Ik kan zoons geaardheid niet aanvaarden

07-11-2015 12:11 1180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden vertelde mijn zoon voor het eerst dat hij denkt dat hij homoseksueel is. Hij was toen 19 jaar en we vonden dit nog veel te vroeg om zo’n dingen zeker te weten. Vooral mijn man vindt dit niet bespreekbaar. We hebben toen heel intensief gesproken over wat in hem omging en na een tijdje gaf zoon aan dat hij er niet helemaal over uit was en nog niet helemaal zeker was wat zijn geaardheid was. De relatie tussen zoon en zijn vader is hierdoor wel sterk bekoeld, alsof er toch een afstand is gekomen. We hebben het onderwerp in de maanden die erop volgde laten rusten. Zoon kreeg in die periode ook een vriendin.

Een tijdje geleden gaf zoon aan dat hij nog steeds denkt homo te zijn. Hij is verliefd op een vriend en hij ook op hem, ze hebben dit al tegen elkaar uitgesproken en hebben al gekust. Ik ben kwaad dat hij ons een jaar heeft voorgelogen, dat hij ons voorgehouden heeft dat zijn gevoelens veranderd waren. Hoe hard ik ook probeer, ik kan dit niet gewoon aanvaarden. Ik wil beter voor mijn kind. Tegenwoordig lijkt homo/bi zijn wel een modeverschijnsel. Je ‘moet’ wel eens experimenteren met iemand van het zelfde geslacht, anders tel je niet meer mee. Zoon is een harde bikkel, een doorzetter. Ik zie hem helemaal niet als homoseksueel. Ik zie zo’n levensstijl ook gewoon niet passen bij mijn zoon en als ik eerlijk ben vind ik het vies. Zoon heeft al een paar keer over zijn “vriend” verteld, over hoe graag hij bij hem is, maar dit wil ik helemaal niet weten. Ik kan er niet met hem niet over spreken.

Ik hou zielsveel van mijn zoon, maar dit deel kan ik echt niet aanvaarden. Ik wil hem hierover niet verliezen. Zijn er hier ouders die hetzelfde hebben meegemaakt? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Weet iemand een manier om hier samen met mijn zoon door te komen?
quote:viva-amber schreef op 07 november 2015 @ 12:23:

Hij heeft niet gelogen. Hij heeft een jaar lang oprecht geprobeerd om het jullie naar de zin te maken en dat is niet gelukt.

Of hij is gewoon bi.

Sowieso is vrijwel niemand 100% hetero volgens mij. TO ook niet.
You can never have too many hats, gloves and shoes
En je hoeft je zoon ook helemaal niet als 'homoseksueel' te zien. Gewoon als zoon en mens is genoeg lijkt mij?
quote:Katherina schreef op 07 november 2015 @ 12:42:

Oh, ik vind dat goed ouderschap wel begint bij onvoorwaardelijke liefde voor je kind. Dan kun je het niet eens zijn met de keuzes die het maakt, of de dingen die het doet, maar je blijft je kind graag willen zien. Zolang je kind niets a-moreels doet en zich aan de wet houdt is er toch geen enkele reden waarom je je kind zou veroordelen?

Ik denk dat jullie nu niet aan die eerste voorwaarde voldoen: je kind onvoorwaardelijk lief hebben.

Misschien bedoel je het niet zo, maar zelfs dit vind ik al zo moeilijk om te lezen. Want ook hiermee impliceer jij dat het een keuze is.

Overigens wel eens met de rest van je post.
quote:patsy--stone schreef op 07 november 2015 @ 12:46:

[...]

Of hij is gewoon bi.

Sowieso is vrijwel niemand 100% hetero volgens mij. TO ook niet. Onzin. Ik ben 100% hetero. En velen met mij.
Vind je het gek dat hij niet eerlijk is geweest? Zou ik ook niet doen als mijn ouders zoals jullie zijn.
Niemand 'moet' tegenwoordig homo of bi zijn. Er is een oplossing TO als je diep in de buidel tast kun je je zoon naar een therapeut sturen die er ervaring mee heeft om homo's te hersenspoelen. Daar wordt ie een keurige hetero gemaakt. Jammer genoeg wordt dit niet meer vergoed omdat er wat bezwaren tegen waren voornamelijk omdat het uit den zwaar christelijke hoek kwam en het niet altijd het gewenste resultaat opleverde.

Effe googelen en je kan ook in fora terechtkomen met ouders die er dezelfde denkbeelden op na houden, misschien nog onderling wat adresjes uitwisselen en je familie is weer helemaal blij.
quote:Star schreef op 07 november 2015 @ 12:44:

Ik zou je man wel kurken laten aanschaffen trouwens TO. Je weet het nooit met homo's.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oke ten eerste fijn dat je zo eerlijk bent.

Ten tweede, veel mensen weten op hun 10e al dat ze niet helemaal op het andere geslacht vallen, dus 19 is absoluut niet te jong om dit te denken of te weten. Dat is echt onzin.

Ik snap dat het voor jou schrikken is, in je hoofd ging je zoon later trouwen, samenwonen en kinderen krijgen met een leuke dame die dan jouw schoondochter werd, waarmee je kon gaan winkelen etc. Die bubbel is even gebarsten en dat kan lastig zijn. Maar echt, wees alsjeblieft niet boos op je zoon. Het is al moeilijk genoeg om uit te komen voor homo, lesbi of bi. Laat staan als je ouders hier fel op tegen zijn, kun je je indenken hoe die arme jongen zich gevoelt moet hebben? En besef jij je dat dit komt door het gedrag van jou en je man?

Hij heeft zelfs na zijn bekenning nog een vriendin gehad. Denk je dat dit was omdat hij dat zélf wilde, of omdat hij het wilde proberen voor júllie? Ik denk namelijk het laatste.

Nogmaals ik snap dat het moeilijk is voor jullie beiden als ouders, maar ik snap werkelijk niet hoe je je kind dit kunt aandoen. Je zoon had heus wel verwacht dat je zou schrikken, dat is ook niet erg. Maar hoe jullie er daarna mee om zijn gegaan..

En oja, het is niet in de mode om homo, lesbi of bi te zijn. Het is tegenwoordig gewoon meer geaccepteerd wat er voor zorgt dat mensen hier eerder en makkelijker voor uitkomen. En ik zie dat als iets moois, jezelf kunnen zijn. Nu jij en je man nog.

Ik wens jullie, maar vooral je zoon erg veel sterkte. Ik hoop oprecht dat je het vertrouwen van je zoon terug kunt winnen, dikke kans namelijk dat hij je bijna niets meer zal vertellen.
quote:Orangetree schreef op 07 november 2015 @ 12:47:

[...]

Onzin. Ik ben 100% hetero. En velen met mij.

Onderzoekje, gisteren in nieuws:

http://www.welingelichtek ... el-maar-nooit-hetero.html
Ik ben sprakeloos.
Misschien moet ie eens met Arie afspreken, die lukt het ook om in de kast te blijven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:matroesjka_ schreef op 07 november 2015 @ 12:42:

[...]

Ja. Dat zeg ik dus ook. Ik zeg alleen ook dat dat TO niet dwingt om direct een gat in de lucht te springen van geluk omdat haar zoon homo is. TO heeft daar blijkbaar wat meer werk en tijd voor nodig. Moet daar aan werken.

ik vind dit wel wat meer dan tijd om te wennen. ze vind het vies notabene, daar valt mijn bek van open. wat een bekrompenheid.

ze heeft totaal geen ruimte voor haar zoon zijn beleving en zijn worsteling, nee TO heeft het zwaar en moet wennen, kom nou zeg!
quote:Nouschi schreef op 07 november 2015 @ 12:50:

Misschien moet ie eens met Arie afspreken, die lukt het ook om in de kast te blijven. In de leer bij Arie.
Wauw, zoveel reacties. Ik heb voorlopig enkel de eerste pagina gelezen, straks lees ik verder.

Ik had wel verwacht dat ik zo'n reacties zou krijgen en dat mijn gevoelens hier zouden toegeschreven zijn aan het feit dat we gelovig of ouderwets zijn. We zijn niet gelovig of religieus. Ik kan toch niet de enige zijn die het hier moeilijk mee heeft? Homoseksualiteit is voor mijn man helemaal niet aanvaard, ik vind dat we er tegenwoordig te veel mee geconfronteerd worden. Je moet nu wel 'bischierig' zijn en halfnaakt mee gaan dansen in de gay pride, anders ben je ouderwets.

Ik weet zelf niet goed waarom ik er zoveel moeite mee heb. Wel klopt het beeld dat ik van mijn zoon heb niet meer. Hij is sportief en atletisch, een vechter en hij was gelukkig met een meisje. Ik hoef van hem niet te weten dat hij aangetrokken wordt tot mannen. Ik twijfel eraan of hij zo wel gelukkig kan worden. Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijker. Hij kan geen gezin starten. Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind?
Hoe kan je anderhalf jaar nog je kop in het zand steken? Mijn dochter is anderhalf en wij houden er alvast rekening mee dat ze ons een vrouw voorstelt als zijnde haar levenspartner. Wij praten hier thuis ook niet in de traditionele zin van man/vriend of trouwen en kinderen krijgen. Hoe meer je je vasthoud aan die oude manier van denken, hoe moeilijker het voor jezelf en je kind wordt als deze niet voor deze tradities kiest. We leven anno 2015 in een wereld waar alles mogelijk zou moeten zijn en daar zou ieder mens gebruik van moeten kunnen maken.
Wat me verbaast is dat iemand met zo'n gedachtegoed als TO, met zo'n zo'n kijk op de wereld, op Viva een topic opent en zonder blikken of blozen vertelt dat ze homoseksualiteit een beetje vies vindt. Alsof je hier medestanders gaat vinden. Als een Syrische vluchteling die op de website van de PVV advies vraagt over de te volgen route naar Nederland.
quote:tampontouwtje schreef op 07 november 2015 @ 12:49:

Ik ben sprakeloos.

Yup een tampontouwtje heeft over het algemeen geen stem.

Maar ik snap je hoor en ik hink op twee gedachten.

Of dit is een erg goed geschreven OP of de jaren 50 zijn weer wakken geworden
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Orangetree schreef op 07 november 2015 @ 12:47:

[...]

Onzin. Ik ben 100% hetero. En velen met mij.Wat doet het er toe.
quote:duistercontinent schreef op 07 november 2015 @ 12:48:

Niemand 'moet' tegenwoordig homo of bi zijn. Er is een oplossing TO als je diep in de buidel tast kun je je zoon naar een therapeut sturen die er ervaring mee heeft om homo's te hersenspoelen. Daar wordt ie een keurige hetero gemaakt. Jammer genoeg wordt dit niet meer vergoed omdat er wat bezwaren tegen waren voornamelijk omdat het uit den zwaar christelijke hoek kwam en het niet altijd het gewenste resultaat opleverde.

Effe googelen en je kan ook in fora terechtkomen met ouders die er dezelfde denkbeelden op na houden, misschien nog onderling wat adresjes uitwisselen en je familie is weer helemaal blij.O ja wat therapie,een pilletje tegen homo zijn en wat preken van hel en verdoemenis van de dominee en dan komt het allemaal dik in orde..
quote:kadanz schreef op 07 november 2015 @ 12:51:

Wat me verbaast is dat iemand met zo'n gedachtegoed als TO, met zo'n zo'n kijk op de wereld, op Viva een topic opent en zonder blikken of blozen vertelt dat ze homoseksualiteit een beetje vies vindt. Alsof je hier medestanders gaat vinden. Als een Syrische vluchteling die op de website van de PVV advies vraagt over de te volgen route naar Nederland.Nahja dat dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:jamie09 schreef op 07 november 2015 @ 12:50:

Wauw, zoveel reacties. Ik heb voorlopig enkel de eerste pagina gelezen, straks lees ik verder.

Ik had wel verwacht dat ik zo'n reacties zou krijgen en dat mijn gevoelens hier zouden toegeschreven zijn aan het feit dat we gelovig of ouderwets zijn. We zijn niet gelovig of religieus. Ik kan toch niet de enige zijn die het hier moeilijk mee heeft? Homoseksualiteit is voor mijn man helemaal niet aanvaard, ik vind dat we er tegenwoordig te veel mee geconfronteerd worden. Je moet nu wel 'bischierig' zijn en halfnaakt mee gaan dansen in de gay pride, anders ben je ouderwets.

Ik weet zelf niet goed waarom ik er zoveel moeite mee heb. Wel klopt het beeld dat ik van mijn zoon heb niet meer. Hij is sportief en atletisch, een vechter en hij was gelukkig met een meisje. Ik hoef van hem niet te weten dat hij aangetrokken wordt tot mannen. Ik twijfel eraan of hij zo wel gelukkig kan worden. Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijker. Hij kan geen gezin starten. Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind?Bullshit.

Ik weet zelf niet goed waarom ik er zoveel moeite mee heb. Wel klopt het beeld dat ik van mijn zoon heb niet meer. Hij is sportief en atletisch, een vechter en hij was gelukkig met een meisje. Ik hoef van hem niet te weten dat hij aangetrokken wordt tot mannen. Ik twijfel eraan of hij zo wel gelukkig kan worden. Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijker. Hij kan geen gezin starten. Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind?Ja dat zijn homo's allemaal niet. Enige wat die doen is handtasjesworstelen.

Ik weet zelf niet goed waarom ik er zoveel moeite mee heb. Wel klopt het beeld dat ik van mijn zoon heb niet meer. Hij is sportief en atletisch, een vechter en hij was gelukkig met een meisje. Ik hoef van hem niet te weten dat hij aangetrokken wordt tot mannen. Ik twijfel eraan of hij zo wel gelukkig kan worden. Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijker. Hij kan geen gezin starten. Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind?
Beter voor je kind?

Hem onvoorwaardelijk accepteren en van hem houden. Dat is beter. Wees trots op de persoon die hij is. Trots dat hij open is en zijn gevoelens weigert weg te stoppen. En steun hem. Hij zal veel afwijzing gaan ervaren, maar dat mag niet van zijn ouders afkomen.

Vind je het niet vreselijk dat je je zoon zo beperkt en huichelachtig door het leven wil laten gaan? Het is geen verlengstuk van jezelf hoor.

Probeer ook zijn vriend te leren kennen en open te staan om van hem te gaan houden. Het kan je schoonzoon worden, weet je wel...een familielid.

En waarom vies? Vanwege bijvoorbeeld anale seks? Dat is niet alleen voorbehouden aan homo's en ook nog eens iets waar jij je niet mee bezig hoeft te houden.

Ik snap niet hoe verliefde mensen die blij met elkaar zijn en waar het geluk vanaf spat vies zouden zijn...
Ik werd wakker en ineens was iedereen allergisch, vooral voor ware balans.
Ik merk dat ik gewoon fysiek misselijk word als ik dit soort postings lees, zoals van topicstarter.

Het is je zoon!

Volgens mij zijn er mensen die nog liever zien dat hun zoon inbreker, seriemoordenaar of vrouwenmepper is dan homo.

Ik walg daarvan, temeer omdat mijn meest close, dierbaarste vrienden gay zijn. En weet wat zij hebben doorstaan , ook in deze tijden. Juist in deze tijden, zelfs. Wie ben jij om voor een ander te bepalen met wie ze hun leven delen? Met wie ze 'vies' doen? Heb je zelf geen leven om je druk over te maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven