Gezondheid alle pijlers

De pil

14-11-2015 22:10 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heyhey,

Ik zit nu 2 weken aan de pil en heb enorm last van stemmingsverwisselingen. Ik las dat het 1 van de bijwerkingen is, dus geloof dat het daardoor komt. Maar ik heb er enorm last van, al die stemmingsverwisselingen. Nu weet ik zelf niet zo goed als ik ermee moet stoppen of gewoon moet wachten tot mijn lichaam eraan is gewend, sinds ik nog maar 2 weken eraan zit en de huisarts zei dat het wel 3 maanden kon duren voordat je lichaam er aan is gewend.

Hoe is het bij jullie gegaan? of hebben jullie advies voor mij?

Groetjes
Nooit gehad, als je er erge last van hebt zou ik deze strip afmaken en om een andere pil vragen. Keuze zat en ze horen je leven makkelijker te maken, niet moeilijker.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Stemmingswisselingen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik had er ook last van, na zo'n 8 jaar was ik er klaar mee en ben ik aan de Nuvaring gegaan. Toen nergens meer last van (stemmingswisselingen dan)!
Ik zou het iets langer aankijken. Als het echt opvallend blijft na drie maanden, kan je een andere pil proberen.
Ik had het bij de Microgynon niet maar kreeg na de zwangerschap de goedkopere versie van de Microgynon en kreeg er ook enorm last van, echt gigantisch stemmingswisselingen, ik heb het 4 maanden aangekeken en was er toen wel klaar mee, ben ermee gestopt en heb nu het Mirena spiraaltje en heb nergens meer last van. Voel mij gewoon weer normaal.
Ik heb jarenlang de pil geslikt en had vaak het gevoel dat ik toch wel last had van de hormonen uit de pil, uiteindelijk ben ik gestopt en heb een spiraal laten plaatsen. Deze geeft alleen plaatselijk een hormoon af en ik werd nooit meer ongesteld, heerlijk😉 maar het heeft wel een paar jaar geduurd voordat ik de stap van pil naar spiraal durfde te zetten.

Even goed in de gaten houden hoe je je voelt, als het echt niet goed voelt gewoon meteen stoppen en niet 3 maande proberen en je 3 maanden rot voelen!
ik heb vier jaar de pil geslikt voor ik besefte dat mijn heftige stemmingswisselingen en neiging naar depressie hierdoor kwamen. Ik zou zeggen: kijk het nog even aan, maar ga naar de huisarts als het aanhoudt en vraag om een ander voorbehoedsmiddel!
Ik had hetzelfde bij de goedkopere versie van microgynon. In de eerste week huilbuien, angstig zelfs suïcidale gedachten. Nu ee koperspiraal. Ik zou de huisarts bellen en dit voorleggen.
Welke pil slik je ?

Ik verdraag alleen Trigynon, ook de neppers hiervan reageer ik slecht op.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven