Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
quote:strawberry_air schreef op 22 november 2015 @ 20:53:

Mag ik jullie mening vragen over de volgende 2 namen? Zwanger van de eerste en grote moeite om een naam te vinden.

Che (met een streepje op de e, maar geen idee hoe je dat op de ipad doet)

Ronin

Dank jullie wel!

Jaaaaaaaa Ché! Super mooi. Bedankt dat je hem noemt, was deze naam vergeten de afgelopen tijd, maar hij moet op mijn lijstje-voor-als-ik-ooit-kind-krijg voor later

Overigens zou ik deze naam niet kiezen bij een oer-Hollands kind, op z'n minst licht getint/zuid Europees uiterlijk.

Ronin doet me op een of andere vreemde manier denken aan een konijn, maar mij ontgaat zelf eigenlijk de reden hiervan.

Roman, Lyo, Eloi of Edo nog wat?
Ik spreek toch geen Chinees?!
@Strawberry Che vind ik echt niet mooi, doet me denken aan Che Guevara en vind ik echt te apart. Ronin redelijk; het is in ieder geval eenduidig qua schrijfwijze, en dat is prettig. Ik vind qua klank Ronan overigens mooier.
Of Roman, zoals Tinkerbell noemt!
Even jullie mening gevraagd!

Wat vinden jullie van de naam Boaz?

Thanks
Boaz vind ik leuk!
Ooohhh verwarrend. Ipv meer duidelijkheid ben ik nu alleen maar meer in de war. Ik ga er nog eens over nadenken. Meer meningen en suggesties zijn welkom!
Che is voor mij echt onlosmakelijk verbonden met Che Guevara. Niet erg als je daar een grote volger van bent natuurlijk maar als je dat niet bent zou ik er nog eens over nadenken. Als ik een kleine Che of Ché zou ontmoeten dan zou ik denken dat zijn ouders Marxistische revolutionairen zijn. De connectie tussen de naam Che en El Che is gewoon echt heel sterk.

Ronin zou ik dan een betere keuze vinden. Nog leuker Ronan of Roan.
Boaz vind ik een hele leuke naam!
Ché vind ik ook echt niet kunnen, dat vind ik dus hetzelfde als je kind Lenin noemen. Het is onlosmakelijk verbonden met een dubieus politiek persoon.

Ronin vind ik persoonlijk niet heel mooi, maar wel gewoon een prima naam.

Roan misschien nog iets voor jullie?
quote:huidprobleem schreef op 19 november 2015 @ 19:28:

Ik heb een vraag...wat vinden jullie ervan als namen beginnen met de combinatie Il? Dat geldt zowel voor jongens als meisjes. Bv Ilse of Ilias. Storen de I en de l? of juist niet?Hier ook een F en F, maar de 2e letter is wel bewust anders.
Wij hebben che niet van che guevara, maar van tje (ook met streepje) van de serie bluf (rtl5). Nou vind ik dat niet zo mooi geschreven, vandaar che. Maar ja, dan kom je al gauw uit bij che guevara. Veel mensen denken daar dus snel aan. Daar moet ik dus even goed over nadenken.

We hebben al een Roan in de buurt, dat wordt hem dus ook niet. Ronin betekent samoerai zonder meester, dat vonden we wel heel stoer.

Verder stonden op het lijstje Toby, maar dat is hem ook niet. Ook Travis en Trevor stonden op het lijstje, maar ik vind de uitspraak in het Nederlands niet zo mooi (de "tr" klank).

Moeten dus nog even verder zoeken..
Strawberry, Ronin vind ik leuk. Bij Che moet ik inderdaad ook meteen denken aan Che Guevara en zou ik daarom niet doen.

Misschien:

Tobin

Eldin

Roald

Nando

Rory

Ethan

Connor

Ferran

Troy

Lloyd
Als je die associatie met Che Guevara niet wil dan zou ik zeker niet voor die naam kiezen. Die associatie is echt heel sterk want het is natuurlijk geen echte voornaam.

Ik zou dan gewoon voor Ronin gaan als jullie dat leuk vinden. Het is prima uit te spreken in het Nederlands en het is verder een hele neutrale naam.
Ché ken ik nog van gtst, jaren geleden

Wat vind je nog van:

Roman

Mika

Lucan

Nilo

Nolan

Elmar

Remert

Tristan

Justin

Eerder noemde ik nog edo, eloi of Lyo, weet niet of je dat nog wat vindt?
Ik ga dit even volgen!

In verwachting van een jongetje en opzoek naar een korte stoere naam. Mijn eerste voorkeur gaat uit naar -, stoer en ook een naam voor een volwassen vent. De namen van tegenwoordig vind ik vaak allemaal zo kinderlijk, terwijl ze het grootste gedeelte van hun leven volwassen zijn.
anoniem_63a8550a15480 wijzigde dit bericht op 07-09-2017 05:52
1.46% gewijzigd
quote:Valia_1 schreef op 23 november 2015 @ 18:54:

Als je die associatie met Che Guevara niet wil dan zou ik zeker niet voor die naam kiezen. Die associatie is echt heel sterk want het is natuurlijk geen echte voornaam.

Ik zou dan gewoon voor Ronin gaan als jullie dat leuk vinden. Het is prima uit te spreken in het Nederlands en het is verder een hele neutrale naam.Ik vind je wel heel stellig over de naam Ché. Het blijft enkel een mening hè? Voor jóu is die associatie heel sterk en vast ook voor een aantal anderen, maar dat wil niet zeggen dat het feitelijk zo is voor iedereen. Daarbij: het ís geen echte voornaam?! Welk criterium hanteer je daar dan bij? Er waren vorig jaar 109 jongens/mannen met de naam Che en nog eens 108 met de naam Ché. Lijkt me voldoende bewijs dat het wel een voornaam is. Of je die mooi vindt, is een heel ander verhaal
quote:-tinkerbell- schreef op 23 november 2015 @ 19:03:

[...]

Ik vind je wel heel stellig over de naam Ché. Het blijft enkel een mening hè? Voor jóu is die associatie heel sterk en vast ook voor een aantal anderen, maar dat wil niet zeggen dat het feitelijk zo is voor iedereen. Daarbij: het ís geen echte voornaam?! Welk criterium hanteer je daar dan bij? Er waren vorig jaar 109 jongens/mannen met de naam Che en nog eens 108 met de naam Ché. Lijkt me voldoende bewijs dat het wel een voornaam is. Of je die mooi vindt, is een heel ander verhaal

oh ik vind het geen lelijke naam verder. Ik ken de naam alleen absoluut niet buiten de Che om. Dus vandaar dat ik echt gelijk daar aan zou denken. Ik zou dus denken dat de ouders volgeling/fan zijn. Wat niet erg is maar de vraag is of je die associatie wil. Ik zou persoonlijk zelfs al zou ik marxist zijn niet voor die naam kiezen omdat ik mijn kind niet zo willen opschepen met mijn idealen en mijn kind als politiek statement zou willen gebruiken. Nogmaals er is niks mis met de naam zelf maar die associatie is echt sterk. En ik denk niet alleen voor mij.

Overigens had ik inderdaad niet verwacht dat er zoveel kinderen Che zouden heten. Interessant is wel dat als je de statistieken bekijkt die naam voor het eerst gegeven wordt toen Che Guevara bekend begon te worden. Dus ik denk toch wel dat daar mee te maken heeft. En Che was natuurlijk maar een bijnaam. Zo heette die man niet eens. Dus vandaar geen echte voornaam. Al zou dat laatste mij niet stoppen om de naam te geven.
quote:mendy schreef op 23 november 2015 @ 18:51:

Strawberry, Ronin vind ik leuk. Bij Che moet ik inderdaad ook meteen denken aan Che Guevara en zou ik daarom niet doen.

Misschien:

Tobin leuk, zet ik op mijn lijst, nu mijn vriend nog

Eldin te apart

Roald ken al iemand die zo heet

Nando te apart

Rory mwah

Ethan leuk, alleen beetje lastig in het Nederlands

Connor leuk!

Ferran te apart

Troy denk gelijk aan die film

Lloyd mhah
quote:-tinkerbell- schreef op 23 november 2015 @ 18:55:

Ché ken ik nog van gtst, jaren geleden

Wat vind je nog van:

Roman kennen iemand die zo heet

Mika moet aan die zanger denken

Lucan nee

Nilo te apart

Nolan mwah

Elmar nee

Remert nee

Tristan gaat..

Justin bieber, timberlake?

Eerder noemde ik nog edo, eloi of Lyo, weet niet of je dat nog wat vindt? Alledrie te apart
Dank je wel allemaal voor het meedenken!
quote:Dexx schreef op 23 november 2015 @ 19:02:

Ik ga dit even volgen!

In verwachting van een jongetje en opzoek naar een korte stoere naam. Mijn eerste voorkeur gaat uit naar Jack, stoer en ook een naam voor een volwassen vent. De namen van tegenwoordig vind ik vaak allemaal zo kinderlijk, terwijl ze het grootste gedeelte van hun leven volwassen zijn.Hele leuke naam, Jack!
quote:Zippur schreef op 19 november 2015 @ 19:12:

[...]

Ralf Komt te dichtbij voor

Kai vind ik een beetje suf/sloom

Oscar nee

Niels [Geen leuke associatie mee/i]

Mats Vind ik leuk voor klein manneke, niet meer voor een volwassen vent

Gaat dat een beetje de goede kant op?Sorry Zippur, niet helemaal wat ik zoek.
[quote]duizeltje schreef op 19 november 2015 @ 21:43:

@ Miss Speeseend

Ik had hem al voor iemand anders er op gezet. Maar misschien past dit lijstje ook wel bij jou...

Tijmen Vind man niks

Jesse Nee, beetje suffe associatie mee

Stijn Te dichtbij

Jens Zo heet mijn ex, nee dus..

Sem Leuk! Gaat op het lijstje

Jorn Nee

Timo Ken een niet-leuke Timo

Lars Nee, te dichtbij

Twan[/quote]
quote:mendy schreef op 19 november 2015 @ 21:52:

Huidprobleem, ik vind dat ook geen enkel probleem. Ik had er zelfs nog nooit bij stil ge staan dat dat een minpunt kon zijn.

Speeseend:

Casper - Nee

Boris - Nee

Brent - Mwah

Nathan - Geen leuke associatie

Finn - Te dichtbij

Karst - Klinkt wat onaf, vind Karsten leuker

Lars - Nee, te dichtbij

Thijn - Te dichtbij

Niek - Te dichtbij

Jort - Nee

Bas - Te dichtbij

Bram - Te dichtbij

Luuk - Te dichtbij

Koen - Te dichtbij

Jelle - Te dichtbij

Max - Vind ik een hondennaam

Stef - Te dichtbij

Stan - Gaat op mijn lijstje

Roel - Mwah

Ravi - Lijkt teveel op naam zoontje van goede vriendin

Pim - Te dichtbijPff.. Waarom heb ik zoveel familie (en vooral, waarom zoveel neefjes?!)
Hoi allemaal,

Willen jullie me helpen om een naam te vinden voor als onze baby een jongen blijkt te zijn?

Een aantal namen die we mooi vinden zijn Laurens, Sem,Lucas,Jasper en Senne.Maar de juiste zit er nog niet bij.

Voor een meisje hebben we een aantal leuke, waaronder Roos, Elsie, of Indy.

Een van die 3 gaat het worden, dus daar komen we wel uit :-) maar dan hebben jullie een beetje een idee in welke richting we denken.

Verder niet heel veel wensen qua aantal letters, begin letter etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven