Ik kan zoons geaardheid niet aanvaarden

07-11-2015 12:11 1180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden vertelde mijn zoon voor het eerst dat hij denkt dat hij homoseksueel is. Hij was toen 19 jaar en we vonden dit nog veel te vroeg om zo’n dingen zeker te weten. Vooral mijn man vindt dit niet bespreekbaar. We hebben toen heel intensief gesproken over wat in hem omging en na een tijdje gaf zoon aan dat hij er niet helemaal over uit was en nog niet helemaal zeker was wat zijn geaardheid was. De relatie tussen zoon en zijn vader is hierdoor wel sterk bekoeld, alsof er toch een afstand is gekomen. We hebben het onderwerp in de maanden die erop volgde laten rusten. Zoon kreeg in die periode ook een vriendin.

Een tijdje geleden gaf zoon aan dat hij nog steeds denkt homo te zijn. Hij is verliefd op een vriend en hij ook op hem, ze hebben dit al tegen elkaar uitgesproken en hebben al gekust. Ik ben kwaad dat hij ons een jaar heeft voorgelogen, dat hij ons voorgehouden heeft dat zijn gevoelens veranderd waren. Hoe hard ik ook probeer, ik kan dit niet gewoon aanvaarden. Ik wil beter voor mijn kind. Tegenwoordig lijkt homo/bi zijn wel een modeverschijnsel. Je ‘moet’ wel eens experimenteren met iemand van het zelfde geslacht, anders tel je niet meer mee. Zoon is een harde bikkel, een doorzetter. Ik zie hem helemaal niet als homoseksueel. Ik zie zo’n levensstijl ook gewoon niet passen bij mijn zoon en als ik eerlijk ben vind ik het vies. Zoon heeft al een paar keer over zijn “vriend” verteld, over hoe graag hij bij hem is, maar dit wil ik helemaal niet weten. Ik kan er niet met hem niet over spreken.

Ik hou zielsveel van mijn zoon, maar dit deel kan ik echt niet aanvaarden. Ik wil hem hierover niet verliezen. Zijn er hier ouders die hetzelfde hebben meegemaakt? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Weet iemand een manier om hier samen met mijn zoon door te komen?
Wat mij trouwens helpt als ik iets moeilijk kan accepteren, is het eerst te 'erkennen'. Dus zien dat het is zoals het is, zonder enig oordeel of zelfs nog met een negatief oordeel. In jouw geval: mijn zoon is homo, ik vind dat heel lastig, maar ik weet dat het zo is.
Het is zoals het is
Heftige discussie. Vind de situatie echt triest. Ik denk dat dit een belangrijke levens wordt voor TO. Dit vraagt van haar een verruiming van geest, hart en denken. TO ik hoop dat je achteraf kan terug kijken met dankbaarheid dat je door je zoon een ontwikkeling hebt door gemaakt als persoon en karakter die anders nooit had door gemaakt.
Ik heb zitten verzinnen wat ik neer wilde zetten... en dat is een heleboel. Maar geen idee waar te beginnen. Je zoon is je zoon. Accepteer hoe hij is. Het is geen keuze die hij heeft, zo is hij. En echt heb medelijden met deze jongen. Hoop dat hij ergens anders wel steun krijgt.
Leo wat ben je toch een geweldig mens.

De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:rosemetijs schreef op 07 november 2015 @ 13:53:

[...]

Idd en maar racisme en discriminatie gillen en dat als Viva geen maatregelen neemt ze dat zelf zal doen.!

Nou viva jullie kunnen bij dadelduifje beginnen met maatregelen nemen.
quote:jamie09 schreef op 08 november 2015 @ 15:51:

[...]

Ik heb het laatste jaar hier niet meer over nagedacht. Zoon kreeg een vriendin, ik dacht dat het 'probleem' van de baan was, voor mij is dit nieuw.

Ik praat hier eigenlijk met niemand over. Ik heb aan zoon wel gezegd dat ik hem heel graag zie, dat dit niet veranderd is. Hij probeert soms te praten over hoe hij het te weten is gekomen dat hij op zijn vriend verliefd is geworden, maar ik vind het lastig om hier naar te luisteren en ik verander vaak het onderwerp. Ik probeer wel, maar ik kan hem niet meer begrijpen. Tussen man en zoon is het koude oorlog, die praten helemaal niet meer tegen elkaar. Ook tegen mij zwijgt man het onderwerp dood.

Eleonora-1, ik heb met tranen in mijn ogen je post gelezen. Bedankt voor je lieve woorden.

ik krijg een beetje een brok in mijn keel als ik lees hoe je zoon niet opgeeft en toenadering blijft zoeken.

Hij wil zijn verhaal delen met zijn moeder, hoe mooi is dat?!? Tijd om toenadering naar hem te zoeken, Nu ben jij aan zet eigenlijk.

Misschien moet je toch maar wel mensen in je omgeving in vertrouwen gaan nemen. Dan wordt het wat echter denk ik, en misschien(ik weet niet in wat voor een omgeving jij woont) helpen de reacties van anderen je het wel sneller te accepteren.

Het zal je hopelijk positief verassen.

En je man is zo fout bezig, hij raakt zijn zoon op deze manier kwijt...
Mijn broer is 5 jaar geleden uit de kast gekomen. Hij was toen 20 jaar. Nog nooit was het bij mijn ouders opgekomen om hem te verstoten en hem te behandelen alsof het een 'ziekte' is. Ze accepteren hem, net zo goed als dat hij hetero zou zijn geweest. Jullie geluk staat voorop zeggen ze weleens, ongeacht met wie je thuis komt, homo, lesbi. Ik heb jou post ook met veel moeite gelezen TO. Ik snap niet dat er nog steeds zo'n taboe op ligt en hoevaak we moeten zeggen dat Homoseksualiteit geen ziekte of keuze is!!! Ik vind dat zo moeilijk. Ik hoop echt dat je gaat inzien dat je zoon hier doodongelukkig van gaat worden ( of niet al is.)

Ik hoop zo dat jouw zoon de steun krijgt die hij behoort te krijgen, van zijn schoonouders en vrienden.
Its a long way to the top if you wanna rock n roll..
Ik heb medelijden met je zoon. Hij is niet op aarde om aan jouw verwachtingen te voldoen. Om jóu gelukkig te maken.

Ik vind jou en je man keiharde ouders. Zou het niet het belangrijkste voor jullie moeten zijn om je zoon gelukkig te zien?

Ik zou met andere ouders met een homoseksueel kind gaan praten. Misschien dat zij je er van kunnen overtuigen dat het geluk van je kind het allerbelangrijkste in het leven is.

Je zoon blijft jouw acceptatie zoeken, ondanks de afkeuring van zijn vader en jou. Ik vind het zo triest, ik zou mijn armen om hem heen willen slaan.
quote:Lady49 schreef op 08 november 2015 @ 19:52:

Mijn (lesbische) dochter voerde op 5 jarige leeftijd ook de discussie met haar kleuterjuf,of ze wel op een meisje verliefd kon zijn?

De juf overtuigde haar er van dat dit echt niet kon ( protestant christelijke basisschool).

Dochter kwam boos thuis,want thuis leerde ze dat het wel kon.

Ik ben daarop wel naar school gegaan,om juf uit te leggen dat ze het er niet mee eens hoefde te zijn,maar dat ze niet mocht ontkennen dat het bestaat. Juf hield voet bij stuk,God keurde dit af,dus het kon niet.

Ik praat nu over 25 jaar geleden,toen was het taboe best nog groot.Zelfs in veel orthodox protestante kringen is homoseksualiteit tegenwoordig gelukkig geaccepteerd.
Triest dat jullie zoon kennelijk niet aan jullie "verwachtingen" voldoet.

Als moeder hoop ik dat mijn dochter later een gelukkige, gezonde en zelfstandige vrouw is op haar manier. En als dat met voor haar een vrouw is, of zoals bij jouw zoon een man is, dan sluit ik haar met net zoveel liefde in mijn armen.
Enjoy the little things in life
Leo, wat een mooie post van jou!
Ik heb al eerder gereageerd ben zelf ook moeder van een zoon die homosexueel is. Wij hadden geen moeite om het te accepteren was eerder blij dat hij zelf er geen moeite mee had en geen innerlijke worsteling heeft gehad.

Ook ik was wel enigszins ongerust wat de familie ervan vond maar vooral omdat ik niet wilde dat hij gekwetst werd door hun reacties .

Maar echt niemand had er moeite mee zelfs mijn zwaar gelovige schoonmoeder zei als hij maar gelukkig is .

Ik denk dat je er ook niet teveel gewicht aan moet hangen buiten alles is hij gewoon je zoon waar je zielsveel van houdt en daar gaat het toch om , bij mijn andere zoon denk ik ook niet d hele tijd oh ja hij is hetero.
Ik heb medelijden met die jongen. 19 jaar, dat betekent dat hij al minstens 5 jaar met zichzelf in de knoop zit omdat zijn gevoelens niet conform het bekrompen keurslijf van zijn intolerante ouders zijn. Hij heeft zelfs een meisje veel pijn moeten doen door daar een 'relatie' mee aan te gaan terwijl zijn gevoelens niet voor haar waren, alleen maar om te proberen aan de ziekelijke wensidealen van zijn ouders te voldoen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Leo: prachtig schepsel

Topic openster, jouw zoon heeft je voorgelogen dacht je. Maar dat heeft hij niet gedaam, laat dat idee toch los. Hij heeft het geprobeerd met een meisje voor jullie. Die zoektocht, wie ben ik, wat wil ik duurt een tijdje, zeker met ouders die duidelijk niet achter zijn keuze staan. Waarbij duidelijk geen ruimte is voor enige dialoog. De ene is daar sneller mee dan de ander. Je zoon is er wat later mee omdát jullie hem afwijzen! Wat eenzaam moet die jongen zijn geweest!

Als ik hem was zou ik eieren kiezen voor mijn geld en wegwezen. Hij is volwassen. Klaar om op eigen benen te staan dus. Als jullie hem laten vallen omdat ie verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht met het gemak alsof je een broek terugbrengt naar de winkel omdat ie niet bevalt, dan ben je in mijn ogen totaal de realiteit kwijt. Het is zijn feestje verdorie, zijn leven. Ik ben duidelijk niet zo vredelievend als Leo, ik vind dat je je laat leiden door je eigen angst en zgn ideaalbeeld en dat zwaarder laat wegen dan je moederschap, je onvoorwaardelijke liefde voor je kind. Je verkiest je man boven je zoon en als er íets is waar ik allergisch voor ben, is dat het wel!

Mijn beste vriend heeft ook vriendinnen gehad, seks mer ze geprobeerd, maar is toch echt homo.

Je bent het niet eens met zijn keuze. Alsof homo zijn ook maar iets met keuzes te maken heeft.

Je geeft telkens geen antwoord op deze vragen/opmerkingen.

Je zou liever zien dat hij een niet praktiserend homo was, dan een wel praktiserend homo. Je zou liever willen dat hij zijn identiteit, zijn geaardheid, zijn aangeboren voorkeur, zou uitzetten, en zou leven als hetero, omdat JIJ dat wil.

Draai het eens om. Wat als homo zijn de norm was en jij zou perse als hetero van je ouders als lesbienne moeten leven en je gedragen. Dus, even chargeren, lekker praktisch kort kapsel, tuinbroek, okselhaar laten groeien tot aan je pols, en seks met een vrouw. Staat je hoogstwaarschijnlijk net zo tegen als een relatie en seks hebben met een vrouw als jouw zoon dat heeft. Jij zou ook niet tegen je gevoel in willen samenleven met een vrouw, om je ouders te pleasen. Dat wil je zoon ook niet! Hij veranderd in wezen niks. Je zit er niet naast als ie seks heeft, dat doe je ook niet als ie wel op vrouwen zou vallen neem ik zo aan. Ik zou me pas zorgen maken als ie gekke voorkeuren had als dieren, dode mensen, pedoseks, of zich als geldslaaf zou aanbieden op het net. Hij is alleen maar homo. Get a grip! Aanstellen is ook een vak! Hij is nog steeds gewoon die jongen, die leuke sportieve zoon, die hij altijd was hoor. Jij (en je man) doet (doen) moeilijk. Niet andersom!

Je wist dat homoseksualiteit erfelijk was? Waarom is je man zo rigide, is hij soms zelf homoseksueel?
quote:Yggdrasil- schreef op 09 november 2015 @ 11:10:

Topic openster, jouw zoon heeft je voorgelogen dacht je. Maar dat heeft hij niet gedaam, laat dat idee toch los. Hij heeft het geprobeerd met een meisje voor jullie. Die zoektocht, wie ben ik, wat wil ik duurt een tijdje, zeker met ouders die duidelijk niet achter zijn keuze staan. Waarbij duidelijk geen ruimte is voor enige dialoog. De ene is daar sneller mee dan de ander. Je zoon is er wat later mee omdát jullie hem afwijzen! Wat eenzaam moet die jongen zijn geweest!

Als ik hem was zou ik eieren kiezen voor mijn geld en wegwezen. Hij is volwassen. Klaar om op eigen benen te staan dus. Als jullie hem laten vallen omdat ie verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht met het gemak alsof je een broek terugbrengt naar de winkel omdat ie niet bevalt, dan ben je in mijn ogen totaal de realiteit kwijt. Het is zijn feestje verdorie, zijn leven. Ik ben duidelijk niet zo vredelievend als Leo, ik vind dat je je laat leiden door je eigen angst en zgn ideaalbeeld en dat zwaarder laat wegen dan je moederschap, je onvoorwaardelijke liefde voor je kind. Je verkiest je man boven je zoon en als er íets is waar ik allergisch voor ben, is dat het wel!

Mijn beste vriend heeft ook vriendinnen gehad, seks mer ze geprobeerd, maar is toch echt homo.

Je bent het niet eens met zijn keuze. Alsof homo zijn ook maar iets met keuzes te maken heeft.

Je zou liever zien dat hij een niet praktiserend homo was, dan een wel praktiserend homo. Je zou liever willen dat hij zijn identiteit, zijn geaardheid, zijn aangeboren voorkeur, zou uitzetten, en zou leven als hetero, omdat JIJ dat wil.

Draai het eens om. Wat als homo zijn de norm was en jij zou perse als hetero van je ouders als lesbienne moeten leven en je gedragen. Dus, even chargeren, lekker praktisch kort kapsel, tuinbroek, okselhaar laten groeien tot aan je pols, en seks met een vrouw. Staat je hoogstwaarschijnlijk net zo tegen als een relatie en seks hebben met een vrouw als jouw zoon dat heeft. Jij zou ook niet tegen je gevoel in willen samenleven met een vrouw, om je ouders te pleasen. Dat wil je zoon ook niet! Hij veranderd in wezen niks. Je zit er niet naast als ie seks heeft, dat doe je ook niet als ie wel op vrouwen zou vallen neem ik zo aan. Ik zou me pas zorgen maken als ie gekke voorkeuren had als dieren, dode mensen, pedoseks, of zich als geldslaaf zou aanbieden op het net. Hij is alleen maar homo. Get a grip! Aanstellen is ook een vak! Hij is nog steeds gewoon die jongen, die leuke sportieve zoon, die hij altijd was hoor. Jij (en je man) doet (doen) moeilijk. Niet andersom!

Je wist dat homoseksualiteit erfelijk was? Waarom is je man zo rigide, is hij soms zelf homoseksueel?Ook een goede post! Maar homoseksualiteit erfelijk? Echt waar? Bron?
quote:Yggdrasil- schreef op 09 november 2015 @ 11:10:

Je wist dat homoseksualiteit erfelijk was? Waarom is je man zo rigide, is hij soms zelf homoseksueel?

Erfelijk, is dat zo? Zou ik ook wel een bron van willen zien.

Verder geheel met je eens. Ik vind de postings van topicstarter echt heel kwalijk. En als je man besluit niet meer met je zoon te praten, alleen maar omdat hij gay is, dan pik je dat toch niet? (Tenzij je het stiekem met je man eens bent, natuurlijk....) Je bent toch geen hulpeloos vrouwtje uit de jaren vijftig dat niet tegen haar man durft in te gaan?
Nou ik zie het mezelf echt niet even proberen met een vrouw, om te kijken of ik wel echt hetero ben. Zou het walgelijk vinden en niet kunnen. En vele met mij.

Net zoals een hetero man al kriegel wordt om een man aan te raken, laat staan er seks mee hebben. Waarom kan een homo het dan wel met een vrouw proberen, en er soms zelfs jarenlang een relatie mee hebben?

Onder andere daarom ben ik van mening dat homo's inderdaad kunnen leven met het "uitzetten" van hun geaardheid. En dat als ze het gaan praktiseren, ze juist steeds meer in hun rol gaan zitten en er gewend aan raken.

Ik geloof serieus dat er ook homo's zijn die het doen voor de extra aandacht en deverbijstering wel leuk vinden en overal ermee te koop gaan lopen dat ze zo speciaal zijn, uniek enzo, wat tegenwoordig hip is in deze maatschappij. Zie gay parade. Terwijl ze het best zouden "kunnen" met een vrouw.
quote:Matia123 schreef op 09 november 2015 @ 14:43:

Nou ik zie het mezelf echt niet even proberen met een vrouw, om te kijken of ik wel echt hetero ben. Zou het walgelijk vinden en niet kunnen. En vele met mij.

Net zoals een hetero man al kriegel wordt om een man aan te raken, laat staan er seks mee hebben. Waarom kan een homo het dan wel met een vrouw proberen, en er soms zelfs jarenlang een relatie mee hebben?

Onder andere daarom ben ik van mening dat homo's inderdaad kunnen leven met het "uitzetten" van hun geaardheid. En dat als ze het gaan praktiseren, ze juist steeds meer in hun rol gaan zitten en er gewend aan raken.

Ik geloof serieus dat er ook homo's zijn die het doen voor de extra aandacht en deverbijstering wel leuk vinden en overal ermee te koop gaan lopen dat ze zo speciaal zijn, uniek enzo, wat tegenwoordig hip is in deze maatschappij. Zie gay parade. Terwijl ze het best zouden "kunnen" met een vrouw.Hoe krijg je het je toetsenbord uit

Ik geloof serieus dat er ook homo's zijn die het doen voor de extra aandacht en deverbijstering wel leuk vinden en overal ermee te koop gaan lopen dat ze zo speciaal zijn, uniek enzo, wat tegenwoordig hip is in deze maatschappij. Zie gay parade. Terwijl ze het best zouden "kunnen" met een vrouw.Werkelijk als er een prijs mocht uitgedeeld worden voor de aller stomste commentaren kom je met stip in aanmerking.

Ik geloof serieus dat er ook homo's zijn die het doen voor de extra aandacht en deverbijstering wel leuk vinden en overal ermee te koop gaan lopen dat ze zo speciaal zijn, uniek enzo, wat tegenwoordig hip is in deze maatschappij. Zie gay parade. Terwijl ze het best zouden "kunnen" met een vrouw.

Als ik bij mijn schoonouders ga eten kan ik ook perfect faken dat ik die gebakken lever wel te eten vind. Sociale druk heeft namelijk heel veel kracht.

En ik kan waarschijnlijk ook 'leven' met elke dag lever als avondmaal, maar gelukkig zal ik er niet van worden. En waarom zou ik mezelf verplichten elke avond lever te eten, gewoon omdat jij dat nu eenmaal lekker vindt?

lees alsjeblieft eens de eerste 33 pagina's van dit topic door. Hoewel ik niet weet of dat veel zin heeft.

http://www.nu.nl/wetensch ... eid-homoseksualiteit.html

Maar er is nog veel meer.

Gewoon effe googelen.

X
quote:anitavansjonnie schreef op 09 november 2015 @ 14:56:

[...]

Mwah ik vind het eerder om te janken dat er mensen zijn die zo denken. Hoe bekrompen...
quote:Anyco schreef op 09 november 2015 @ 15:00:

[...]

Mwah ik vind het eerder om te janken dat er mensen zijn die zo denken. Hoe bekrompen...Sommige uitspraken zijn zo zeldzaam vooringenomen dat je er beter om kunt lachen dan te proberen een serieuze discussie aan te gaan. Vandaar mijn reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven