JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ah Voyager! Ik heb idd een Hopp Miami (veel mooier dan op de foto) , je krijgt als je een hoppediz koopt de zogenaamde ´Hopp Bijbel´ hier staan allerlei draagmogelijkheden, ook voor pasgeboren babietjes. Geen van deze is over één schouder trouwens, allemaal over twee. De ´bijbel´ is in het duits maar de plaatjes zijn super duidelijk en anders...

Als je op youtube filmpjes gaat zoeken van Eva van de doekentheek dan doet ze eea voor op film, heel handig. Haar naam daar is ´draagdoekmama´.

Met een Storch kun je hetzelfde als met een Hopp maar je moet even naar de lengte.

Wen, kopen! kopen! kopen! Laat je weten wat de buit is?

Ik ben even aan het relaxen voor dat ik zo de keuken in ga. Vandaag staat op het menu, gegrilde groentjes, citroen-knoflook zalm uit de over en aardappel knoflook puree. Lekker samen stinken vanavond, haha.

Morgen krijgen ze tapas te eten, lekker makkelijk want geen timing issues.
Oh en seks...uhm...nou...hoe is dit kind er eigenlijk ooit gekomen?

Komt het door alle knoflook? haha.
Heerlijk knoflook! Op vakantie hadden we ook een avond heerlijk veel knoflook gegeten. 's Ochtends haalden we onze dochter bij ons in bed toen ze wakker was. En ik begon heel dichtbij tegen haar te fluisteren. Gaat ze opeens rechtop zitten, wijst op haar neus en zegt met een vies gezicht; neusje, bah (anderhalf is ze pas he!). Ik lag helemaal in een deuk natuurlijk. Maar het blijft heerlijk!

Enne seksleven; wat is dat ook alweer? Ik hoopte ook op een opleving na 3 maanden. Helaas; ik heb echt nul komma nul zin. Ik vind mijn lijf nu een plek voor de baby op de een of andere manier. En daar heeft 'ie het al druk genoeg mee!

Draagdoeken; ideaal! Ik wilde er de vorige keer niet aan, omdat ik het zo'n gedoe vond. En Hippie-achtig (schaam). Maar onze kleine huilde aan een stuk door en toen hebben we na en paar weken uit wanhoop die draagdoek omgedaan. Na een halve minuut sliep ze! Wonderding.

O ja; bleef erg moe en kwam echt dood thuis van het werk. Nu afgesproken dat ik een uur later mag beginnen en een uur eerder mag stoppen. Heerlijk! Vanaf volgende week al! Hoop dat het helpt.

Fijn weekend!
Haha, Helena, je kleine eet nog geen knoflook begrijp ik?

Marianne, wat zei de verloskundige?
Goedemorgen meiden,

Hier alles goed. Ben gister niet naar de verlos geweest maar lief dat jullie er aan dachten. Afspraak is verzet naar maandag. Heb wel zin om weer even te gaan!

Marianne; goed dat je naar de verlos bent gegaan? Hopelijk is het goed gegaan??

Lily; knap van je hoor koken voor 15 man! Gezellig ook. En echt super spannend dat de bruiloft nu al lekker dichtbij komt. Zet je straks wat foto's op de hyves? Ik ga zo maar eens een site aanmaken. Wil niet alle leuke foto's missen.

Voyager; heb nog geen tijd gehad om me in de draag doeken te verdiepen. Laat je nog ff weten welke het bij jou is geworden??

Wen; hoe kan het dat je nog niet aan het shoppen bent geslagen? Wacht je toch ff af wat het wordt? Gelukkig al bij je echo. Leuk man!

Nu dus lekker een weekje vakantie. En we blijven eens thuis! Veel mensen vallen achter over als ze dit horen. We gaan lekker 3 nachtjes weg, shoppen en een dagje naar de sauna. Heeeeerlijk heb er zin in. Verder leuke dingen doen als uit eten, naar de bios etc. Kost dus ook weer geld genoeg ;)
Sam; vervelend zeg dat je nog steeds ziek bent! Hopelijk gaat het weer wat beter met je?

Lucia; tja het seksleven... ik heb wel zin de laatste tijd. Zelfs meer dan voor de zwangerschap maar vriend lief wil niet. Of eigenlijk kan niet. Hij moet telkens aan de baby denken. We beginnen er dus niet meer aan en daardoor is ons seksleven ook nul komma nul. Soms mis ik het een beetje maar ach, lekker knuffelen en 'spelen' met de baby brengt elkaar ook dichter bij elkaar.

Evince; niet erg toch? Lees lekker mee en 'gooi' maar in de groep wat je wil. Is toch niet erg?

Mijn baarmoeder zit ook hoog. Ruim boven mijn schaambot. Heb dan ook al last van zuurbranden en kan ook niet meer veel eten zoals vroeger. Is wel even wennen. Eet soms teveel waardoor ik de hele avond een vol gevoel heb. Heb dit soms ook 's ochtends na het ontbijt.

Zo bij gelezen en geschreven nu eens ff kijken hoe ik een hyves pagina aan maak ;)
Wen; ik heb je gemaild voor de hyves!
Sorry, ben ik nog een keer. Wat ik me afvroeg; hoe vaak moet je je baby nu voelen per dag (ruim 25 wkn)? En vanaf wanneer kan je baby echt reageren op je hand? Als ik nu mijn hand op mijn buik leg of mijn vriend, stopt de baby juist vaak met bewegen, net als bij Voyager en Wen.

Moeilijk trouwens. Weet sinds een week of 3 dus dat mijn beste vriendinnetje weer zwanger is (van de tweede). Nu is ze sinds een week weer enorm ziek. Bij de eerst is ze bijna 7 maanden misselijk geweest en heeft ze moeten overgeven. Het ziet er nu dus naar uit dat ze weer zo'n zware zwangerschap gaat krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik krijg sinds een paar dagen haar telefonisch niet te pakken en helaas woont ze op een uurtje rijden. Ze is niet 'gewoon' misselijk maar echt hondsberoerd. Ze is tijdens de eerste zwangerschap ook opgenomen geweest in het ziekenhuis. Artsen dachten aan een allergie voor het hcg hormoon. Heb eens op internet gekeken. Ze zou wel eens hyperemesis gravidarum kunnen hebben. Nou ja, sorry voor mijn verhaal. Ik zat er nogal mee in mijn maag. Dacht misschien weet iemand er iets over.

Zo ga maar eens lekker ontbijten en aankleden. Beetje klussen vandaag en vanavond lekker eten met vrienden. Gezellig.

Fijn weekend nog!
Ha Chilli,geen tips wbt je vriendin, heel heel heel kut. Je woont ook ver weg anders zou je haar kunnen ontlasten door voor haar andere kindje te zorgen of te koken (voor het gezin).

Bewegen van de baby, ik weet dat iets later in de zwangerschap vanaf een week of 30 je op minimaal vijf momenten de baby zou moeten voelen. of dat lang of kort is maakt niet uit.

Wat hier heel goed werkt is het volgende, omdat ik precies weet waar ze ligt leg ik mijn hand op haar rug en druk de buik een beetje in. na twee keer voel ik haar heel duidelijk tegen mij hand drukken alsof ze in mijn hand gaat liggen. Ik kan haar heel goed laten bewegen door te drukken of te wrijven. Misschien stoppen jullie kindertjes wel omdat ze krijgen wat ze willen, een warme hand. Ook maar een ideetje.

Albert.nl is gekomen dus ik ga aan de kook!
Lily: gefeliciteerd met je ondertrouw! Ik geloof dat er wel vrouwen jaloers zijn op een man die houdt van shoppen

Ohja, mijn buik zit ook heel hoog. Als ik een broodje eet, zit ik al vol. Vooral 's avonds het warm eten valt me heel erg tegen. Heb deze hele week bijna geen warm eten gehad. Is ook niet zo goed natuurlijk ivm de vitamines. Ik zou liever 's middags warm eten, maar dat gaat helaas niet.

Hm, seks, wat is dat??? In ieder geval seks met een man is toch wel lang geleden, haha. Gelukkig zijn daar wel hulpmiddeltje voor. Ik heb toch wel regelmatig zin hoor. Maar of het nou echt meer is dan normaal, dat geloof ik niet. Heb sowiezo wel vaak zin, geloof ik...

Ik ben niet bij de vk geweest, maar heb telefonisch contact gehad. In principe hoort het erbij, gaf ze aan. Zolang het niet pijnlijk is, ik de baby goed voel en het er niet meer dan ong. 10 per dag zijn, kan het geen kwaad. Pijnlijk zijn ze niet, ik voel de baby heel goed (vraag me wel ns af oftie wel ns slaapt…) en het zijn er denk ik zo’n 10 per dag. Moet het wel in de gaten houden en als het erger wordt, moet ik het rustiger aan gaan doen. Warme kruiken en douche/bad helpen ook goed, gaf ze aan. De harde buiken zijn een soort voorbereiding van de baarmoeder schijnt.

Balen, Sam, dat je nog steeds ziek bent. Hopelijk knap je toch snel weer op.

Ook balen voor jou, Voayger, met je bloeddruk en de bekkeninstabiliteit.

Ik merk dat ik nu wat meer last van mn onderrug krijg. Vooral ’s morgens ben ik heel stijf en als ik wat langer in 1 houding heb gezeten.

De baby begint nu een beetje te reageren op mn hand. Ik moet dan wel een beetje druk geven. Eerst stopt hij dan met schopjes geven, maar op een gegeven moment is het toch net of hij tegen mn hand aan komt liggen. Ik kan nog niet echt voelen of het zn ruggetje, hoofd of kontje is.

Cili, ik zou ook geen tip weten. Ken wel iemand die iets vergelijkbaars heeft gehad. Daar hebben ze na een aantal weken besloten de zwangerschap af te breken, omdat het met de moeder zelf heel erg slecht ging. Is trouwens niet gezegd dat het bij een volgende zwangerschap weer zo zou gaan.

Wen, heb je mn aanmelding voor hyves gehad?
anoniem_68039 wijzigde dit bericht op 04-10-2008 12:12
Reden: smilie toegevoegd
% gewijzigd
Chili, ik heb je gemaild!

Wat naar voor je vriendin, dan moet je wel heel veel over hebben voor een tweede. Hopelijk heeft ze er dit keer minder en minder lang last van.

Ik merk dat als ik bewust via mijn buik ga ademhalen, en wat ga duwen op mijn buik, dat ik dan een reactie krijg (schoppen of beweging). Niet altijd, en dus bij voorkeur niet als Olaf het wil voelen natuurlijk, maar vaak werkt dit wel bij mij. Lig je wel rustig een tijdje op de bank of zo, als je het wil voelen?
Hm, geloof dat mn berichtje voor Chili niet zo positief is. Zo bedoelde ik het niet. Lijkt me heel erg als je zo zwanger bent. Heb helaas geen tips of suggesties. Ik hoop voor haar dat ze veel steun uit de omgeving krijgt. Wel heel jammer dat ze wat verder weg woont, Chili. Kan me voorstellen dat je ook een beetje een hulpeloos gevoel hebt, Heel veel sterkte ermee.
Marianne, wat vreselijk als het zo slecht met je gaat dat je niet langer zwanger kunt zijn! Niet omdat het kindje niet goed is of omdat je het zelf niet wil, maar omdat je lijf het niet aankan... dat is wel heel erg hard zeg.

Fijn dat je verloskundige je kon geruststellen. Harde buiken schijnen ook erg goed te zijn voor de ontwikkeling van de hersentjes door de kneedbeweging die er gemaakt wordt. Dus je krijgt gewoon een heel slim kind straks.

Ik zag dat je de weg naar de Hyve al gevonden had

Ik ben gisteren bij de fysiotherapeut geweest voor mijn rug/bekken, mijn SI-gewricht is redelijk instabiel. Wat nuttige tips en oefeningen meegekregen, en, heel naar, ik mag niet meer tillen en stofzuigen (al is dat in de praktijk nog best lastig!). Ook uitgebreid shoppen is er even niet meer bij.

Wel heb ik gisteren de Hema nog even leeggekocht, vooral dingen als hydrofielluiers, spuugdoekjes, kruiken en zo.

En een nagelknippertje. Kom ik thuis, zie ik op de bon dat er twee zijn aangeslagen. Gebeld, ik kan terugkomen met de bon, dan krijg ik het geld terug. Even later kijk ik in de tas: heb ik er gewoon twee meegenomen, haha! Dus die breng ik vandaag dan maar even terug. Een echt zwanger geheugen....

Kleertjes en beddegoed doe ik wel na de echo inderdaad, ik kan maar weinig leuk neutraal spul vinden.
Oh ja Wen, zag dat ik toegevoegd ben op hyves. Je hebt er een leuke site van gemaakt!
Thanks
Haha Wen, ik zeg met dat soort dingen altijd dat mijn hersenen alvast zijn ingedaald!

Enne, niet meer stofzuigen, erg he!

Marianne dat is inderdaad heel erg als je om zo'n reden je zwangerschap moet afbreken.. Hier gebeurt het af en toe dat de baby reageert op mijn hand!

He Chili voel je je alweer iets beter dan een paar dagen terug?

Wat een ellendige zwangerschap is dat voor je vriendin zeg. Ik zou ook opperen wat Lily zegt, af en toe eens lekker eten brengen voor de rest van het gezin, zodat zij niet hoeft te koken. en lieve kaartjes sturen. Ik weet nog dat ik in het ziekenhuis lag en ik steeds hele grappige lieve kaartjes kreeg van mijn vriendin. Dat hielp echt wel!

Mijn buik is niet zo hoog maar wel vrij groot, ik zal even een foto van mijn buik laten maken, moment..

vers van de pers, met 26 weken:

Verder heb ik een keukenmachine besteld en vandaag gekregen. met allerlei hakkers en zagers en persen en een blender. Om straks wat makkelijker fruithapjes te kunnen maken. Dit deed ik eerst met een staafmixer en dat is toch niet ideaal.

En ik heb sokjes gekocht, piepkleine roze sokjes. Ik merk aan mezelf dat ik daarvoor toch een beetje over een drempel moet ofzo. Nouja, ik wen er wel aan!
Nou, die drempel heb ik dus ook... de praktische spulletjes zijn geen probleem, maar een leuk rompertje of zo, neuh, die pak ik nog niet.

Da's inderdaad een behoorlijke buik! Je moet nog 14 weken joh, vertel die baby eens dat ze rustig aan doet!
Tot nu toe heb ik twee rompertjes gekocht (waarvan 1 toen ik net wist dat ik zwanger was, eigenlijk een beetje voor de gein) en eentje gericht na de 20 wekenecho. En nu dus die sokjes. We hebben natuurlijk nog ontzettend veel kleren van de oudste, dus het hoeft in principe ook niet, maar ik vind ook niet dat de baby ALLES van de oudste moet krijgen.

Praktische spullen zijn inderdaad geen probleem.

Enne, ik zal het tegen haar zeggen!
Hmmm ziet hier met plakkerige vingers achter de pc. Zit lekker suikerbrood te eten. Mijn verslaving al sinds mijn pubertijd. Sta het me alleen in het weekend toe hoor. Dan lekker met roomboter hmmm

Voyager; wauw de kleine van jou groeit goed! En bij jou komt je buik ook vanuit je schaambeen. Bij mij begint ie veel hoger. Heb gister ook een nieuwe foto later. Jemig ik zie echt verschil met 4 weken geleden. Ik ga hem proberen te plaatsen op de hyves ;). Enne, we zijn net toevallig wezen kijken voor een keuken machine. Maar konden geen goede vinden. Bestellen dus ook maar via internet. Welke heb jij? Wij wilden de tefal gaan bestellen. Circa 55 euro. Enne, lief dat je het vraagt. Alles goed hoor maar af en toe die 'pieker' momenten blijven maar zal wel normaal zijn. Moet zeggen dat ik nu meer aan mijn vriendin denk... Ga haar ook maar lieve kaartjes enzo sturen. Stuur haar sowieso elke dag een sms om maar even hoi te zeggen ofzo.

Wen; heb ook alleen nog maar praktische dingen gekocht. Kleertjes gaan we volgende week samen doen in de vakantie. Wacht jij misschien niet onbewust tot over 2 weken als je weet wat het wordt? Ga je zo mailen over hyves. Ben zo'n kneusje daarin..

Marianne; fijn dat je gerustgesteld bent! Wel rustig aan doen hoor. En wat je schreef is niet zo raar hoor. Had mijn vriendin gister ff aan de lijn. Ze zit er helemaal doorheen. Had gehoopt dat deze zwangerschap inderdaad anders zou zijn dan de vorige maar helaas. Ze had het zelf al over abortus maar haar vriend wil er niks van weten. Maar heb toch gezegd dat ze wel moet oppassen dat ze er zelf niet aan onder doorgaat!

Lily; bedankt voor de tips. En sorry, ook gefeliciteerd met de onder trouw natuurlijk! Was ik vanochtend vergeten!! Fijne avond vanavond. Eet smakelijk!!!

xxx
Chili, mijn buik groeit wel goed ja! Of de baby ook goed groeit horen we woensdag. Brrrrr. ik ben er best gespannen over!

Ik zit hier ook met plakvingers, maar dan van de wokkels.

Ik heb de keukenmachine gratis van neck.nl. Sinds wij onze computer daar hebben besteld hadden we nog heel veel van die spaarpunten en daar konden we dus een keukenmachine voor "kopen". Hij is merkloos

Wel heel fijn dat je je weer wat beter voelt Chili!
anoniem_28077 wijzigde dit bericht op 04-10-2008 16:13
Reden: Domme domme fout...ik ben een mutsch..
% gewijzigd
Oh, het is wel een merk keukenmachine maar voor mij althans een onbekend merk. Clatronic?? Nouja, het was gratis he!
WAUW dat is tof Voyager een gratis keukenmachine. Das mooi meegenomen. Denk dat wij maar voor de tefal gaan. Lijkt me wel erg handig straks zo'n ding. Kan me goed voorstellen dat je gespannen bent hoor. Ga heel hard voor je duimen dat alles goed is. Je ben dan 27 weken toch? Ik hoop echt dat deze keer je naast je bekken problemen voor de rest een goede zwangerschap gegund wordt. Hoest met je ouders?

Wen; jij dus ook al bekken problemen. Had je er geloof ik nog niet eerder over gehoord. Is het zo ineens ontstaan of toch wel geleidelijk? Rustig aan doen hoor, laat het stofzuigen maar lekker aan anderen over ;).

Hier een gezellig avond gehad gister met vrienden. Vriendin is 6 weken langer zwanger dus dat is erg leuk. Mannen werden af en toe gek van het geklets over baby's en zwanger zijn ;).

Nou ga ik ff proberen op de hyves te komen. Tot snel!! xxx
Lief dat je voor me duimt Chili! Ik ben inderdaad 27 weken dan. ik heb begrepen dat als het dan geboren moet worden het bijna 90% kans heeft om het te overleven, dus langzamerhand begin ik er een beetje in te geloven.

Eerst woensdag maar eens afwachten!

Haha, leuk he, lekker over baby's kleppen met een medezwangere!

Lily, ik heb net de Hoppediz Miami besteld. Ik kon hem gelukkig in een grotere maat bestellen dus dat heb ik meteen maar gedaan! Ik ben blij!
anoniem_28077 wijzigde dit bericht op 05-10-2008 11:50
Reden: Stomme typfoutjes, concentratievermogen verslechtert met de dag..
% gewijzigd
Ik zie dat ik best wel vroeg een pretecho heb, vergeleken met de andere data. Ben benieuwd wanneer het nu eigenlijk beter te zien is (wij hadden weinig keus, anders werd het pas eind november)

Chili, ik heb sinds een week of 7 weer last van mijn SI-gewricht. Ik had daar ook al klachten voor ik zwanger werd, maar met specifiek trainen kon ik dat goed tegengaan. Nu wordt het met de week erger, dus ik heb maar vast actie ondernomen. Het is niet zo erg als bij Voyager hoor. Een paar keer per dag zit de boel op slot, dan kan ik niet meer op mijn rechterbeen staan, en het gebeurt geregeld dat ik gewoon niet lekker loop. Vooral als ik wat verder gelopen heb, of niet helemaal perfect gezeten heb.

Voyager, spannende week voor jou weer!

Hoe zou het met Nikiet zijn? Hopelijk heeft ze nu toch een relaxte zwangerschap!
Hé meiden nog ff voordat ik gezellig met mijn zussen en schoonzussen naar de musical Evita ga. Voyager; heb dat ook met de typefouten hahaha gelukkig zit er spellingscontrole op!! 90% is al echt veel dus gaat goed komen meid!

Wen; heb je gemaild. Krijg een foutmelding bij het aanmelden... sorry! Goed dat je gelijk aktie hebt ondernomen. Beter erg voor komen! Volgens mij is de pretecho het leukste tussen de 24 en 30 weken dus dan zit je goed toch?

Lang niks van Nikiet gehoord inderdaad hoop dat alles goed is met haar en de baby en natuurlijk met haar relatie. Ook geen makkelijk periode zo voor haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven