Jongensnamen topic
zondag 22 november 2015 om 21:49
quote:strawberry_air schreef op 22 november 2015 @ 20:53:
Mag ik jullie mening vragen over de volgende 2 namen? Zwanger van de eerste en grote moeite om een naam te vinden.
Che (met een streepje op de e, maar geen idee hoe je dat op de ipad doet)
Ronin
Dank jullie wel!
Jaaaaaaaa Ché! Super mooi. Bedankt dat je hem noemt, was deze naam vergeten de afgelopen tijd, maar hij moet op mijn lijstje-voor-als-ik-ooit-kind-krijg voor later
Overigens zou ik deze naam niet kiezen bij een oer-Hollands kind, op z'n minst licht getint/zuid Europees uiterlijk.
Ronin doet me op een of andere vreemde manier denken aan een konijn, maar mij ontgaat zelf eigenlijk de reden hiervan.
Roman, Lyo, Eloi of Edo nog wat?
Mag ik jullie mening vragen over de volgende 2 namen? Zwanger van de eerste en grote moeite om een naam te vinden.
Che (met een streepje op de e, maar geen idee hoe je dat op de ipad doet)
Ronin
Dank jullie wel!
Jaaaaaaaa Ché! Super mooi. Bedankt dat je hem noemt, was deze naam vergeten de afgelopen tijd, maar hij moet op mijn lijstje-voor-als-ik-ooit-kind-krijg voor later
Overigens zou ik deze naam niet kiezen bij een oer-Hollands kind, op z'n minst licht getint/zuid Europees uiterlijk.
Ronin doet me op een of andere vreemde manier denken aan een konijn, maar mij ontgaat zelf eigenlijk de reden hiervan.
Roman, Lyo, Eloi of Edo nog wat?
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 22 november 2015 om 22:13
Che is voor mij echt onlosmakelijk verbonden met Che Guevara. Niet erg als je daar een grote volger van bent natuurlijk maar als je dat niet bent zou ik er nog eens over nadenken. Als ik een kleine Che of Ché zou ontmoeten dan zou ik denken dat zijn ouders Marxistische revolutionairen zijn. De connectie tussen de naam Che en El Che is gewoon echt heel sterk.
Ronin zou ik dan een betere keuze vinden. Nog leuker Ronan of Roan.
Ronin zou ik dan een betere keuze vinden. Nog leuker Ronan of Roan.
maandag 23 november 2015 om 12:39
maandag 23 november 2015 om 12:53
maandag 23 november 2015 om 17:45
Wij hebben che niet van che guevara, maar van tje (ook met streepje) van de serie bluf (rtl5). Nou vind ik dat niet zo mooi geschreven, vandaar che. Maar ja, dan kom je al gauw uit bij che guevara. Veel mensen denken daar dus snel aan. Daar moet ik dus even goed over nadenken.
We hebben al een Roan in de buurt, dat wordt hem dus ook niet. Ronin betekent samoerai zonder meester, dat vonden we wel heel stoer.
Verder stonden op het lijstje Toby, maar dat is hem ook niet. Ook Travis en Trevor stonden op het lijstje, maar ik vind de uitspraak in het Nederlands niet zo mooi (de "tr" klank).
Moeten dus nog even verder zoeken..
We hebben al een Roan in de buurt, dat wordt hem dus ook niet. Ronin betekent samoerai zonder meester, dat vonden we wel heel stoer.
Verder stonden op het lijstje Toby, maar dat is hem ook niet. Ook Travis en Trevor stonden op het lijstje, maar ik vind de uitspraak in het Nederlands niet zo mooi (de "tr" klank).
Moeten dus nog even verder zoeken..
maandag 23 november 2015 om 18:54
Als je die associatie met Che Guevara niet wil dan zou ik zeker niet voor die naam kiezen. Die associatie is echt heel sterk want het is natuurlijk geen echte voornaam.
Ik zou dan gewoon voor Ronin gaan als jullie dat leuk vinden. Het is prima uit te spreken in het Nederlands en het is verder een hele neutrale naam.
Ik zou dan gewoon voor Ronin gaan als jullie dat leuk vinden. Het is prima uit te spreken in het Nederlands en het is verder een hele neutrale naam.
maandag 23 november 2015 om 19:02
Ik ga dit even volgen!
In verwachting van een jongetje en opzoek naar een korte stoere naam. Mijn eerste voorkeur gaat uit naar -, stoer en ook een naam voor een volwassen vent. De namen van tegenwoordig vind ik vaak allemaal zo kinderlijk, terwijl ze het grootste gedeelte van hun leven volwassen zijn.
In verwachting van een jongetje en opzoek naar een korte stoere naam. Mijn eerste voorkeur gaat uit naar -, stoer en ook een naam voor een volwassen vent. De namen van tegenwoordig vind ik vaak allemaal zo kinderlijk, terwijl ze het grootste gedeelte van hun leven volwassen zijn.
anoniem_63a8550a15480 wijzigde dit bericht op 07-09-2017 05:52
1.46% gewijzigd
maandag 23 november 2015 om 19:03
quote:Valia_1 schreef op 23 november 2015 @ 18:54:
Als je die associatie met Che Guevara niet wil dan zou ik zeker niet voor die naam kiezen. Die associatie is echt heel sterk want het is natuurlijk geen echte voornaam.
Ik zou dan gewoon voor Ronin gaan als jullie dat leuk vinden. Het is prima uit te spreken in het Nederlands en het is verder een hele neutrale naam.Ik vind je wel heel stellig over de naam Ché. Het blijft enkel een mening hè? Voor jóu is die associatie heel sterk en vast ook voor een aantal anderen, maar dat wil niet zeggen dat het feitelijk zo is voor iedereen. Daarbij: het ís geen echte voornaam?! Welk criterium hanteer je daar dan bij? Er waren vorig jaar 109 jongens/mannen met de naam Che en nog eens 108 met de naam Ché. Lijkt me voldoende bewijs dat het wel een voornaam is. Of je die mooi vindt, is een heel ander verhaal
Ik zou dan gewoon voor Ronin gaan als jullie dat leuk vinden. Het is prima uit te spreken in het Nederlands en het is verder een hele neutrale naam.Ik vind je wel heel stellig over de naam Ché. Het blijft enkel een mening hè? Voor jóu is die associatie heel sterk en vast ook voor een aantal anderen, maar dat wil niet zeggen dat het feitelijk zo is voor iedereen. Daarbij: het ís geen echte voornaam?! Welk criterium hanteer je daar dan bij? Er waren vorig jaar 109 jongens/mannen met de naam Che en nog eens 108 met de naam Ché. Lijkt me voldoende bewijs dat het wel een voornaam is. Of je die mooi vindt, is een heel ander verhaal
Ik spreek toch geen Chinees?!
maandag 23 november 2015 om 19:34
quote:-tinkerbell- schreef op 23 november 2015 @ 19:03:
[...]
Ik vind je wel heel stellig over de naam Ché. Het blijft enkel een mening hè? Voor jóu is die associatie heel sterk en vast ook voor een aantal anderen, maar dat wil niet zeggen dat het feitelijk zo is voor iedereen. Daarbij: het ís geen echte voornaam?! Welk criterium hanteer je daar dan bij? Er waren vorig jaar 109 jongens/mannen met de naam Che en nog eens 108 met de naam Ché. Lijkt me voldoende bewijs dat het wel een voornaam is. Of je die mooi vindt, is een heel ander verhaal
oh ik vind het geen lelijke naam verder. Ik ken de naam alleen absoluut niet buiten de Che om. Dus vandaar dat ik echt gelijk daar aan zou denken. Ik zou dus denken dat de ouders volgeling/fan zijn. Wat niet erg is maar de vraag is of je die associatie wil. Ik zou persoonlijk zelfs al zou ik marxist zijn niet voor die naam kiezen omdat ik mijn kind niet zo willen opschepen met mijn idealen en mijn kind als politiek statement zou willen gebruiken. Nogmaals er is niks mis met de naam zelf maar die associatie is echt sterk. En ik denk niet alleen voor mij.
Overigens had ik inderdaad niet verwacht dat er zoveel kinderen Che zouden heten. Interessant is wel dat als je de statistieken bekijkt die naam voor het eerst gegeven wordt toen Che Guevara bekend begon te worden. Dus ik denk toch wel dat daar mee te maken heeft. En Che was natuurlijk maar een bijnaam. Zo heette die man niet eens. Dus vandaar geen echte voornaam. Al zou dat laatste mij niet stoppen om de naam te geven.
[...]
Ik vind je wel heel stellig over de naam Ché. Het blijft enkel een mening hè? Voor jóu is die associatie heel sterk en vast ook voor een aantal anderen, maar dat wil niet zeggen dat het feitelijk zo is voor iedereen. Daarbij: het ís geen echte voornaam?! Welk criterium hanteer je daar dan bij? Er waren vorig jaar 109 jongens/mannen met de naam Che en nog eens 108 met de naam Ché. Lijkt me voldoende bewijs dat het wel een voornaam is. Of je die mooi vindt, is een heel ander verhaal
oh ik vind het geen lelijke naam verder. Ik ken de naam alleen absoluut niet buiten de Che om. Dus vandaar dat ik echt gelijk daar aan zou denken. Ik zou dus denken dat de ouders volgeling/fan zijn. Wat niet erg is maar de vraag is of je die associatie wil. Ik zou persoonlijk zelfs al zou ik marxist zijn niet voor die naam kiezen omdat ik mijn kind niet zo willen opschepen met mijn idealen en mijn kind als politiek statement zou willen gebruiken. Nogmaals er is niks mis met de naam zelf maar die associatie is echt sterk. En ik denk niet alleen voor mij.
Overigens had ik inderdaad niet verwacht dat er zoveel kinderen Che zouden heten. Interessant is wel dat als je de statistieken bekijkt die naam voor het eerst gegeven wordt toen Che Guevara bekend begon te worden. Dus ik denk toch wel dat daar mee te maken heeft. En Che was natuurlijk maar een bijnaam. Zo heette die man niet eens. Dus vandaar geen echte voornaam. Al zou dat laatste mij niet stoppen om de naam te geven.
maandag 23 november 2015 om 19:51
quote:mendy schreef op 23 november 2015 @ 18:51:
Strawberry, Ronin vind ik leuk. Bij Che moet ik inderdaad ook meteen denken aan Che Guevara en zou ik daarom niet doen.
Misschien:
Tobin leuk, zet ik op mijn lijst, nu mijn vriend nog
Eldin te apart
Roald ken al iemand die zo heet
Nando te apart
Rory mwah
Ethan leuk, alleen beetje lastig in het Nederlands
Connor leuk!
Ferran te apart
Troy denk gelijk aan die film
Lloyd mhah
Strawberry, Ronin vind ik leuk. Bij Che moet ik inderdaad ook meteen denken aan Che Guevara en zou ik daarom niet doen.
Misschien:
Tobin leuk, zet ik op mijn lijst, nu mijn vriend nog
Eldin te apart
Roald ken al iemand die zo heet
Nando te apart
Rory mwah
Ethan leuk, alleen beetje lastig in het Nederlands
Connor leuk!
Ferran te apart
Troy denk gelijk aan die film
Lloyd mhah
maandag 23 november 2015 om 19:55
quote:-tinkerbell- schreef op 23 november 2015 @ 18:55:
Ché ken ik nog van gtst, jaren geleden
Wat vind je nog van:
Roman kennen iemand die zo heet
Mika moet aan die zanger denken
Lucan nee
Nilo te apart
Nolan mwah
Elmar nee
Remert nee
Tristan gaat..
Justin bieber, timberlake?
Eerder noemde ik nog edo, eloi of Lyo, weet niet of je dat nog wat vindt? Alledrie te apart
Ché ken ik nog van gtst, jaren geleden
Wat vind je nog van:
Roman kennen iemand die zo heet
Mika moet aan die zanger denken
Lucan nee
Nilo te apart
Nolan mwah
Elmar nee
Remert nee
Tristan gaat..
Justin bieber, timberlake?
Eerder noemde ik nog edo, eloi of Lyo, weet niet of je dat nog wat vindt? Alledrie te apart
maandag 23 november 2015 om 20:38
quote:Dexx schreef op 23 november 2015 @ 19:02:
Ik ga dit even volgen!
In verwachting van een jongetje en opzoek naar een korte stoere naam. Mijn eerste voorkeur gaat uit naar Jack, stoer en ook een naam voor een volwassen vent. De namen van tegenwoordig vind ik vaak allemaal zo kinderlijk, terwijl ze het grootste gedeelte van hun leven volwassen zijn.Hele leuke naam, Jack!
Ik ga dit even volgen!
In verwachting van een jongetje en opzoek naar een korte stoere naam. Mijn eerste voorkeur gaat uit naar Jack, stoer en ook een naam voor een volwassen vent. De namen van tegenwoordig vind ik vaak allemaal zo kinderlijk, terwijl ze het grootste gedeelte van hun leven volwassen zijn.Hele leuke naam, Jack!
dinsdag 24 november 2015 om 07:45
quote:Zippur schreef op 19 november 2015 @ 19:12:
[...]
Ralf Komt te dichtbij voor
Kai vind ik een beetje suf/sloom
Oscar nee
Niels [Geen leuke associatie mee/i]
Mats Vind ik leuk voor klein manneke, niet meer voor een volwassen vent
Gaat dat een beetje de goede kant op?Sorry Zippur, niet helemaal wat ik zoek.
[...]
Ralf Komt te dichtbij voor
Kai vind ik een beetje suf/sloom
Oscar nee
Niels [Geen leuke associatie mee/i]
Mats Vind ik leuk voor klein manneke, niet meer voor een volwassen vent
Gaat dat een beetje de goede kant op?Sorry Zippur, niet helemaal wat ik zoek.
dinsdag 24 november 2015 om 07:49
[quote]duizeltje schreef op 19 november 2015 @ 21:43:
@ Miss Speeseend
Ik had hem al voor iemand anders er op gezet. Maar misschien past dit lijstje ook wel bij jou...
Tijmen Vind man niks
Jesse Nee, beetje suffe associatie mee
Stijn Te dichtbij
Jens Zo heet mijn ex, nee dus..
Sem Leuk! Gaat op het lijstje
Jorn Nee
Timo Ken een niet-leuke Timo
Lars Nee, te dichtbij
Twan[/quote]
@ Miss Speeseend
Ik had hem al voor iemand anders er op gezet. Maar misschien past dit lijstje ook wel bij jou...
Tijmen Vind man niks
Jesse Nee, beetje suffe associatie mee
Stijn Te dichtbij
Jens Zo heet mijn ex, nee dus..
Sem Leuk! Gaat op het lijstje
Jorn Nee
Timo Ken een niet-leuke Timo
Lars Nee, te dichtbij
Twan[/quote]
dinsdag 24 november 2015 om 07:54
quote:mendy schreef op 19 november 2015 @ 21:52:
Huidprobleem, ik vind dat ook geen enkel probleem. Ik had er zelfs nog nooit bij stil ge staan dat dat een minpunt kon zijn.
Speeseend:
Casper - Nee
Boris - Nee
Brent - Mwah
Nathan - Geen leuke associatie
Finn - Te dichtbij
Karst - Klinkt wat onaf, vind Karsten leuker
Lars - Nee, te dichtbij
Thijn - Te dichtbij
Niek - Te dichtbij
Jort - Nee
Bas - Te dichtbij
Bram - Te dichtbij
Luuk - Te dichtbij
Koen - Te dichtbij
Jelle - Te dichtbij
Max - Vind ik een hondennaam
Stef - Te dichtbij
Stan - Gaat op mijn lijstje
Roel - Mwah
Ravi - Lijkt teveel op naam zoontje van goede vriendin
Pim - Te dichtbijPff.. Waarom heb ik zoveel familie (en vooral, waarom zoveel neefjes?!)
Huidprobleem, ik vind dat ook geen enkel probleem. Ik had er zelfs nog nooit bij stil ge staan dat dat een minpunt kon zijn.
Speeseend:
Casper - Nee
Boris - Nee
Brent - Mwah
Nathan - Geen leuke associatie
Finn - Te dichtbij
Karst - Klinkt wat onaf, vind Karsten leuker
Lars - Nee, te dichtbij
Thijn - Te dichtbij
Niek - Te dichtbij
Jort - Nee
Bas - Te dichtbij
Bram - Te dichtbij
Luuk - Te dichtbij
Koen - Te dichtbij
Jelle - Te dichtbij
Max - Vind ik een hondennaam
Stef - Te dichtbij
Stan - Gaat op mijn lijstje
Roel - Mwah
Ravi - Lijkt teveel op naam zoontje van goede vriendin
Pim - Te dichtbijPff.. Waarom heb ik zoveel familie (en vooral, waarom zoveel neefjes?!)
dinsdag 24 november 2015 om 21:16
Hoi allemaal,
Willen jullie me helpen om een naam te vinden voor als onze baby een jongen blijkt te zijn?
Een aantal namen die we mooi vinden zijn Laurens, Sem,Lucas,Jasper en Senne.Maar de juiste zit er nog niet bij.
Voor een meisje hebben we een aantal leuke, waaronder Roos, Elsie, of Indy.
Een van die 3 gaat het worden, dus daar komen we wel uit
maar dan hebben jullie een beetje een idee in welke richting we denken.
Verder niet heel veel wensen qua aantal letters, begin letter etc.
Willen jullie me helpen om een naam te vinden voor als onze baby een jongen blijkt te zijn?
Een aantal namen die we mooi vinden zijn Laurens, Sem,Lucas,Jasper en Senne.Maar de juiste zit er nog niet bij.
Voor een meisje hebben we een aantal leuke, waaronder Roos, Elsie, of Indy.
Een van die 3 gaat het worden, dus daar komen we wel uit
Verder niet heel veel wensen qua aantal letters, begin letter etc.