Gezondheid alle pijlers

Help! Ik heb luizen..

21-11-2015 20:35 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb zon twee dagen vreselijke jeuk en veel kleine bultjes en ben er net achter gekomen dat ik luizen heb. Ieuw! Ik heb nog een middeltje staan: para speciaal spray, maar daar staat op niet gebruiken na februari 2013. Winkels zijn verder dicht, dus kan ook niet iets anders halen helaas. Ik wil ze er zo snel mogelijk uit. Wat denk je? Zou ik dit nog kunnen gebruiken?
quote:Moiren_ schreef op 21 november 2015 @ 22:45:

[...]

Jij hebt geen lange krullen zeker? Dat kammen doet echt zo'n pijn Geen krullen, wel lang haar en slag.
quote:pejeka schreef op 21 november 2015 @ 22:45:

[...]

Bij kappers kan ik het me voorstellen. Want als die neten in hun kammen of andere gereedschappen krijgen, kunnen ze andere klanten besmetten. Lijkt me niet fijn.Dan nog is ontsmetten onzin, want luizen of neten hebben niks te maken met bacteriën. Even goed omspoelen onder de kraan doet de truuk net zo goed, en dat kun je ook doen nadat je een luizenkind netjes hebt klaar geknipt.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 21 november 2015 @ 22:45:

[...]

Dat is waarschijnlijk een residu van die fijne jaren 70, toen er zelfs een heuse Zuster voor langs moest komen (jouw woorden he). Die zuster is nu wegbezuinigd en nu zijn er dus luizenmoeders, maar verder niks nieuws dus.Nee, maar zonder gekheid, als er iets rondkruipt op het hoofd van je kind, dan heb je dat toch zélf in de gaten, dan hoef je toch niet te wachten tot een luizenzuster (luizenmoeder) je dat een week of wat later vertelt? Je kamt en verzorgt die koppies toch zélf wel en dan zie je dat toch zélf wel voordat een ander dat moet constateren?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 21 november 2015 @ 22:48:

[...]

Nee, maar zonder gekheid, als er iets rondkruipt op het hoofd van je kind, dan heb je dat toch zélf in de gaten, dan hoef je toch niet te wachten tot een luizenzuster (luizenmoeder) je dat een week of wat later vertelt? Je kamt en verzorgt die koppies toch zélf wel en dan zie je dat toch zélf wel voordat een ander dat moet constateren?Heb jij überhaupt ooit wel eens een luis gezien?
quote:Moiren_ schreef op 21 november 2015 @ 22:49:

[...]

Heb jij überhaupt ooit wel eens een luis gezien?Ja.

[...]

Nee, maar zonder gekheid, als er iets rondkruipt op het hoofd van je kind, dan heb je dat toch zélf in de gaten, dan hoef je toch niet te wachten tot een luizenzuster (luizenmoeder) je dat een week of wat later vertelt? Je kamt en verzorgt die koppies toch zélf wel en dan zie je dat toch zélf wel voordat een ander dat moet constateren?Maar in de jaren zeventig was dus alles beter volgens jou. Ga jij me nou eens vertellen waar die luizenzuster dan voor nodig was, toen.
quote:pejeka schreef op 21 november 2015 @ 22:52:

[...]

Ja.Dan weet je toch hoe klein en doorschijnend ze zijn? Ik bekijk echt niet dagelijks elke millimeter hoofdhuid.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 21 november 2015 @ 22:53:

[...]

Maar in de jaren zeventig was dus alles beter volgens jou. Ga jij me nou eens vertellen waar die luizenzuster dan voor nodig was, toen.Ze kwam 1x per jaar, dus er zal wel 1x per jaar iemand een luis hebben gehad. Dat is natuurlijk iets totaal anders dan die halve klassen die tegenwoordig wekelijks besmet zijn.

[...]

Nee, maar zonder gekheid, als er iets rondkruipt op het hoofd van je kind, dan heb je dat toch zélf in de gaten, dan hoef je toch niet te wachten tot een luizenzuster (luizenmoeder) je dat een week of wat later vertelt? Je kamt en verzorgt die koppies toch zélf wel en dan zie je dat toch zélf wel voordat een ander dat moet constateren?

Ik verzorg die koppies helemaal niet zelf. Echt. Ik verzorg mijn eigen hoofd elke dag en dan toch kom je er pas bij jeuk (en dat duurt doorgaans 2 weken na besmetting) achter dat ik luizen had.

Mijn kinderen wassen hun eigen haar, kammen hun eigen haar, en al help ik ze soms, dat zie je niet. Ze zijn klein en snel en het zijn er vaak maar weinig.
Sterker nog, toen ik jeuk kreeg heb ik mijn man gevraagd mij te controleren. Hij zag niks. Na goed kijken. Pas bij kammen kwamen ze aan het licht.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 21 november 2015 @ 22:53:

[...]

Maar in de jaren zeventig was dus alles beter volgens jou. Ga jij me nou eens vertellen waar die luizenzuster dan voor nodig was, toen.Ze zal best nodig zijn geweest, misschien ook nog een verschijnsel uit voorgaande decennia toen het harder nodig was. Maar waar het om ging is dat ik me gewoon niet kan herinneren dat hoofdluis destijds net zo "gewoon" was als tegenwoordig. Heb zelf nog heel mijn leven geen hoofdluis gehad, mijn broer ook niet, mijn nichtjes ook niet, en bij vriendjes en vriendinnetjes destijds ook niet gemerkt (en dan was mijn moeder echt wel zo'n pietlut geweest om ons daar niet mee te laten spelen, tijdelijk). En was dus even verbaasd dat hoofdluis tegenwoordig zo'n normaal verschijnsel lijkt te zijn.
quote:Sid-returns schreef op 21 november 2015 @ 22:56:

Sterker nog, toen ik jeuk kreeg heb ik mijn man gevraagd mij te controleren. Hij zag niks. Na goed kijken. Pas bij kammen kwamen ze aan het licht.

Nou ik zag ze gewoon over mijn kop lopen, op mijn 28e. En waar ik ze vandaan had god mag het weten, want ik had in de verste verte nog geen kinderen. Van die hele dikkerds. Ik had al wel twee weken jeuk, maar dat weet ik aan van alles behalve aan luizen .

Tegenwoordig kammen we dus standaard, met een professionele luizenkam. Dus meer dan één of twee hebben we er nooit. Kinderen doen het ook zelf, dus wat dat betreft heb ik er geen omkijken meer naar.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 21 november 2015 @ 23:08:

[...]

Nou ik zag ze gewoon over mijn kop lopen, op mijn 28e. En waar ik ze vandaan had god mag het weten, want ik had in de verste verte nog geen kinderen. Van die hele dikkerds. Ik had al wel twee weken jeuk, maar dat weet ik aan van alles behalve aan luizen .Dat waren Muizen. Geen Luizen. Met een M. Ze stampten zeker ook?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Dat iemand zo kan blijven drammen zeg. De plaat blijft hangen. Of de oren ogen zitten dicht.

Ik bedoel niet jou, Fenrir.
In memoriam AnnA_C
Ik ben net terug uit New York en heb Bed Bugs meegenomen....

Ruilen ???
Smeer azijn of (olijf/zonnebloem) olie in je haar, goed over je hoofdhuid wrijven. Douchemuts of plastic tas over je haar en een uurtje in laten trekken. Daarna goed uitwassen, en uitkammen.
quote:streepjessokken schreef op 21 november 2015 @ 23:14:

[...]

Dat waren Muizen. Geen Luizen. Met een M. Ze stampten zeker ook?Je zou het haast denken ja .Mens, ik durfde niet eens meer op een bankje te gaan zitten in de trein, uit angst dat die pitbull-luizen naar mijn medepassagiers zouden overlopen. Ik ben de hele weg blijven staan, aan zo'n paal.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 21 november 2015 @ 23:22:

[...]

Je zou het haast denken ja .Mens, ik durfde niet eens meer op een bankje te gaan zitten in de trein, uit angst dat die pitbull-luizen naar mijn medepassagiers zouden overlopen. Ik ben de hele weg blijven staan, aan zo'n paal.

Had je wel een extra kaartje voor ze gekocht?
In memoriam AnnA_C
quote:SweetChilliSauce schreef op 21 november 2015 @ 23:21:

Ik ben net terug uit New York en heb Bed Bugs meegenomen....

Ruilen ???O brrr, mijn grootste vakantieangst.
.
Eén kaartje? Dan had ik er wel 200 mogen kopen. Ik heb mijn extra bevolking dus maar wijselijk geheim gehouden voor de conducteur
quote:Moiren_ schreef op 21 november 2015 @ 23:24:

[...]

O brrr, mijn grootste vakantieangst.

Ondertussen die van mij ook ...

En het "lullige" is.... ik ben de enige die gebeten is.

Mijn man gewoon niet 1 x !!!!

Ik ongeveer 40 x, ik dacht eerst eczeem te hebben, toen muggenbulten en tja toen gaan googlen.

Pas 2 weken nadat we terug waren viel het kwartje.

Gelijk een bedrijf laten komen. En nergens de kosten op kunnen verhalen

Alles, maar dan ook alles moeten wassen op 60 graden, ook al mijn mooie jurken.

Inderdaad brrrrrrr !!!
quote:SweetChilliSauce schreef op 21 november 2015 @ 23:30:

[...]

Ik ongeveer 40 x, ik dacht eerst eczeem te hebben, toen muggenbulten en tja toen gaan googlen.

Inderdaad brrrrrrr !!!

Oh bah, dat lijkt me ook balen.

Zo had ik ooit eens een vriendje die op vakantie in Turkije schurft had opgelopen. Hij kon er natuurlijk niks aan doen, maar hij schaamde zich dood die arme jongen. En waarom, god mag het weten. Niemand vraagt toch om die onzin.
quote:pejeka schreef op 21 november 2015 @ 22:31:

[...]

Kan me gewoon van MIJN school (medio jaren '70) niet herinneren dat er moeders mee gingen met schoolreis, zwemles, of op school iets deden. Je had gewoon de meesters en juffen en dat was het dan. Zal ik wel op een rare school gezeten hebben, maar sorry.Nee, joh. Het zal aan MIJN school hebben gelegen. Sorry.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:SweetChilliSauce schreef op 21 november 2015 @ 23:30:

[...]

Inderdaad brrrrrrr !!!Verschrikkelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven