraak over doen.

Het komt vaak zat voor, zowel mannen als vrouwen die geen sex meer willen en het komt vaak zat voor dat degene die dan zonder zit dat dan maar zelf oplost en het komt ook voor dat degene die er geen zin meer in heeft, dan niet wil weten hoe.

Gewoon omdat dat te pijnlijk is.

Mensen schijnen zelfs een gelukkig huwelijk te kunnen hebben, ook al hebben ze geen sex meer met elkaar.

Ik snap wel dat sommige mensen er fel van worden, tenminste, ik neem aan dat dat voortkomt uit het idee dat jouw partner msch ook wel vreemd zou kunnen gaan al zou hem (of haar) de gelegenheid worden geboden. Of dat msch al gedaan heeft, wat erg pijnlijk voor je was.

Maar niet elke situatie die erop lijkt, is ook als jouw situatie (is geweest)
Wat ik nou juist waardeer in Isolde is haar kijk op haar relatie met GM. Niks geen gezemel over soulmates, liefde van haar leven etc. Gewoon eerlijk, hij is leuk en lekker en voor erbij dat is wat ik wil. Dat ik een andere mening heb over haar meedoen aan bedrog naar zijn vrouw staat daar denk ik los van.

En die verhalen van GM-en zijn toch logisch. Een vrouw versieren met zinnen als, ik heb een heerlijke fantastisce geile vrouw thuis maar weet je ik kan jou er wel bij hebben doet het nu eenmaal minder dan, Wat ben jij fantastisch lief en mooi, je maakt dingen in me los waarvan ik niet wist dat het bestond etc blabla. Tuurlijk niet netjes van GM maar gezien hun doel wel logisch natuurlijk en een beetje vrouw begrijpt dat denk ik zelf ook wel. Als een single man je de lucht in steekt weet je toch ook dat 50% daarvan wordt gezegd om je te paaien (of ben ik nou gewoon cynisch).

Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een relatie begin met een ander terwijl ik getrouwd ben of dat ik als vrije vrouw een relatie met een GM begin. Afgezien dat ik die 3e geen pijn wil bezorgen ben ik er ook veel te jaloers voor.

En moraal is mijn inziens op meer gebaseerd dan alleen deze keuze.
Rafaella, leuk je weer te lezen, hoop dat alles nog naar jouw wens gaat.
quote:puk69 schreef op 02 oktober 2008 @ 19:12:

En die verhalen van GM-en zijn toch logisch. Een vrouw versieren met zinnen als, ik heb een heerlijke fantastisce geile vrouw thuis maar weet je ik kan jou er wel bij hebben doet het nu eenmaal minder dan, Wat ben jij fantastisch lief en mooi, je maakt dingen in me los waarvan ik niet wist dat het bestond etc blabla. Tuurlijk niet netjes van GM maar gezien hun doel wel logisch natuurlijk en een beetje vrouw begrijpt dat denk ik zelf ook wel. Als een single man je de lucht in steekt weet je toch ook dat 50% daarvan wordt gezegd om je te paaien (of ben ik nou gewoon cynisch).

Heej Puck,

Met mij alles goed. Volgens mij ben jij wel een beetje cynisch, maar ja, anderen noemen dat wer realistisch.

Volgens mij als je verliefd bent, dan vind je diegene toch ook hartstikke leuk? Dan hoeft het toch niet zo te zijn dat een man dat alleen maar zegt om je te paaien. Hij kan toch ook echt vreliefd zijn en je echt heel leuk vinden? Nu refereer ik dus aan je laatste stukje.

En wat betreft het eerste stukje, hoe vaak zegt een man die met hangende pootjes terug komt bij zijn echtgenote niet dat het niets voorstelde? dat "zij" hem heeft verleid, erin geluisd?

Ik denk niet zozeer dat die man al die tijd glashard zit te liegen en te manipuleren, al kan dat natuurlijk wel. Ik denk dat zijn kijk, zijn gevoelens en zijn beleving dus van de gebeurtenissen kunnen veranderen.

Dat hij het toen dus anders voelde dan nu.

Ben weer lekker breedsprakig en vaag, ik hoop dat je het snapt.
Rafaella heel stom maar ik ben na pukman nooit op een ander verliefd geweest en pukman en ik zijn al heel lang samen. Dus als mannen mooie verhalen tegen mij houden moet ik vooral lachen. Als je verliefd bent dan zullen die mooie verhalen vast anders zijn.

En ja een GM verteld thuis ook hele zielige inluisverhalen en dergelijke. Pukman ook hoor. Helaas kon ik sommige van die verhalen gewoon niet geloven omdat ik hem heel goed ken en weet hoe hij in bepaalde situaties handelt. En andere verhalen geloofde ik graag. Als er een ding is waarin minnares en vrouw in overeenstemmen is dat vaak hun vermogen om de daden van GM / partner, goed te praten en hem ondanks alles hun vertrouwen en liefde te geven totdat de bewuste druppel de emmer doet overstromen.
Ben ik nou echt te cynisch, is niet de eerste keer dat ik het hoor trouwens. Goh misschien ben ik wel echt een leuk mens

Wat een lekkere gedachte zo vroeg op de morgen,
Ohw sorry Puck, het was niet als kritiek bedoeld. Die opmerkingen van jou kwamen op mij een beetje cynisch over, maar ik legde dat voor mezelf ook meteen uit dat je die houding msch hebt aangenomen om jezelf te beschermen tegen teleurstellingen en/of pijn.
Ik ben cynisch geboren volgens mijn moeder. Ik vatte je opmerking zeker niet op als kritiek hoor, wat een misverstanden op zo'n forum.
Gelukkig maar. Maar nu ben ik inmiddels natuurlijk wel benieuwd of jij jezelf cynisch vindt?
Ja ik vind mezelf cynisch alhoewel ik het eerlijk noem.
quote:rafaella schreef op 02 oktober 2008 @ 17:32:

Julus, ik snap niet dat jij allemaal aannames doet over de vriend van Isolde. je weet toch helemaal niet hoe het zit? Jij was er toch niet bij? Het zou toch ook een beetje raar zijn al zou iemand hier nu allerlei dingen over jouw vriend gaan lopen beweren? Bijvoorbeeld dat hij altijd tegen je zal blijven liegen, want hij is er al eerder mee weg gekomen, dat hij wel wat tekort moet zijn gekomen, anders was hij niet vreemd gegaan en zo kan ik nog wel wat cliché's uit de kast trekken.

Nog even voor de duidelijkheid, dit zijn maar voorbeelden, want ik ken jouw vriend niet, dus ik kan daar geen uitspraak over doen.

Het komt vaak zat voor, zowel mannen als vrouwen die geen sex meer willen en het komt vaak zat voor dat degene die dan zonder zit dat dan maar zelf oplost en het komt ook voor dat degene die er geen zin meer in heeft, dan niet wil weten hoe.

Gewoon omdat dat te pijnlijk is.

Mensen schijnen zelfs een gelukkig huwelijk te kunnen hebben, ook al hebben ze geen sex meer met elkaar.

Ik snap wel dat sommige mensen er fel van worden, tenminste, ik neem aan dat dat voortkomt uit het idee dat jouw partner msch ook wel vreemd zou kunnen gaan al zou hem (of haar) de gelegenheid worden geboden. Of dat msch al gedaan heeft, wat erg pijnlijk voor je was.

Maar niet elke situatie die erop lijkt, is ook als jouw situatie (is geweest)

Rafaella, ik ben zeer realistisch en enorm nuchter. Dat betekent, dat ik heel goed inzie hoe mijn rol was in het geheel. Mijn vriend miste wat bij mij, check. Hij heeft idd mijn voorgelogen en kan dat nog steeds doen terwijl ik niks weet, check. Het gaat erom, dat je realistisch bent en ik zie dat hier gewoon niet terug.

Ik ben gewoon enorm principieel wat dat betreft en ja, nu nog veel meer dan voorheen omdat het mezelf is overkomen. Ik probeer her en der wat mensen wakker te schudden, door te komen met informatie die verkregen is uit eigen ervaring. Natuuriljk is niet alles zwart-wit, en je hebt in een relatie te maken met twee mensen die dus allebei schuld kunnen hebben, ook bij vreemdgaan. Ik erken mijn aandeel, absoluut. En heb enorm veel begrip getoond voor mijn vreemdgaande vriend. En wij zijn weer samen verder gegaan en dat gaat heel goed. Ik heb altijd geprobeerd om de achterliggende redenen te snappen, net zoals ik hier eea analyseer. Maar dat neemt niet weg, dat vreemdgaan een respectloze actie is, hoe dan ook. En nogmaals; je kunt gewetenloos zijn, en zonder scrupules handelen, of je kunt ervoor zorgen dat het zo min mogelijk pijn doet voor de ander. Hier is er van de eerste sprake en daar reageer ik idd heel fel op.
Denk dat we als bedrogen partij natuurlijk feller reageren. Je hebt ervaren hoe het voelt om zo voorgelogen te worden en dat maakt dat je boos wordt als je dan leest hoe makkelijk de 'andere partij' er soms over denkt.

Ik moet dit eigenlijk ook niet lezen, want ik betrek veel te veel op mezelf en mijn situatie. Het is alleen dat als ik de berichten lees dat het lijkt of er veel vrouwen zijn die onder het motto 'competitie' handelen. Over 'lijken' gaan als dat betekent dat zijzelf mooier, liever, beter, slimmer en weet ik veel waarin nog beter zijn dan de vrouw waarmee hun GM getrouwd is. Dat daarin een andere vrouw pijn wordt gedaan is dan van ondergeschikt belang.

Ik heb de pijn van de bedrogen vrouw gevoeld en weet nu dat ik dat nooit iemand aan zou willen doen en er in iedergeval heel erg mijn best voor zal doen om als het ooit in mijn leven mocht voorkomen dat ik verliefd wordt op een gebonden man, er weg van te blijven.
Om mezelf tegen pijn en teleurstellingen te beschermen heb ik geleerd mezelf wat onafhankelijker te maken. Ook heb ik geleerd op te komen voor mijn gevoel en mijn mening en de strijd aan te gaan als ik dat nodig vind. Niet meer altijd kiezen voor de liefde vrede. Dat waren trouwens belangrijke en hele waardevolle lessen.
Minaressen en minaars hebben geen empatich,s vermogen naar de andere partij,en kinderen enz enz

het gaat om het eigen egoistiche ego,laten zich maar al te graag paaien,en toch is de gm altijd verantwoordelijk.maar een wedstijd wie de beste zou zijn ,hahah je kunt nooit maar dan ook nooit voor een ander bepalen wat aantrekkelijk is,wel kan je iemand mooier of minder mooi dan jezelf vinden,maar niemand kan bepalen voor een ander wat hij of zij nou in een persoon ziet.
quote:Julus schreef op 03 oktober 2008 @ 10:51:

[...]

Rafaella, ik ben zeer realistisch en enorm nuchter. Dat betekent, dat ik heel goed inzie hoe mijn rol was in het geheel. Mijn vriend miste wat bij mij, check. Hij heeft idd mijn voorgelogen en kan dat nog steeds doen terwijl ik niks weet, check. Het gaat erom, dat je realistisch bent en ik zie dat hier gewoon niet terug.

Ik ben gewoon enorm principieel wat dat betreft en ja, nu nog veel meer dan voorheen omdat het mezelf is overkomen. Ik probeer her en der wat mensen wakker te schudden, door te komen met informatie die verkregen is uit eigen ervaring. Natuuriljk is niet alles zwart-wit, en je hebt in een relatie te maken met twee mensen die dus allebei schuld kunnen hebben, ook bij vreemdgaan. Ik erken mijn aandeel, absoluut. En heb enorm veel begrip getoond voor mijn vreemdgaande vriend. En wij zijn weer samen verder gegaan en dat gaat heel goed. Ik heb altijd geprobeerd om de achterliggende redenen te snappen, net zoals ik hier eea analyseer. Maar dat neemt niet weg, dat vreemdgaan een respectloze actie is, hoe dan ook. En nogmaals; je kunt gewetenloos zijn, en zonder scrupules handelen, of je kunt ervoor zorgen dat het zo min mogelijk pijn doet voor de ander. Hier is er van de eerste sprake en daar reageer ik idd heel fel op.

Nogmaals Julus, ik riep maar wat flauwe cliche's, ik heb echt geen idee hoe jouw vriend is en hoe hij met jou omgaat.

Dus ik kan daar ook niet allerlei dingen over gaan lopen roepen.

Jij doet dat wel van Isolde haar vriend, terwijl jij die man ook in het geheel niet kent. Je noemt dat hij wel zus of zo zal zijn of zal denken, omdat dat jouw ervaringen zijn.

Daar waar je begrip op kunt brengen voor je vriend, vel je een keihard oordeel over een ander.

Nou ja, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Want in mijn ogen zorgt die vriend van Isolde er absoluut voor dat het zo min mogelijk pijn doet, door het niet te vertellen.

Zijn vrouw wil geen sex meer, zij wil niet weten hoe hij het oplost. Hij houdt wel van haar, wil het huwelijk niet verbreken.

Dat dan in jouw ogen niet samen kan gaan, wil niet zeggen dat het ook niet bestaat, of dat mensen dan in een schijnwereld leven.

Ik denk dat mensen ondanks bijvoorbeeld zoiets als dit, oprecht van elkaar kunnen houden en elkaar niet kwijt willen.

Jij gaat er vanuit dat de vriend van Isolde liegt, dat zou kunnen, maar het zou net zo makkelijk kunnen dat het wel waar is.

Zij gelooft hem in ieder geval, net zoals dat jij je vriend gelooft.

Ik denk omdat je voelt dat je hem nu kunt geloven, net zoals dat zij dat waarschijnlijk zo voelt.

Nogmaals; ik vind het absoluut geen onwaarschijnlijk verhaal.

Niet iedereen kiest er voor om dán dús uit elkaar te gaan, als ze de sex niet meer bij elkaar kunnen vinden en als ze ervoor kiezen dat deel van hun leven niet meer met hun partner te delen, er zelfs niet over te vertellen/te willen weten.

Dat zegt m.i niets over de liefde die mensen voor elkaar kunnen voelen
quote:puk69 schreef op 03 oktober 2008 @ 15:06:

Om mezelf tegen pijn en teleurstellingen te beschermen heb ik geleerd mezelf wat onafhankelijker te maken. Ook heb ik geleerd op te komen voor mijn gevoel en mijn mening en de strijd aan te gaan als ik dat nodig vind. Niet meer altijd kiezen voor de liefde vrede. Dat waren trouwens belangrijke en hele waardevolle lessen.

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Het grappige is dat ik eerst dat juist niet deed uit angst iemand te verliezen, het tegendeel blijkt juist in de praktijk, ik word juist aantrekkelijker voor de ander en word serieuzer genomen.

Cynisch is voor mij iets anders dan alleen eerlijk, het is ook eerlijk, maar dan vaak op een beetje een spottende manier. Er word een wrange grap van gemaakt, zwarte humor.

Doe dat zelf ook, kan op zijn tijd lucht geven aan een beladen situatie.

Ben er ook achter dat het niet altijd goed werkt, het schept ook afstand, of de ander denkt er niet echt op in te hoeven gaan, want het was een grapje.
Mijn nieuwe motto was om dit topic maar links te laten liggen, omdat ik me gewoon totaal niet kan inleven in mensen die vreemdgaan, of vreemdgaan goedkeuren door omstandigheden.

Toch maar weer wel>

Vreemdgaan is egoistisch, je partner (of die van de ander als jijzelf niet gebonden bent, maar de ander wel) zal er ooit achter komen, en ontzettend veel verdriet hebben. Je neemt of een open relatie, of je gaat niet vreemd.

Ha, weer mijn visie op alles verteld.
Zo zie maar, zoveel mensen, zoveel wensen, zoveel visie's yellowlove. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.

Dat ik iets zelf wel of niet zou willen of doen, wil niet zeggen dat ik het dús veroordeel als een ander andere keuzes maakt.

Het zou net zo onzinnig zijn jou egoistisch te noemen, omdat je je partner nog niet eens zijn pleziertjes gunt, of een deel van zijn leven wat hij privé mag houden.
Zoveel mensen zoveel wensen...Frisia?

Anyways, het is nu eenmaal zo dat als je een relatie met elkaar aangaat, dat die monogaam is totdat je daar zelf iets andere afspraken over maakt. Kan het ook niet helpen dat daar ooit conventies over zijn afgesproken.

Als mijn parnter avontuurtjes wil , mag dat van mij best hoor. Je gaat je gang maar, alleen dat is niet een relatie waar ik in wil zitten. Ik ben niet iemand voor een open relatie
Tuurlijk Frisia!

Hopen dan maar dat jouw partner er hetzelfde over denkt als jij, anders wordt het zeuren. Er zijn dus ook partners die niet willen weten en niet willen vertellen, over de avontuurtjes dus. Dat maakt ze in mijn beleving geen egoistische mensen. Tis maar net waar je voor kiest.
Nou ja, dat is dus waar ik een beetje de weg kwijt raak.

Omdat het stiekem gebeurt, dan weet de partner toch wat er eigenlijk verwacht wordt in de relatie? Dus dan weet je toch dat je fout bezig bent.En dat je partner niet aan de open relatie wil. (anders zou je dat toch voorstellen)

Of was het lenen.nl haha
Tja, niet iedereen is nu eenmaal hetzelfde. Niet iedereen wil altijd alles maar weten en benoemd zien. Gewoon, omdat het dan te pijnlijk is en niemand er wat mee opschiet.

Niet mee opschieten in de zin dat het geen oplossing zal brengen en ook alleen maar verwijdering ipv toenadering.
Nou,dan zeg ik voor mezelf: Lang leve verwijdering!
Hahahaha, dat zou ik denk ik ook zeggen. Ik wil ook altijd alles weten.

En toch kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die dat niet hebben en dat ze toch heel veel van elkaar houden.
Is niet mijn gewoonte om te reageren op topics maar na het lezen van jullie reakties toch wel sterk de behoefte.

Ook ik heb al een aantal maanden een relatie met een GM. Hij heeft ook nog eens kinderen. Ben ik nu een bitch een gewentenloos iemand? Ik denk het niet. Ik besef goed dat wat hij doet dat dat niet eerlijk is. Dat hij iemand veel verdriet doet namelijk zijn vrouw. Maar als alles goed zou gaan tussen hun dan was er tussen ons toch nooit iets ontstaan?

Ik heb het idee dat hij mij geen leugens verteld. Hij heeft nooit gezegd mijn vrouw is een trut of we hebben geen seks meer. Nee juist niet. Hij zei altijd in het begin onze relatie is prima, dat ik nu met jou ook ga is denk ik omdat ik onbewust iets mis. En nu maanden later komt toch meer de aap uit de mouw dat zijn relatie toch niet zo goed was...

Hij klaagt bij mij niet over zijn vrouw hij belooft mij geen gouden bergen. Hij zegt waar het op staat: ik ben verliefd op je geworden maar ik kan niet zomaar mijn gezin gedag zeggen.

Ik voel mij vaak een gewetenloos persoon dat ik niks liever wil dan hem voor altijd bij mij hebben. Hij hoort immers bij zijn gezin. Maar toch ik zie en merk dat ik hem gelukkig maak en hij mij.

Ik zit niet als een treurwilg te wachten op een teken van leven van hem, ik doe mijn dingen zoals ik die ook deed voor ik hem ontmoette. Dat ik meer wil? Ja, maar het gaat niet alleen om hem en mij.

Iedereen die hier minaressen zo hard veroordeeld, ik begrijp jullie enigzins maar wat als het jezelf overkomt? En zeg nooit nooit.

En aan minaressen: zolang je jezelf niet verliest dan kom je er ook altijd uit, misschien met wat verdriet maar ook daar leer je van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven